quote:
Gaat over een zgn H1 lampje voor dimlicht Seat Cordoba. 55w 28ampere (zo ff uit m'n kop)quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
eventjes aan de gang met een spanningzoeker of multimeter?
wat voor lampje(s) hebben we het over?
Zal dat idd maar eens proberen dezer dagen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:20 schreef Opa_vertelt het volgende:
Als eens gemeten of het lampje wel stroom krijgt of een poging gedaan met een ander lampje waarvan
je zeker weet dat die werkt? (heb zelf ook al eens een nieuw lampje gekocht welke niet werkte)
Je weet dat je daar niet met blote vingers aan mag zitten?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gaat over een zgn H1 lampje voor dimlicht Seat Cordoba. 55w 28ampere (zo ff uit m'n kop)
Multimeter, helaas heb ik die niet, kan er wel snel ff aankomen...
Zet anders gewoon even die van de andere koplamp erin, weet je het ook.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zal dat idd maar eens proberen dezer dagen.
I knowquote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je weet dat je daar niet met blote vingers aan mag zitten?
Verrek jaquote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:30 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Zet anders gewoon even die van de andere koplamp erin, weet je het ook.
Als dat idee van Opa Verteld soelaas biedt dan idd ff de multimeter erin steken.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je weet dat je daar niet met blote vingers aan mag zitten?
Ik zou even met een multimeter checken of er wel stroom aankomt bij het lampje (prikken in de stekker), dan weet je iig of het aan het lampje ligt of dat je verder moet gaan zoeken![]()
Jouw idee net in praktijk gebracht, en idd, doet het niet. Teruggezet op rechts, doet het weer wel. Dus corrosie zou wel eens het probleem kunnen zijn.quote:
Beetje contactspray should do the trickquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jouw idee net in praktijk gebracht, en idd, doet het niet. Teruggezet op rechts, doet het weer wel. Dus corrosie zou wel eens het probleem kunnen zijn.
Ben het niet vaak met hem eens, maar dit lijkt toch wel het meest logische. Anders nameten met mulitmeter of spanningszoeker. En het relay nakijken.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
in geval van een h1 lamp, zit er 1 draad op de lamp en 1 naast de borgklip die de lamp vast houd.
nu wil de stekker naast de borgclip er wel eens afschieten bij het vervangen van de lamp
en dan doet ie het ook niet![]()
Maar dan zouden ze het allebei niet moeten doen.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:32 schreef kanevenniksbedenken het volgende:
Wat veel voorkomt bij oude seat's is dat de schakelaar naar ze kloote gaat,
Zou zeggen meet eerst maar is of er nog 12v opstaat als de schakelaar aanstaat.
Dit zou je inderdaad verwachten maar is niet zo.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:54 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Maar dan zouden ze het allebei niet moeten doen.
De schakelaar stuurt het relais aan neem ik aan.
Maar verklaar dat eens nader, is de schakelaar dubbelpolig ofzo ?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:17 schreef kanevenniksbedenken het volgende:
[..]
Dit zou je inderdaad verwachten maar is niet zo.
Ben een keer een uur aan het zoeken geweest bij een Ibiza.
Doe maar een flinke draad he.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:18 schreef kanevenniksbedenken het volgende:
Trek anders een + draadje van de goede kant naar de kapotte kant,
is geen mooie oplossing maar werkt wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |