Sneu tochquote:Op zondag 29 mei 2011 09:06 schreef Leandra het volgende:
Het is wel triest als je met een normale tot hoge intelligentie, en opleiding, maar koekjes zou moeten gaan inpakken omdat je dat ook doof wel kunt doen...
Laten we vooral mensen met een fysieke beperking ongeschoold werk gaan laten doen, dat motiveert lekker...
Als ze stufi krijgen en een opleiding volgen dan lijkt het me veel meer van belang dat ze daarna ook de mogelijkheid krijgen om wat met die opleiding te doen.
Nou bijkomen ervan lijkt me redelijk, maar een jaartje niets doen en relaxen... mwahh ik lees wel regelmatig verhalen hier waarin dat ene jaar zomaar ineens ongemerkt 5 6 jaar is geworden..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:55 schreef dandybleu het volgende:
ja mag je dan even een jaartje relaxen en even uit je neus peuteren?
(Ik bedoel dit uit oogpunt van werken om in je eigen onderhoud te kunnen voorzien.)quote:Op zondag 29 mei 2011 12:09 schreef moezeidekoe het volgende:
Waarom zou je bij een sollicitatie uberhaupt aangeven dat je autist oid bent. Dat is toch helemaal niet verplicht? Ik hoef straks ook niet te vertellen over mijn verleden, dat is dan helemaal niet meer relevant. Als je bij een sollicitatiegesprek al gaat zitten janken dat je niet tegen drukte kan en dat iedereen zich maar aan jou moet aanpassen word je zeker niet aangenomen.
En tsja, als je doof bent of blind dan kan je dat niet verbergen, maar ik vind doof en blind zijn een ergere handicap om mee te werken dan autisme hoor.
Beetje zieligdoenerij dit. Wees blij dat je uberhaupt in Nederland woont en een uitkering kan krijgen, wees blij dat je hulp krijgt voor je probleem. Ga niet klagen over de mensen die jou (in jou ogen) vies aankijken enzovoort, dat blijf je toch wel houden in 't leven, het is nooit goed. Of je nou succesvol bent, of in de uitkering zit.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:54 schreef bebbel het volgende:
Een uitkering tegen je wil in hebben... en dan dit topic lezen, zak je helemaal door de grond. Leuk op je zondagochtend!
Ik heb ook een uitkering, maar heb geen Wajong, omdat ik niet afgekeurd ben, en wil dat ook niet. Het idee dat ik nooit meer zou kunnen werken maakt me echt gek. En van welk geld ik rond moet komen eigenlijk ook. Veel vrienden ben ik dan ook kwijtgeraakt, omdat ik niet zomaar even de trein naar Amsterdam kan pakken. En als ik dat al wel kan, kan ik vervolgens geen drankje nuttigen en gezellig meedoen. Als het al kan dan zit ik 'm nog heel de avond te stressen want ik moet wel uitkomen met m'n geld. In eigen stad kan ik ook amper nog uit. Het blijft bij een kopje koffie overdag soms zodat ik de tijdschriften kan lezen, en dan eigenlijk ook overdag omdat je je gewoon voelt krimpen als je al 'ns wel 's avonds uitgaat en ziet hoeveel geld mensen over de balk smijten voor een random rondje drankjes.
Leuke dingen kun je ook gedag zeggen. CD's? Forget it. Nauwelijks nog een concert kunnen bezoeken. Normaal boodschappen doen zit er ook niet meer in, want je moet uitkomen, en dus loop je continue te rekenen om dan vervolgens ook nog 'ns door de cassiere te worden gegroet alsof je lepra hebt: "dat is dan 7 euro en 40 cent". Oef. Zoveel? Voor een paar dagen 'eten'. Terwijl de mevrouw voor je eventjes 50 euro extra pint en misselijk naar je budget pleepapier kijkt. En maar je pokerface ophouden terwijl je van binnen kapot gaat.
Ik heb trouwens gestudeerd, heb m'n diploma gehaald met hoge cijfers, beste van de klas ook, en heb jaren nog stug doorgelopen voor ik het echt niet meer trok en hulp ben gaan zoeken.
En dan kies je voor behoud van jezelf, maar ipv dat mensen het toejuichen dat je beter wilt worden, en (weer) jezelf wil kunnen bedruipen, word je weggezet als parasiet, luibak en nog meer van die leuke bijnamen. Goed voor je motivering ook, die houding van veel mensen. Helpt ons echt vol te houden weet je?
En dan te bedenken dat we desondanks al die moeite doen om wat? Mee te kunnen draaien in jullie 'normale' wereld!
Neehoor, in Afrika en in zulke landen zijn kleine meisjes van 9 die voor hoer spelen om alleen al aan geld te komen/die in erge armoede leven/dagelijks worden verkracht enzovoort, die kunnen nooit een studie gaan doen/betalen en hij zit te klagen omdat mensen hem (in zijn ogen) vreemd aankijken omdat ie een uitkering heeft. Wees maar blij dat je in Nederland woont en wees blij met de kansen die je krijgt (uitkering, hulp voor problemen).. Niet zeuren om kleine dingen, want mensen die je afkeurend aankijken blijf je altijd, echt altijd hebben.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:01 schreef zusterclivia het volgende:
Wat hij eigenlijk wilde schrijven is:
whoo lullig man wat is jouw overkomen dan?
''Mensen kijken me raar aan omdat ik goedkoop pleepapier heb, mensen noemen me parasiet, mensen noemen me lui'' Kom op zeg, al heb je succes, krijg je ook lullige opmerkingen naar je hoofd toe gesmeten. Dat noem ik dus kleine dingen.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:09 schreef zusterclivia het volgende:
Hoeveel boterhammen heb jij vroeger op de postgedaan![]()
Maar waarin lees jij dat het om kleine dingen gaat in zijn post dan?
O ja, mensen die een of andere ellende mee maken moeten niet zeuren want het kan altijd erger! Gaat lekker!quote:Op zondag 29 mei 2011 12:59 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Beetje zieligdoenerij dit. Wees blij dat je uberhaupt in Nederland woont en een uitkering kan krijgen, wees blij dat je hulp krijgt voor je probleem. Ga niet klagen over de mensen die jou (in jou ogen) vies aankijken enzovoort, dat blijf je toch wel houden in 't leven, het is nooit goed. Of je nou succesvol bent, of in de uitkering zit.
Oké dat is het ook, maar als je toevallig door omstandigheden financieel zo'n enorme stap achteruit moet maken geeft dat echt zwaar depressieve gevoelens en vraag dit om enige nuancering en soms is het een opening om in gesprek te geraken op een fora en als je dan direct afgefakkeld wordt...tja mag het een onsje minderquote:Op zondag 29 mei 2011 13:11 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
''Mensen kijken me raar aan omdat ik goedkoop pleepapier heb, mensen noemen me parasiet, mensen noemen me lui'' Kom op zeg, al heb je succes, krijg je ook lullige opmerkingen naar je hoofd toe gesmeten. Dat noem ik dus kleine dingen.
Wat??
Vies aangekeken worden, geen concerten kunnen bezoeken en zuinig om moeten gaan met belastinggeld ellende noemenquote:Op zondag 29 mei 2011 13:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
O ja, mensen die een of andere ellende mee maken moeten niet zeuren want het kan altijd erger! Gaat lekker!
Daar is helemaal niks mis mee dat doen namelijk alle studenten.quote:Op zondag 29 mei 2011 09:06 schreef Leandra het volgende:
Het is wel triest als je met een normale tot hoge intelligentie, en opleiding, maar koekjes zou moeten gaan inpakken omdat je dat ook doof wel kunt doen...
Nogmaals dat doen alle studenten.quote:Laten we vooral mensen met een fysieke beperking ongeschoold werk gaan laten doen, dat motiveert lekker...
Precies, net als de rest van de studenten.quote:Als ze stufi krijgen en een opleiding volgen dan lijkt het me veel meer van belang dat ze daarna ook de mogelijkheid krijgen om wat met die opleiding te doen.
ha beetje oftopic?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:21 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Vies aangekeken worden, geen concerten kunnen bezoeken en zuinig om moeten gaan met belastinggeld ellende noemen
Begrijpend lezen is moeilijk, of niet?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
O ja, mensen die een of andere ellende mee maken moeten niet zeuren want het kan altijd erger! Gaat lekker!
ha?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:26 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha beetje oftopic?
nou ja ten eerste kom ik veel werkende mensen tegen...en ja die springen eventjes in het vliegtuig in de zomer naar zuidamerika......ja en dat kan ik dus echt niet ...en een concertje pikken is voor mij ook al te duur....
ja en dan ten tweede? ha ik schrijf veel op internet....en meestal worden mn stukjes goedgekeurd....mensen hebben weinig klachten....
maar als ik dan op een moment vertel dat ik ooit psychische problemen heb gehad? dan hebben ze gelijk een stok om de hond mee te slaan hey? en word je van alle kanten gelijk voor rotte vis uitgescholden.....en ha dan op sommige sites? escaleert dat dan zo erg? en dan word ik als klap op de vuurpijl gebant ook nog eens... ( terwijl ik dan niet begonnen ben met vechten )
Jij krijgt uitkering maar je familie betaald je belasting enzo, dan kost je de maatschappij toch wel wat?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:16 schreef dandybleu het volgende:
nou ja ik zit in de wajong...100 procent afgekeurd.....
maar ja ten eerste vind ik het heel fijn... ( maatschappij die moet mij toch niet...en bots altijd gigantisch tegen een muur op op een bepaald moment )
nou ja en ten tweede? ik heb een vrij grote familie en vrienden kring....allemaal werkenden...ik ben echt de enigste thuis zitter.... ( spreek over een groep werkenden van rond de dertien ) dus ja die betalen ook ruimschoots voor mij via belasting....dus eigenlijk ( vind ik ) kost ik de maatschappij nix......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |