quote:
Op donderdag 26 mei 2011 18:36 schreef felixvulgaris het volgende:Ten eerste: wat zijn de klachten die je hond vertoont? Waarom ben je al vaak bij de dierenarts geweest? Wat is de reden dat je specifiek zijn glucose meet? Zijn er al andere onderzoeken gedaan?
Ten tweede: wat voor ras is het? leeftijd? geslacht? Wat krijgt je hond te eten en hoeveel? Het hangt van de voeding af hoe snel je glucose gaat stijgen.
Ten derde: waarom kies je voor deze tijden om te meten? Normaal gezien wordt aangeraden de eerste meting te doen net voor het eten en daarna om de 2 uur gedurende de gehele dag. Dan heb je een beter overzicht.
Op zich vallen alle gemeten waarden binnen de normaalwaarden. Als deze waarden bij een gezonde hond gemeten zouden worden, zou ik me geen zorgen maken. Aangezien jouw hond waarschijnlijk niet gezond is (aangezien je bij een dierenarts loopt), is het lastig om zomaar iets over deze waarden te zeggen. Het meten en interpreteren van glucosewaarden is niet makkelijk om zelf te doen en ik zou dan ook aanraden om dit in overleg te doen met een goede dierenarts.
Leeftijd 16 maanden,
geslacht ongecastreerdeReu
gewicht 18,- kilo streefgewicht 23 - 25 kilo
ras podenco x herder? uit spanje iig
eten: 300 gram lifetime petfood active (20% vet 30% eiwit)(300 gr is voor net iets minder dan een hond van 40 kilo) dit i.v.m. afvallen. zijn gewicht zou 200 gram per dag moeten zijn 100 gram per keer. nu +- 6 x 50 gram per dag om glucose niet te veel te laten schommelen, werkt voor zover we nu zien, de hond is 10x vrolijker lijkt wat meer energie te hebben.
klachten:
Afvallen, met geen mogelijkheid gewicht bij te krijgen tot nu toe.
Staand in slaap vallen.
Geen energie, maar dat is niet zo vreemd als je zo dun bent
Wanneer we buiten aan het werk zijn staat ie maar niks te doen, staart een beetje in het rond gaat niet liggen etc.
Niet vrolijk. (manier van eten geven die we nu doen gaat beter)
eventuele sub klachten: aan bek krabben, af en toe trekken met zijn poot. beetje ongevoelig voor pijn lijkt het soms iig redelijk hoge pijngrens.
Anti klachten:
drinkt goed
eet goed
poept goed
plast goed
geen koorts
goede hartslag
goede ademhaling
alle testen binnen de norm...
Getest op:
leishmania
urine
lever
nieren
EPI
pancreas insufficiėntie
schildklier
nog iets waar ik de naam van kwijt ben
ook echo gedaan
bij alles kwam er niks uit.
dokters weten zeker dat hij "iets" heeft. maar denken dat het beter is om naar een internist te gaan.
glucose was 2 uur na het eten 3,5 bij DA
later nog 3,2 nuchter en een keer
niet betrouwbaar 1.4 nuchter (zat waarschijnlijk speeksel bij)
er zijn nog al wat verschillende normaalwaardes zie ik. maar ik heb deze aangehouden:
3.3 - 6.1 mmol/l
Daar zit hij nu goed in, maar zijn glucose stijgt niet na het eten. Dat zou wel moeten.
Na het eten daalt hij bijna direct een paar tiende, en gaat langzaam weer naar waar die hoort, soms. Andere keren is het wel aardig goed.
[ Bericht 1% gewijzigd door vogelhuisje op 26-05-2011 20:27:45 ]