abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 mei 2011 @ 00:14:42 #1
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_97322238
De deelresultaten zijn door de EBU vrijgegeven:
http://www.eurovision.tv/(...)ing_and_jury_results

Finale:

Eerste halve finale:

Tweede halve finale:

Heb niet de tijd om er heel gedetailleerd naar te kijken, maar wel interessant dat de juries Italië veruit het best waardeerden, en dat Nederlands ook van hen een historisch laag aantal punten kreeg _O_
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_97322349
Met alleen maar televoting zou het erg spannend zijn geweest... Eigenlijk niet veel grote verrassingen.
pi_97322384
Streep dat laatste maar door; de jury's en Ierland :') En Moldavie trouwens ook :') Maar volgens mij was de zang van de laatstgenoemde trouwens nog best redelijk.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 26 mei 2011 @ 10:38:06 #4
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_97329134
Ik dacht dat jury 50% was?
  donderdag 26 mei 2011 @ 13:11:46 #5
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_97334902
Doet me toch wel deugd dat de jury Italië gewoon keihard bovenaan heeft staan.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_97335621
Hoe worden die punten berekend? Hoe kan Nederland in totaal minder punten scoren dan zowel de jury uitslag als de televoting?
  donderdag 26 mei 2011 @ 13:33:22 #7
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_97335842
Kijken of ik dit uitgelegd krijg zonder zelf in de war te raken :'). Het kan natuurlijk zo zijn dat NL van een aantal landen wel punten kreeg van de jury, maar niet van de stemmers. Die zie je dan niet terug in de uitslag bij die halve finale, omdat er meer landen zijn die zowel van de jury als de stemmers punten kregen, en dus uiteindelijk in die ranglijst hoger uitkwamen.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:00:50 #8
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_97337081
Blijft wel diep triest dat dus de jury alleen Letland een slechter liedje vond hebben dan Nederland. maar het was ook genant om te zien die avond, een stel verlepte ouwe kerels op het podium, met de uitstraling van een triootje tramconducteurs. Maar als we mazzel hebben geeft de Tros het festival terug aan de NOS, of aan RTL wat mij betreft...stuur de winnaar van Idols, X-factor, VOH...doen veel landen om ons heen ook, en die eindigen hoger!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:32:05 #9
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_97338406
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
met de uitstraling van een triootje tramconducteurs.
_O-
Zo had ik het nog niet gezien, maar nu je het zegt. :Y
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_97339253
Ik vind de smaak van de jury wel redelijk verbijsterend. Dat het publiek geen smaak heeft, valt te verwachten, maar de jury spant de kroon...

Dat er op de performance van de 3J's het nodige was aan te merken, is duidelijk. Maar zo slecht was het nummer toch niet? En moet je zien hoe veel punten dat zoetsappige gedrocht van Litouwen van de jury heeft gekregen! Verbijsterend vind ik ook de hoge juryscore voor Denemarken. Zelden zo'n on-origineel nummer gehoord.

Ook Italië en Oostenrijk worden door de jury veel hoger beoordeeld dan door het publiek. Aangezien het twee terugkerende landen zijn die langere tijd afwezig waren, kan dat bijna geen toeval zijn.
pi_97339341
De jury bestaat ook maar gewoon uit mensen.
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:02:35 #12
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_97339659
Oostenrijk vond ik ook niet zo geweldig. Maar Italie had een heel sterk nummer, volkomen terrecht dat dat veel stemmen kreeg van de vakjury!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_97342424
Wat een grote verschillen zeg... het verbaast me echt dat Letland zo is genegeerd door de jury's trouwens.... en ik denk dat we wel kunnen concluderen dat de Griekse diaspora groter is dan de Armeense en de Turkse ondertussen... die teren wel erg veel op de televoting....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_97349630
Met alleen televoting heb je wat problemen. Maar de jury-stemmen met Slovenie, Oostenrijk en Ierland op 4-5-6 vind ik ook niet bepaald geweldig. Om nog maar te zwijgen over Litouwen als winnaar van de 1e Halve Finale. :{

Wat ik ook niet begrijp is dat niet helemaal zuiver zingen bij sommigen heel streng wordt afgestraft, zoals UK en Noorwegen, terwijl landen als Zweden en San Marino er redelijk mee wegkwamen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_97350502
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 19:04 schreef Fred_B het volgende:
Met alleen televoting heb je wat problemen. Maar de jury-stemmen met Slovenie, Oostenrijk en Ierland op 4-5-6 vind ik ook niet bepaald geweldig. Om nog maar te zwijgen over Litouwen als winnaar van de 1e Halve Finale. :{

Wat ik ook niet begrijp is dat niet helemaal zuiver zingen bij sommigen heel streng wordt afgestraft, zoals UK en Noorwegen, terwijl landen als Zweden en San Marino er redelijk mee wegkwamen.
Wat was er mis met Slovenië dan? Goede zangeres, mooi nummer. Dat Ierland zo hoog staat is een schande! :o Litouwen vind ik wel wat :) Ik hou wel van die disneyachtige/old school eurovisie ballades. En ze zong het natuurlijk geweldig.

Dat van Blue en Zweden snap ik idd ook niet :{
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_97359475
Litouwen en Oostenrijk leunden met name op de fantastische zangeressen, de liedjes waren niet best.... Slovenie had het totaalpakket met zangeres én liedje... maar het is inderdaad vreemd dat Zweden bijna wint en Noorwegen wel enorm wordt afgestraft voor de zang
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 27 mei 2011 @ 01:05:32 #17
163650 Greys
pi_97368493
Ierland veel meer jurypunten dan Bosnië had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht :D

Maar ik denk dat 'we' ook niet teveel vertrouwen in het 'vak'gedeelte in 'vakjury' moeten hebben. Want als je ziet wie er in de Nederlandse vakjury zaten... dat zal in diverse andere landen ook wel gebeuren. En dan heb je dus gewoon weer een paar willekeurige stemmen van enkelen van 'het volk' ipv echt een vakkundige keuze.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97375760
Ik zou dan ook veel liever zien dat het aantal juryleden wordt opgetrokken naar 10... ik vind 5 echt te weinig
pi_97403464
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:25 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou dan ook veel liever zien dat het aantal juryleden wordt opgetrokken naar 10... ik vind 5 echt te weinig
Dan heb je dus 10 stemmen van een willekeurige selectie van het volk...

Maar zoals al gezegd, is het voordeel van de jury's dat de diaspora-stemmen worden teruggedrongen, maar voor de rest is het toch wel heel sterke willekeur.
  † In Memoriam † vrijdag 27 mei 2011 @ 23:00:55 #20
43556 miss_dynastie
pi_97404774
Hoe kan Zwitserland zo belachelijk laag hebben gescoord in de televoting in de finale? Ik ga haast technische fouten vermoeden...
  zondag 29 mei 2011 @ 18:32:55 #21
6941 APK
Factual, I think.
pi_97463958
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:00 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoe kan Zwitserland zo belachelijk laag hebben gescoord in de televoting in de finale? Ik ga haast technische fouten vermoeden...
Dat is wel heel laag ja :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 29 mei 2011 @ 18:35:24 #22
163650 Greys
pi_97464031
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:00 schreef miss_dynastie het volgende:
Wellicht stoorden de luisteraars zich net zo aan het vele nanananaaaaa nanananana als ik en hebben ze daarom niet gevote :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 29 mei 2011 @ 18:38:01 #23
6941 APK
Factual, I think.
pi_97464112
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 18:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Wellicht stoorden de luisteraars zich net zo aan het vele nanananaaaaa nanananana dan ik en hebben ze daarom niet gevote :+
Maar zo storend was het ge-nanana toch niet? :o
Je ziet het ook niet terug in het resultaat van de semi.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_97466422
Zwitserland kwam ook maar met de hakken over de sloot door de halve finale in... dat geeft wel aan dat televoters het sowieso al niet heel erg op haar hadden... ik had haar graag in de top 10 gezien
pi_97466654
De televoters waren sowieso niet enthousiast over vrouwen met rustige nummers. Ook Oostenrijk, Litouwen en Slovenie eindigden in de achterhoede. Alleen Oekraine (sterke act) en Azerbeidzjan (duet man en vrouw) deden het in die groep wel goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')