Mij ook. Ik ben een tijdje op zoek geweest naar werk. Ondertussen van alles en nog wat gedaan aan uitzendbaantjes, maar ik kan niet zeggen dat ik al die vrije tijd zo geweldig vond.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Mij lijkt de enorme zee van vrije tijd die je hebt met zo'n uitkering echt een kwelling. De dagen tikken zo echt enorm traag voorbij.
quote:Op zondag 29 mei 2011 14:05 schreef dandybleu het volgende:
ha ja hoor de koeien gaan klagen dat ze gemelkt worden..... en niemand in nederland is een profiteur behalve een uitkeringstrekker.... ( en oja ook de wajongers nog eens )
zakenmannen die gaan nooit naar de hoeren ( jab jum ) van belasting geld.....en alle zakenmannen die doen eerlijk zaken en nooit ten koste van de arbieder....enz enz enz
alle coffeshophouders doen eerlijk zaken.....en elke werkende in nederland die werkt omdat ie zo goed doet aan de maatschappij.....
man ha ha mijn broer die veegt de vloer in de gevangenis en zie elke jaar met zijn reet in het vleigtuig.....ha ha....nou ja alleen dit jaar zijn de prijzen omhoog gegaan in de super.....maar zeker de afgelopen 20 jaar heeft mijn broer nooit lopen klagen......quote:Op zondag 29 mei 2011 13:57 schreef simmu het volgende:
joehoe hier een bijna modaal inkomen![]()
ja. we hebben genoeg te eten. als we bij de aldi boodschappen doen. echt op vakantie doen we nooit en al helemaal niet naar zuidamerika. ik mag eens per jaar via vakantieveilingen een midweekje in een huisje a 50 euro dan. modaal is niet zo veel als je van dat modaal een gezin met 2 ouders en 2 kindjes onder de 2 te onderhouden hebt hoor. met modaal heb je namelijk geen enkel voordeeltje. geen huurtoeslag, zorgtoeslag of ouderschapsdingessen. en als je echt pech hebt wordt er een kindje heel ziek, moet je 4 ziekenhuizen verdeeld over het land af (uiteraard dekt de verzekering geen shit) en dekt de uitvaartverzekering ook niet alles. net zo min als de zorgverzekering trouwens.
iedereen heeft zo zn shit. altijd.
Lijkt mij juist chill, kan je doen waar je zin in hebt en heb je geen verplichtingen.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Mij lijkt de enorme zee van vrije tijd die je hebt met zo'n uitkering echt een kwelling. De dagen tikken zo echt enorm traag voorbij.
Ja ziek zijn is echt chillquote:Op zondag 29 mei 2011 14:08 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Lijkt mij juist chill, kan je doen waar je zin in hebt en heb je geen verplichtingen.
Maar dat begint al snel te vervelen. Vandaag is hetzelfde als morgen en overmorgen. En het weekend verliest alle betekenis.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:08 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Lijkt mij juist chill, kan je doen waar je zin in hebt en heb je geen verplichtingen.
Juist dat geen verplichtingen hebben is een punt. No one gives a shite of je nou je bed uitkomt of niet, elke dag is hetzelfde. En dat doen waar je zin in hebt beperkt zich tot thuis blijven want dat kost geen geld.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:08 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
waarom zou je geen games spelen ? fuck it echtquote:Op zondag 29 mei 2011 14:10 schreef bebbel het volgende:
[..]
Juist dat geen verplichtingen hebben is een punt. No one gives a shite of je nou je bed uitkomt of niet, elke dag is hetzelfde. En dat doen waar je zin in hebt beperkt zich tot thuis blijven want dat kost geen geld.
En geloof me na een tijdje heb je dat internet ook wel gezien hoor. En nee, ik speel geen games, voor iemand dat gaat voorstellen.
Als ik zou gaan gamen dan voel ik me helemaal zo een uitkeringstrekker die heel de dag maar lekker zit te gamen. Ook bang verslaafd te raken eraan, dan wordt het nog moeilijker eruit te klimmen als je vast zit gebakken in een groepje online gamers... Ik wil juist uit m'n isolement, niet moedwillig erin.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:11 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
waarom zou je geen games spelen ? fuck it echt
ik weet wat ik mankeer en wat een ander daar over denkt, zou me worst zijn echt .
Soms overvliegen de gevoelens van mistroostigheid de gevoelens van blijdschap dat is nu eenmaal een feit, maar als jij kunt uitleggen hoe uit die spiraal te geraken....ga je gang,quote:Op zondag 29 mei 2011 13:59 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Je stelt je aan, echt. Ik heb namelijk helemaal niks verkeerds of hards gezegd, het is de waarheid; wees blij dat je een uitkering kan krijgen en dat je de hulp krijgt die je nodig hebt in Nederland.
Je hebt toch wel vrienden + familie waar je mee afspreekt en die je een beetje ''controleren''? Ach, met een uitkering kan je bijv. heus wel gaan sporten of iets anders leuks waar je misschien mensen kan ontmoeten (danslessen of zo). Ong 20 euro in de maand.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:10 schreef bebbel het volgende:
[..]
Juist dat geen verplichtingen hebben is een punt. No one gives a shite of je nou je bed uitkomt of niet, elke dag is hetzelfde. En dat doen waar je zin in hebt beperkt zich tot thuis blijven want dat kost geen geld.
En geloof me na een tijdje heb je dat internet ook wel gezien hoor. En nee, ik speel geen games, voor iemand dat gaat voorstellen.
