abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97432818
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:48 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik heb ook een vervoersprobleem, dat is omdat ik druk openbaar vervoer en lang wachten echt niet aan kan.. dat is echt een probleem, en nu heb ik ook geen eigen auto dus dat maakt mijn actieradius best wel beperkt. Dan zou je kunnen zeggen dat ik niet in staat ben om mijzelf te kunnen verplaatsen.

Telefoon ben ik ook niet goed in, is dat raar? Ik ga altijd een telefoongesprek in met een voorgeprogrameerde verwachting, en die komt gek genoeg bijna nooit uit.. en vaak is er dan ook miscommunicatie en dan loopt het gesprek helemaal mis.

Ik weet niet wat er bedoeld wordt met formele omgangsvormen.
Je leert dan maar om te gaan met wachten, wat een onzin zeg, ik moet ook leren om te gaan met mijn problemen. Ik kan zelf niet tegen verandering, maar helaas pindakaas, zo is het leven wel. iemand moet jou een schop onder je hol geven. Desnoods ga je maar fietsen of neem je een taxi.

En zat banen waarbij je niet hoeft te bellen. Of desnoods oefen je. Zolang je geen stembanden mist kan je altijd wel "leren"praten.
pi_97432904
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:46 schreef moezeidekoe het volgende:
Mensen die een been hebben moeten ook leren om te gaan met hun handicap, dus een autist moet dat ook. Vroeger in de oertijd liet de groep een gehandicapte gewoon sterven, nu zorgen we er met zijn allen voor en wordt diegene opeens extreem vertroeteld. Als diegene vindt dat hij gebruik mag maken van de maatschappij, hoort hij er wat aan bij te dragen. desnoods maak je wc's schoon of pluk je aardbeien.
Opkankeren met die protheses dan! Wat denk je wat dat kost... Ga maar hinkelen of kruipen met 1 been, leer er maar mee omgaan! .......

Je snapt dat een autist wel aangenomen moet worden en bij autistisch gedrag dan niet ontslagen moet worden om daadwerkelijk aan het werk te kunnen gaan en blijven heh?

Zou je een autist of anderzijds beperkt persoon daten?
-weg-
  zaterdag 28 mei 2011 @ 20:54:12 #53
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97432923
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:48 schreef Auti het volgende:

[..]
Ik heb ook een vervoersprobleem, dat is omdat ik druk openbaar vervoer en lang wachten echt niet aan kan.. dat is echt een probleem, en nu heb ik ook geen eigen auto dus dat maakt mijn actieradius best wel beperkt. Dan zou je kunnen zeggen dat ik niet in staat ben om mijzelf te kunnen verplaatsen.
pi_97432969
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:51 schreef moezeidekoe het volgende:

[..]

Je leert dan maar om te gaan met wachten, wat een onzin zeg, ik moet ook leren om te gaan met mijn problemen. Ik kan zelf niet tegen verandering, maar helaas pindakaas, zo is het leven wel. iemand moet jou een schop onder je hol geven. Desnoods ga je maar fietsen of neem je een taxi.

En zat banen waarbij je niet hoeft te bellen. Of desnoods oefen je. Zolang je geen stembanden mist kan je altijd wel "leren"praten.
er zijn bepaalde levens die gewoon niet lekker lopen

bijv

*eerst ben je 13 en je pa krijgt kanker
(niemand gaat zitten zorgen voor een probleem puber die in de knel zit )
*dan loopt ie het meisje van zijn leven mis....extra domper
*vervolgens krijgt ie straat vrees omdat mensen hem raar vinden
*voelt zich niet lekker op school want iedereen is aan het lachen daar
*enz enz

ja mag je dan even een jaartje relaxen en even uit je neus peuteren?
pi_97432977
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:53 schreef Auti het volgende:

[..]

Opkankeren met die protheses dan! Wat denk je wat dat kost... Ga maar hinkelen of kruipen met 1 been, leer er maar mee omgaan! .......

Je snapt dat een autist wel aangenomen moet worden en bij autistisch gedrag dan niet ontslagen moet worden om daadwerkelijk aan het werk te kunnen gaan en blijven heh?

Zou je een autist of anderzijds beperkt persoon daten?
wat een bullshit!

Iemand met een prothese past zich juist aan en probeert zo normaal mogelijk te leren leven met zijn ene been.

Jij wordt uitgekotst omdat je een vervelend mannetje bent dat alleen maar kijkt naar wat hij niet kan- en daar niet aan werkt.
pi_97433012
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:55 schreef dandybleu het volgende:

[..]

er zijn bepaalde levens die gewoon niet lekker lopen

bijv

*eerst ben je 13 en je pa krijgt kanker
(niemand gaat zitten zorgen voor een probleem puber die in de knel zit )
*dan loopt ie het meisje van zijn leven mis....extra domper
*vervolgens krijgt ie straat vrees omdat mensen hem raar vinden
*voelt zich niet lekker op school want iedereen is aan het lachen daar
*enz enz

ja mag je dan even een jaartje relaxen en even uit je neus peuteren?
Boehoe, ik ben zelf gepest, ouders leven apart, verleden met depressie en angst, en toch studeer ik en leef ik gewoon. Aansteller.
pi_97433058
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:56 schreef moezeidekoe het volgende:

[..]

Boehoe, ik ben zelf gepest, ouders leven apart, verleden met depressie en angst, en toch studeer ik en leef ik gewoon. Aansteller.
ha je zal wel sterke genen hebben mischien?
pi_97433061
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:51 schreef moezeidekoe het volgende:

[..]

Schop onder mijn hol nodig? Hahah.. leer eens wat minder zwart wit denken.
In de dertien jaar dat ik heb gewerkt is er aardig wat duidelijk geworden en naar boven gekomen.. mijn leven is niet voor niets gelopen zoals het is gegaan heh.. Kan je wel blijven proberen en blijven ontkennen maar juist die schop onder mijn hol heeft mij de Wajong in gebracht en zodoende zijn we nu bezig met een oplossing.

En qua bellen had ik het over bellen ansich, niet eens over bellen op het werk.. want in al die banen heb ik misschien maar 3 keer een telefoon moeten gebruiken.
-weg-
pi_97433100
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:55 schreef moezeidekoe het volgende:

[..]

wat een bullshit!

Iemand met een prothese past zich juist aan en probeert zo normaal mogelijk te leren leven met zijn ene been.

Jij wordt uitgekotst omdat je een vervelend mannetje bent dat alleen maar kijkt naar wat hij niet kan- en daar niet aan werkt.
Nogmaals, denk eens wat minder zwart wit... of probeer dat eens..
PAS JE EENS AAN! _O-
-weg-
pi_97433207
De maatschappij is gewoon veel te soft geworden voor types zoals auti. Waarom kon je niet werken? Omdat je je niet wou aanpassen? Zo moeilijk is het niet, regels volgen.
pi_97433266
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:01 schreef moezeidekoe het volgende:
De maatschappij is gewoon veel te soft geworden voor types zoals auti. Waarom kon je niet werken? Omdat je je niet wou aanpassen? Zo moeilijk is het niet, regels volgen.
Tuurlijk. O+ :')
-weg-
pi_97433717
Het verbaasd me dat er zoveel mensen met een Wajong uitkering zijn, op zich heb ik daar geen problemen mee, als ze normaal mee konden draaien zouden ze geen Wajong hebben gekregen.
BlaBlaBla
pi_97433808
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:12 schreef Soldier2000 het volgende:
Het verbaasd me dat er zoveel mensen met een Wajong uitkering zijn, op zich heb ik daar geen problemen mee, als ze normaal mee konden draaien zouden ze geen Wajong hebben gekregen.
ha man wat is veel?

1 op de 100 heeft wajong

en de helft daarvan is echt chronisch defect
pi_97433977
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:12 schreef Soldier2000 het volgende:
Dat is niet geheel waar, er zijn zoals vaak te lezen is en waar de grootste ergernis vandaan komt heel erg veel jongeren die meteen de Wajong in weten te stromen terwijl ze nog op school zitten en al. Deze mensen hebben een handicap of beperking die voldoende is voor de Wajong maar functioneren ondertussen nog redelijk naar behoren; volgen een opleiding en hebben zicht op werk.

Ik vind het zelf ook raar dat deze mensen zonder pardon een uitkering in de schoot wordt geworpen. Want je moet het eerst proberen. Dat heb ik ook gedaan, 23 banen in 13 jaar tijd. Sommige heel kort, de langste 1.5 jaar. Ook tijden van werkeloosheid waarin rekeningen opstapelen etc. Nooit stabiel kunnen leven of iets opbouwen, een leven van hoge pieken en diepe dalen, erg schommelend. Dat is het puur het professionele leven, de arbeid, prive gaat het net zo.
Totdat het echt niet meer kon, en ook steeds duidelijker werd dat ik hulp nodig had.
En nu zijn we daar aan het werken. Maar ik heb het wel jaren lang zelf geprobeerd :Y
-weg-
pi_97434339
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:55 schreef moezeidekoe het volgende:

[..]

wat een bullshit!

Een prothese is een hulpmiddel.. ik mag geen hulpmiddel van jou, ik moet mij maar aanpassen..
Dan mag die eenbenige maar lekker gaan kruipen, is makkelijk aan te leren en ook makkelijk aan te wennen.. Net als dat jij makkelijk zonder je seroquel kan, je moet je gewoon niet zo aanstellen.. Fucking medicijntjes slikken om een beetje normaal te kunnen doen? Leer er maar eens mee omgaan! aansteller! Je kan makkelijk zonder, kijk maar om je heen. Seroquel is voor zwakkelingen. O+ :*

Makkelijk heh? :s)
8)7
-weg-
pi_97434474
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:24 schreef Auti het volgende:

[..]

Een prothese is een hulpmiddel.. ik mag geen hulpmiddel van jou, ik moet mij maar aanpassen..
Dan mag die eenbenige maar lekker gaan kruipen, is makkelijk aan te leren en ook makkelijk aan te wennen.. Net als dat jij makkelijk zonder je seroquel kan, je moet je gewoon niet zo aanstellen.. Fucking medicijntjes slikken om een beetje normaal te kunnen doen? Leer er maar eens mee omgaan! aansteller! Je kan makkelijk zonder, kijk maar om je heen. Seroquel is voor zwakkelingen. O+ :*

Makkelijk heh? :s)
8)7
zo is hij ook door zijn vader opgevoed...een man mag nimmer verliezen in de strijd....zelfs als je drie dochters alle drie kanker krijgen
pi_97434693
Jij zou met therapie prima kunnen werken. Een persoon met 1 been kan ook prima werken en hoeft niet geld te leechen van de staat.
pi_97434788
quote:
16s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:32 schreef moezeidekoe het volgende:
Jij zou met therapie prima kunnen werken. Een persoon met 1 been kan ook prima werken en hoeft niet geld te leechen van de staat.
jeetje moez......

wil je dat iedereen gaat werken? ( alle 100 procent ) zelffs als de opdrachten van je werkgever onzin zijn?
pi_97435090
quote:
16s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:32 schreef moezeidekoe het volgende:
Waarom denk je dat er daar dus aan gewerkt wordt? Dankzij de Wajong...
Begin je het lichtje al te zien?

Je hebt gelijk dat het raar is als een student met vrienden en die goed gaat op school en alles een Wajong uitkering krijgt.. Maar je bent nu vreselijk over 1 kam aan het scheren cq zwart/wit aan het denken.
Mijn hulpmiddel is dat hele IRO gebeuren wat aan de Wajong vast zit, dus jobcoach en al dat gedoe en dat werkt echt wel goed, maar ook de tijd tot aanpassen en herstellen, als je jong bent en door paps en mams onderhouden kan worden dan is dat allemaal haalbaar maar als je inmiddels 30+ bent dan kan heb je inkomsten nodig.. elke volwassenen heeft dat. En daar is het voor, maar het is ook niet de bedoeling om daar de rest van je leven in te blijven hangen en er zijn maar weinig mensen die dat echt willen hoor.. Je zal maar jaloers zijn op een "jong" iemand die voor de rest van zijn leven, "lekker lui en relaxed", het met een Wajong moet doen..
Dan heb je echt nog niet veel van het leven meegekregen..., het zijn dan ook veelal jongeren die dat soort dingen denken.. dat je de hele dag lekker biertjes kan drinken en chillen... ja.. vast.. :')
Grow up and get real. Maarja..

Ook ik ga zeker weer aan het werk komen, anders raak ik helemaal gek, ik wil namelijk heel erg graag werken, blijkt ook uit mijn CV, en daarom zijn we op zoek naar een goede oplossing, en oplossingen zijn er zeker. Tenzij men gruwelijk zwart/wit denkt, bij dat soort personen kom je er nooit tussen..
-weg-
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:48:57 #70
305256 Ph.D.PowerPauper
Waanzinnig Weldenkend
pi_97438923
Ik krijg ook een wajong. Ik ben zeer slechtziend met een visus van 16% en aan één oor bijna doof. Ik vind sommige reacties in dit topic echt misselijkmakend. Ik wil mijn 600 euro per maand best ruilen met TS en alle anderen die zoveel te zeiken hebben als ik daarmee mijn zicht en gehoor terug kan krijgen.

Ja, ik studeer succesvol aan een universiteit. Ja, ik heb een goede bijbaan in de online marketing. Ja, ik ga graag uit en heb veel vrienden.

Een wajong uitkering heeft niets te maken met eigenwaarde. Als je doormiddel van een overheidsregeling geld kan krijgen is het irrationeel en financieel onverantwoord om dat niet te doen. Iedereen die uit trots geen wajong neemt houdt zichzelf voor de gek.

Een wajong uitkering heeft ook niets te maken met carriere maken. Het gaat er om hoe jij je presenteert. Als je je presenteert als een gehandicapte die zielig is, nee dan wordt het niets. Maar als jij je presenteert als iemand die goed is in wat die kan, dan heb je zo een baan. Het is mij al drie keer gelukt. Ik ben nog nooit afgewezen voor een sollicitatie.

Het bijdragen aan een collectief goed (zoals de wajong) is simpelweg een kenmerk van onze maatschappij. Als ik later tot de top 10% van inkomens in dit land behoor dan betaal ik ook mee aan:
- VMBO'ers die niet kunnen leren
- Lui die zich niet kunnen gedragen en daarom de gevangenis in moeten
- Geestelijk gehandicapten
- Ziekenhuiszorg voor mensen die roken
- stufi
- ME voor voetbalgeweld
En noem zo maar op. Vind ik dat erg? Nee dat vind ik niet erg. Ik draag graag geld af om zwakkeren in de maatschappij te helpen.

Vanuit individueel perspectief is het dus rationeel om een wajong te nemen als dat kan. Ik heb daar dan ook geen problemen mee. Dit komt ook omdat ik weet dat ik alles later ruim terug zal betalen door middel van taxatie.

Tevens stel ik voor dat TS zijn gebrek aan eigenwaarde niet langer projecteert op andere wajongeren. Waarom zoveel haat naar andere mensen? Niet echt gezellig!
Google is your friend!
www.justfuckinggoogleit.com/
pi_97439341
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

Magazijnwerk ligt ook niet overal voor het oprapen.
Ow jazeker wel. Echt. Je kunt in elke streek van het land aan de slag in een magazijn. Die zoeken continu mensen. (Werk er zelf als bijbaantje - maakt niet uit waar je zoek: overal hebben ze parttimers nodig!)
pi_97442176
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:48 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:
Ik krijg ook een wajong. Ik ben zeer slechtziend met een visus van 16% en aan één oor bijna doof. Ik vind sommige reacties in dit topic echt misselijkmakend. Ik wil mijn 600 euro per maand best ruilen met TS en alle anderen die zoveel te zeiken hebben als ik daarmee mijn zicht en gehoor terug kan krijgen.

Ja, ik studeer succesvol aan een universiteit. Ja, ik heb een goede bijbaan in de online marketing. Ja, ik ga graag uit en heb veel vrienden.

Een wajong uitkering heeft niets te maken met eigenwaarde. Als je doormiddel van een overheidsregeling geld kan krijgen is het irrationeel en financieel onverantwoord om dat niet te doen. Iedereen die uit trots geen wajong neemt houdt zichzelf voor de gek.

Een wajong uitkering heeft ook niets te maken met carriere maken. Het gaat er om hoe jij je presenteert. Als je je presenteert als een gehandicapte die zielig is, nee dan wordt het niets. Maar als jij je presenteert als iemand die goed is in wat die kan, dan heb je zo een baan. Het is mij al drie keer gelukt. Ik ben nog nooit afgewezen voor een sollicitatie.

Het bijdragen aan een collectief goed (zoals de wajong) is simpelweg een kenmerk van onze maatschappij. Als ik later tot de top 10% van inkomens in dit land behoor dan betaal ik ook mee aan:
- VMBO'ers die niet kunnen leren
- Lui die zich niet kunnen gedragen en daarom de gevangenis in moeten
- Geestelijk gehandicapten
- Ziekenhuiszorg voor mensen die roken
- stufi
- ME voor voetbalgeweld
En noem zo maar op. Vind ik dat erg? Nee dat vind ik niet erg. Ik draag graag geld af om zwakkeren in de maatschappij te helpen.

Vanuit individueel perspectief is het dus rationeel om een wajong te nemen als dat kan. Ik heb daar dan ook geen problemen mee. Dit komt ook omdat ik weet dat ik alles later ruim terug zal betalen door middel van taxatie.

Tevens stel ik voor dat TS zijn gebrek aan eigenwaarde niet langer projecteert op andere wajongeren. Waarom zoveel haat naar andere mensen? Niet echt gezellig!
Jij hebt dan ook een echte ziekte, geen "slecht functioneren in groepen"
pi_97442205
Trouwens, als je zo slechtziend bent, hoe kan je dan typen op fok? Hoe kan je dan boeken lezen aan de universiteit???
pi_97442279
Ik vind het wel sneu dat je zegt dat ik geen eigenwaarde heb. Heeft iedereen die kritiek levert op een groep mensen geen eigenwaarde?
pi_97442599
Gast. Ga even iemand anders pesten.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')