Dit dus. Ik heb dit ooit eens gepost (en een prijsje mee gewonnenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:59 schreef jeoff het volgende:
Onterechte klacht, dit lijkt namelijk vooral een NEDERLANDS probleem te zijn!
Ga maar eens in endere landen in de rij staan, bijv, Amerika. Daar kruipt niemand voor en als je toch voorkruipt mag je uiteindelijk toch weer achteraan staan anders wordt je niet geholpen
oh zie net dat ik niet in KLB zit
Waarom zou iemand met opzet tegen je kont gaan staan duwen met een winkelwagentje?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:06 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dit dus. Ik heb dit ooit eens gepost (en een prijsje mee gewonnen).
Nederlanders in Luxemburg.
We zijn even boodschappen doen, bij de supermarkt. De winkel is nagenoeg uitgestorven. Zo wil ik elke dag wel boodschappen doen, in alle rust en stilte.
Ik leg mijn boodschapjes op de band. Opeens voel ik iets. Als door een wesp gestoken kijk ik op. Ik voel het weer. Ik probeer een stap naar achteren te zetten, maar dat gaat niet.
'Dit meen je niet', zeg ik hardop. De jongens staan voor me, kijken me vragend aan. 'Het is een Nederlander hé? Dat kan niet anders', begin ik langzaam maar zeker boos te worden. In een uitgestorven supermarkt, met 1 klant voor hem, staat een Nederlander met zijn karretje tegen mijn kont te duwen.
Mijn oudste zoon kijkt langs me heen, zegt dan zachtjes; 'super de boer tas'. Ik draai me om, geef de kar een zet en kijk de man nijdig aan. Geschrokken deinst hij achteruit, met het karretje angstvallig tegen zijn eigen forse buik aan gedrukt. 'Geen fantsoen, die Nederlanders', zucht ik nog voor ik me weer om draai.
Om je duidelijk te maken dat hij haast heeft....quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom zou iemand met opzet tegen je kont gaan staan duwen met een winkelwagentje?
Of misschien heeft ze een fabelachtig lekkere kontquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:18 schreef DJ_Scuff het volgende:
[..]
Om je duidelijk te maken dat hij haast heeft....
Kan ik me bijna niet voorstellen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:18 schreef DJ_Scuff het volgende:
[..]
Om je duidelijk te maken dat hij haast heeft....
Woon jij afgelegen in een dorp? Of doe je nooit boodschappen?quote:
Geen van beide. Maar echt nog nooit meegemaakt dat iemand zijn wagentje tegen je kont duwt om te zorgen dat je opschiet. Als het gebeurt, is het per ongeluk. Misschien is het een knee jerk reaction om ervan uit te gaan dat Nederlanders zich onbeschoft gedragen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:23 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Woon jij afgelegen in een dorp? Of doe je nooit boodschappen?
Ik merk het ook vaak in het buitenland hoor... de Nederlanders kan je er zo uit pikken....
Topic was naar aanleiding van een executieverkoop hier, gisteren. Ik maak me normaal gesproken niet heel druk om dit soort dingen, maar dit was een verhaal apart. Ik hoorde mensen naast me 'er zijn maar 20 beeldschermen, ik ga links staan en jij rechts en wie er het eerst is pakt er 2'. Echt, het leek meer op een worstelwedstrijd dan wat anders.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:23 schreef Silenus het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel meevallen, merk nauwelijks iets van voordringen.
Wel in Turkije. Dat ziet er heel chaotisch uit allemaal, maar dan kom je er achter dat er toch echt orde in de chaos zit en dat je gelijk wordt teruggefloten als je je daar niet aan houdt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:14 schreef Spouwerranger het volgende:
Ach, dat is nog niks. Ben je ooit in China geweest? Die zijn echt 10x erger dan Nederlanders als het op geduld en rijen aankomt.
Ja, die dingen heb je ook bij de Drie Dwaze Dagen bij de Bijenkorf of de instapprocedure voor Ajax-supporters bij de combitrein naar Feyenoord. Dan is het gewoon oorlog.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:28 schreef Northside het volgende:
[..]
Topic was naar aanleiding van een executieverkoop hier, gisteren. Ik maak me normaal gesproken niet heel druk om dit soort dingen, maar dit was een verhaal apart. Ik hoorde mensen naast me 'er zijn maar 20 beeldschermen, ik ga links staan en jij rechts en wie er het eerst is pakt er 2'. Echt, het leek meer op een worstelwedstrijd dan wat anders.
Dat zag ik ook toen ik nog bij de MM werkte. Bij lancering van een nieuwe console of tv's die in de uitverkoop waren, stonden de klanten al bij de ingang in de startblok om zo snel mogelijk hun prooi te vangen. Als ze het eindelijk gepakt hadden, kwamen ze met vol trots naar de kassa. Ach ja, mensen zijn soms net dieren. De Bijenkorf had een paar jaar geleden ook van die mooie reclame's gemaakt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:28 schreef Northside het volgende:
[..]
Topic was naar aanleiding van een executieverkoop hier, gisteren. Ik maak me normaal gesproken niet heel druk om dit soort dingen, maar dit was een verhaal apart. Ik hoorde mensen naast me 'er zijn maar 20 beeldschermen, ik ga links staan en jij rechts en wie er het eerst is pakt er 2'. Echt, het leek meer op een worstelwedstrijd dan wat anders.
Wat lijkt me dat fijn al die orde.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:19 schreef _Arual_ het volgende:
Cultuurgebonden denk ik. Ik heb me in Japan staan verbazen over hoe netjes mensen zich daar gedragen als ze in een rij staan. In Nederland heb je bij bijvoorbeeld marktkraampjes ook dat er een hele kluwen mensen omheen staat. In Japan gaan ze automatisch rijen maken.
Op drukke stations in de spits is het oorlog bij iedere instapprocedure bij iedere trein.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:55 schreef Silenus het volgende:
de instapprocedure voor Ajax-supporters bij de combitrein naar Feyenoord. Dan is het gewoon oorlog.
Ja, dat iedereen nog moet uitstappen en er een of andere tokkie of mocro er al langs probeert de trein in te glippenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:51 schreef Mry het volgende:
Mensen en rijen![]()
Ik vind het bij treinen echt het ergste. Je ziet dan echt hele kuddes beschaafde mensen veranderen in asociale tokkies die alleen nog maar gericht zijn op het zo snel mogelijk bemachtigen van een zitplaats. En o wee als je rustig uit wilt stappen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |