Nou nee. Hij werkt zichzelf alleen maar tegen.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:18 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Ja, maar hij kan die relatie wel houden doordat hij waarschijnlijk aan zichzelf werkt.
En in een zaal zitten of in een werkgroep, meestal moet je allebei.
Waarom kunnen mensen hier niet op hun niveau werken dan? werken lijkt me makkelijker dan een sociaal leven onderhouden...
Maar dus wel gewoon belastinggeld verspillen en een plek bezet houden waar men ook een prductieve student had kunnen plaatsen?quote:Op zondag 29 mei 2011 20:24 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Nou nee. Hij werkt zichzelf alleen maar tegen.
Hoeft niet, ik heb op de universiteit gezeten en van sommige vakken geen enkel college gevolgd.
Omdat je soms de intelligentie wel hebt maar niet de weerbaarheid om het werk aan te kunnen. Niet tegen stress kunnen, snel moe zijn, je niet kunnen concentreren wanneer er andere mensen om je heen zijn etc.
Waarom ben ik geen productieve student als ik geen colleges volg? Ik ben op dit moment bezig met de afronding van mijn master, dus ik ben zeker wel productief. Ik volg alleen niet de gebaande paden.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:32 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Maar dus wel gewoon belastinggeld verspillen en een plek bezet houden waar men ook een prductieve student had kunnen plaatsen?
De jongen die jij aanhaalde in je OP werkt ook aan zichzelf, en er is best kans dat die weer aan de bak komt.. Wéér, als in dat hij eerder gewerkt heeft en dus niet een zieltje is dat meteen de Wajong in is gestroomd en nog nooit gewerkt heeft. Hij heeft er zelf vertrouwen in en zelfs de reporter zag dat.. Jij blijkbaar niet. Je gebruikt hem als hét voorbeeld van de luie wajonger..quote:Op zondag 29 mei 2011 20:18 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Ja, maar hij kan die relatie wel houden doordat hij waarschijnlijk aan zichzelf werkt.
En in een zaal zitten of in een werkgroep, meestal moet je allebei.
Waarom kunnen mensen hier niet op hun niveau werken dan? werken lijkt me makkelijker dan een sociaal leven onderhouden...
het niveau weer.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:32 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Maar dus wel gewoon belastinggeld verspillen en een plek bezet houden waar men ook een prductieve student had kunnen plaatsen?
die reporter maakt hem belachelijk...quote:Op zondag 29 mei 2011 20:43 schreef Auti het volgende:
[..]
De jongen die jij aanhaalde in je OP werkt ook aan zichzelf, en er is best kans dat die weer aan de bak komt.. Wéér, als in dat hij eerder gewerkt heeft en dus niet een zieltje is dat meteen de Wajong in is gestroomd en nog nooit gewerkt heeft. Hij heeft er zelf vertrouwen in en zelfs de reporter zag dat.. Jij blijkbaar niet. Je gebruikt hem als hét voorbeeld van de luie wajonger..
Waarom? Kan je dat uitleggen?
Jij net zo goed, je hebt het zelf over een flutreden. Ken jij hem? Zijn daadwerkelijke "stoornis" wordt niet eens genoemd.. Toch weet jij hem voor te dragen als een triest voorbeeld van de Wajong en gedraag je je erg anti.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:49 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
die reporter maakt hem belachelijk...
Waarom kan je geen antwoord geven op wat hij vraagtquote:Op zondag 29 mei 2011 20:49 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
die reporter maakt hem belachelijk...
Heeft ze nog geen 1 keer gedaan in het hele topicquote:Op zondag 29 mei 2011 20:54 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Waarom kan je geen antwoord geven op wat hij vraagt
Wat vraagt?quote:Op zondag 29 mei 2011 20:54 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Waarom kan je geen antwoord geven op wat hij vraagt
Jij lijkt alles te weten, ik denk dat je maar in de politiek moet gaan want je hebt overal een antwoord op. Autisme? Geen probleem, je kan heus wel leren daarmee om te gaan. Straatvrees? Stel je niet aan joh. Misbruikt als kind en als gevolg allemaal psychische stoornissen? Ach man, dat is al zo lang geleden.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:51 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Je leert dan maar om te gaan met wachten, wat een onzin zeg, ik moet ook leren om te gaan met mijn problemen. Ik kan zelf niet tegen verandering, maar helaas pindakaas, zo is het leven wel. iemand moet jou een schop onder je hol geven. Desnoods ga je maar fietsen of neem je een taxi.
En zat banen waarbij je niet hoeft te bellen. Of desnoods oefen je. Zolang je geen stembanden mist kan je altijd wel "leren"praten.
Dat neemt niet weg dat er heus wel mensen zijn die in de uitkering/wajong zitten die 't eigenlijk niet nodig hebben (buiten de mensen met stoornissen, trauma's e.d. om).quote:Op zondag 29 mei 2011 21:03 schreef Jajong het volgende:
[..]
Jij lijkt alles te weten, ik denk dat je maar in de politiek moet gaan want je hebt overal een antwoord op. Autisme? Geen probleem, je kan heus wel leren daarmee om te gaan. Straatvrees? Stel je niet aan joh. Misbruikt als kind en als gevolg allemaal psychische stoornissen? Ach man, dat is al zo lang geleden.
Jij verdient ook echt een stomp.
De praktijk wijst nu eenmaal uit dat de beste stuurlui aan wal staan. Toegegeven, als het je zelf voor de wind gaat, is een toptarief van 52% (uitkeringen als de Wajong worden met belasting gefinancierd) wel aan de hoge kant.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:03 schreef Jajong het volgende:
[..]
Jij lijkt alles te weten, ik denk dat je maar in de politiek moet gaan want je hebt overal een antwoord op. Autisme? Geen probleem, je kan heus wel leren daarmee om te gaan. Straatvrees? Stel je niet aan joh. Misbruikt als kind en als gevolg allemaal psychische stoornissen? Ach man, dat is al zo lang geleden.
Jij verdient ook echt een stomp.
En dat is het probleem, jongeren (welke helaas nog geen kei zijn in relativeren) zien dit soort dingen om zich heen en uiten zich dan in topic zoals deze.. Wat feitelijk stupide is maar in zekere zin niet verwijtbaar is.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:14 schreef Mpj het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat er heus wel mensen zijn die in de uitkering/wajong zitten die 't eigenlijk niet nodig hebben (buiten de mensen met stoornissen, trauma's e.d. om).
Ik ben het hier wel mee eens. Maar niet persé werk, maar bijvoorbeeld therapie. Je moet wel zelf meewerken aan je herstel, vind ik. Voor zover dit mogelijk is, dan.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:33 schreef Mpj het volgende:
Ik ben ook een jongere die nog op school zit hoorOok sommige volwassenen denken er zo ''hard'' over. Ik ben het zelf niet mee eens dat bepaalde mensen die niet sociaalvaardig of depressief zijn een uitkering krijgen, vervolgens de hele dag thuiszitten en zich maar gaan vervelen op internet, gaan gamen enzovoort. Dan kan je die mensen beter (desnoods eerst vrijwilligerswerk) of normaal werk laten doen, zodat ze tenminste onder de mensen zijn. Dat werkt ook beter voor die persoon zelf, lijkt me.
Ja, vooral na 1-1-2010 gaat dit echt heel makkelijk jaquote:Op zondag 29 mei 2011 21:36 schreef Scorpie het volgende:
De WAJONG is de nieuwe WAO. Elke persoon die liever lui dan moe is kan keihard lachend in de WAJONG rollen.
Helaas is het dus allemaal niet zo rooskleurig. Daar kom je pas achter als je werkelijk in dat proces zit.. Dát is wat ik bedoel..quote:Op zondag 29 mei 2011 21:33 schreef Mpj het volgende:
Ik ben ook een jongere die nog op school zit hoorOok sommige volwassenen denken er zo ''hard'' over. Ik ben het zelf niet mee eens dat bepaalde mensen die niet sociaalvaardig of depressief zijn een uitkering krijgen, vervolgens de hele dag thuiszitten en zich maar gaan vervelen op internet, gaan gamen enzovoort. Dan kan je die mensen beter (desnoods eerst vrijwilligerswerk) of normaal werk laten doen, zodat ze tenminste onder de mensen zijn. Dat werkt ook beter voor die persoon zelf, lijkt me.
Net echt!quote:Op zondag 29 mei 2011 21:36 schreef Scorpie het volgende:
De WAJONG is de nieuwe WAO. Elke persoon die liever lui dan moe is kan keihard lachend in de WAJONG rollen.
Je kan toch wel ergens werken (bijv. bij een bejaardentehuis) waar je activiteiten doet met de bewoners, gewoon meehelpt, beetje uitlegt? Dan kan je juist gezellig praten met die bewoners, heb je collega's (die uiteraard op de hoogte zijn van je aandoening of wat je ook hebt). Zo gek lijkt mij dat niet aangezien je dan onder de mensen bent en het gezellig hebt.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:37 schreef Auti het volgende:
[..]
Helaas is het dus allemaal niet zo rooskleurig. Daar kom je pas achter als je werkelijk in dat proces zit.. Dát is wat ik bedoel..
Zo denk jij, een werkgever niet.. dat is het grootste probleem.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:40 schreef Mpj het volgende:
[..]
Je kan toch wel ergens werken (bijv. bij een bejaardentehuis) waar je activiteiten doet met de bewoners, gewoon meehelpt, beetje uitlegt? Dan kan je juist gezellig praten met die bewoners, heb je collega's (die uiteraard op de hoogte zijn van je aandoening of wat je ook hebt). Zo gek lijkt mij dat niet aangezien je dan onder de mensen bent en het gezellig hebt.
Maar als je 100% bent afgekeurd mag je dit dus niet.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:40 schreef Mpj het volgende:
[..]
Je kan toch wel ergens werken (bijv. bij een bejaardentehuis) waar je activiteiten doet met de bewoners, gewoon meehelpt, beetje uitlegt? Dan kan je juist gezellig praten met die bewoners, heb je collega's (die uiteraard op de hoogte zijn van je aandoening of wat je ook hebt). Zo gek lijkt mij dat niet aangezien je dan onder de mensen bent en het gezellig hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |