Dat klopt ook, ik moet overal toestemming voor vragen, ook voor vrijwilligerswerk. Ik mag dat niet zomaar doen.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:43 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Maar als je 100% bent afgekeurd mag je dit dus niet.
Bovendien is het voor sommige mensen gewoon al teveel om met zoveel mensen in contact te zijn.
En mensen die wel iets kunnen werken zullen liever echt werk doen waarvoor ze betaald worden - maar daar worden ze niet aangenomen - dan vrijwilligerswerk.
Ja maar vrijwillig he. De werkgever heeft dus helemaal geen kosten. Volgens mij is dat wel mogelijk in een bejaardentehuis of de gehandicaptenzorg.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:43 schreef Auti het volgende:
[..]
Zo denk jij, een werkgever niet.. dat is het grootste probleem.
Werkgevers denken zoals in dit topic, ze keuren keihard af.. Je bent raar, je bent mongool, voor jou 10 anderen, leer eerst maar eens normaal te doen.
Als jij niet mag werken mag je ook geen vrijwilligerswerk doen. Wil je wel vrijwilligerswerk doen moet je dit vragen en is de kans groot dat ze je dan die tijd dat jij denkt te kunnen werken een echte baan willen geven, waardoor je weer in het gedoe komt dat geen enkele werkgever je wil hebben.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:46 schreef Mpj het volgende:
[..]
Ja maar vrijwillig he. De werkgever heeft dus helemaal geen kosten. Volgens mij is dat wel mogelijk in een bejaardentehuis of de gehandicaptenzorg.
Dat klopt, ik wil zelf graag bij de dierenambulance, maar dat lost het "maatschappelijke" probleem toch niet op? Ik verdien er niets mee en blijf in de Wajong, en dus blijven mensen mij slecht vinden. Dan doe ik liever betaald werk. Want dan ben je normaal.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:46 schreef Mpj het volgende:
[..]
Ja maar vrijwillig he. De werkgever heeft dus helemaal geen kosten. Volgens mij is dat wel mogelijk in een bejaardentehuis of de gehandicaptenzorg.
Waar moet ik jaloers op zijn? Ruggegraatloze kansenjongeren die massaal als junks aan het staatsinfuus liggen en beseffen dat ze niet eens in staat zijn voor zichzelf te zorgen omdat ze gewoonweg te lui zijn iets fatsoenlijks uit hun handen te laten komen? Ja, dat is echt de reden waarom ik jaloers zou moeten zijn met mijn 2 keer modaal jaarsalaris....:')quote:Op zondag 29 mei 2011 21:40 schreef Auti het volgende:
[..]
Net echt!![]()
Ga je mij nu ook vertellen dat je zo'n jaloerse mongool bent? Want dan verdien je het ook echt wel!
Scheer alles even lekker over 1 kam....quote:Op zondag 29 mei 2011 21:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar moet ik jaloers op zijn? Ruggegraatloze kansenjongeren die massaal als junks aan het staatsinfuus liggen en beseffen dat ze niet eens in staat zijn voor zichzelf te zorgen omdat ze gewoonweg te lui zijn iets fatsoenlijks uit hun handen te laten komen? Ja, dat is echt de reden waarom ik jaloers zou moeten zijn met mijn 2 keer modaal jaarsalaris....:')
Ga je dit ook zeggen tegen een Wajonger die keer op keer 100% wordt afgekeurd door het UWV?quote:Op zondag 29 mei 2011 21:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar moet ik jaloers op zijn? Ruggegraatloze kansenjongeren die massaal als junks aan het staatsinfuus liggen en beseffen dat ze niet eens in staat zijn voor zichzelf te zorgen omdat ze gewoonweg te lui zijn iets fatsoenlijks uit hun handen te laten komen? Ja, dat is echt de reden waarom ik jaloers zou moeten zijn met mijn 2 keer modaal jaarsalaris....:')
Ik ben totaal niet onder de indruk.. ik verdiende meer.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:51 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ga je dit ook zeggen tegen een Wajonger die keer op keer 100% wordt afgekeurd door het UWV?
Hebben ze dat jou echt verteld?quote:Op zondag 29 mei 2011 21:45 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat klopt ook, ik moet overal toestemming voor vragen, ook voor vrijwilligerswerk. Ik mag dat niet zomaar doen.
Ik ben verplicht om werkzaamheden, ook vrijwillig zoals de dierenambulance, te melden.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:54 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Hebben ze dat jou echt verteld?
Ik citeer anders even uit mijn hoofd uit de UWV brochure: "U heeft nooit toestemming van ons nodig om te gaan werken. Alles wat u zelf kunt verdienen, verbetert uw positie."
UWV vermeldt wel dat het verstandig is om even te informeren of de werkzaamheden de kansen op herstel niet belemmeren.
Zelf zit ik ook in de regeling (nuluitkering) en ik heb echt geen toestemming gevraagd of ik van UWV mijn huidige werk mocht gaan doen.
Ligt eraan of hij zijn labeltjes faked of niet.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:51 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ga je dit ook zeggen tegen een Wajonger die keer op keer 100% wordt afgekeurd door het UWV?
En hoe bepaal jij dat? Want als jij dat werkelijk kan moet je gelijk naar het UWV, dan hebben ze kennelijk heel erg behoefte aan jou, als jij het beter kan zien dan al die verzekeringsartsenquote:Op zondag 29 mei 2011 21:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ligt eraan of hij zijn labeltjes faked of niet.
Ben je ooit van je leven bij een arbo arts geweest e.d.?quote:Op zondag 29 mei 2011 21:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ligt eraan of hij zijn labeltjes faked of niet.
Dat is vrij simpel, alles wat autisme pretendeerd te hebben kan gaan schoffelen, alles wat niet tegen 'leiderschap' kan mag gaan schoonmaken in kantoorpanden. Maar ja, dat is vrij zwart wit, net zoals een jaartje of 70 geleden. Toen moest het woord autisme nog worden uitgevonden en mocht je gewoon aan het werk. Naar die tijd mogen we wat mij betreft zo snel mogelijk terug.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:59 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
En hoe bepaal jij dat? Want als jij dat werkelijk kan moet je gelijk naar het UWV, dan hebben ze kennelijk heel erg behoefte aan jou, als jij het beter kan zien dan al die verzekeringsartsen
Want? De mensen die echte problemen hebben zullen dan uitvallen omdat zij hun werk niet aankunnen, en zullen dan zonder geld en zonder toekomst zitten.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is vrij simpel, alles wat autisme pretendeerd te hebben kan gaan schoffelen, alles wat niet tegen 'leiderschap' kan mag gaan schoonmaken in kantoorpanden. Maar ja, dat is vrij zwart wit, net zoals een jaartje of 70 geleden. Toen moest het woord autisme nog worden uitgevonden en mocht je gewoon aan het werk. Naar die tijd mogen we wat mij betreft zo snel mogelijk terug.
Hahahaha, ergens zit er wel een waarheid in. Schoonmaken en schoffelen, je hoeft er niet bij na te denken en het is niet moeilijk, zwaar of slopend.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is vrij simpel, alles wat autisme pretendeerd te hebben kan gaan schoffelen, alles wat niet tegen 'leiderschap' kan mag gaan schoonmaken in kantoorpanden. Maar ja, dat is vrij zwart wit, net zoals een jaartje of 70 geleden. Toen moest het woord autisme nog worden uitgevonden en mocht je gewoon aan het werk. Naar die tijd mogen we wat mij betreft zo snel mogelijk terug.
Ik ken er zat die het hebbe gedaan. Allemaal stratemakers toevallig, hadden geen zin meer in dat vroeg opstaan en zware werk. Nu zijn ze een visgroepje begonnen, lekker betaald vissen de hele dag, en af en toe op de koters passen. Maar ik hoor het al, in dit topic moet je vooral (zelf)medelijden hebben en begrip tonen, kritiek is not done.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:59 schreef Auti het volgende:
[..]
Ben je ooit van je leven bij een arbo arts geweest e.d.?
Fake eens een labeltje zou ik zeggen, probeer het eens...
Kan ik hieruit opmaken dat UWV wel toekomstmogelijkheden in jou ziet? Kansen op herstel, waarmee zij kunnen volstaan met een lagere inkomensondersteuning?quote:Op zondag 29 mei 2011 21:57 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik ben verplicht om werkzaamheden, ook vrijwillig zoals de dierenambulance, te melden.
Je wilt met droge ogen beweren dat mensen niet kunnen schoonmaken of schoffelen? Hoe halen die mensen in godsnaam nog adem dan? Het is namelijk dezelfde repeterende beweging waarbij je totaal niet hoeft na te denken. Magoed, men moet wel kijken naar wat je wel kan, en niet op wat je niet kan. Vrijwilligerswerk mag van mij ook volledig worden gecompenseerd.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:04 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Want? De mensen die echte problemen hebben zullen dan uitvallen omdat zij hun werk niet aankunnen, en zullen dan zonder geld en zonder toekomst zitten.
Kritiek is prima, zeker op mensen die misbruik maken van het systeem. Maar dat maakt het systeem an sich niet slecht, en de mensen die terecht in de Wajong zitten ook niet. En aangezien er een hoop meer mensen terecht dan onterecht in de Wajong zitten is het niet eerlijk om iedereen maar lui en zwak te noemen.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ken er zat die het hebbe gedaan. Allemaal stratemakers toevallig, hadden geen zin meer in dat vroeg opstaan en zware werk. Nu zijn ze een visgroepje begonnen, lekker betaald vissen de hele dag, en af en toe op de koters passen. Maar ik hoor het al, in dit topic moet je vooral (zelf)medelijden hebben en begrip tonen, kritiek is not done.
Sommige mensen kunnen dat inderdaad niet nee.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je wilt met droge ogen beweren dat mensen niet kunnen schoonmaken of schoffelen? Hoe halen die mensen in godsnaam nog adem dan? Het is namelijk dezelfde repeterende beweging waarbij je totaal niet hoeft na te denken.
Dat zwart witte is dus een walgelijk autistisch probleempje.. want ik wordt niet aangenomen. Laat men liever wat kleurrijker zijn. Ik zou ook wel terug willen naar die tijd. Maar werkgevers denken anders.. dat is ook zo typerend heh, iedereen heet het er maar over dat er werk zat is etc, de statistieken wijzen heel wat anders uit zelfs voor normale mensen.. De arbeidsmarkt is zwaar, maar volgens sommige zeer zwaar sophisticated FOK!kertjes is dat allemaal onzin en is er werkelijk voor iedereen werk, als je maar wiltquote:Op zondag 29 mei 2011 22:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |