abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104398469
Hier krijgen ze konijn, eend, kippenekken, haring, kuiken, orgaanmix (daar doen ze echt een moord voor!) en verder mengsels van Haaksbarf, Tinlo (geen grote stukken gezien hier), All Animal en eigen mix van Lupa.

Vandaag is er weer een lading binnen gekomen. Ik blij dat het allemaal netjes in de vriezer paste, ontdekte ik opeens nóg een doos. Moest ik alsnog proppen. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator maandag 21 november 2011 @ 10:07:59 #102
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104620477
Ik heb taste of the wild erbij besteld deze keer, kijken of dat wat is.

Geef jij de haring ook gewoon in zijn geheel Cat? Hummer eet wel kuikens maar verder heb ik nog nooit iets gegeven zo rauw :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_104620558
Hier eten ze:
Kipkarkas, konijnenkarkas, parelhoenkarkas, eendenruggen, kuikens, kwartels, alle soorten orgaan (behalve pens, hoewel Mickey het wel lust) en alle soorten vlees (rund, kip, kalkoen, konijn, hert, lama, paard, enz)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_104633098
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 10:07 schreef senesta het volgende:
Ik heb taste of the wild erbij besteld deze keer, kijken of dat wat is.

Geef jij de haring ook gewoon in zijn geheel Cat? Hummer eet wel kuikens maar verder heb ik nog nooit iets gegeven zo rauw :@
Het enige wat ik als herkenbaar beest geef is kuiken (aan Yoko, de mannen snappen dat al niet :') ) en kippedijtjes en nekken. De rest vindt men echt te moeilijk. Haring heb ik in zijn geheel proberen te geven maar dat is 20 keer likken en dan zijn ze er klaar mee. Maar All Animal verkoopt gemalen haring dus dat krijgen ze van mij. Rauwe vis dus (stinkt ook zo lekker in de koelkast) maar wel hapklaar geserveerd.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_104657803
Mijn kittels hebben net voor het eerst carnibest gekregen, ze lusten het alleen niet volgens mij, eentje heeft er met lange tandjes een hapje of 3 van gegeten en de ander draait gewoon om ( :()

Is dat gebruikelijk?
pi_104658053
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 23:02 schreef Herr_Ratt het volgende:
Mijn kittels hebben net voor het eerst carnibest gekregen, ze lusten het alleen niet volgens mij, eentje heeft er met lange tandjes een hapje of 3 van gegeten en de ander draait gewoon om ( :()

Is dat gebruikelijk?
Wat aten ze eerder? Het is een nieuwe smaak en structuur. Vaak helpt het als je het mengt met wat lauw water of kittenmelk en de verhouding steeds meer wijzigt naar CB. Of je laat het een poosje staan, kittens zijn nieuwsgierig en wie weet laten ze later alsnog toe.
pi_104659125
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 23:02 schreef Herr_Ratt het volgende:

Is dat gebruikelijk?
Vaak is het ook zo dat ze gewend zijn aan verhit voedsel. Als je dan ineens een rauwe hap voor hun neus neerzet staan ze inderdaad te kijken als of je ze wil vergiftigen. Je moet namelijk wel weten dat in kvv geen geur of smaakstoffen zitten terwijl blik en brok hier stijf van staan.

Methode 1: De kvv even opwarmen in de magnetron totdat het een beetje bruin is en de daarop volgende dagen de tijd in de magnetron langzaam afbouwen totdat ze het rauw eten.

Methode 2: De kvv mengen met blik (beginnen met 25% kvv, 75% blik) en de daarop volgende dagen de hoeveelheid blik afbouwen totdat ze het zonder blik eten.

Methode 3 :Combi van 1 & 2

Verder is het handig om meerdere merken en smaken te proberen ( Ook denk ik dat als je er nog brokken bijgeeft het de overgang bemoeilijkt. Katten eten dan gewoon niet hun kvv en wachten op hun brokken maaltijd.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 11:34:05 #108
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104712342
De heren vinden " taste of the wild" erg lekker, alleen ET haalt haar neus er nog voor op maar die bekijkt het altijd eerst even. Ik vraag me af of ik het voer niet gewoon kan mengen.
pi_104737112
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:34 schreef senesta het volgende:
. Ik vraag me af of ik het voer niet gewoon kan mengen.
Waarom zou het niet kunnen ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  Moderator vrijdag 25 november 2011 @ 12:07:59 #110
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104798329
Jaaaah! Ik zag ET net vers vlees eten! Haaks barf kip!
  vrijdag 25 november 2011 @ 22:54:27 #111
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_104827187
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 23:25 schreef JerryLee het volgende:

Verder is het handig om meerdere merken en smaken te proberen ( Ook denk ik dat als je er nog brokken bijgeeft het de overgang bemoeilijkt. Katten eten dan gewoon niet hun kvv en wachten op hun brokken maaltijd.
Ik kwam vandaag dit topic tegen na een zoektocht naar voeding voor mijn kittens. Ze krijgen nu Royal Canin brok die ze al bij de vorige eigenaar kregen. Dit doen ze goed maar ik ben mij verder aan het orienteren. Het leek mij wel wat om een combi brok en kvv te geven.
Maar als ik deze reactie lees is dat misschien niet haalbaar, omdat ze dat misschien niet accepteren. De combi leek me wel makkelijk omdat ik ze vers dan als een afwisseling kan geven en niet een bomvolle vriezer hoef te hebben en dagelijks te ontdooien.
Zijn er meer ervaringen met deze of andere combi's?
pi_104827666
Niet combineren.
Voor vers vlees heeft een kat (of hond) een hogere zuurtegraad nodig. Voor brokken een lagere.
  vrijdag 25 november 2011 @ 23:11:49 #113
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_104828217
Oke bedankt dat is duidelijk. Dan moet ik kijken naar iets anders of de keuze maken om volledig op vers over te gaan.
  Moderator vrijdag 25 november 2011 @ 23:17:48 #114
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104828539
Mijn katten eten vers en (graanvrije) brokken en dat gaat prima.
pi_104828550
Persoonlijk, zou ik volledig op vers overgaan.

Met 2(?) kittens valt de hoeveelheid voer in je vriezers wle mee hoor. ;)
pi_104828616
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:17 schreef senesta het volgende:
Mijn katten eten vers en (graanvrije) brokken en dat gaat prima.
Ik ben er geen voorstander van. :)

Voor het verteren van vers voer moet de zuurtegraad veel zuurder zijn als voor brokken. Dat betekend dat een brokkenkat in eerste instantie vers voer niet goed kan verteren, dat heeft tijd nodig omdat het verteringsstelsel zich moet aanpassen.

Als je beide voor, 50/50 kan het verteringstelsel zich nooit 100% aanpassen. En vers voer is natuurlijk gewoon gezonder dan (graan) vrije brokken.
pi_104828799
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Voor het verteren van vers voer moet de zuurtegraad veel zuurder zijn als voor brokken. Dat betekend dat een brokkenkat in eerste instantie vers voer niet goed kan verteren, dat heeft tijd nodig omdat het verteringsstelsel zich moet aanpassen.

Als je beide voor, 50/50 kan het verteringstelsel zich nooit 100% aanpassen. En vers voer is natuurlijk gewoon gezonder dan (graan) vrije brokken.
....en als overbruggingsmethode ?
Hardcore op vers gaan ze in het begin ook vaak aan de schijt (ontgiften )
pi_104828954
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:23 schreef JerryLee het volgende:

[..]

....en als overbruggingsmethode ?
Hardcore op vers gaan ze in het begin ook vaak aan de schijt (ontgiften )
Ja? En?

Hier is iedereen hardcore overgegaan. 5 katten en 2 honden.

En, edit: als iemand half brokken half vers wil voeren, of het als overbrugging wil doen, moet ie dat lekker zelf weten. IK ben er geen voorstander van.
pi_104829816
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dus een (ge-expandeerde) brok verteert beter dan vers?
pi_104830173
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:46 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Dus een (ge-expandeerde) brok verteert beter dan vers?
Het ligt eraan wat de kat gewend is.
De zuurtegraad in het verteringsstelsel is van nature bij een kat erg zuur, ph1 of 2, om vlees te verteren, want katten zijn carnivoren.

Bij het voeren van brok, is die hoge zuurtegraad niet nodig voor de vertering en wordt dus minder zuur. Hierdoor vergroot je oa de kans op blaasgruis.

Echter is een hoge zuurtegraad voor een kat het beste en het natuurlijkste. En dan kom ik toch weer uit op dat vers vlees beter is dan brok.
pi_104830320
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]
En dan kom ik toch weer uit op dat vers vlees beter is dan brok.
Dat staat buiten kijf
pi_104916865
Mijn kittens krijgen in principe KVV, TinLo BARFmenu, twee keer per dag een portie van 125 gram per kitten. Ik heb er echter nog altijd wel brok naast staan (Orijen) omdat het nu eenmaal kittens zijn en ik wil dat de hele dag kunnen eten. De KVV vinden ze zo lekker, dat wordt meteen nar binnen geschrokt, waarna er met hele volle buikjes eerst een kwartier uitgebuikt wordt :). Amy heeft aan die twee maaltijden genoeg, voor zover ik kan zien, maar Garfunkel verbrandt zoveel dat hij meer nodig heeft en hij eet dus ook nog wat brok per dag, maar dat zal niet meer zijn dan een half handje.

Voor zover ik kan merken, hebben ze geen spijsverteringsproblemen ermee. Als ze straks gecastreerd zijn gaan ze over op alleen KVV, maar tot die tijd mogen ze het van mij door elkaar eten.
Home is where the O+ is...
  Moderator maandag 28 november 2011 @ 12:19:16 #123
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104917296
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:26 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja? En?

Hier is iedereen hardcore overgegaan. 5 katten en 2 honden.

En, edit: als iemand half brokken half vers wil voeren, of het als overbrugging wil doen, moet ie dat lekker zelf weten. IK ben er geen voorstander van.
Pfoeh, niet zo defensief meteen hoor :o
Hier doen ze het prima op vers en brok en dat is inderdaad mijn keuze. Van de drie is er één kat die enorm gek is op vers, de andere twee zijn slechte eters en eten het niet. Ik wil de versliefhebber zijn vers vlees niet ontzeggen dus die krijgt lekker vers. Voor de andere twee staat er een graanvrije brok en ja daar pikt de verseter ook wel eens wat van.
Ze doen het prima, zien er goed uit, nooit problemen met ontlasting of zo dus ik zie geen reden om iets te veranderen :)
pi_104918805
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 12:19 schreef senesta het volgende:

[..]

Pfoeh, niet zo defensief meteen hoor :o
Hier doen ze het prima op vers en brok en dat is inderdaad mijn keuze. Van de drie is er één kat die enorm gek is op vers, de andere twee zijn slechte eters en eten het niet. Ik wil de versliefhebber zijn vers vlees niet ontzeggen dus die krijgt lekker vers. Voor de andere twee staat er een graanvrije brok en ja daar pikt de verseter ook wel eens wat van.
Ze doen het prima, zien er goed uit, nooit problemen met ontlasting of zo dus ik zie geen reden om iets te veranderen :)
Was niet zo defensief bedoelt. :)

En nogmaals, ieder zijn keus. ;)
Voor jouw keus heb ik best begrip hoor. :*
  woensdag 7 december 2011 @ 16:36:30 #125
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_105299426
Door het plotselinge overlijden van mijn kat enige tijd geleden it ik met een overschot aan vlees (en vis) in m'n vriezer. Zijn er mensen die gratis vlees en vis willen twv 70+ euro? Tis rund, kip, en god knows wat en vis dus.

Enige catch is: Zelf af te halen in Almere. PM voor meer info.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 2 januari 2012 @ 19:57:53 #126
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_106324506
Op de site van de langhaarvereniging staat een LINK naar een lezing van het Kynologen Verbond Nederland.

quote:
Alles wat u altijd al heeft willen weten en vragen over brokken en vers vlees komt aan bod op de lezing.

De lezing zal verzorgd worden door een vertegenwoordiger van ieder product: dhr. Erik Luijerink van Denkadog en dierenarts Erwin van Gijtenbeek van Carnivoer.
Voor de geïnteresseerden:
Datum: zaterdag 28 januari 2012
Aanvangstijd: 14h
Kosten: niks-nada-noppes
Adres: Sportcafé de Camp in Woudenberg, Bosrand 15-17.
Honden welkom: JA!
Alleen even aanmelden op de site als je interesse heb om te gaan.

Sinds Lara's Carnibest avontuur is begonnen hier op FOK! ben ik nog steeds enthousiast. Lara trouwens ook... die eet als een bouwvakker. Het is nu bijna 2 jaar geleden dat ik overgestapt ben en destijds was ik de enige in mijn trainingsgroepjes op de hondenschool die geen brokken meer voerde.

Het komt dan wel eens ter sprake en iedereen deelt zijn ervaringen en inmiddels zijn er meer mensen van de brokken afgestapt. Bij mij in de groep zit nu een labrador van 2 die al zijn hele leven last had van regelmatig overgeven en diarrée... en dan echt dagen aan een stuk en je zag hem gewoon onder je ogen iedere keer vermageren.

Zijn baasje heeft zich ingelezen en laten informeren en is een half jaartje geleden overgestapt op Carnibest... hij heeft alleen nog een keer gebraakt toen hij een dennenappel naar binnen had gewerkt. Verder sindsdien helemaal geen problemen meer, baasje en hond tevreden.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_106341711
heb het niet helemaal doorgelezen, maar heb zelf 3 honden, die geheel nog op brok zitten, tja ander soort brok dan ik normaal had, was een mislevering bij de winkel, maar met de katten heb ik nu 5 dagen vers en 2 dagen brok vanwege het gebit, en daar doen ze het er perfect op, en zo wil ik het straks ook met de honden hebben, en waarom wel brokjes erbij geven, mocht ik een weekend weggaan zit de oppas niet te klooien, dan vinden ze brokjes krijgen ook niet zo erg.

en vind het zo erg prettig en de katten ook, en hoorde dat katten meestal geen pens willen, maar hier doen ze er gelukkig niet moeilijk over.
pi_106343129
Ik heb gelukkig nog geen vakantieoppas gehad die moeilijk deed over het voer. Wij doen alles per maaltijd in een zakje wat ze dan alleen hoeven om te keren, m'n moeder is op die manier zelfs bereid om kuikens te voeren.

M'n man heeft een aantal keer per ongeluk hondenKVV met pens meegenomen, dat merkte ik doordat mijn man eten stond te geven en drie van de vier ineens de woonkamer in kwamen lopen, van hun eten weg in plaats van naar hun eten toe.
Toen ik ging kijken wat er dan mis was stond kat nummer vier heel blij de schoteltjes leeg te kanen, hij stelt nieuw eten altijd zeer op prijs, dondert niet dat het pens is.
pi_106344894
Nee ik geef dan compleet en daar zit ook pens in, maar alle 4 eten ze het gewoon op, in Kesteren deed ik nog wel vlees bestellen bij een slachthuis, maar ben hier in Assen er nog niet achter waar die zit en of die ook voer voor de hond maakt, de slager verderop wel, maar die gooid er zoveel stukken vet in dat toen de honden dat hadden gehad ik de schuur de bench en mijn complete ren kon schoonmaken, leek net vloeibaar frituurvet en stinken!

Maar dat komt wel, heb in elk geval weer een site gevonden waar ik Cavom goedkoop kan bestellen, heb nu nog een halve zak bento kronen, maar daar schijten ze alleen maar meer van, ben niet tevreden over die brokken, maar goed er was geen cavom meer en ze willen natuurlijk wel eten.
pi_106345285
pi_106346123
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 02:17 schreef LittleLady het volgende:
heb het niet helemaal doorgelezen, maar heb zelf 3 honden, die geheel nog op brok zitten, tja ander soort brok dan ik normaal had, was een mislevering bij de winkel, maar met de katten heb ik nu 5 dagen vers en 2 dagen brok vanwege het gebit, en daar doen ze het er perfect op, en zo wil ik het straks ook met de honden hebben, en waarom wel brokjes erbij geven, mocht ik een weekend weggaan zit de oppas niet te klooien, dan vinden ze brokjes krijgen ook niet zo erg.

en vind het zo erg prettig en de katten ook, en hoorde dat katten meestal geen pens willen, maar hier doen ze er gelukkig niet moeilijk over.
Dat is een misvatting, dat ze brok nodig hebben om het gebit schoon te houden. Tandplak ontstaat door een verminderde zuurgraad van de maag agv brokjes eten. Geef je vers, dan wordt die zuurgraad hoger en blijven de tandjes schoner.
Ik kan me wel voorstellen dat je hen op brok wil houden voor weekendjes weg, ik heb gelukkig oppassen die het geen probleem vinden KVV te geven (voor eentje moet ik het per keer klaarleggen, de anderen wegen het zelf af). Hier dus geen brok meer.

Gisteren hadden we een incidentje. Domme baas was vergeten om de halve worst KVV in de koelkast te leggen. Die lag dus nog op de diepvries. Ik kwam er na 2 uur achter en toen had Yoko (denk ik) al zo'n 200 gram opgevroten. :D Normaal krijgt ze 80 gram per dag. :X Ze heeft de hele dag voor pampus gelegen en avondeten hoefde ze niet. :') Vanmorgen lag er een flinke plas braaksel in de kattekamer en gilde ze weer als vanouds dus ik denk dat alles gezakt is. _O- Maar evengoed kreeg ze vandaag een kleiner ontbijt dan normaal. Vreetzakje.
pi_106346504
Nou het gaat me niet om de tandplak, maar tanden moeten een bepaalde druk ervaren zodat ze zinvol zijn, en gezien dat gemalen vlees wat ze krijgen meer papwerk is, gaat de conditie van de tanden achteruit, ze moeten ergens op kauwen, en honden krijgen wel rauwe botten, maar de katten lopen hier dag en nacht binnen dus ze vangen nooit iets waar botjes in zitten zodat ze hun gebit nodig zijn.
pi_106346669
Okee, omdat het ooit ( :+ ) de bedoeling is om een vriezer voor alleen de katten aan te schaffen vraag ik me even af wat nou een beetje de voordeligste kvv is die ook kwalitatief goed is.

Ik geef nu Carnibest, puur om het feit dat dit in de buurt verkocht wordt en ik dus niet een mega-order hoef te doen die ik nergens kwijt kan :P

Ik woon in Noord-Holland btw 8-)

Ervaringen/tips? O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_106346722
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 10:58 schreef LittleLady het volgende:
Nou het gaat me niet om de tandplak, maar tanden moeten een bepaalde druk ervaren zodat ze zinvol zijn, en gezien dat gemalen vlees wat ze krijgen meer papwerk is, gaat de conditie van de tanden achteruit, ze moeten ergens op kauwen, en honden krijgen wel rauwe botten, maar de katten lopen hier dag en nacht binnen dus ze vangen nooit iets waar botjes in zitten zodat ze hun gebit nodig zijn.
Koop kippedijtjes op de markt. Of haas of konijn of eendagskuikens, of orgaanvlees. Dan kunnen de naar hartelust knagen. Dit geef ik ook regelmatig als traktatie. Want brokjes zijn zo losjes geperst, daar hoeven ze niet veel druk voor te zetten.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:04:03 #135
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_106348554
en bij Caroba hoef je geen mega order te doen :)
pi_106348736
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:04 schreef RandomMoron het volgende:
en bij Caroba hoef je geen mega order te doen :)
Oh cool *O* ik ga even kijken
pi_106348810
Oh dat is niet eens goedkoper dan carnibest in de winkel hier :D

Ik wacht anders eerst mn vriezer wel af. Misschien ga ik wel zelf samenstellen ofzo :7
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:29:46 #138
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_106351762
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:12 schreef tombolafan het volgende:
Oh dat is niet eens goedkoper dan carnibest in de winkel hier :D

Ik wacht anders eerst mn vriezer wel af. Misschien ga ik wel zelf samenstellen ofzo :7
Ik zit ook te denken maar wat ik ken is allemaal ongeveer dezelfde prijs. Heb je nu gewoon zo'n vriezer met lades?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_106353077
Wanneer je grote hoeveelheden Carnibest bij een distributeur bestelt krijgen zij een staffelkorting op de inkoopsprijs die ze eigenlijk door horen te berekenen in de verkoopsprijs. Ik bestelde voorheen altijd 100 kg samen met een groepje andere mensen, dan kwamen we in de hoogste staffel en betaalden we 3 euro voor natuurmix/vleesmix/diabetes kat.

Momenteel bestel ik via vrienden van me die distributeur geworden zijn, die matsen me nog extra omdat zij inkoopsprijs betalen. Ik geef tegenwoordig Carnibest Bio en daar betaal ik 3.50 voor. Ik bestel dan wel 50 kg maar dat is er hier zo doorheen met al die opvangkatten.
Dedicated kattenvriezer FTW.

Dierenwinkels enzo doen nog wel eens moeilijk over die staffelprijzen, het kan best lonen om eens op de CB site te kijken welke distributeurs er nog meer zijn en die eens te bellen.
pi_106353165
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 10:58 schreef LittleLady het volgende:
Wat cat zegt, kun je zelf je katten niks met botten aanbieden ? Ik geef zelf kwartel (van kiezebrink), daar doen ze een moord voor, dat knagen ze graag.
pi_106354031
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:01 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Wat cat zegt, kun je zelf je katten niks met botten aanbieden ? Ik geef zelf kwartel (van kiezebrink), daar doen ze een moord voor, dat knagen ze graag.
Wat geef je ze van kwartel? Stukken of het geheel?
Want ik roep wel heel enthousiast dat haas een goede optie is, maar daar kwamen ze hier echt niet doorheen en ik kon een kop weggooien. _O-
pi_106355563
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:01 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Nee heb hier ook kleine kinderen en katten gaan ermee slepen, om voorbeeld te geven mijn dochter zat ook al aan de kauwstaven van de hond te kluiven, nou dat is gewoon goor, dus nee doe het gewoon zo, zo blijft alles op plek en heb ik er meer controle op
pi_106355666
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:52 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Nee heb hier ook kleine kinderen en katten gaan ermee slepen, om voorbeeld te geven mijn dochter zat ook al aan de kauwstaven van de hond te kluiven, nou dat is gewoon goor, dus nee doe het gewoon zo, zo blijft alles op plek en heb ik er meer controle op
Hoe doe je dat dan met de botten van je honden?
Kun je de katten niet tijdelijk ergens opsluiten? Een kippedijtje is hier met 10 minuten op.
pi_106358757
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:21 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Wat geef je ze van kwartel? Stukken of het geheel?
Want ik roep wel heel enthousiast dat haas een goede optie is, maar daar kwamen ze hier echt niet doorheen en ik kon een kop weggooien. _O-
Die kwartels worden helemaal heel geleverd, dus bevederd en met de ingewanden er nog in. m'n man doet ze wel door de midden, wanneer we geen opvangers hebben eten ze naast hun andere voer namelijk maar een halve per dag. Bij het halveren haalt hij de darmen eruit, de katten doen soms de hele nacht over het opeten dus dan moet het niet bedorven worden, darminhoud die eventueel over de rest van het beestje gaat is dan niet zo handig.
De katten laten meestal de voetjes, de vleugelpennen en de staartveren liggen.

Kwartel is qua formaat vergelijkbaar met de kleine vogeltjes die katten in de natuur ook zouden vangen. Kip bijvoorbeeld is een stuk harder en geeft veel meer gemuts. De kittens eten vanaf jonge leeftijd al kwartel inclusief de botjes, dat kunnen ze prima aan terwijl veel kittens pas kippenpootjes kunnen eten nadat ze gewisseld zijn en ook wat meer bijtkracht ontwikkeld hebben.

M'n eigen katten krijgen prooidier in de badkuip, dat is makkelijk schoon te maken.
pi_107109189
Ik heb deze week mijn kat voor het eerst Tinlo barf gegeven, zag het toevallig bij een dierenwinkel waar ik anders nooit kom.
Het beest lustte ook nooit hart, dus ik had er een hard hoofd in, maar hij was superenthousuast! De manier waarop hij de laatste beetjes met zijn pootje uit zijn bakje hengelde :).

Ik verbaas me wel over de hoeveelheid die je moet geven per dag, 35 gr per kilo? Hjj is schildklier patient, dus supermager( ondanks medicatie).
  Moderator zondag 22 januari 2012 @ 19:34:43 #146
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107109443
Hier eten ze ook Tinlo, de cattery rollen. Nou ja... ze.... Hummer eet het, met veel enthousiasme. Maar die vind veel vers erg lekker. Eigenlijk alleen de Bibi en de Carnibest niet.
  zondag 22 januari 2012 @ 19:38:52 #147
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_107109615
Tinlo had ik laatst meegenomen, ik vond het erg vet vergeleken met carnibest en carnivoer.
Net als Haaks Barf, ik neem het niet meer.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_107118401
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:38 schreef oh-oh het volgende:
Tinlo had ik laatst meegenomen, ik vond het erg vet vergeleken met carnibest en carnivoer.
Net als Haaks Barf, ik neem het niet meer.
Wegens omstandigheden maandje geprobeerd (Tinlo)
twee kilo aangekomen . :'(
gauw weer aan het barf-en geslagen.(Lupa)
  zondag 22 januari 2012 @ 22:06:26 #149
176471 oh-oh
pi_107118633
Ik vind het ook echt te blubberig, zit echt geen structuur in, echt zo een drab is het.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_107119099
het zakt goed uit ja :r

Schaam me dan ook diep :@
  zondag 22 januari 2012 @ 22:18:36 #151
176471 oh-oh
pi_107119432
Mijnes eten het echt met lange tanden of niet, als het echt van die vette blubber is.
Terwijl zat andere merken er met plezier ingaan :D
( Groucho Marx )
pi_107119916
ik zat in iemand anders zijn huis ,met nog vier honden die rollen kregen .

Ik stel altijd zelf samen thuis,maar ik had hier geen vriesruimte genoeg,en zien eten doet eten .

Thuis is ze veel moeilijker,maar daar was het een wedstrijd wie zijn bak het eerste leeg had .

meer groente nu ,en hoofdzakelijk wild .

Ging de 29e nog even in een fles staan ,7 hechtingen in der voetkussens dus eraf lopen was even geen optie .
pi_107120601
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 22:03 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Wegens omstandigheden maandje geprobeerd (Tinlo)
twee kilo aangekomen . :'(

Mijn kater is vel over been, hij kan wel wat gebruiken :)
pi_107170465
hmmmm, nu vers rundvlees van een ander merk geprobeerd - meneer wenst het niet te eten :(
pi_107181148
Ik heb de honden drie maanden op (goedkope) brok gehad. Nu weer terug naar Lotgering. Na 1 dag vers vlees hielden ze op met ruften.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_107184661
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:24 schreef sigme het volgende:
Ik heb de honden drie maanden op (goedkope) brok gehad. Nu weer terug naar Lotgering. Na 1 dag vers vlees hielden ze op met ruften.
Kijk je uit met je Lotgering >Hier op het forum is er al een vishaak en plastic uit gehaald en

er word nu wekelijks gekeurd in Abcoude :

http://www.hondenpage.com(...)lla-in-lotgering.php

Er gaat ook nogal wat uier vlees doorheen :

http://www.kiezebrink.nl/index.php?pid=36

Citaat ; Uiervlees
Uiervlees kan diverse vormen van afval bevatten. Dit in de vorm van aarde, huidschilfers, faeces en haren. Ontstoken uierdelen kunnen etter, bloed, bacteriën en (tbc-)bacillen bevatten. Deze laatste zijn ook gevaarlijk voor de volksgezondheid.
pi_107187494
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:08 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Kijk je uit met je Lotgering >Hier op het forum is er al een vishaak en plastic uit gehaald en

er word nu wekelijks gekeurd in Abcoude :

http://www.hondenpage.com(...)lla-in-lotgering.php

Er gaat ook nogal wat uier vlees doorheen :

http://www.kiezebrink.nl/index.php?pid=36

Citaat ; Uiervlees
Uiervlees kan diverse vormen van afval bevatten. Dit in de vorm van aarde, huidschilfers, faeces en haren. Ontstoken uierdelen kunnen etter, bloed, bacteriën en (tbc-)bacillen bevatten. Deze laatste zijn ook gevaarlijk voor de volksgezondheid.
Net als veel anderen blijf ik voorlopig tevreden klant. Salmonellahysterie trek ik me niks van aan - kan gebeuren, is zelden gevaarlijk voor een hond en mijn eten komt niet in contact met het hondenvlees (zoals ze op dat hondenforum een groot gevaar vinden).

Ik vind het een prettig bedrijf met aardige lui, en bovendien heb ik wel enige ervaring met slachthuizen en schrik dus niet van stank zoals die hondenforummers (en in mijn slachthuizen vermalen ze geen hele beesten met pens, dat zal stinken!).

Ik heb even gemist waaruit blijkt dat er nogal wat uier doorheen gaat, maar dat uier verontreinigingen kan bevatten betekent natuurlijk niet dat dat altijd/vaak/meestal zo is. Lotgering is geen massaproductieslachthuis, hetgeen betekent dat er over het algemeen wat meer zicht is op de (kwaliteit van) de slachtdieren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_107200882
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Net als veel anderen blijf ik voorlopig tevreden klant. Salmonellahysterie trek ik me niks van aan - kan gebeuren, is zelden gevaarlijk voor een hond en mijn eten komt niet in contact met het hondenvlees (zoals ze op dat hondenforum een groot gevaar vinden).

Ik vind het een prettig bedrijf met aardige lui, en bovendien heb ik wel enige ervaring met slachthuizen en schrik dus niet van stank zoals die hondenforummers (en in mijn slachthuizen vermalen ze geen hele beesten met pens, dat zal stinken!).

Ik heb even gemist waaruit blijkt dat er nogal wat uier doorheen gaat, maar dat uier verontreinigingen kan bevatten betekent natuurlijk niet dat dat altijd/vaak/meestal zo is. Lotgering is geen massaproductieslachthuis, hetgeen betekent dat er over het algemeen wat meer zicht is op de (kwaliteit van) de slachtdieren.
en nu die vishaak ,plastic en het vaststaande feit dat ze onder controle staan ontkrachten en we zijn allemaal weer gelukkig . :*

ieder is vrij om te voeren wat hij wil ,maar net als dat we bij Tinlo constateren dat het vrij vet is ,want de pondjes vliegen er aan,kies ik niet meer voor Tinlo .

wanneer er hier iemand een vishaak uit zijn Lotgering trekt pas ik even .

Dan liever onbewerkt vlees (wild ) dat ik kan zien en ruiken hoe de kwaliteit is .

ik koop mijn wilde eenden bv ook compleet ,omdat ik dan weet waar het vandaan komt en ik zelf de controle houd over wat ik voer .

Bij Herby was de geit 40 % vet ,dan haal ik het wel bij de Marokkaanse. slager als ik 40 % weggooi

http://www.voerwijzer.com/nieuws/analyses-van-lotgering-bekend > vet 21 tot 28 procent
dat vind ik veel .
zeker tegenover de eiwitten die het bevat

....en rijst wil ik er helemaal niet in

[ Bericht 7% gewijzigd door JerryLee op 24-01-2012 23:04:03 ]
pi_110091612
Hoe is het met de versvoerders en hun beestjes? :)

Hier heeft een kat spontaan besloten geen lamsmix meer te lusten. Fijn, als je net de driemaandelijkse voorraad hebt aangeschaft en dus zo'n 5 kilo in huis hebt. :')
Gelukkig vinden de twee andere exemplaren het nog helemaal lekker en heb ik voldoende variatie in huis om elk mondje tevreden te stellen.
  maandag 9 april 2012 @ 13:05:18 #160
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_110092134
Ik heb een vraag over versvoer, dus dit lijkt mij het juiste topic :P

Mijn kat is al best oud, 10+ en onlangs erg ziek geweest van blaasgruis. Nu is dat weer onder controle, en heeft ie s/d brokken van de dierenarts. Dit moet hij de rest van zijn leven eten maar ik vind het vrij prijzig :@.
Is vers vlees goedkoper en is zijn blaasgruis daarmee ook onder controle te houden? Dat het béter is dan brokken heb ik inmiddels wel begrepen ;).
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
  maandag 9 april 2012 @ 13:16:51 #161
176471 oh-oh
pi_110092480
Ik zou nooit een ouder dier op vers overzetten, en zeker niet een met blaasgruisproblemen....
Toen ik vers begon te voeren was mijn oudste hond een jaar of 7 of 8, inmiddels is hij 14, hij eet wel duck en nature diet en zulks, maar geen rauw vlees.
Soms een kippennekkie of karkasje, om lekker te kauwen, maar that´s it.
( Groucho Marx )
pi_110092545
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:05 schreef Ehhe het volgende:

Mijn kat is al best oud, 10+ en onlangs erg ziek geweest van blaasgruis. Nu is dat weer onder controle, en heeft ie s/d brokken van de dierenarts. Dit moet hij de rest van zijn leven eten maar ik vind het vrij prijzig :@.
Is vers vlees goedkoper en is zijn blaasgruis daarmee ook onder controle te houden? Dat het béter is dan brokken heb ik inmiddels wel begrepen ;).
Welk type blaasgruis ?
en ja voor een tientje de kilo kan je aardig wat versvlees uitproberen uitgaande van ;
http://www.dierendrogist.(...)feline-s-d-5-kg.html
probleem is vaak hoe de mening van de dierenarts hierin is .
  maandag 9 april 2012 @ 13:19:28 #163
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110092553
Ik vind 10 voor een kat nog wel meevallen.
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 13:23:38 #164
43556 miss_dynastie
pi_110092698
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:05 schreef Ehhe het volgende:

Heeft je kat pas voor het eerst blaasgruis gekregen na zijn tiende?
Ik raad je in ieder geval aan even hier te kijken of de brokken goedkoper zijn, mocht je op brok willen blijven.
Zelf ben ik er na uitgebreid onderzoek van overtuigd dat ook (of misschien wel juist!) voor de blaasgruiskater versvoer het allerbeste is. Zelf ben ik niet zo enthousiast over Carnibest, omdat bij blaasontsteking het Ph-gehalte als een malle omhoog schoot (en ze dus geen blaasgruis van zichzelf hadden, maar door een blaasontsteking), dus zelf voer ik dat niet meer om herhaling te voorkomen.

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:45 schreef Cat22 het volgende:
Hoe is het met de versvoerders en hun beestjes? :)

Hier heeft een kat spontaan besloten geen lamsmix meer te lusten. Fijn, als je net de driemaandelijkse voorraad hebt aangeschaft en dus zo'n 5 kilo in huis hebt. :')
Gelukkig vinden de twee andere exemplaren het nog helemaal lekker en heb ik voldoende variatie in huis om elk mondje tevreden te stellen.
Mijn katten waren al met al niet zo enthousiast over Haaksbarf en Tinlo, dus ik ben nu overgestapt op Carnivoer (dat qua structuur veel op Carnibest lijkt, trouwens). Ik zit te denken over de aanschaf van een extra vriezertje, omdat ik de katmix alleen per doos kan bestellen.

Fijn dat die andere twee het nog wel lusten! Is het 'zomaar', of is het een nieuwe voorraad en is er misschien iets aan de samenstelling veranderd?
pi_110092851
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:23 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik raad je in ieder geval aan even hier te kijken of de brokken goedkoper zijn, mocht je op brok willen blijven.
Zelf ben ik er na uitgebreid onderzoek van overtuigd dat ook (of misschien wel juist!) voor de blaasgruiskater versvoer het allerbeste is. Zelf ben ik niet zo enthousiast over Carnibest, omdat bij blaasontsteking het Ph-gehalte als een malle omhoog schoot (en ze dus geen blaasgruis van zichzelf hadden, maar door een blaasontsteking), dus zelf voer ik dat niet meer om herhaling te voorkomen.

[..]

Mijn katten waren al met al niet zo enthousiast over Haaksbarf en Tinlo, dus ik ben nu overgestapt op Carnivoer (dat qua structuur veel op Carnibest lijkt, trouwens). Ik zit te denken over de aanschaf van een extra vriezertje, omdat ik de katmix alleen per doos kan bestellen.

Fijn dat die andere twee het nog wel lusten! Is het 'zomaar', of is het een nieuwe voorraad en is er misschien iets aan de samenstelling veranderd?
Waarom stel jezelf niet samen ?
  maandag 9 april 2012 @ 13:31:04 #166
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_110092934
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:19 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Welk type blaasgruis ?
en ja voor een tientje de kilo kan je aardig wat versvlees uitproberen uitgaande van ;
http://www.dierendrogist.(...)feline-s-d-5-kg.html
probleem is vaak hoe de mening van de dierenarts hierin is .
Zijn er meerdere typen blaasgruis dan? :o. Wist ik niet, en ik heb dus ook geen idee welk type hij heeft.

Harajuku: Een tientje is idd niet duur maar dan hangt het er wel van af hoe lang hij er mee doet. Als het een week is is het wel weer duur ;).
quote:

[..]

Hij heeft pasgeleden blaasgruis gehad ja. Dat is ontstaan na een blaasontsteking. Bedankt voor het linkje, ik zal eens kijken :)
  maandag 9 april 2012 @ 13:33:56 #167
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_110093029
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:16 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou nooit een ouder dier op vers overzetten, en zeker niet een met blaasgruisproblemen....
Toen ik vers begon te voeren was mijn oudste hond een jaar of 7 of 8, inmiddels is hij 14, hij eet wel duck en nature diet en zulks, maar geen rauw vlees.
Soms een kippennekkie of karkasje, om lekker te kauwen, maar that´s it.
Waarom niet, als ik vragen mag? Kan het problemen opleveren?
  maandag 9 april 2012 @ 13:35:10 #168
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110093071
Ik bedoelde de leeftijd :D
  maandag 9 april 2012 @ 13:36:30 #169
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_110093129
Oh haha, suf :@. Hij kan ook wel nog ouder zijn hoor, maar in het asiel dachten ze dat hij 10+ was. Inmiddels heb ik hem ook al 3 jaar :o. Dus dan zou hij zomaar 13 kunnen zijn.
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 13:37:34 #170
43556 miss_dynastie
pi_110093162
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:31 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Zijn er meerdere typen blaasgruis dan? :o. Wist ik niet, en ik heb dus ook geen idee welk type hij heeft.

Hij heeft pasgeleden blaasgruis gehad ja. Dat is ontstaan na een blaasontsteking. Bedankt voor het linkje, ik zal eens kijken :)
Ja, je hebt een variant die ontstaat bij een te hoog Ph en een variant die ontstaat bij een te laag Ph. Maar omdat het bij jouw kat is ontstaan na blaasontsteking, vermoed ik dat hij struviet heeft gehad (te hoog Ph).

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:28 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Waarom stel jezelf niet samen ?
Ik zou me daar héél goed in moeten verdiepen en ik heb daar voorlopig de tijd niet voor. Daarnaast ben ik er niet van overtuigd dat ik de meerwaarde zie, al heb ik er wel serieus over nagedacht. Ik zou moeten malen (het zijn geen grote 'stukjeseters'), dat levert een hoop gedoe en een grote investering op aan apparatuur voor malen en worsten maken (want bakjes, zoals bij Bandit, vind ik niet fijn werken). Gelukkig lijken ze Carnivoer met smaak te eten, dus dan is het niet nodig.
  maandag 9 april 2012 @ 13:38:33 #171
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_110093186
Oh ja, zijn Ph-waarde was véél te hoog.
pi_110094520
quote:

[..]

Haaksbarf en Tinlo gaan er hier met heel veel plezier in. Ze etne dat volgens mij nog het liefste van alles. Maar ik probeer er zoveel mogelijk variatie in te houden zodat ze niet kieskeurig worden. En mocht het ene wat te vet zijn of teveel rijst hebben, dan compenseert dat weer door elke dag een ander mixje te geven.
En het is handig nu er eentje opeens klaar is met de Lupa eigen lamsmix. Het zou kunnen zijn dat de samenstelling veranderd is, maar het is vreemd dat hij degene is die er zijn neus voor optrekt. Ik heb één kieskeurigje en twee vuilnisbakjes. Hij is een vuilnisbak.

Ik vind de aparte vrieskist ideaal. Nu hoef ik maar één keer per drie maanden te bestellen, kan profiteren van grootverpakkingen en toch variatie houden. Ik heb ook verschillende formaten: kiloworsten want goedkoop, halve kilo worsten, want makkelijk en 250 grams worsten voor die keren dat ik te laat iets uithaal. In een bakje koud water zijn die in een uurtje klaar om te eten.
Een halve kilo doet daar toch zeker een halve dag over.
pi_110104908
Mijn kater heeft besloten dat hij geen versvoer meer wenst.
Raar beest
  maandag 9 april 2012 @ 22:22:12 #174
176471 oh-oh
pi_110115005
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:33 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Waarom niet, als ik vragen mag? Kan het problemen opleveren?
Omdat bij oudere dieren de nieren afnemen aan capaciteit en het vaak niet goed valt om ze dan nog aan geheel ander voedsel te laten wennen.
( Groucho Marx )
  dinsdag 10 april 2012 @ 08:05:22 #175
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_110125022
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:22 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Omdat bij oudere dieren de nieren afnemen aan capaciteit en het vaak niet goed valt om ze dan nog aan geheel ander voedsel te laten wennen.
Duidelijk :).
  dinsdag 10 april 2012 @ 09:45:22 #176
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110126524
Imo valt dat reuze mee. Als die nu 18 was of zo zou ik ook zeggen 'laat maar zitten'
  dinsdag 10 april 2012 @ 09:46:48 #177
176471 oh-oh
pi_110126555
Ik zou ieg goed al zn waardes laten checken.
De reden waarom ze over wil staat me ook wat tegen, vanwege de kosten eigenlijk ;)
( Groucho Marx )
pi_110127091
Ik heb Nelis ook overgezet toen ie al oud was (16 dacht ik) en zn vacht en huid werd er wel veel beter van; hij had altijd korstjes namelijk

Heb toen wel voor mezelf besloten dat ik het zou proberen en als hij het niet zou pikken zou ik teruggaan naar het voer dat ie daarvoor had

Hij heeft zelfs nog kuikens opgegeten _O_ O+
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 10:35:12 #179
43556 miss_dynastie
pi_110127802
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:18 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Haaksbarf en Tinlo gaan er hier met heel veel plezier in. Ze etne dat volgens mij nog het liefste van alles. Maar ik probeer er zoveel mogelijk variatie in te houden zodat ze niet kieskeurig worden. En mocht het ene wat te vet zijn of teveel rijst hebben, dan compenseert dat weer door elke dag een ander mixje te geven.
Ja, daar is ook wat voor te zeggen, die variatie... maar als ze het niet allemaal eten, dan houdt het hier op. Ik heb ook niet zo'n zin om met meerdere smaken door elkaar te werken, gewoon één rol en als 'ie op is de volgende, dat vind ik het makkelijkst. Ik hoop dat dat met Carnivoer lukt....

quote:
Ik vind de aparte vrieskist ideaal. Nu hoef ik maar één keer per drie maanden te bestellen, kan profiteren van grootverpakkingen en toch variatie houden. Ik heb ook verschillende formaten: kiloworsten want goedkoop, halve kilo worsten, want makkelijk en 250 grams worsten voor die keren dat ik te laat iets uithaal. In een bakje koud water zijn die in een uurtje klaar om te eten.
Een halve kilo doet daar toch zeker een halve dag over.
Nou, op zich heb ik de ruimte wel, maar ik ben best gewend die te vullen en hooguit twee lades voor het kattenvlees te houden, behalve die ene keer dat ik bij Lupa bestelde, maar toen vond ik het al vrij veel en toen was het maar 22 kilo. Dit zou straks dan 6x7,2 kilo worden...... wel genoeg voor 5, 6 maanden gok ik...

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:46 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou ieg goed al zn waardes laten checken.
De reden waarom ze over wil staat me ook wat tegen, vanwege de kosten eigenlijk ;)
Jep, dat viel mij ook op, vandaar dat ik ook de link van dierapotheker gaf, als dat de afweging is kun je daar waarschijnlijk financieel voordeel halen.
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:35:51 #180
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_110127812
Ik snap dat ook wel oh-oh ;). Misschien had ik dat beter voor mezelf kunnen houden. Het is ook niet zo dat ik het niet voor 'm over heb hoor. En ik heb ook al ergens gezegd dat ik begrepen heb dat vers voer ook béter is, dat is toch ook wel wat waard?
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:36:48 #181
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_110127848
En zo erg is het toch niet om naar goede, misschien goedkopere alternatieven te kijken voor duur dieetvoer? :o
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:38:40 #182
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110127895
De prijzen van vers zitten rond de prijzen van de duurdere merken zoals RC en Iams. Met vers kom je er misschien iets onder omdat ze er minder van nodig hebben.

Een kilo kat van Carnibest kost 4,45
pi_110127908
onze ervaring met een blaasgruiskat die op Hills C/D zat: vers vlees is duurder ;)

maar hij doet het wel veel beter op vers vlees dus dat is ons het prijsverschil dubbel en dwars waard :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_110127921
Het is niet erg om naar goede alternatieven te kijken, maar je insteek lijkt (ook in mijn ogen) vooral het goedkopere te zijn :)

En dat staat mij ook lichtelijk tegen :+ Sowieso vind ik vers voer niet goedkoper, iig niet goedkoper dan "gewoon voer" hier, maar het gaat mij om de voordelen ;)
pi_110127938
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:38 schreef Harajuku. het volgende:
De prijzen van vers zitten rond de prijzen van de duurdere merken zoals RC en Iams. Met vers kom je er misschien iets onder omdat ze er minder van nodig hebben.

Voer jij ze kat? :o o|O

Ik voer ze vleesmix :7
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:43:05 #186
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110128012
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:40 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Voer jij ze kat? :o o|O

Ik voer ze vleesmix :7
:') :') :') :') :') :') :')

Als ik hier al die posts zie dat ze het niet meer eten enzo vind ik dat altijd zo raar. Hier krijgen ze alleen Natuur en ze vinden dat nog net zo lekker als de eerste dag. :o

Nu ja, soms als ik wat over heb krijgen ze tegenwoordig dat, en Charlie krijgt nu ook BARF-menu, maar als ik die weer alleen natuur zou voeren zou hem dat ook geen fuck uitmaken :D
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:43:37 #187
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_110128028
Nou, ik voel me nu helemaal verkeerd begrepen. Als ik écht goedkoop had willen gaan had ik toch gewoon het advies dan de DA in de wind geslagen en het allergoedkoopste aldi-voer gekocht?

Het gaat mij er om of er ook een góed alternatief is, wat goedkoper is dan dat dieetvoer idd. Vers voer is dus duurder, dat weet ik nu en neem ik mee in mijn overwegingen.
Ik krijg het gevoel dat iedereen nu het idee heeft dat ik niks voor m'n kat over heb :o

Thanks allemaal iig voor de antwoorden, heb nu wel een beetje een duidelijk beeld :)
pi_110128174
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:43 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :')

Als ik hier al die posts zie dat ze het niet meer eten enzo vind ik dat altijd zo raar. Hier krijgen ze alleen Natuur en ze vinden dat nog net zo lekker als de eerste dag. :o

Nu ja, soms als ik wat over heb krijgen ze tegenwoordig dat, en Charlie krijgt nu ook BARF-menu, maar als ik die weer alleen natuur zou voeren zou hem dat ook geen fuck uitmaken :D
Ik voer ze altijd vleesmix of natuur (wat de dierenwinkel wil, maakt mij weinig uit) en ze eten het helemaal best idd :Y
pi_110129138
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:38 schreef Harajuku. het volgende:

Vers als in kvv? Want als je zelf een menu samen stelt ben je heel goedkoop uit (per maand ongeveer 3,5 kilo per kat, kost 2 a 3 euro per kilo, kom je op 10 euro per maand)

Ik voer nu kvv, dat kost me 33,- per 40 dagen. :)
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:23:16 #190
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110129366
Sorry, KVV heb ik het over inderdaad.
pi_110129445
Zelf samenstellen wil ik ook ooit wel doen maar lijkt me zo verschrikkelijk lastig _O-
pi_110130413
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:26 schreef tombolafan het volgende:
Zelf samenstellen wil ik ook ooit wel doen maar lijkt me zo verschrikkelijk lastig _O-
Voordeel is dat je je basisingredienten kent ,(constante kwaliteit )en waar het vandaan komt als je dat wilt .
nadeel de percentages daar zijn zoveel meningen over .
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:57:23 #193
176471 oh-oh
pi_110130585
Voor kleine honden lijkt het me echt bijna geen doen hoor.
Ehhe, sorry dat ik er over begon, maar zo stond het er wel heel erg in je eerste post en dan denk ik al meteen , hmm ja, als dat de reden moet zijn...
Ik ken ook mensen die heel trots zijn dat ze vers voeren en die blijken dan elke dag hun hond een half pak van dat spul van 70 cent van de jumbo te voeren. Dan kun je mss beter gewoon maar brok blijven geven.
( Groucho Marx )
pi_110130669
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:26 schreef tombolafan het volgende:
Ik ga deze maand de overstap maken. Heb avonden gespendeerd aan het opstellen van een uitgebalanceerd eetschema, volgende week de vriezer aanvullen, en als de kvv op is zitten we dan helemaal op zelf samengesteld vers. :)
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:02:22 #195
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110130732
Ik ben daar te lui voor hoor :@ Ik heb helemaal geen zin om dat allemaal uit te zoeken en ditdat, doe mij dan maar KVV ;p
pi_110130803
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:02 schreef Harajuku. het volgende:
Ik ben daar te lui voor hoor :@ Ik heb helemaal geen zin om dat allemaal uit te zoeken en ditdat, doe mij dan maar KVV ;p
KVV is al lastiger dan brokken en het moet natuurlijk niet nog lastiger worden :P

wij blijven lekker op KVV :Y (nou ja de kat dan ;) )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:04:49 #197
176471 oh-oh
pi_110130821
Ja naja, voor mij zou het ook echt niet voordeliger zijn, het is alleen voordelig als je het in grote hoeveelheden in kan kopen. En het kost echt best veel tijd idd. Als ik zo zie hoe vrienden van me er mee bezig zijn dan denk ik ook lama lekker zitten :P
KVV en barf voor dr bij, bevalt echt opperbest ^O^
( Groucho Marx )
pi_110130903
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:43 schreef Ehhe het volgende:
Nou, ik voel me nu helemaal verkeerd begrepen. Als ik écht goedkoop had willen gaan had ik toch gewoon het advies dan de DA in de wind geslagen en het allergoedkoopste aldi-voer gekocht?

Het gaat mij er om of er ook een góed alternatief is, wat goedkoper is dan dat dieetvoer idd. Vers voer is dus duurder, dat weet ik nu en neem ik mee in mijn overwegingen.
Ik krijg het gevoel dat iedereen nu het idee heeft dat ik niks voor m'n kat over heb :o

Thanks allemaal iig voor de antwoorden, heb nu wel een beetje een duidelijk beeld :)
Ik vond je posts heel helder hoor, en ik vind het heel normaal om te kijken wat het beste is voor je huisdier binnen jouw financiele grenzen. :) Wat daar op tegen is, is me niet duidelijk.
pi_110131238
Ah okee, ik hou het ook gewoon bij kvv dan :+

Met soms een kuiken voor de leuk 8-)
pi_110148445
Niemand hier aan de Rodi?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')