abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97451943
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 09:06 schreef Leandra het volgende:
Het is wel triest als je met een normale tot hoge intelligentie, en opleiding, maar koekjes zou moeten gaan inpakken omdat je dat ook doof wel kunt doen...

Laten we vooral mensen met een fysieke beperking ongeschoold werk gaan laten doen, dat motiveert lekker...

Als ze stufi krijgen en een opleiding volgen dan lijkt het me veel meer van belang dat ze daarna ook de mogelijkheid krijgen om wat met die opleiding te doen.
Sneu toch :{ ..

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:55 schreef dandybleu het volgende:

ja mag je dan even een jaartje relaxen en even uit je neus peuteren?
Nou bijkomen ervan lijkt me redelijk, maar een jaartje niets doen en relaxen... mwahh ik lees wel regelmatig verhalen hier waarin dat ene jaar zomaar ineens ongemerkt 5 6 jaar is geworden..
Ik ben er echt voor dat er een financiële tegemoetkoming is voor deze groep, maar laat ze er wel wat voor moeten doen als ze nog zo jong zijn, verder geen zorgen of verplichtingen...is het wel een beetje het spek op het varken binden.....

Ben je inmiddels jouw leeftijd.............heb je net genoeg om niet van de honger dood te hoeven gaan. maw het ontvangen van een uitkering is niet bedoeld als doekje voor het bloeden, maar om ervoor te zorgen dat deze jongeren niet geheel "maatschappelijk ten onder gaan op zo'n jonge leeftijd" Plus ook niet geheel onbelangrijk, niet iedere jongere komt uit een stabiele gezinssituatie, deze jongeren hebben vaak een sociale achterstand en om hen nu een jaartje van geld te voorzien om een beetje te relaxen.....nee hier moet mee aan de slag gegaan en wel zsm en wat ook steeds meer en meer gebeurt btw :)
  zondag 29 mei 2011 @ 12:31:59 #102
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_97452214
Beetje jammer dat dit topic verzand is in een discussie over de wajong. Wat TS zegt is volgens mij iets heel anders. Hij/zij vraagt zich af waar de motivatie van mensen is die aanspraak maken op deze regeling.

Ik vraag mij dit ook af. Waarom zou je de hele dag wegkwijnen in je eigen medelijden voor een karig bedrag per maand. Je maakt geen carriere, je bouwt niets op, je kunt later geen huis kopen, je blijft zitten in je sociale huurflatje. Waarom hebben deze mensen niet de wil om iets te maken van het leven. Het gaat niet om de vraag of er aanstellers zijn etc. Maar waarom sommige mensen niets van hun situatie willen maken.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zondag 29 mei 2011 @ 12:33:42 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97452266
Enkele gissingen: miss geen arbeidsethos meegekregen vanuit thuis? Miss altijd in een hokje geduwd? ("jij bent gehandicapt, jij kunt niks.")
Niet meer actief op Fok!
pi_97452550
Sowieso eens met TS.

Er zijn genoeg mensen met een uitkering (Wajong en meerdere) die goed kunnen functioneren en best wel kunnen werken. Ken zelf ook één mevrouw, die heeft een uitkering, geen idee wat voor maar zij gaat volgens mij de eerstkomende tijd niet meer werken (kennis); heeft borderline en nog een paar aandoeningen, heeft een uitkering maar wel de godsganze dag op de computer onzinnige dingen doen (chatten op fora, hyves e.d.) en in het weekend lekker naar feestjes. Maar werken, neehoor, dat is dan weer te zwaar.. :') Nou, je hoeft geen psycholoog te wezen om te zien dat zij best achter een kassa kan staan voor een paar dagen in de week.

Verder heb ik d'r geen moeite mee dat de uitkering bestaat, sommige mensen hebben het echt nodig, maar sommige mensen kruipen in de slachtofferrol omdat ze simpelweg lui zijn én geen zin hebben om te werken.
pi_97452767
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:09 schreef moezeidekoe het volgende:
Waarom zou je bij een sollicitatie uberhaupt aangeven dat je autist oid bent. Dat is toch helemaal niet verplicht? Ik hoef straks ook niet te vertellen over mijn verleden, dat is dan helemaal niet meer relevant. Als je bij een sollicitatiegesprek al gaat zitten janken dat je niet tegen drukte kan en dat iedereen zich maar aan jou moet aanpassen word je zeker niet aangenomen.

En tsja, als je doof bent of blind dan kan je dat niet verbergen, maar ik vind doof en blind zijn een ergere handicap om mee te werken dan autisme hoor.
(Ik bedoel dit uit oogpunt van werken om in je eigen onderhoud te kunnen voorzien.)

Voor een doof iemand zal werken in lawaaierige ruimte geen probleem zoals overprikkeldheid
opleveren. Je bent bezig en je voelt je nuttig.
Voor een blinde zal misschien eenzijdig werk juist een uitkomst zijn heerlijk muziekje in de oren om de dag vol te houden of te communiceren......Je bent bezig en je voelt je nuttig
Voor iemand met autisme is het passen en meten en heel vaak gaat het goed en heeft de werknemer geluk met baas en werkvloer maar soms is het gewoon echt niet te doen dan is er nog de sociale werkplaats (hoewel die door de bezuiniging ook behoorlijk getroffen is) of thuiszitten met uiteindelijk uitkering op... max bijstand niveau....

Nee, als we de weegschaal op wat is erger zetten.....dan staat hij bij mij op het hebben van autisme.
pi_97452885
laat maar ook.

[ Bericht 49% gewijzigd door bebbel op 29-05-2011 13:03:27 (dweilen. kraan. open.) ]
pi_97453056
quote:
18s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:54 schreef bebbel het volgende:
Een uitkering tegen je wil in hebben... en dan dit topic lezen, zak je helemaal door de grond. Leuk op je zondagochtend!

Ik heb ook een uitkering, maar heb geen Wajong, omdat ik niet afgekeurd ben, en wil dat ook niet. Het idee dat ik nooit meer zou kunnen werken maakt me echt gek. En van welk geld ik rond moet komen eigenlijk ook. Veel vrienden ben ik dan ook kwijtgeraakt, omdat ik niet zomaar even de trein naar Amsterdam kan pakken. En als ik dat al wel kan, kan ik vervolgens geen drankje nuttigen en gezellig meedoen. Als het al kan dan zit ik 'm nog heel de avond te stressen want ik moet wel uitkomen met m'n geld. In eigen stad kan ik ook amper nog uit. Het blijft bij een kopje koffie overdag soms zodat ik de tijdschriften kan lezen, en dan eigenlijk ook overdag omdat je je gewoon voelt krimpen als je al 'ns wel 's avonds uitgaat en ziet hoeveel geld mensen over de balk smijten voor een random rondje drankjes.

Leuke dingen kun je ook gedag zeggen. CD's? Forget it. Nauwelijks nog een concert kunnen bezoeken. Normaal boodschappen doen zit er ook niet meer in, want je moet uitkomen, en dus loop je continue te rekenen om dan vervolgens ook nog 'ns door de cassiere te worden gegroet alsof je lepra hebt: "dat is dan 7 euro en 40 cent". Oef. Zoveel? Voor een paar dagen 'eten'. Terwijl de mevrouw voor je eventjes 50 euro extra pint en misselijk naar je budget pleepapier kijkt. En maar je pokerface ophouden terwijl je van binnen kapot gaat.

Ik heb trouwens gestudeerd, heb m'n diploma gehaald met hoge cijfers, beste van de klas ook, en heb jaren nog stug doorgelopen voor ik het echt niet meer trok en hulp ben gaan zoeken.

En dan kies je voor behoud van jezelf, maar ipv dat mensen het toejuichen dat je beter wilt worden, en (weer) jezelf wil kunnen bedruipen, word je weggezet als parasiet, luibak en nog meer van die leuke bijnamen. Goed voor je motivering ook, die houding van veel mensen. Helpt ons echt vol te houden weet je?

En dan te bedenken dat we desondanks al die moeite doen om wat? Mee te kunnen draaien in jullie 'normale' wereld!
Beetje zieligdoenerij dit. Wees blij dat je uberhaupt in Nederland woont en een uitkering kan krijgen, wees blij dat je hulp krijgt voor je probleem. Ga niet klagen over de mensen die jou (in jou ogen) vies aankijken enzovoort, dat blijf je toch wel houden in 't leven, het is nooit goed. Of je nou succesvol bent, of in de uitkering zit.
pi_97453123
Wat hij eigenlijk wilde schrijven is:

whoo lullig man wat is jouw overkomen dan? O-)
pi_97453284
quote:
7s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:01 schreef zusterclivia het volgende:
Wat hij eigenlijk wilde schrijven is:

whoo lullig man wat is jouw overkomen dan? O-)
Neehoor, in Afrika en in zulke landen zijn kleine meisjes van 9 die voor hoer spelen om alleen al aan geld te komen/die in erge armoede leven/dagelijks worden verkracht enzovoort, die kunnen nooit een studie gaan doen/betalen en hij zit te klagen omdat mensen hem (in zijn ogen) vreemd aankijken omdat ie een uitkering heeft. Wees maar blij dat je in Nederland woont en wees blij met de kansen die je krijgt (uitkering, hulp voor problemen).. Niet zeuren om kleine dingen, want mensen die je afkeurend aankijken blijf je altijd, echt altijd hebben.
pi_97453359
Hoeveel boterhammen heb jij vroeger op de postgedaan ;)

Maar waarin lees jij dat het om kleine dingen gaat in zijn post dan?
pi_97453449
quote:
7s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:09 schreef zusterclivia het volgende:
Hoeveel boterhammen heb jij vroeger op de postgedaan ;)

Maar waarin lees jij dat het om kleine dingen gaat in zijn post dan?
''Mensen kijken me raar aan omdat ik goedkoop pleepapier heb, mensen noemen me parasiet, mensen noemen me lui'' Kom op zeg, al heb je succes, krijg je ook lullige opmerkingen naar je hoofd toe gesmeten. Dat noem ik dus kleine dingen.

Wat??
pi_97453503
quote:
18s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:54 schreef bebbel het volgende:
laat maar ook.
Laat je niet wegjagen man..... ;)
  zondag 29 mei 2011 @ 13:15:29 #113
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_97453602
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:59 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Beetje zieligdoenerij dit. Wees blij dat je uberhaupt in Nederland woont en een uitkering kan krijgen, wees blij dat je hulp krijgt voor je probleem. Ga niet klagen over de mensen die jou (in jou ogen) vies aankijken enzovoort, dat blijf je toch wel houden in 't leven, het is nooit goed. Of je nou succesvol bent, of in de uitkering zit.
O ja, mensen die een of andere ellende mee maken moeten niet zeuren want het kan altijd erger! Gaat lekker!
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_97453623
nou ja ik zit in de wajong...100 procent afgekeurd.....

maar ja ten eerste vind ik het heel fijn... ( maatschappij die moet mij toch niet...en bots altijd gigantisch tegen een muur op op een bepaald moment )

nou ja en ten tweede? ik heb een vrij grote familie en vrienden kring....allemaal werkenden...ik ben echt de enigste thuis zitter.... ( spreek over een groep werkenden van rond de dertien ) dus ja die betalen ook ruimschoots voor mij via belasting....dus eigenlijk ( vind ik ) kost ik de maatschappij nix......
pi_97453805
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:11 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

''Mensen kijken me raar aan omdat ik goedkoop pleepapier heb, mensen noemen me parasiet, mensen noemen me lui'' Kom op zeg, al heb je succes, krijg je ook lullige opmerkingen naar je hoofd toe gesmeten. Dat noem ik dus kleine dingen.

Wat??
Oké dat is het ook, maar als je toevallig door omstandigheden financieel zo'n enorme stap achteruit moet maken geeft dat echt zwaar depressieve gevoelens en vraag dit om enige nuancering en soms is het een opening om in gesprek te geraken op een fora en als je dan direct afgefakkeld wordt...tja mag het een onsje minder ;)
  zondag 29 mei 2011 @ 13:21:51 #116
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97453815
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:15 schreef Ryon het volgende:

[..]

O ja, mensen die een of andere ellende mee maken moeten niet zeuren want het kan altijd erger! Gaat lekker!
Vies aangekeken worden, geen concerten kunnen bezoeken en zuinig om moeten gaan met belastinggeld ellende noemen :')
pi_97453906
net alsof mensen er voor kiezen om op een minimaal inkomen zich de pestpokken te vervelen terwijl half nederland ze uitkotst als zijnde profiteurs. vanwaar die behoefte toch altijd om een ander te veroordelen? je kan toch lang niet altijd aan de buitenkant zien hoe het met iemand gesteld is? en net wat ik zeg; er zijn er maar weinig die echt doelbewust kiezen voor zo'n leven.

eeuwige gezeur over de maakbare wereld ook :N
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_97453960
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 09:06 schreef Leandra het volgende:
Het is wel triest als je met een normale tot hoge intelligentie, en opleiding, maar koekjes zou moeten gaan inpakken omdat je dat ook doof wel kunt doen...
Daar is helemaal niks mis mee dat doen namelijk alle studenten.
quote:
Laten we vooral mensen met een fysieke beperking ongeschoold werk gaan laten doen, dat motiveert lekker...
Nogmaals dat doen alle studenten.
quote:
Als ze stufi krijgen en een opleiding volgen dan lijkt het me veel meer van belang dat ze daarna ook de mogelijkheid krijgen om wat met die opleiding te doen.
Precies, net als de rest van de studenten.

Het probleem is dat afgestudeerden die mogelijkheid moeten creëren. De arbeidsmarkt is je immers niks verplicht omdat je toevallig een opleiding hebt afgerond. In dat traject speelt sociaal wenselijk gedrag een grote rol, iets waar veel wajongers niet aan kunnen (en sommige willen) voldoen. Alleen om die reden hebben collega-afgestudeerden een veel grotere kans op dezelfde vacature.

Dan kun je wel vinden dat wajongers een baan op niveau MOETEN krijgen. Dat is simpelweg niet reëel. En hoe wrang ook, ik vind wel dat ze een bijdrage MOETEN leveren. Desnoods in de koekjesfabriek.
pi_97453976
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:11 schreef iwannabehigh het volgende:

Wat??
Nou Afrika gelijk erbij halen bedoel ik
pi_97453977
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:21 schreef Suphomes het volgende:

[..]

Vies aangekeken worden, geen concerten kunnen bezoeken en zuinig om moeten gaan met belastinggeld ellende noemen :')
ha beetje oftopic?

nou ja ten eerste kom ik veel werkende mensen tegen...en ja die springen eventjes in het vliegtuig in de zomer naar zuidamerika......ja en dat kan ik dus echt niet ...en een concertje pikken is voor mij ook al te duur....

ja en dan ten tweede? ha ik schrijf veel op internet....en meestal worden mn stukjes goedgekeurd....mensen hebben weinig klachten....

maar als ik dan op een moment vertel dat ik ooit psychische problemen heb gehad? dan hebben ze gelijk een stok om de hond mee te slaan hey? en word je van alle kanten gelijk voor rotte vis uitgescholden.....en ha dan op sommige sites? escaleert dat dan zo erg? en dan word ik als klap op de vuurpijl gebant ook nog eens... ( terwijl ik dan niet begonnen ben met vechten )
pi_97454132
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:15 schreef Ryon het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is moeilijk, of niet?
pi_97454142
Ik zit ook in de wahjong door borderline en add, werken is heel moeilijk juist door de concentratiestoornis en ik ook echt geen overzicht kan houden.
Ik heb wel gewerkt maar het lukte me steeds niet om een baan te houden, uiteindelijk therapie gedaan, die heeft aangeslagen en daarna vrijwilligerswerk gedaan via bepaalde instantie die mensen uit de psychiatrie weer aan te laten passen, maar daar was het probleem dat juist terwijl ik uit de therapie kwam en me moest leren omgaan met gewone mensen dus juist met mensen kwam te werken die nog volop ziek waren en ik eigenlijk weer in een wereld kwam waar ik niet meer bij hoor.

Ik heb ook een huishouden en dat is ook al hele taak voor me gewoon omdat ik dus het overzicht niet altijd zie. Wel moet ik zeggen dat in de tijd dat ik werkte en ook al was het vrijwillig, dat ik dan juist meer moeite met mezelf en de aangeleerde routine had en huis gauwer verwaarloosde en ook qua eten.
En ik juist eerder kans op terugval had , dan nu. Nu let ik op wat ik eet, doe het huishouden en ja ik krijg het minimale maar ik ben er tevreden mee, juist omdat ik heel eerlijk mijn geestelijk gezondheid belangrijker vind, dan dat ik me juist doordat ik zo nodig veel hooi op mijn vork neem en weer een terugval zou krijgen.
pi_97454150
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:26 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ha beetje oftopic?

nou ja ten eerste kom ik veel werkende mensen tegen...en ja die springen eventjes in het vliegtuig in de zomer naar zuidamerika......ja en dat kan ik dus echt niet ...en een concertje pikken is voor mij ook al te duur....

ja en dan ten tweede? ha ik schrijf veel op internet....en meestal worden mn stukjes goedgekeurd....mensen hebben weinig klachten....

maar als ik dan op een moment vertel dat ik ooit psychische problemen heb gehad? dan hebben ze gelijk een stok om de hond mee te slaan hey? en word je van alle kanten gelijk voor rotte vis uitgescholden.....en ha dan op sommige sites? escaleert dat dan zo erg? en dan word ik als klap op de vuurpijl gebant ook nog eens... ( terwijl ik dan niet begonnen ben met vechten )
ha?
pi_97454204
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:31 schreef essentieel het volgende:

[..]

ha?
sorry "ha" is mn stopwoordje... zou het bijna op een begravenis nog zeggen.....
pi_97454234
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:16 schreef dandybleu het volgende:
nou ja ik zit in de wajong...100 procent afgekeurd.....

maar ja ten eerste vind ik het heel fijn... ( maatschappij die moet mij toch niet...en bots altijd gigantisch tegen een muur op op een bepaald moment )

nou ja en ten tweede? ik heb een vrij grote familie en vrienden kring....allemaal werkenden...ik ben echt de enigste thuis zitter.... ( spreek over een groep werkenden van rond de dertien ) dus ja die betalen ook ruimschoots voor mij via belasting....dus eigenlijk ( vind ik ) kost ik de maatschappij nix......
Jij krijgt uitkering maar je familie betaald je belasting enzo, dan kost je de maatschappij toch wel wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')