Ja, alleen basisschool. En ik kan je verzekeren dat er veel ouders zijn die minder achterlijk zijn dan de gemiddelde basisschoolleraar.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:42 schreef moezeidekoe het volgende:
Maar dat is toch van de pot gerukt? Alsof alle ouders alle kennis hebben die verschillende leraren hebben.. of is dit alleen tot de basisschool? Moeten ze geen certificaat hebben? ik vind het maar verdacht, zijn vast van die aluhoedjes ouders die denken dat hun kind verpest wordt door de "new world order"...
Dat kun jij vinden, maar het recht op onderwijs is behoorlijk vrij te interpreteren. De overheid kan het alleen maar ontmoedigen, wat zij dan ook doen door het bijvoorbeeld niet te noemen in overheidsfoldertjes over het aanmelden van je kind. Als je de boeken zelf ook aan kunt schaffen en de leerling een vorm van eindtoetsing kan doen is dat jouw goed recht als ouder.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:42 schreef moezeidekoe het volgende:
Maar dat is toch van de pot gerukt? Alsof alle ouders alle kennis hebben die verschillende leraren hebben.. of is dit alleen tot de basisschool? Moeten ze geen certificaat hebben? ik vind het maar verdacht, zijn vast van die aluhoedjes ouders die denken dat hun kind verpest wordt door de "new world order"...
Dit heb ik al vaker gezien in die "mijn vrouw, jouw vrouw" programma's. Kinderen die thuis onderwezen werden hadden vaak geen vriendjes en kwamen vaak niet verder buiten dan de tuin, terwijl de kinderen die gewoon naar school gingen hadden gewoon normale sociale contacten.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:46 schreef Spouwerranger het volgende:
Ja ik ken het. Ongeveer halverwege mijn middelbare school kwam er ook een meisje die door haar moeder was onderwezen. Sociaal was die meid echt helemaal verkeerd opgevoed. Je kon er geen normaal gesprek meevoeren. Zat altijd alleen in de pauzes en had, voor zo ver ik wist, geen vrienden
Waar ik mee dan wel weer over verbaasde was dat ze met hoge cijfers het gymnasium heeft gehaald. Dus die moeder zal wel iets goed gedaan hebben. Maar uit een sociaal punt gezien, is zoiets echt funest voor een kind.
Maar ik heb ook wel eens een programma gezien waarin meerdere gezinnen die thuisonderwijs verkozen regelmatig bij elkaar kwamen en dan de kinderen met elkaar dingen lieten ondernemen. Dat waren toch heel normale kinderen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:07 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Dit heb ik al vaker gezien in die "mijn vrouw, jouw vrouw" programma's. Kinderen die thuis onderwezen werden hadden vaak geen vriendjes en kwamen vaak niet verder buiten dan de tuin, terwijl de kinderen die gewoon naar school gingen hadden gewoon normale sociale contacten.
Je zag die kinderen die thuis onderwezen werden dan ook gelijk opbloeien wanneer ze een paar dagen naar school waren geweest, omdat de "ruilmoeder" in tegenstelling tot hun echte moeder dat wel verstandig vond.
Dat lijkt me dan ook volkomen logisch. Toen ik een jaar of 8 was woonden er niet eens kinderen van mijn leeftijd in de buurt. Heb in mijn schooltijd altijd alleen vrienden gehad die ik van school kende.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:07 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Dit heb ik al vaker gezien in die "mijn vrouw, jouw vrouw" programma's. Kinderen die thuis onderwezen werden hadden vaak geen vriendjes en kwamen vaak niet verder buiten dan de tuin, terwijl de kinderen die gewoon naar school gingen hadden gewoon normale sociale contacten.
Dat is op TV. In werkelijkheid is dat anders. Ze maken dan geen vriendjes op school, maar er zijn verschillende groepen voor kinderen die thuis onderwezen worden en met buurmeisjes en -jongetjes kan toch ook gespeeld worden?quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:07 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Je zag die kinderen die thuis onderwezen werden dan ook gelijk opbloeien wanneer ze een paar dagen naar school waren geweest, omdat de "ruilmoeder" in tegenstelling tot hun echte moeder dat wel verstandig vond.
quote:
Bedoelt de TS 'opgegroeid'?quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:37 schreef moezeidekoe het volgende:
Haar dochter zat wel bij mij op school en is uiteindelijk redelijk normaal opgedroogt, en heeft een groot deel van haar moeder's opvoeding verworpen.
Sommige ouders zouden verboden moeten worden om kinderen op te voeden...quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:07 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Ik las naast wat ik in de klas moest lezen gewoon thuis voor de lol, mijn ouders leerden mij ook vanalles maar tegelijkertijd ging ik wel met andere kinderen naar school.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:09 schreef Sisiorange94 het volgende:
Van thuisonderwijs leren kinderen meestal meer dan op school omdat de ouders beter weten waar het kind aan toe is.
Voorbeeld: Als het kind op zijn derde al kan lezen en ze beginnen op school pas in groep 3 (6/7 jaar) met AVI 1 boekjes leert dat kind toch veel minder dan thuis waar de ouders weten dat het kind veel verder is en zullen dan met moeilijkere boekjes komen.
Ik zeg ook niet dat het bij allemaal is, maar het viel me in die programma's altijd wel op dat die zogenaamde "homeschooled" kinderen "anders" waren dan de kinderen die wel gewoon naar school gingen. Alhoewel die natuurlijk ook wel weer hun eigen problemen hadden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar ik heb ook wel eens een programma gezien waarin meerdere gezinnen die thuisonderwijs verkozen regelmatig bij elkaar kwamen en dan de kinderen met elkaar dingen lieten ondernemen. Dat waren toch heel normale kinderen.
Tuurlijk is dat tv, maar ik heb daar echt wel kinderen gezien die bij wijze van spreken nog nooit een ander kind hadden gezien.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:11 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
Dat is op TV. In werkelijkheid is dat anders. Ze maken dan geen vriendjes op school, maar er zijn verschillende groepen voor kinderen die thuis onderwezen worden en met buurmeisjes en -jongetjes kan toch ook gespeeld worden?
Het ging mij niet om de fout. Ik begrijp simpelweg gewoon niet wat je bedoelt met "opgedroogd". Ze was nat en is droog geworden? Of is er een uitdrukking waar ik nog nooit van heb gehoord?quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:13 schreef moezeidekoe het volgende:
Nee opgedroogd. Met een d, hehe, Ik let nooit zo op die dt regel.
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel van die boekjes als lesstof.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:16 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Ik las naast wat ik in de klas moest lezen gewoon thuis voor de lol, mijn ouders leerden mij ook vanalles maar tegelijkertijd ging ik wel met andere kinderen naar school.
Goed opgedroogd zijn is volgens mij een manier om te zeggen dat hij of zij als baby of klein kind een beetje lelijk was, maar er als volwassene toch wel goed uitziet.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het ging mij niet om de fout. Ik begrijp simpelweg gewoon niet wat je bedoelt met "opgedroogd". Ze was nat en is droog geworden? Of is er een uitdrukking waar ik nog nooit van heb gehoord?
Waarschijnlijk wel ja, maar je moet ook in de gaten houden dat die kinderen alleen maar dingen leren van een bepaalde ideologie. Je gaat ook naar school om in contact te komen met andere mensen, zodat je leert hoe andere mensen tegen de wereld en het leven aan kijken, en beseft dat jou manier van leven niet de enige is, en misschien niet eens de juiste is. Als je dit achterwege laat, zul je heel bekrompen, eenzame kinderen krijgen, zoals je ook ziet op tv met die extreem Christelijke homeschooled kinderen. Om maar te zwijgen over een sociale achterstandquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:09 schreef Sisiorange94 het volgende:
Van thuisonderwijs leren kinderen meestal meer dan op school omdat de ouders beter weten waar het kind aan toe is.
True, maar dat vind ik er niet tegenop wegen. En sowieso kun je in je vrije tijd zoveel boeken lezen als je wilt - heb ik zelf ook gedaan, ik las in groep 4 al groep 8 boeken, terwijl mijn klasgenoten nog bij Pietje Puk zaten bij wijze van spreken (al lees ik nu bijna alleen maar scifi en fantasyquote:Voorbeeld: Als het kind op zijn derde al kan lezen en ze beginnen op school pas in groep 3 (6/7 jaar) met AVI 1 boekjes leert dat kind toch veel minder dan thuis waar de ouders weten dat het kind veel verder is en zullen dan met moeilijkere boekjes komen.
Aha. Weer wat geleerd. Bedankt!quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Goed opgedroogd zijn is volgens mij een manier om te zeggen dat hij of zij als baby of klein kind een beetje lelijk was, maar er als volwassene toch wel goed uitziet.
Kijk, dat is veel duidelijker.quote:
Sci fi is vaak een kritiek op de maatschappij dus niks mis meequote:Op donderdag 26 mei 2011 17:45 schreef MAHL het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel ja, maar je moet ook in de gaten houden dat die kinderen alleen maar dingen leren van een bepaalde ideologie. Je gaat ook naar school om in contact te komen met andere mensen, zodat je leert hoe andere mensen tegen de wereld en het leven aan kijken, en beseft dat jou manier van leven niet de enige is, en misschien niet eens de juiste is. Als je dit achterwege laat, zul je heel bekrompen, eenzame kinderen krijgen, zoals je ook ziet op tv met die extreem Christelijke homeschooled kinderen. Om maar te zwijgen over een sociale achterstand
[..]
True, maar dat vind ik er niet tegenop wegen. En sowieso kun je in je vrije tijd zoveel boeken lezen als je wilt - heb ik zelf ook gedaan, ik las in groep 4 al groep 8 boeken, terwijl mijn klasgenoten nog bij Pietje Puk zaten bij wijze van spreken (al lees ik nu bijna alleen maar scifi en fantasy).
Het slaat niet alleen op uiterlijk. In dit geval is een iemand die alle potentie had een outcast te worden (gezien rare moeder) ondanks alles toch mainstream/normaal/sociaal vaardig geworden. Uiteindelijk toch nog goed opgedroogd dus.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |