Eens.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:46 schreef vosss het volgende:
Persoonlijk lijkt me dat je eerst zorgt dat je werk hebt daar. Dan maar een tijd op en neer rijden.
Lijkt me een stuk beter dan ergens anders gaan wonen en dat je daar dan bv het eerste jaar nergens aan de bak komt
Maar stel dat je in het aller gunstigste geval al binnen 3 maanden een koper hebt... Wat dan? Je kunt toch moeilijk tegen een koper zeggen dat hij een half jaar moet wachten op de sleutel?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:49 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik had gewoon mijn huis tekoop gezet en kijken of die weg raakt. Wanneer dit het geval is had ik pas andere stappen ondernomen. Stel je raakt je huis (moeilijk) kwijt dan rijd je lang heen en weer.
Willen jullie in het andere deel van het land trouwens gaan kopen of huren?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:49 schreef Chocopasta het volgende:
Ja, daar heb je gelijk in, maar vind maar eens een baas die een werknemer aanneemt die zover van het werk woont. Als je richting het westen verhuist, is die kans best reël, maar dat is niet de richting die wij op gaan ;-)
We hebben best een buffertje om een tijdje door te komen, en ik geloof niet dat mijn vriend een half jaar zonder werk zal gaan zitten eerlijk gezegd... Maarja, zeker weten doe je dat natuurlijk niet!
Hmmm... Best moeilijk!
Dat weet je natuurlijk nooitquote:en ik geloof niet dat mijn vriend een half jaar zonder werk zal gaan zitten eerlijk gezegd...
Waarom zou je dat moeilijk kunnen zeggen?quote:Je kunt toch moeilijk tegen een koper zeggen dat hij een half jaar moet wachten op de sleutel?
Intentieverklaring is toch nog wel zat tegenwoordig of niet?quote:Want als je wilt kopen en je man heeft bij zijn nieuwe werk een jaarcontract, krijg je een stuk moeilijker hypotheek.
Komt wel vaker voor, mensen zijn toch wat voorzichtiger met kopen/verkopen. Wellicht moeten ze hun eigen woning ook eerst nog kwijt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:50 schreef Chocopasta het volgende:
[..]
Maar stel dat je in het aller gunstigste geval al binnen 3 maanden een koper hebt... Wat dan? Je kunt toch moeilijk tegen een koper zeggen dat hij een half jaar moet wachten op de sleutel?
In theorie wel ja. Maar je hebt werkgevers die ze niet af willen geven (ookal is het totaal niet bindend voor de werkgever) en ik kan me voorstellen dat hypotheekverstrekkers, gezien de huidige economische situatie, tegenwoordig zelfs met een intentieverklaring nog voorzichtig zijn. Zeker omdat de partner ook niet werkt en de hele hypotheeklast op dat ene, niet vaste inkomen rust. Het is geen wet dat hypotheekverstrekkers je móeten accepteren met een intentieverklaring.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Intentieverklaring is toch nog wel zat tegenwoordig of niet?
Nee. Ik zou eerst m'n huis in de oude woonplaats te koop zetten, en dan nadat het verkocht is daar (in de oude woonplaats) huren. Dan kun je rustig op zoek naar een baan + woning in de nieuwe woonplaats terwijl je dus al in een huurhuis zit, en gewoon met een korte opzegtermijn kunt verhuizen.quote:Maar toch vraag ik me af hoe andere mensen dat doen. Zouden jullie echt eerst werk gaan zoeken? Met de kans dat je weet ik hoeveel jaar elke dag 3 uur in de auto zit? Mijn vriend zou zijn zoontje dan alleen nog maar in het weekend zien. Het is natuurlijk wel de veiligste manier, maar juist omdat wij wat geld achter de hand hebben, durf ik het risico geloof ik wel aan. Of vinden jullie mij (ons) dan heel gek of dom?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |