abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97251932
Mijn eerste post in het lifestylegedeelte 8-)

Ik ben een jongen van 21 jaar, en ik heb sinds mijn 15e diabetes type 1. Dit houdt in dat ik zo'n 4x per dag insuline moet inspuiten. Eenmaal voor elke keer dat ik iets eet, en eenmaal voor het slapen gaan. Vanaf het begin ben ik hier eigenlijk heel goed mee omgegaan, iedereen was dan ook verbaast dat ik er geen moeite mee scheen te hebben, en gewoon door ging met mijn leven, alsof er niets veranderd was.

Sinds ik uit huis ben gegaan, op mijn 17e, ging het steeds minder. Niet regelmatig eten, roken, veel drinken etc. En eigenlijk is dit met de tijd alleen maar erger geworden :')

Ik ben onlangs voor het eerst sinds 2 jaar weer eens naar het ziekenhuis geweest om met een diabetesverpleegkundige te praten. De vrouw die me behandelde, leek erg te schrikken van mijn levensstijl en mijn omgang met de diabetes. Ze heeft gelijk afspraken ingepland bij de oogarts, internist, podoloog, diëtiste en psycholoog.

Drastische levensveranderingen komen er aan, en ik ben er bang voor :')

Enkele voorbeelden:
- Stoppen met roken
- VEEL minder drinken (lastig, ik houd wel van een biertje)
- Elke dag rond dezelfde tijdstippen eten, en vooral gezond eten

Dit klinkt misschien niet zo heftig, maar met jaren lang deze leefstijl te hebben gehad, ben ik best bang voor de veranderingen die nu wel moeten gebeuren wil ik ooit 'oud' worden.

Iemand ervaringen / tips?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 16:41:02 #2
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_97252266
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:34 schreef Cyaa het volgende:
Iemand ervaringen / tips?
Helaas is dit weer typische een geval van ''Je moet het zelf echt willen'' anders kom je er nooit. Vriendin van mij zit nu ook in zo'n situatie, dus ik volg dit topic ff. Succes! ;)
pi_97252462
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:41 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Helaas is dit weer typische een geval van ''Je moet het zelf echt willen'' anders kom je er nooit. Vriendin van mij zit nu ook in zo'n situatie, dus ik volg dit topic ff. Succes! ;)
Bedankt voor je reactie!
Het is inderdaad een kwestie van zelf willen, ik ben tenslotte de enige die er iets aan kan doen. Ik vraag me af of er hier op FOK mensen zijn die in een gelijksoortige positie hebben gestaan, en hoe zij er mee om zijn gegaan :)
pi_97252641
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:45 schreef Cyaa het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie!
Het is inderdaad een kwestie van zelf willen, ik ben tenslotte de enige die er iets aan kan doen. Ik vraag me af of er hier op FOK mensen zijn die in een gelijksoortige positie hebben gestaan, en hoe zij er mee om zijn gegaan :)
Je hebt maar één lichaam, en het jouwe heeft gewoon meer zorg nodig. Wees er zuinig op, en je kunt nog heel lang mee. Beetje de bekende weg, maar stop met ongezond leven, voor het jou stopt...

Oh, en heel regelmatig gaan leven levert je een idiote hoeveelheid tijd op, op de één of andere manier. En in die tijd kun je de wereld aan leuke dingen doen, nog steeds.
pi_97253036
Geleidelijk aan veranderen..
  Vis een optie? donderdag 26 mei 2011 @ 11:06:29 #6
70532 loveli
N
pi_97330042
Richard Bernstein heeft meer dan 60 jaar diabetes en leeft nog in goede gezondheid. Misschien heb je wat aan zijn verhaal (hij volgt wel een vreselijk streng dieet):
http://www.diabetes-book.com/book/mylife.shtml
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')