abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97345382
We zijn al even bij de dierenarts bezig zonder uitslag, en heb er zelf voor gekozen de glucose van mijn hondje bij te houden in verband met rare waardes.

Ik check paar minuten voor het eten, 15 minuten na het eten en 1.5 uur na het eten.

Nu 3 keer op bovenstaande manier getest.

woensdag
voor eten: 4.7
15 minuten na: nog niet getest...
1.5 uur na 5.1

Die is redelijk...

maar vandaag doet ie gek.

vanmiddag voor eten: 4.5
15 min na: 4.2!???
1.5 uur na het eten: 4.4!??

Dit zou niet echt moeten kunnen.
Lip die ik prikte was wel degelijk droog, tong is er niet geweest dus hij is niet verdund....

daar net weer getest, hij krijgt elke 3 of 4 uur een hand eten.

voor: 4.7
15 na: 4.3...
30 minuten na(kijken wat ie doet)...: 4.4...
1.5 uur na: weer 4.4

Ik weet als inmiddels regelmatig dierenarts bezoeker dat glucose een sprint naar boven MOET maken met ongeveer een top op (bij mensen) 1.5 uur. daarna daalt het weer langzaam naar normaal...

Maar blijkbaar gebeurt dat niet altijd hoe het hoort.

Ik kan niet echt vinden op internet waar dit aan zou kunnen liggen. ik krijg alleen diabetes resultaten maar dit is meer anti diabetes. Heeft iemand enig idee?

[ Bericht 0% gewijzigd door vogelhuisje op 26-05-2011 18:20:02 ]
pi_97348566
Ten eerste: wat zijn de klachten die je hond vertoont? Waarom ben je al vaak bij de dierenarts geweest? Wat is de reden dat je specifiek zijn glucose meet? Zijn er al andere onderzoeken gedaan?
Ten tweede: wat voor ras is het? leeftijd? geslacht? Wat krijgt je hond te eten en hoeveel? Het hangt van de voeding af hoe snel je glucose gaat stijgen.
Ten derde: waarom kies je voor deze tijden om te meten? Normaal gezien wordt aangeraden de eerste meting te doen net voor het eten en daarna om de 2 uur gedurende de gehele dag. Dan heb je een beter overzicht.

Op zich vallen alle gemeten waarden binnen de normaalwaarden. Als deze waarden bij een gezonde hond gemeten zouden worden, zou ik me geen zorgen maken. Aangezien jouw hond waarschijnlijk niet gezond is (aangezien je bij een dierenarts loopt), is het lastig om zomaar iets over deze waarden te zeggen. Het meten en interpreteren van glucosewaarden is niet makkelijk om zelf te doen en ik zou dan ook aanraden om dit in overleg te doen met een goede dierenarts.

[ Bericht 5% gewijzigd door felixvulgaris op 26-05-2011 18:42:38 ]
pi_97352866
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 18:36 schreef felixvulgaris het volgende:
Ten eerste: wat zijn de klachten die je hond vertoont? Waarom ben je al vaak bij de dierenarts geweest? Wat is de reden dat je specifiek zijn glucose meet? Zijn er al andere onderzoeken gedaan?
Ten tweede: wat voor ras is het? leeftijd? geslacht? Wat krijgt je hond te eten en hoeveel? Het hangt van de voeding af hoe snel je glucose gaat stijgen.
Ten derde: waarom kies je voor deze tijden om te meten? Normaal gezien wordt aangeraden de eerste meting te doen net voor het eten en daarna om de 2 uur gedurende de gehele dag. Dan heb je een beter overzicht.

Op zich vallen alle gemeten waarden binnen de normaalwaarden. Als deze waarden bij een gezonde hond gemeten zouden worden, zou ik me geen zorgen maken. Aangezien jouw hond waarschijnlijk niet gezond is (aangezien je bij een dierenarts loopt), is het lastig om zomaar iets over deze waarden te zeggen. Het meten en interpreteren van glucosewaarden is niet makkelijk om zelf te doen en ik zou dan ook aanraden om dit in overleg te doen met een goede dierenarts.
Leeftijd 16 maanden,
geslacht ongecastreerdeReu
gewicht 18,- kilo streefgewicht 23 - 25 kilo
ras podenco x herder? uit spanje iig
eten: 300 gram lifetime petfood active (20% vet 30% eiwit)(300 gr is voor net iets minder dan een hond van 40 kilo) dit i.v.m. afvallen. zijn gewicht zou 200 gram per dag moeten zijn 100 gram per keer. nu +- 6 x 50 gram per dag om glucose niet te veel te laten schommelen, werkt voor zover we nu zien, de hond is 10x vrolijker lijkt wat meer energie te hebben.

klachten:

Afvallen, met geen mogelijkheid gewicht bij te krijgen tot nu toe.
Staand in slaap vallen.
Geen energie, maar dat is niet zo vreemd als je zo dun bent
Wanneer we buiten aan het werk zijn staat ie maar niks te doen, staart een beetje in het rond gaat niet liggen etc.
Niet vrolijk. (manier van eten geven die we nu doen gaat beter)

eventuele sub klachten: aan bek krabben, af en toe trekken met zijn poot. beetje ongevoelig voor pijn lijkt het soms iig redelijk hoge pijngrens.

Anti klachten:
drinkt goed
eet goed
poept goed
plast goed
geen koorts
goede hartslag
goede ademhaling
alle testen binnen de norm...

Getest op:
leishmania
urine
lever
nieren
EPI
pancreas insufficiėntie
schildklier
nog iets waar ik de naam van kwijt ben
ook echo gedaan
bij alles kwam er niks uit.

dokters weten zeker dat hij "iets" heeft. maar denken dat het beter is om naar een internist te gaan.

glucose was 2 uur na het eten 3,5 bij DA
later nog 3,2 nuchter en een keer niet betrouwbaar 1.4 nuchter (zat waarschijnlijk speeksel bij)
er zijn nog al wat verschillende normaalwaardes zie ik. maar ik heb deze aangehouden:
3.3 - 6.1 mmol/l
Daar zit hij nu goed in, maar zijn glucose stijgt niet na het eten. Dat zou wel moeten.
Na het eten daalt hij bijna direct een paar tiende, en gaat langzaam weer naar waar die hoort, soms. Andere keren is het wel aardig goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door vogelhuisje op 26-05-2011 20:27:45 ]
pi_97368344
Frustrerend dat er niks uit de onderzoeken is gekomen. Het lijkt mij geen gek idee om inderdaad eens bij een internist langs te gaan. Hoe lang spelen de problemen al? Was je hond vroeger wel gezond? Anders zou het nog een aangeboren afwijking kunnen zijn. Waarom prik je eigenlijk in de lip? Als je in het oor prikt, heb je niet het probleem dat er speeksel bij kan komen.

Er kunnen nog wel meer onderzoeken gedaan worden. Is de ontlasting al onderzocht op parasieten? Een uitgebreid bloedonderzoek is al gebeurd neem ik aan? Is er een uitstrijkje van gemaakt of is het opgestuurd om te testen voor Leishmania? Er zijn nog wel meer ziekten die in Spanje voorkomen en waarop getest zou kunnen worden (oa Ehrlichia, Babesia). Hoesten doet je hond niet? (hartworm). De bijnieren zouden ook nog getest kunnen worden. Als je al deze testen uit laat voeren kost dat natuurlijk weer veel geld. Een internist zou beter kunnen zeggen wat in dit geval nu echt noodzakelijk is om te doen.

Hopelijk wordt er snel gevonden wat er aan de hand is...Laat je het dan weten?
pi_97373280
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 00:59 schreef felixvulgaris het volgende:
Frustrerend dat er niks uit de onderzoeken is gekomen. Het lijkt mij geen gek idee om inderdaad eens bij een internist langs te gaan. Hoe lang spelen de problemen al? Was je hond vroeger wel gezond? Anders zou het nog een aangeboren afwijking kunnen zijn. Waarom prik je eigenlijk in de lip? Als je in het oor prikt, heb je niet het probleem dat er speeksel bij kan komen.

Er kunnen nog wel meer onderzoeken gedaan worden. Is de ontlasting al onderzocht op parasieten? Een uitgebreid bloedonderzoek is al gebeurd neem ik aan? Is er een uitstrijkje van gemaakt of is het opgestuurd om te testen voor Leishmania? Er zijn nog wel meer ziekten die in Spanje voorkomen en waarop getest zou kunnen worden (oa Ehrlichia, Babesia). Hoesten doet je hond niet? (hartworm). De bijnieren zouden ook nog getest kunnen worden. Als je al deze testen uit laat voeren kost dat natuurlijk weer veel geld. Een internist zou beter kunnen zeggen wat in dit geval nu echt noodzakelijk is om te doen.

Hopelijk wordt er snel gevonden wat er aan de hand is...Laat je het dan weten?
We hebben een foto van hem als pup toen hij nog in Spanje zat, toen zag hij er goed op gewicht uit, geen ribben te zien, gewoon mooi. Waarschijnlijk is hij door de stress afgevallen toen hij naar nederland kwam en even ten hij weer bij ons terecht is gekomen. Maar hij heeft nu die stress niet meer, dus zou die van mij aan mogen komen. Na het asiel voer zijn we over gegaan op versvlees, de andere hond stond er al op, dat was niet goed voor hem en daarna toen hij weer op brokken ging is hij even aangekomen. Met dezelfde brok ging hij ook weer naar beneden.

Ik heb heb zijn oor bijna lek geprikt, maar er komt geen fatsoenlijke druppel bloed uit, vandaar dat ik het maar in zijn lip doe. En de kussentjes vind ik wat min der fijn omdat hij er nog op moet lopen en er een grotere kans op infecties is.
Maar ik maak het goed droog.

Ik zal nu om de twee uur gaan testen, en om de vier uur eten geven dan kan ik dat ook nog een beetje bij houden.
We kunnen inderdaad nog op zoveel testen, een internist is duur, maar de kans is groter dat we er sneller achter komen. losse flodders testen kost waarschijnlijk even veel als naar een internist gaan.
Er is een Elisa test gedaan voor de leishmania, de andere mzz hebben we niet gedaan omdat hij die klachten eigenlijk niet specifiek vertoont.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')