abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97474907
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:08 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen dat inderdaad niet nee.
Fysiek niet in staat, prima. Geestelijk niet in staat gaat er bij mij niet in.
pi_97474918
Jeetje, wat heb jij een teringslecht beeld van de Wajong zeg. :')
pi_97474951
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Fysiek niet in staat, prima. Geestelijk niet in staat gaat er bij mij niet in.
Dan ben ik blij dat jij dat niet mee hoeft te maken.
♥ scars make us who we are ♥
  zondag 29 mei 2011 @ 22:10:50 #279
318754 Auti
-weg-
pi_97475000
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:06 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Kan ik hieruit opmaken dat UWV wel toekomstmogelijkheden in jou ziet? Kansen op herstel, waarmee zij kunnen volstaan met een lagere inkomensondersteuning?

absoluut!
-weg-
pi_97475021
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:09 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat zwart witte is dus een walgelijk autistisch probleempje.. want ik wordt niet aangenomen. Laat men liever wat kleurrijker zijn. Ik zou ook wel terug willen naar die tijd. Maar werkgevers denken anders.. dat is ook zo typerend heh, iedereen heet het er maar over dat er werk zat is etc, de statistieken wijzen heel wat anders uit zelfs voor normale mensen.. De arbeidsmarkt is zwaar, maar volgens sommige zeer zwaar sophisticated FOK!kertjes is dat allemaal onzin en is er werkelijk voor iedereen werk, als je maar wilt :') Ondertussen zit ruim 90^% van dat geblaat gewoon nog op school en heeft nog niet eens een stageplaats gezien..
Kom in de IT werken, ik heb dagelijks met minstens 5autisten te maken...;)
pi_97475105
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:09 schreef Heroinjunk het volgende:
Jeetje, wat heb jij een teringslecht beeld van de Wajong zeg. :')
Ik moet de eerste wajonger die de stereotypering ontkracht nog tegenkomen, maar blijkbaar verzamelen die zich in hordes op fok om te vertellen dat het heul niet zo is.
pi_97475153
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik moet de eerste wajonger die de stereotypering ontkracht nog tegenkomen, maar blijkbaar verzamelen die zich in hordes op fok om te vertellen dat het heul niet zo is.
Nou, vertel, wat zou jouw mening veranderen? Wat voor Wajonger moet jij tegenkomen om je mening bij te stellen?
  zondag 29 mei 2011 @ 22:14:05 #283
318754 Auti
-weg-
pi_97475196
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zijn we mee bezig, ik heb vorig jaar 2 maanden gewerkt als Java programmeur in opleiding bij een groot bedrijf maar dat lukte niet. Maar ik zou erg graag computers willen bouwen of hardware vervangen bij bedrijven en er is nog wel meer dat ik kan :Y Maar ik heb geen diploma's en ben echt puur afhankelijk van acceptatie van werkgevers. Ik heb veel affiniteit met IT maar geen diploma's.
-weg-
pi_97475250
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:13 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Nou, vertel, wat zou jouw mening veranderen? Wat voor Wajonger moet jij tegenkomen om je mening bij te stellen?
Eentje die niet verteld dat hij niet kan werken omdat hij labeltje a, b en c heeft, maar die wil werken ondanks dat hij a, b en c heeft.
  zondag 29 mei 2011 @ 22:15:08 #285
297051 schaal_9
Caissière B
pi_97475264
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er bestaan een paar IT bedrijfjes die vrijwel alleen maar met mensen met Asperger werken. Niet direct een locatie voor een potentiële partner, maar voor die mensen wel een uitgelezen mogelijkheid om hun eigen boontjes te doppen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_97475273
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:14 schreef Auti het volgende:

[..]

Zijn we mee bezig, ik heb vorig jaar 2 maanden gewerkt als Java programmeur in opleiding bij een groot bedrijf maar dat lukte niet. Maar ik zou erg graag computers willen bouwen of hardware vervangen bij bedrijven en er is nog wel meer dat ik kan :Y Maar ik heb geen diploma's en ben echt puur afhankelijk van acceptatie van werkgevers. Ik heb veel affiniteit met IT maar geen diploma's.
Welke omgeving? Waar woon je ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2011 22:15:36 ]
pi_97475291
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Eentje die niet verteld dat hij niet kan werken omdat hij labeltje a, b en c heeft, maar die wil werken ondanks dat hij a, b en c heeft.
En wat als die wajonger 100% is afgekeurd omdat hij labeltje a, b en c heeft en het UWV zegt dat werken écht niet kan?
  zondag 29 mei 2011 @ 22:15:57 #288
318754 Auti
-weg-
pi_97475305
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welke omgeving? Waar woon je ?
Omgeving Haarlem
-weg-
pi_97475375
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:15 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

En wat als die wajonger 100% is afgekeurd omdat hij labeltje a, b en c heeft en het UWV zegt dat werken écht niet kan?
Sinds wanneer laat je je dan door het UWV tegenhouden?
pi_97475454
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:15 schreef Auti het volgende:

[..]

Omgeving Haarlem
Hm ik zit zelf in Den Haag bij een bedrijfje waarbij mij directeur ook wel open staat voor dit soort zaken. Ik kan wel eens een balletje opgooien..
pi_97475469
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sinds wanneer laat je je dan door het UWV tegenhouden?
Als het UWV gelijk heeft en je wéét van jezelf dat het niet kan, moet je dan met het UWV in de clinch gaan omdat de buitenwereld je anders veroordeelt? Waarom zou je je constant moeten bewijzen?
pi_97475618
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:18 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Als het UWV gelijk heeft en je wéét van jezelf dat het niet kan, moet je dan met het UWV in de clinch gaan omdat de buitenwereld je anders veroordeelt? Waarom zou je je constant moeten bewijzen?
Waarom niet eigenlijk? Als jij van jezelf weet dat je in staat bent om te werken (schoonmaken, schoffelen wat iedereen kan) kan je dat gewoon aangeven en dan mag dat wel, daar ben ik wel van overtuigd. Ik ga het nog eens aan m'n oom vragen, die heeft er meer verstand van aangezien hij bij de sociale dienst werkt en verstand heeft van uitkeringen enzovoort.
pi_97475669
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:18 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

En dat is nou PRECIES de insteek die ik laak. " waarom jezelf bewijzen" omdat je toch wil laten zien dat je wel degelijk gelijk hebt als je zegt dat je wel kan werken. Sorry hoor, maar als ik dat ooit thuis had durven zeggen had ik ongenadig hard op mijn donder gehad aangezien ik de enige ben die heeft kunnen studeren. Opgeven was daar dus echt geen optie!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2011 22:21:47 ]
pi_97475739
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:20 schreef Mpj het volgende:

[..]

Waarom niet eigenlijk? Als jij van jezelf weet dat je in staat bent om te werken (schoonmaken, schoffelen wat iedereen kan) kan je dat gewoon aangeven en dan mag dat wel, daar ben ik wel van overtuigd. Ik ga het nog eens aan m'n oom vragen, die heeft er meer verstand van aangezien hij bij de sociale dienst werkt en verstand heeft van uitkeringen enzovoort.
Ik zeg, als je weet dat je NIET in staat bent om te werken, moet je je dan constant bewijzen tegenover iedereen? Want mensen blijven toch zeuren, blijven je lui en slap vinden, ook al weet je zelf dat het niet zo is.

Als je wél kan werken vind ik dat je dat moet aanmoedigen, het is om een heleboel redenen belangrijk, voornamelijk ook om het gevoel te hebben dat je nuttig bent en deelneemt aan de maatschappij, maar het wil nog niet zeggen dat er een baan te vinden is die rekening houdt met je.
pi_97475801
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dat is nou PRECIES de insteek die ik laak. " waarom jezelf bewijzen" omdat je toch wil laten zien dat je wel degelijk gelijk hebt als je zegt dat je wel kan werken. Sorry hoor, maar als ik dat ooit thuis had durven zeggen had ik ongenadig hard op mijn donder gehad aangezien ik de enige ben die heeft kunnen studeren. Opgeven was daar dus echt geen optie!
Ik heb het niet over wel kunnen werken, ik heb het over niet kunnen werken. Permanent niet kunnen werken. Als dit het geval is, waarom zou je je dan tegenover anderen moeten verdedigen?
pi_97475806
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:09 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat zwart witte is dus een walgelijk autistisch probleempje.. want ik wordt niet aangenomen. Laat men liever wat kleurrijker zijn. Ik zou ook wel terug willen naar die tijd. Maar werkgevers denken anders.. dat is ook zo typerend heh, iedereen heet het er maar over dat er werk zat is etc, de statistieken wijzen heel wat anders uit zelfs voor normale mensen.. De arbeidsmarkt is zwaar, maar volgens sommige zeer zwaar sophisticated FOK!kertjes is dat allemaal onzin en is er werkelijk voor iedereen werk, als je maar wilt :') Ondertussen zit ruim 90^% van dat geblaat gewoon nog op school en heeft nog niet eens een stageplaats gezien..
en dat is ook waar :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_97476141
Onzin. Ik doe nu een HBO opleiding (bijna afgerond), heb ook stage gelopen en ben tot de conclusie gekomen dat werken fucked up is en dat het best hard is allemaal daar op de werkvloer, veel kritiek, veel gezeur, veel geroddel. Ik kies ervoor om net zo lang door te studeren tot 't niet meer verder kan, dus ik weet wel waarover ik praat.
  zondag 29 mei 2011 @ 22:29:26 #298
318754 Auti
-weg-
pi_97476210
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:28 schreef Mpj het volgende:
Ik kies ervoor om net zo lang door te studeren tot 't niet meer verder kan, dus ik weet wel waarover ik praat.
Vluchtgedrag?
-weg-
pi_97476493
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:29 schreef Auti het volgende:

[..]

Vluchtgedrag?
Nee, want ik wil sowieso verder studeren. Maar ik ben wel tot de conclusie gekomen dat werken (mijn stage, bekend bedrijf) niet leuk is. Altijd gezeur, mensen die je niet mogen, lullig tegen je doen, die altijd kritiek op je hebben, en je moet altijd presteren, leuk/spontaan doen (al heb je er geen zin in) tenminste dat had ik. Maar ja, m'n moeder zegt altijd dat dat op de meeste werkplekken wel gebeurd.

Maar dat betekent niet dat ik niet ga werken, ik zal wel moeten :P
  zondag 29 mei 2011 @ 23:50:09 #300
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_97480344
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb een Wajong, geen idee voor hoeveel ik ben afgekeurd (krijg het volledig), maar ik werk wel 3 dagen in de week. Blijkbaar willen mensen alleen maar de negatieve dingen horen. :{ Een vriend van me heeft via de Wajong een fulltime baan gekregen.
signatuurloos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')