Sorry, wat is er hard aan om mensen de situatie in bijv. Afrika te laten zien? Niks, laat alleen maar zien dat je blij moet zijn met wat je hebt. En sorry, als hij er al niet tegen kan dat iemand zegt dat je je aanstelt omdat mensen op je neerkijken en hij je d'r niet tegen kan, heb je in mijn ogen inderdaad een lange weg te gaan aangezien je altijd mensen hebt die iets tegen je hebben. Nogmaals, ook als je succesvol bent.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:14 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Soms overvliegen de gevoelens van mistroostigheid de gevoelens van blijdschap dat is nu eenmaal een feit, maar als jij kunt uitleggen hoe uit die spiraal te geraken....ga je gang,
maar dan niet door van kiet af aan aan te komen met tegenhangers als 9 jarige kindhoeren uit Afrika maar met lichtpunten die haalbaar zijn in zijn situatie wat maakt hem weer blij en wat maakt hem weer tevreden met een schrale kont b.v.![]()
Op de letter gezien heb je niet fouts gezegd klopt, maar omdat jij w.s. niet veel inlevingsvermogen hebt lees je over de emotie in dit bericht heen en dat maakt jouw post hard overkomen bij degene die hier wat meer mee behept zijn.
Dat zijn dingen die wel kunnen maar dan moet je er wel geld voor opzij leggen. Ondanks dat ik een uitkering heb spaar ik wel veel kleingeld en die gebruik ik dan meer voor de extratjes, belangrijkste is huur, eten electriciteit dus en daarna komt de rest wel .quote:Op zondag 29 mei 2011 14:15 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Je hebt toch wel vrienden + familie waar je mee afspreekt en die je een beetje ''controleren''? Ach, met een uitkering kan je bijv. heus wel gaan sporten of iets anders leuks waar je misschien mensen kan ontmoeten (danslessen of zo). Ong 20 euro in de maand.
Ik merk echt dat mensen o.a. ook vrienden me anders zijn gaan bekijken waar ik nog best populair was toen ik nog studeerde. Dat bijt. Kan trouwens ook het grote zwarte gat na de studie zijn waar je wel vaker mensen over hoort, los van het al dan niet hebben van een stoornis.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:18 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Sorry, wat is er hard aan om mensen de situatie in bijv. Afrika te laten zien? Niks, laat alleen maar zien dat je blij moet zijn met wat je hebt. En sorry, als hij er al niet tegen kan dat iemand zegt dat je je aanstelt omdat mensen op je neerkijken en hij je d'r niet tegen kan, heb je in mijn ogen inderdaad een lange weg te gaan aangezien je altijd mensen hebt die iets tegen je hebben. Nogmaals, ook als je succesvol bent.
Dan vind ik dat je vreemde vrienden hebt.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:20 schreef bebbel het volgende:
[..]
Ik merk echt dat mensen o.a. ook vrienden me anders zijn gaan bekijken waar ik nog best populair was toen ik nog studeerde. Dat bijt. Kan trouwens ook het grote zwarte gat na de studie zijn waar je wel vaker mensen over hoort, los van het al dan niet hebben van een stoornis.
idem dito hier....quote:Op zondag 29 mei 2011 14:25 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dan vind ik dat je vreemde vrienden hebt.
Nee naar Afrika kijken is niet hard...die is misplaats en het slaat kant nog wal wat heeft hij aan dit soort opmerkingen?quote:Op zondag 29 mei 2011 14:18 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Sorry, wat is er hard aan om mensen de situatie in bijv. Afrika te laten zien? Niks, laat alleen maar zien dat je blij moet zijn met wat je hebt. En sorry, als hij er al niet tegen kan dat iemand zegt dat je je aanstelt omdat mensen op je neerkijken en hij je d'r niet tegen kan, heb je in mijn ogen inderdaad een lange weg te gaan aangezien je altijd mensen hebt die iets tegen je hebben. Nogmaals, ook als je succesvol bent.
*had.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:25 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dan vind ik dat je vreemde vrienden hebt.
Dat is je eigen schuld. Waar gaat je geld trouwens aan op aangezien je ouders alle belasting betalen? Aan prostituees of zo?quote:Op zondag 29 mei 2011 14:29 schreef dandybleu het volgende:
afrika is wel waar enzo.....maar ja ik zit in steun en de euro is nix meer waard.... heb je dan nog baantje dan kan je een cafe in....ik ga al jaren niet meer een terasje op......ja dus ik voel me echt ummmm.... ja is best wel depri als je "niet mee kan doen" met de rest.....
ja en wat ook is? ik maak juis in cafe makkelijk vrienden maar kan er financieel gezien nooit meer binnen ....dus ja dat mis ik ook heel erg....
Ja right, maar ík heb een stoornis?quote:Op zondag 29 mei 2011 14:30 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dat is je eigen schuld. Waar gaat je geld trouwens aan op aangezien je ouders alle belasting betalen? Aan prostituees of zo?
ja toen mn pa dood ging... ( ik was 17 ) waren mn vrienden heel zorgzaam enzo,,,,,,en aardig tegen me....maar ja na een jaartje zat ik er nog steeds mee.....en ja die gezonde mensen willen lachen heel de avond.....en ja dan zaten ze me toch op een moment raar aan te kijken dat ik niet "mee aan het gieren en lachen " was.....ik werd een vreemde eend in de bijtquote:Op zondag 29 mei 2011 14:28 schreef bebbel het volgende:
[..]
*had.
Ja, maar ipv dat ik zoiets heb van, 'nou, dan weten we dat ook weer', mis ik ze best wel. Heb overigens nu een stel andere maatjes gevonden die me er niet op aankijken verder maar best wel helpen. Maar dat zijn meer kenissen dan vrienden. Komen niet over de vloer ofzo. Van een hele wups vrienden heb ik er nog 2 over die me echt nooit zullen veroordelen, maar het drukte me wel met de neus op de feiten.
Gek genoeg ben ik wel oprecht blij voor de vrienden die goed terecht zijn gekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |