Je stelt ongegveer 55 vragen. Moeten we ze 1 voor 1 beantwoorden?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:
... in combinatie met een braadbak, braadslede, ovenschaal, bakplaat, met anti aanbak, zonder, glazen ovenschaal, met deksel, zonder deksel, van ijzer, van iets anders?
Wat heeft welk effect? En dan bedoel ik op de temperatuur en warmteverdeling van de inhoud. Wat gebeurt er in zo'n oven nou eigenlijk met het eten afhankelijk van het gebruikte materiaal en de vorm. Ik probeer met koken altijd iets te doen omdat ik het gevolg weet en dat effect dus wil bereiken. Maar als ik iets in de oven mik tast ik eerlijk gezegd volledig in het duister. Ik doe maar wat.
Dus waar zijn de verschillende materialen geschikt voor? Heb je bijvoorbeeld meer kans op een zompige bodem in het bladerdeeg bij glas, of bij een bakplaat? Wat is het effect van een opstaande rand tov een plaat? Is er verschil tussen glas en keramiek? Zitten er ook nog nadelen aan anti-aanbak tov een aanbakkende bakplaat?
En nu ik er toch een topic over heb geopend, wat doet de hoogte van plaatsing in de oven nou eigenlijk? Waar is het het warmst?
Wie weet dit, of doen jullie eigenlijk ook allemaal waar wat?
Weet je het antwoord op allemaal dan? Ik zat eigenlijk te hopen op een antwoord als: Voor dit gebruik ik zus en zo, want als ik dat gebruik gebeurt er dit... Of, een ijzeren braadbak wordt heter, waardoor het ook aan de onderkant knapperig wordt. Zoiets.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:55 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je stelt ongegveer 55 vragen. Moeten we ze 1 voor 1 beantwoorden?
Dit heb ik me ook wel 'ns afgevraagd. Op school hebben we natuurlijk allemaal geleerd dat warme lucht opstijgt, maar is dat in een dergelijke kleine ruimte ook maar enigszins meetbaar?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:
En nu ik er toch een topic over heb geopend, wat doet de hoogte van plaatsing in de oven nou eigenlijk? Waar is het het warmst?
Jij doet ook maar wat maar wil het niet toegeven?quote:
Vaak genoeg gewoon wat doen dan word je er vanzelf goed inquote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij doet ook maar wat maar wil het niet toegeven?
Die vraag stelde ik dan ook niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:30 schreef technofreak86 het volgende:
Probeer eens lasagne te maken op het rooster. Dan zou je er vrij snel achter moeten komen wat het nut van een ovenschaal is.
Je vraag is gewoon wat lastig te beantwoorden. Leer koken met recepten, dan leer je het beste hoe je je oven kunt gebruiken.quote:
Nee, ik wil juist het waarom weten zodat ik zelf kan kiezen afhankelijk van wat ik wil bereiken.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Je vraag is gewoon wat lastig te beantwoorden. Leer koken met recepten, dan leer je het beste hoe je je oven kunt gebruiken.
Niet iedereen heeft 4 types ovenschalen, 3 verschillende types bakvormen en nog meer zooi in z'n keuken liggenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
255 views en 15 replies en het eerste antwoord is er! Daar kan ik wel wat mee.
Niet dat ik de andere reacties niet waardeer, maar ik vind het toch opvallend dat kennelijk veel mensen maar wat doen, terwijl velen daarvan precies zullen weten welke pan ze waarvoor moeten hebben.
Nee, maar overal liggen bakblikken en bakplaten te koop, de laatste komt meestal standaard bij een oven geloof ik, en ovenschalen zijn ook geen zeldzaamheid. Af en toe zal je dus kiezen wat je gebruikt, of wat je koopt of niet koopt, zoals je ook een pan kiest.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:25 schreef kahlie het volgende:
Niet iedereen heeft 4 types ovenschalen, 3 verschillende types bakvormen en nog meer zooi in z'n keuken liggen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |