abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97275779
Het vorige deel: [Gezond Slank] #1482 - Rule Britannia!

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!
PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:37:54 #2
229513 Blurred86
Live Positive
pi_97275990
yeah naamtopic :')
en tijd om te slapen, welterusten allemaal *;
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_97276110
Oh is geen geheim hoor Ml, gewoon weer eens tijd voor een nieuwe naam :) Ik postte 1x iets over een collega en iedereen wist meteen dat ik het was :')
pi_97276212
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:40 schreef Amsel het volgende:
Oh is geen geheim hoor Ml, gewoon weer eens tijd voor een nieuwe naam :) Ik postte 1x iets over een collega en iedereen wist meteen dat ik het was :')
Oh ok :) anders haal ik het weg, had niet door dat ik het topic dicht mikte.
Zat te Asos shoppen en miste jou ineens ;)
pi_97276232
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:37 schreef Blurred86 het volgende:
yeah naamtopic :')
en tijd om te slapen, welterusten allemaal *;
_O- sorry het laatste en eerste dat ik las.
Truste :*
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:55:17 #6
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97276745
Planning morgen

O: boterham kaas, beschuit jam, cracker filet americain, beker melk
S: 2 uur wandelen
T's: appel, peer, gekookt ei
L: 2 boterhammen kaas
T's: sinaasappel, blokje choco
D: 500 gram broccoli, 200 gr. kabeljauw uit de oven, tagliatelle met room, ham en kaas
T: 450 gr. magere kwark met zoetstof
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? woensdag 25 mei 2011 @ 00:03:57 #7
70532 loveli
N
pi_97277110
Blurred, spuit 11 hiet zou ook testen als ze jou was.

Rest waarop ik wilde reageren weet ik niet meer.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 25 mei 2011 @ 00:05:48 #8
70532 loveli
N
pi_97277194
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:29 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Popularity ipv population opschrijven :') ja, dat gaat me deze avond nog wel lukken dat school. De gedachte om maar weer te kappen spookt weer door m'n hoofd. Top.
Niet kappen, lekker afmaken. Anders krijg je later een baan met domme collega's.
crap in = crap out
  woensdag 25 mei 2011 @ 00:09:25 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97277358
Hoi loveli... vrij?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? woensdag 25 mei 2011 @ 00:11:40 #10
70532 loveli
N
pi_97277450
Weekend ;)
crap in = crap out
  woensdag 25 mei 2011 @ 00:14:58 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97277591
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 00:11 schreef loveli het volgende:
Weekend ;)
*boks*
Nog spannende dingen? Het is na 23.00 :')
  Vis een optie? woensdag 25 mei 2011 @ 00:17:20 #12
70532 loveli
N
pi_97277708
Uh.. een collega die minstens 5 jaar jonger dan ik is en smoor op me is bood me een sigaret aan en vond het jammer dat mijn pauze zo snel voorbij was :')

Een andere collega is net gescheiden en vindt me leuk :')

Ik date niet met collega's :')
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 25 mei 2011 @ 00:17:51 #13
70532 loveli
N
pi_97277733
Niet dat ik op het moment met niet-collega's date :')
crap in = crap out
  woensdag 25 mei 2011 @ 00:22:44 #14
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97277931
Tof! Collega's.,.,.
Mijn eigen collega en ik gaan naar bed... Heerlijk kuis slapen.
Slaap lekker loveli :*
  Vis een optie? woensdag 25 mei 2011 @ 00:23:26 #15
70532 loveli
N
pi_97277966
Sweet dreams!
crap in = crap out
  woensdag 25 mei 2011 @ 00:24:11 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97278002
Handig loveli :D Zouden ze kans maken als ze een nieuwe carrière-move zouden maken? :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? woensdag 25 mei 2011 @ 00:26:04 #17
70532 loveli
N
pi_97278076
De roker: no way. Die andere is echt een goeie vent en ik snap niet dat z'n vrouw daarbij wegloopt. Maar op die manier heb ik niet aan hem gedacht.
crap in = crap out
  woensdag 25 mei 2011 @ 00:28:55 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97278187
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 00:26 schreef loveli het volgende:
De roker: no way. Die andere is echt een goeie vent en ik snap niet dat z'n vrouw daarbij wegloopt. Maar op die manier heb ik niet aan hem gedacht.
Mogelijkheden! Stuur hem een mailtje met externe vacatures! *O*

Tevens: http://theoatmeal.com/comics/kitty_pet Voor de kattenliefhebbers O+
  Vis een optie? woensdag 25 mei 2011 @ 00:39:18 #19
70532 loveli
N
pi_97278566
Op die manier ga ik ook niet aan 'em denken eigenlijk. Werk en prive mixen niet goed.
crap in = crap out
  woensdag 25 mei 2011 @ 00:44:10 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97278726
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 00:39 schreef loveli het volgende:
Op die manier ga ik ook niet aan 'em denken eigenlijk. Werk en prive mixen niet goed.
Wijs besluit :Y Plus dan ben je available als jouw Manspersoon Op de Witte Knol langs komt hobbelen, wel zo handig! :Y)

Tevens, stukje blije tekst gevonden over mijn thesis! "The thesis will normally be around 30.000 words long and may be no longer than 40.000 words (including notes and bibliography)." :o Ik dacht mínstens 30.000, en zonder bibliografie meegerekend! Dan ga ik prima volgens plan, ik was al bang dat ik te weinig zou hebben :D

En weer bedtijd! Half 3, 1e versie hfst 4 af en bibliografie gemaakt >:O </captain's log>

[ Bericht 7% gewijzigd door MariaEtcetera op 25-05-2011 02:29:14 ]
pi_97282016
Maria, jij bikkel!

Goodmurrning, ik startte de dag met het opruimen van honing omdat de pot door een zeker iemand niet goed was afgesloten en op z'n kant op het aanrecht achter was gelaten. Nice.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_97282033
Mogge!
Hooray voor Maria's vorderende script!
Ben steeds later :P
pi_97282043
Mogge. CV en motivatie en bedankbriefje aan de tipgever verzonden voor een eventuele opdracht die wel mooi parttime is maar een beetje ver weg (ergens omgeving Amsterdam :')). Dan nu maar eens eindelijk een rondje lopen met de hondjes.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 25 mei 2011 @ 07:38:29 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97282049
Fijn begin Phaidra :D.

Slecht geslapen. Again.

Derhalve: meh.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_97282285
En wéér om 6 uur 's morgens wakker }:|. Begin het idee te krijgen dat het te maken heeft met het licht en het gebrek aan een verduisterd rolgordijn. Raam opgemeten, uiteraard een afwijkende breedte. Zouden ze die dingen ook op maat maken?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')