abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 april 2012 @ 14:53:27 #176
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_110930674
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 14:28 schreef abruzzese het volgende:
Echt ongelooflijk wat een professionele foto's worden hier geplaatst van vogels .
Ik bewonder echt jullie werk allemaal en ik denk wel dat jullie speciaal apparatuur hebben om deze foto's te nemen .
Ik was al blij met mijn Nikon Coolpix S6300 , maar daar kan ik in de natuur echt heel moeilijk foto's mee maken .
Heb bijvoorbeeld met 10 keer zoom geprobeerd een witte Kwikstaart te fotograferen maar je ziet echt wel het resultaat van jullie foto's

[ afbeelding ]
ik heb deze ook naast de d5100, ik gebruik heb voor insecten fotografie, is hij heel goed voor! ook voor landschappen en feestjes binnen, de zoom is voor vogels onmogelijk haast, tenzij het een dode is :p
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 29 april 2012 @ 14:54:36 #177
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_110930707
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 14:34 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

volgens mij is t wel een raaf...er vlogen een paar soort gelijken bij die veel kleiner waren...hij was op ong 25m afstand hier denk ik.
Wat ik op het plaatje zie is wel degelijk een kraai. Zoals al eerder gezegd is een raaf in Nederland nogal zeldzaam en meestal worden ze in rustige bossen gesignaleerd.
Die kleinere exemplaren zijn dan kauwen, die je meestal in de buurt van kraaien vindt omdat ze nagenoeg dezelfde voedselinteresse hebben.
Aan de opname doet het niet af, kraai(achtigen) gaan over het algemeen zo slim met camera's om dat het een hele opgave is om met een goed plaatje thuis te komen.

quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 14:53 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

ik heb deze ook naast de d5100, ik gebruik heb voor insecten fotografie, is hij heel goed voor! ook voor landschappen en feestjes binnen, de zoom is voor vogels onmogelijk haast, tenzij het een dode is :p
Kijk eens een paar posts terug wat ik met een Fuji F80 (max. 250mm eq.) doe. Staar je asteblieft niet blind op die zoom, zoveel invloed heeft dat nou ook weer niet.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 29 april 2012 @ 14:58:05 #178
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_110930813
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 14:54 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Wat ik op het plaatje zie is wel degelijk een kraai. Zoals al eerder gezegd is een raaf in Nederland nogal zeldzaam en meestal worden ze in rustige bossen gesignaleerd.
Die kleinere exemplaren zijn dan kauwen, die je meestal in de buurt van kraaien vindt omdat ze nagenoeg dezelfde voedselinteresse hebben.
Aan de opname doet het niet af, kraai(achtigen) gaan over het algemeen zo slim met camera's om dat het een hele opgave is om met een goed plaatje thuis te komen.
het verschil tussen kraai en kauw zie ik duidelijk :P
dit is trouwens gefotograffeerd in een grasveldje midden in een bos

en over die zoom, als je ver gaat zoomen omdat je die vogel er groter op wilt hebben is het wel van belang want bij die coolpix heb je redelijk last van ruis of moeilijke focus is mijn ervaring.

[ Bericht 8% gewijzigd door Erosjuhhh op 29-04-2012 15:04:00 ]
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_110943072
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 10:25 schreef LolaLovesYou het volgende:
Weet iemand precies wat voor dwerg reigertje dit is?

Echt piep klein beestje

[ afbeelding ]
Ik moest eerst denken aan een Roerdomp, maar die is echt super-schuw. Een woudaap misschien? Die wordt door Jonsson beschreven als "kleinste reiger in Nederland" en ook "Onopvallend, maar beweeglijker en gemakkelijker te zien dan Roerdomp"
  Moderator maandag 30 april 2012 @ 20:06:12 #180
42184 crew  DaMart
pi_111082613

De kuikens bij mijn vriendin thuis
ik kan tot 4 tellen en dat herhalen
jeps ik ben een drummer=D
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:17:26 #182
303083 Ladysin
koekieloekie
pi_111086817
uhm? waarom is ie in de lucht? ik hoop niet dat je m gegooid hebt voor het shot..
"you gotta preserve the present for those in the future"
pi_111087367
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 10:25 schreef LolaLovesYou het volgende:
Weet iemand precies wat voor dwerg reigertje dit is?

Echt piep klein beestje

[ afbeelding ]
Ik zit te twijfelen tussen een woudaapje en een roerdomp. Een roerdomp lijkt me bijna uitgesloten, die krijg je maar heel moeilijk te zien en er zijn er niet teveel van in Nederland dus ik gok een woudaapje

roerdomp:


woudaapje


dat zijn dus niet mijn eigen foto's ;)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_111210911
Hey, ik zal ook eens mee doen. Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar een DSLR.. dus nog veel oefenen

Een oudere foto.. ga je naar het Dolfinarium.. kom je terug met foto's van vogels :P

Of naar het Gaiapark? ... En wederom een foto van vogels?
Als ik de foto nu opnieuw zou maken/bewerken zou ik de mus wat verder rechts geplaatst hebben. iets minder centraal.

Dan maar naar de Efteling?
Ik had even geen tijd om mijn zoomlens erop te zetten, dus 85mm. Dit is ongeveer een 100% crop, op ongeveer 1/3e links. Niet slecht!
pi_111214269
Nog een Frans duifje:
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 mei 2012 @ 21:43:39 #186
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_111224378
Nog maar eens een vogel met een compactcamera, omdat het eigenlijk best wel een funfaktor heeft om met een compact lastige dingen te doen.

Met de Fuji F80EXR
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 6 mei 2012 @ 21:47:32 #187
303083 Ladysin
koekieloekie
pi_111224620
leuke foto's Sjiep. Alleen de mus had niet naar rechts gemoeten maar naar links, anders kijkt ie tegen een muur (einde van je foto) aan.

@Ouwesok, knap hoor, met een compact. maar nou is t wel een dikke vette duif, koolmeesje had iets lastiger geworden denk ik. :P
"you gotta preserve the present for those in the future"
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 mei 2012 @ 22:12:36 #188
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_111226498
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 21:47 schreef Ladysin het volgende:

@Ouwesok, knap hoor, met een compact. maar nou is t wel een dikke vette duif, koolmeesje had iets lastiger geworden denk ik. :P
Een klein stukkie terug staat ook een merel.
't Blijkt een enorm goeie en leuke oefening om vogels te benaderen wat nog belangrijker is dan de hoeveelheid millimeters. Het leuke is ook dat ik dit gewoon doordeweeks tijdens een pauzewandelingetje kan doen en in de weekenden in het veld met de grote lenzen heb ik er alleen maar profijt van.
en een koolmees krijg ik er op den duur ook wel mee te pakken :7
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_111232937
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 21:47 schreef Ladysin het volgende:
leuke foto's Sjiep. Alleen de mus had niet naar rechts gemoeten maar naar links, anders kijkt ie tegen een muur (einde van je foto) aan.
Thanks! Goed punt inderdaad! Of voortaan maar aan het beestje vragen of ie om wilt draaien ):O

quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 21:43 schreef Ouwesok het volgende:
Nog maar eens een vogel met een compactcamera, omdat het eigenlijk best wel een funfaktor heeft om met een compact lastige dingen te doen.
[ afbeelding ]
Met de Fuji F80EXR
Heel knap met een compact camera. Ik heb eens fotos geprobeerd te maken van die kleine aapjes die in een boom rondrennen.. heel lastig met autofocus.Veel foto's waarbij de focus net op de voetjes ligt...
  maandag 7 mei 2012 @ 00:15:25 #190
303083 Ladysin
koekieloekie
pi_111233364
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:12 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Een klein stukkie terug staat ook een merel.
't Blijkt een enorm goeie en leuke oefening om vogels te benaderen wat nog belangrijker is dan de hoeveelheid millimeters. Het leuke is ook dat ik dit gewoon doordeweeks tijdens een pauzewandelingetje kan doen en in de weekenden in het veld met de grote lenzen heb ik er alleen maar profijt van.
en een koolmees krijg ik er op den duur ook wel mee te pakken :7
Die merel is idd ook goed gelukt. Heb zelf ook altijd mn compact mee in mn jaszak want je weet maar nooit. Ben iig benieuwd of t je lukt , die koolmees, zal vast wel :p

Paar dagen terug nog een nachtegaal gespot (pas de 3de keer) en had toevallig mn slr al om mn nek. had m bijna scherpgesteld en toen kwam er een horde mensen al brullend langs..
zo onwijs jammer
"you gotta preserve the present for those in the future"
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 7 mei 2012 @ 01:19:52 #191
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_111235171
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 00:15 schreef Ladysin het volgende:

[..]

Die merel is idd ook goed gelukt. Heb zelf ook altijd mn compact mee in mn jaszak want je weet maar nooit. Ben iig benieuwd of t je lukt , die koolmees, zal vast wel :p
Uiteindelijk red ik dat inderdaad best een keer, we blijven oefenen.

quote:
Paar dagen terug nog een nachtegaal gespot (pas de 3de keer) en had toevallig mn slr al om mn nek. had m bijna scherpgesteld en toen kwam er een horde mensen al brullend langs..
zo onwijs jammer
Dieren fotograferen is een cursus 'omgaan met frustraties'. Ik heb al eens een middagje herten fotograferen in rook op zien gaan omdat net die middag de familie Joggingpak besloten had eens wat aan natuurbeleving te doen. Zelfs het struikgewas probeerde uiteindelijk voor ze op de vlucht te slaan.

Waar al die strapazzen met die compactcamera toe leiden: Normaal gebruik ik voor vogels een 400mm, tegen de avond probeerde ik een ooievaar met slechts 135mm en met voorzichtig naderen lukt het uiteindelijk ook nog vrij aardig, ik kon vanaf deze afstand zo'n vier opnamen doen voor het hem teveel werd 8)7
Het licht was intussen zwaar bagger geworden waardoor een nogal futloze opname

Met de Pentax K20 en een RMC Tokina 2.8/135mm
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  maandag 7 mei 2012 @ 19:53:12 #192
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_111259856
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:28 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik zit te twijfelen tussen een woudaapje en een roerdomp. Een roerdomp lijkt me bijna uitgesloten, die krijg je maar heel moeilijk te zien en er zijn er niet teveel van in Nederland dus ik gok een woudaapje

roerdomp:
[ afbeelding ]

woudaapje
[ afbeelding ]

dat zijn dus niet mijn eigen foto's ;)
Ik ben nog steeds niet helemaal zeker,
ik heb er nog aan gezeten met iemand. Er is nog een foto meer van de zij kant.
Het lijkt meer op een Woudaap omdat hij niet de extreme stippen patroon op de veren heeft.
Ik heb nog gezocht naar een fok programma in de buurt of iets, aangezien meneer/mevrouw een ring draagt.

Vlak in mijn buurt zit trouwens opeens een roeken kolonie,
zit opeens stamp vol met roeken!
Hoe dan ook leuk omdat veel vogeltjes nu zware verzamel drift krijgen voor nestjes.
Misschien leuk om mensen de uitdaging te geven nest woeden vast te leggen :D
pi_111282020
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 19:53 schreef LolaLovesYou het volgende:

[..]
Misschien leuk om mensen de uitdaging te geven nest woeden vast te leggen :D
Sorry, deze foto's zijn dan net al weer van het volgende stadium, het nest heb ik gemist! :D


Had helaas geen fatsoenlijke telelens bij me, dus het was een beetje hopen dat ik er met 135mm en tegenlicht nog een beetje wat van kon maken.
pi_111304695
Verder niet zo'n heel bijzondere foto want hoog, behalve dat er op het moment van afdrukken nog een andere passant was. Nog een stukje hoger. De ooievaar lijkt er een beetje naar te kijken. Ik gok op een sperwer.


En nog eentje van een kiekendief. 250mm is het allemaal net niet voor dit werk.


[ Bericht 23% gewijzigd door Yvesss op 08-05-2012 20:39:33 ]
pi_111315185
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 10:25 schreef LolaLovesYou het volgende:
Weet iemand precies wat voor dwerg reigertje dit is?

Echt piep klein beestje

[ afbeelding ]

verder dit nog...

[ afbeelding ]


Zeker een woudaapje. Daar hoef je geen vogelkenner voor te zijn, zelfs al laten je ornitologe impulsen je wat in de steek. Gewoon een first hit google images, dit plaatje,
  woensdag 9 mei 2012 @ 21:38:18 #196
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_111353774
Ontzettende bitch, je vingers waren niet veilig als je in de buurt kwam. Maar wel erg fotogeniek :)

I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  donderdag 10 mei 2012 @ 06:15:34 #197
303083 Ladysin
koekieloekie
pi_111365283
vind t niet zo gek dat ze pikt als je zo close op dr zit met een flits in dr ogen...
"you gotta preserve the present for those in the future"
pi_111397062
In vergelijking met wat hier gepost wordt is deze poging van mezelf een drol, maar toont wel aan tegen welke problemen je soms aanhikt.



Tijdstip tegen schemer aan, met een D90 en 70-200 2.8 + TC20 III
Focal length 400mm, door cropfactor dus 600mm 35mm equivalent, en dit is nog eens ongeveer 30% gecropped.
Afstand tot vogel: 20 meter. (met de vouwmeter de tuin in :P )

Autofocus werkte nog steeds, maar het is wichelroedelopen tussen diafragma, sluitertijd en ISO. ISO 800 is het hoogste dat ik wil gaan op de D90, en dat vind ik al er slecht uitzien. Diafragma was wijd open (5.6). Sluitertijd 1/80.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 18 mei 2012 @ 23:32:29 #200
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_111726312
De meeuwenvariant van :7


liep tijden met dat ding in zijn snavel langs het water

met de EOS30D en de Tokina AT-X 5.6/400mm
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')