Toen ik 2 jaar terug mijn huis kocht, zag ik in een slaapkamer al een bruine 'water'vlek.
Dit heb ik een paar dagen aangekeken en toen er over heen geschilderd, de vlek was ook niet nat ofzo. Nu na 2 jaar kijk ik weer eens (er stonden wat spullen voor) en is de vlek terug. Dat is vrij normaal voor dit soort vlekken volgens mij, tenzij je een goeie grondlaag misschien aanbrengt?
Anyway, een lekkage moet ik natuurlijk niet hebben. Tegen deze slaapkamer zit aan de buitenkant de regenpijp. Ik ben vandaag het dak op gegaan, het dak is plat en loopt af naar o.a. deze kamer.
Ik kon niet echt wat raars zien, het dak is 18 jaar oud, dus over een paar jaar toe aan vervanging, maar zag geen schokkende dingen ofzo. Maar ik ben dan ook geen dakexpert.
Wel zag ik vuil in de 'buis' richting de regenpijp en dit heb ik er uit gehaald. Ik kan me voorstellen dat er redelijk wat water kan blijven liggen voor het voorbij de rommel kan, dan moet er echt redelijk veel water over heen komen, de rest moet dan verdampen.
Zou dit voldoende moeten zijn, m.a.w.: even een paar weken aankijken, of direct een dakdekker laten kijken? Kan het een oude lekkage zijn die de vorige bewoners hebben laten fixen, maar dat dit nog 'in' de muur zit en de bruine vlek zich na verloop van tijd laat zien als je er over heen verft?
Even wat foto's
vlek:
![vlek.jpg]()
rommel in de buis richting regenpijp (het witte er achter is de regenpijp):
![regenpijp.jpg]()
Rommel in en rondom de buis:
![troep.jpg]()
Ben benieuwd hoe jullie er over denken.