Nee.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:10 schreef kwiwi het volgende:
Omdat hun buik te dik is om het er met de tweede knoop dicht netjes uit te laten zien?
En wat is de gedachte achter deze regel?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:11 schreef Conflict het volgende:
Dat zijn etiquetteregels.
en als je gaat zitten mogen alle knopen los.
Die kwam ik ook tegen, komt op mij over als een mooi sprookje.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:15 schreef ß het volgende:
Er was eens een Franse koning. Na een avond heerlijk dineren paste zijn pak niet meer. Dat heeft hem doen besluiten om zijn onderste knoopje los te maken. Uit beleefdheid deden de andere gasten hem na. Sindsdien wordt altijd het onderste knoopje losgelaten.
Dus is mijn vraag, waarom? Waarom maken ze dat knoopje dan?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:20 schreef Zhalix het volgende:
Als je ook een pak op maat krijgt, zal je merken dat het onderste knoopje niet dicht kan. In ieder geval niet makkelijk
Omdat het onmogelijk is om aan de etiquetteregels te voldoen als er maar een knop op een pak zit.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:21 schreef Nyce het volgende:
[..]
Dus is mijn vraag, waarom? Waarom maken ze dat knoopje dan?
Jij bent zeker de leukste thuis?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:31 schreef Conflict het volgende:
[..]
Omdat het onmogelijk is om aan de etiquetteregels te voldoen als er maar een knop op een pak zit.
Bij veel pakken is de vorm niet goed als je gaat zitten met je knoopjes vast. Dan heb je kans dat de schouders omhoog komen bijvoorbeeld...quote:
Maar als je gaat zitten "mogen" je knopen toch los?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:38 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Bij veel pakken is de vorm niet goed als je gaat zitten met je knoopjes vast. Dan heb je kans dat de schouders omhoog komen bijvoorbeeld...
Nog wat mogelijke redenen voor het losse knoopje:
http://www.gentlemansgazette.com/waiscoat-button/
(gaat over een ander kledingstuk, maar denk dat het principe gelijk blijft)
Ik vind zo'n verhaal zeer aannemelijk. Het komt gewoon doordat dit etiquetteregels zijn en die zijn gewoon zo gevormd door de jaren heen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:38 schreef Nyce het volgende:
[..]
Jij bent zeker de leukste thuis?
Is er serieus geen logische reden voor, of een aannemelijker verhaal dan over een koning die teveel at bij een dinertje?
Als je pak prima blijft zitten, laat je ze lekker dicht. Persoonlijk vind ik dat meestal niet zo comfortabel...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:43 schreef Nyce het volgende:
[..]
Maar als je gaat zitten "mogen" je knopen toch los?
Ik zal het artikel even lezen, thx
Nou als je op de link van The_stranger kijkt staat dus o.a. ook een theorie over dezelfde koning, en dat is dat hij gewoon een keer zijn onderste knoop was vergeten dicht te doen en een andere theorie is dat hij überhaupt te dik was. Dus zo aannemelijk is dat diner verhaal niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:43 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik vind zo'n verhaal zeer aannemelijk. Het komt gewoon doordat dit etiquetteregels zijn en die zijn gewoon zo gevormd door de jaren heen.
Je kan je ook afvragen waarom je niet naar de wc mag tijdens het eten, waarom wijn op een bepaalde manier ingeschonken dient te worden, dat je iemand aankijkt als je tegen diegene praat, waarom je iemand niet met HEE aanspreekt, zo kunnen we nog wel ff doorgaan.
Dat snap ik, maar ik bedoel van de "algemene etiquette" mag dat toch ook? Dus dat dat een reden zou zijn om je onderste knoop open te houden denk ik niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:44 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als je pak prima blijft zitten, laat je ze lekker dicht. Persoonlijk vind ik dat meestal niet zo comfortabel...
dan ziet het er beter uit. Maar als je wil kan je het er ook vanaf rukken hoorquote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:21 schreef Nyce het volgende:
[..]
Dus is mijn vraag, waarom? Waarom maken ze dat knoopje dan?
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:33 schreef Nyce het volgende:
Ik begrijp dat eigenlijk niemand de echte reden hiervoor weet, maar dat iedereen het gewoon doet omdat het 'hoort'.
Ik weet niet of hij de trendsetter was maar hij deed dat.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:17 schreef Specularium het volgende:
Volgens mij deed Churchill dat omdat ie te dik was.
Is een dingetje geworden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |