Kijk eens hoe ze die dingen maken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:55 schreef technopunx het volgende:
Hallo, Ik heb zo'n 9 a 11 vuren balken over van 17x7 cm. Ik zat te denken om hier een tuintafel plus een bankje van te maken. 5 of 6 balken naast elkaar voor het blad en twee balken naast elkaar voor het bankje.
Volgens mij ken ik de eigenaren van het bedrijf die die tafels maakt........ Volgens mij ziet ie er echt helemaal doorheen! Moet ik het ff vragen voor je?quote:Op woensdag 25 mei 2011 07:30 schreef technopunx het volgende:
[ afbeelding ]
Bedankt voor de reactie's alvast. Zat meer te denken als zoiets hierboven. zou bij een lengte van zo'n 2.5 meter het voldoende zijn om alleen bij beide zijde's van de poten twee draadeinde's te maken? Of zou het voor de stevigheid een of twee in het midden ook raadzaam zijn?
Ik zou nooit voor een buitentafel het blad niet stijf tegen elkaar aan leggen. Als je ie deze wil maken zou ik een vierkant frame maken met een schoor en daar de balken op het blad aan verbinden. De buitenste balken laat je voor 1/3 ofer de poten lopen. Nog wel even vanuit de poten in de lengte een schoor er in plaatsenquote:Op woensdag 25 mei 2011 07:30 schreef technopunx het volgende:
[ afbeelding ]
Bedankt voor de reactie's alvast. Zat meer te denken als zoiets hierboven. zou bij een lengte van zo'n 2.5 meter het voldoende zijn om alleen bij beide zijde's van de poten twee draadeinde's te maken? Of zou het voor de stevigheid een of twee in het midden ook raadzaam zijn?
Je bedoelt waarschijnlijk dat het niet verstandig is om het blad stijf tegen elkaar te maken? Dit ivm met de regen?quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:38 schreef jpajs het volgende:
[..]
Ik zou nooit voor een buitentafel het blad niet stijf tegen elkaar aan leggen. Als je ie deze wil maken zou ik een vierkant frame maken met een schoor en daar de balken op het blad aan verbinden. De buitenste balken laat je voor 1/3 ofer de poten lopen. Nog wel even vanuit de poten in de lengte een schoor er in plaatsen
Om een industriële look er aan te geven kan je werken met lange houtdraadbouten en carrosserie ringen.
Niet allen de regen, dat is bijkomend voordeel. Hout leeft namelijk en dat is juist wat het zo mooi maakt. Goed hout wordt breder en smaller. Als je dus een blad (buiten) opsluit met draadeinde dan scheurt het ergens. Of de moeren worden de ene keer in het hout getrokken en de andere keer krijg je kieren.quote:Je bedoelt waarschijnlijk dat het niet verstandig is om het blad stijf tegen elkaar te maken? Dit ivm met de regen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |