Fysiek niet in staat, prima. Geestelijk niet in staat gaat er bij mij niet in.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:08 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen dat inderdaad niet nee.
Dan ben ik blij dat jij dat niet mee hoeft te maken.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Fysiek niet in staat, prima. Geestelijk niet in staat gaat er bij mij niet in.
absoluut!quote:Op zondag 29 mei 2011 22:06 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Kan ik hieruit opmaken dat UWV wel toekomstmogelijkheden in jou ziet? Kansen op herstel, waarmee zij kunnen volstaan met een lagere inkomensondersteuning?
Kom in de IT werken, ik heb dagelijks met minstens 5autisten te maken...;)quote:Op zondag 29 mei 2011 22:09 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat zwart witte is dus een walgelijk autistisch probleempje.. want ik wordt niet aangenomen. Laat men liever wat kleurrijker zijn. Ik zou ook wel terug willen naar die tijd. Maar werkgevers denken anders.. dat is ook zo typerend heh, iedereen heet het er maar over dat er werk zat is etc, de statistieken wijzen heel wat anders uit zelfs voor normale mensen.. De arbeidsmarkt is zwaar, maar volgens sommige zeer zwaar sophisticated FOK!kertjes is dat allemaal onzin en is er werkelijk voor iedereen werk, als je maar wiltOndertussen zit ruim 90^% van dat geblaat gewoon nog op school en heeft nog niet eens een stageplaats gezien..
Ik moet de eerste wajonger die de stereotypering ontkracht nog tegenkomen, maar blijkbaar verzamelen die zich in hordes op fok om te vertellen dat het heul niet zo is.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:09 schreef Heroinjunk het volgende:
Jeetje, wat heb jij een teringslecht beeld van de Wajong zeg.
Nou, vertel, wat zou jouw mening veranderen? Wat voor Wajonger moet jij tegenkomen om je mening bij te stellen?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik moet de eerste wajonger die de stereotypering ontkracht nog tegenkomen, maar blijkbaar verzamelen die zich in hordes op fok om te vertellen dat het heul niet zo is.
Zijn we mee bezig, ik heb vorig jaar 2 maanden gewerkt als Java programmeur in opleiding bij een groot bedrijf maar dat lukte niet. Maar ik zou erg graag computers willen bouwen of hardware vervangen bij bedrijven en er is nog wel meer dat ik kanquote:Op zondag 29 mei 2011 22:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kom in de IT werken, ik heb dagelijks met minstens 5autisten te maken...;)
Eentje die niet verteld dat hij niet kan werken omdat hij labeltje a, b en c heeft, maar die wil werken ondanks dat hij a, b en c heeft.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:13 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Nou, vertel, wat zou jouw mening veranderen? Wat voor Wajonger moet jij tegenkomen om je mening bij te stellen?
Er bestaan een paar IT bedrijfjes die vrijwel alleen maar met mensen met Asperger werken. Niet direct een locatie voor een potentiële partner, maar voor die mensen wel een uitgelezen mogelijkheid om hun eigen boontjes te doppen.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kom in de IT werken, ik heb dagelijks met minstens 5autisten te maken...;)
Welke omgeving? Waar woon je ?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:14 schreef Auti het volgende:
[..]
Zijn we mee bezig, ik heb vorig jaar 2 maanden gewerkt als Java programmeur in opleiding bij een groot bedrijf maar dat lukte niet. Maar ik zou erg graag computers willen bouwen of hardware vervangen bij bedrijven en er is nog wel meer dat ik kanMaar ik heb geen diploma's en ben echt puur afhankelijk van acceptatie van werkgevers. Ik heb veel affiniteit met IT maar geen diploma's.
En wat als die wajonger 100% is afgekeurd omdat hij labeltje a, b en c heeft en het UWV zegt dat werken écht niet kan?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eentje die niet verteld dat hij niet kan werken omdat hij labeltje a, b en c heeft, maar die wil werken ondanks dat hij a, b en c heeft.
Sinds wanneer laat je je dan door het UWV tegenhouden?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:15 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
En wat als die wajonger 100% is afgekeurd omdat hij labeltje a, b en c heeft en het UWV zegt dat werken écht niet kan?
Hm ik zit zelf in Den Haag bij een bedrijfje waarbij mij directeur ook wel open staat voor dit soort zaken. Ik kan wel eens een balletje opgooien..quote:
Als het UWV gelijk heeft en je wéét van jezelf dat het niet kan, moet je dan met het UWV in de clinch gaan omdat de buitenwereld je anders veroordeelt? Waarom zou je je constant moeten bewijzen?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sinds wanneer laat je je dan door het UWV tegenhouden?
Waarom niet eigenlijk? Als jij van jezelf weet dat je in staat bent om te werken (schoonmaken, schoffelen wat iedereen kan) kan je dat gewoon aangeven en dan mag dat wel, daar ben ik wel van overtuigd. Ik ga het nog eens aan m'n oom vragen, die heeft er meer verstand van aangezien hij bij de sociale dienst werkt en verstand heeft van uitkeringen enzovoort.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:18 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Als het UWV gelijk heeft en je wéét van jezelf dat het niet kan, moet je dan met het UWV in de clinch gaan omdat de buitenwereld je anders veroordeelt? Waarom zou je je constant moeten bewijzen?
En dat is nou PRECIES de insteek die ik laak. " waarom jezelf bewijzen" omdat je toch wil laten zien dat je wel degelijk gelijk hebt als je zegt dat je wel kan werken. Sorry hoor, maar als ik dat ooit thuis had durven zeggen had ik ongenadig hard op mijn donder gehad aangezien ik de enige ben die heeft kunnen studeren. Opgeven was daar dus echt geen optie!quote:Op zondag 29 mei 2011 22:18 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Als het UWV gelijk heeft en je wéét van jezelf dat het niet kan, moet je dan met het UWV in de clinch gaan omdat de buitenwereld je anders veroordeelt? Waarom zou je je constant moeten bewijzen?
Ik zeg, als je weet dat je NIET in staat bent om te werken, moet je je dan constant bewijzen tegenover iedereen? Want mensen blijven toch zeuren, blijven je lui en slap vinden, ook al weet je zelf dat het niet zo is.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:20 schreef Mpj het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk? Als jij van jezelf weet dat je in staat bent om te werken (schoonmaken, schoffelen wat iedereen kan) kan je dat gewoon aangeven en dan mag dat wel, daar ben ik wel van overtuigd. Ik ga het nog eens aan m'n oom vragen, die heeft er meer verstand van aangezien hij bij de sociale dienst werkt en verstand heeft van uitkeringen enzovoort.
Ik heb het niet over wel kunnen werken, ik heb het over niet kunnen werken. Permanent niet kunnen werken. Als dit het geval is, waarom zou je je dan tegenover anderen moeten verdedigen?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dat is nou PRECIES de insteek die ik laak. " waarom jezelf bewijzen" omdat je toch wil laten zien dat je wel degelijk gelijk hebt als je zegt dat je wel kan werken. Sorry hoor, maar als ik dat ooit thuis had durven zeggen had ik ongenadig hard op mijn donder gehad aangezien ik de enige ben die heeft kunnen studeren. Opgeven was daar dus echt geen optie!
en dat is ook waarquote:Op zondag 29 mei 2011 22:09 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat zwart witte is dus een walgelijk autistisch probleempje.. want ik wordt niet aangenomen. Laat men liever wat kleurrijker zijn. Ik zou ook wel terug willen naar die tijd. Maar werkgevers denken anders.. dat is ook zo typerend heh, iedereen heet het er maar over dat er werk zat is etc, de statistieken wijzen heel wat anders uit zelfs voor normale mensen.. De arbeidsmarkt is zwaar, maar volgens sommige zeer zwaar sophisticated FOK!kertjes is dat allemaal onzin en is er werkelijk voor iedereen werk, als je maar wiltOndertussen zit ruim 90^% van dat geblaat gewoon nog op school en heeft nog niet eens een stageplaats gezien..
Vluchtgedrag?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:28 schreef Mpj het volgende:
Ik kies ervoor om net zo lang door te studeren tot 't niet meer verder kan, dus ik weet wel waarover ik praat.
Nee, want ik wil sowieso verder studeren. Maar ik ben wel tot de conclusie gekomen dat werken (mijn stage, bekend bedrijf) niet leuk is. Altijd gezeur, mensen die je niet mogen, lullig tegen je doen, die altijd kritiek op je hebben, en je moet altijd presteren, leuk/spontaan doen (al heb je er geen zin in) tenminste dat had ik. Maar ja, m'n moeder zegt altijd dat dat op de meeste werkplekken wel gebeurd.quote:
Ik heb een Wajong, geen idee voor hoeveel ik ben afgekeurd (krijg het volledig), maar ik werk wel 3 dagen in de week. Blijkbaar willen mensen alleen maar de negatieve dingen horen.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eentje die niet verteld dat hij niet kan werken omdat hij labeltje a, b en c heeft, maar die wil werken ondanks dat hij a, b en c heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |