abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97231202
Amstel tapje!
Amstel is in april dit jaar met een nieuw innovatief systeem gekomen.
De naam is Amstel tapje. We kennen natuurlijk al de tapvaten van o.a. Heineken
maar bij dit systeem heb je meer het echte tapgevoel.

Amstel maakt op dit moment volop reclame op televisie. En ik kon me er niet van weerhouden
zo'n tapje te kopen. dus ik naar de winkel en voor 9,50 heb je al zo'n tap van 4 liter. Het voordeel
is natuurlijk dat je niet eerst een heel tapsysteem moet kopen. Alles zit er al bij in.

Het eerste wat mij opviel was, dat integenstelling tot de bekende tapvaten,
deze volledig van plastic is. Nu zegt dit niet zo veel, in de horeca
zit het immers ook in plastic zakken.(bij tankbier)

Koelen

Eenmaal thuis aangekomen, en ik had eigenlijk al wel zin in een lekker koud biertje.
Maar natuurlijk was het vat nog niet koud. Op het vat staat dat je hem eigenlijk 10
uur moet koelen om een goede tempratuur te krijgen, hiermee wordt uiteraard de koelkast
bedoelt, maar menig mens heeft een vriezer thuis. Dus bij mij ging hij 1,5 uur in de vriezer.

Instaleren

Na 1,5 uur wachten was de biertap koud. Leuke gadget overigens: er zit een temperatuurmeter
op het fust die blauw word als hij op temperatuur is. na het tappijpje te hebben geinstalleerd,
(wat overigens best hard duwen is, en jeje afvraagt of er niet iets afbreekt) kon ik
eindelijk mijn biertje tappen.

Het tappen

Het tappen gaat best redelijk, er komt een mooie continue straal uit, en met het tempo,
dat iedere simpele ziel wel een biertje kan tappen. Toch komt er op het glas een mooie
stevige schuimkraag die ook nog eens, (mits het bier op de juiste temperatuur is
en het glas goed ontvet) lang stevig blijft.

Smaak

De smaak van het bier is ook goed. er zit voldoende koolzuur in en het smaakt als een
echt tapbiertje. het enige waar mijn oog nu op valt is dat er na 3 getapte biertjes al
een plasje bier onder het vaatje ligt, dit omdat het pijpje nog redelijk lang nadruppelt.

De prijs:

De prijs van het systeem valt, in verhouding tot andere tapvaten reuze mee.
Maar je bent voor het totaalplaatje iets duurder uit dan wanneer je een kratje koopt.
Maar daarvoor heb je wel een tapbiertje voor c/a 60 cent per stuk.

Conclusie:

Amstel heeft een leuk systeem bedacht, en hiermee komen we de zomer zeker wel door.
Ik was altijd wel blij met het Grolsch Cheers systeem, die zijn er alleen dit jaar
mee gestopt, en ik vind dit een leuke vervanger en ook nog eens goed betaalbaar.

Voor de mensen die een feestje geven voor flink wat bierdrinkers, zou ik dit toch niet
aanraden, er gaan namelijk c/a 16 biertjes uit. en wil je dan meerdere vaten koelen,
is je koelkast al snel te klein.

+ Leuk tapsysteem, geen Beertender oid nodig.
+ schuimkraag blijft mooi stevig, zelfs na een tijdje staan.
+ Prijs/kwaliteit.
+ echte tapkraan.

- Wel weer erg groot (het is natuurlijk ook 4 liter) Maar in menig koelkast is er
waarschijnlijk moeilijk ruimte voor te vinden.
- Blijft enige tijd nalekken, dit was misschien op te lossen geweest met een klein gaatje
in het tappijpje.

Edit: Hij is inmiddels leeg en bleef tot de laatste druppel goed doorlopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2011 00:41:39 ]
pi_97231459
Zag die dingen staan laatst ja.

Als ik het goed begrijp ben jij een tap-fan, en geen flesjesman?
Ik drink zelf altijd gewoon Grolsch uit de fles, heb Cheersch nooit eens geprobeerd, wilde dit een keer gaan doen totdat ik dus las dat ze al stopten.
pi_97231602
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:55 schreef RacerDKB het volgende:
Zag die dingen staan laatst ja.

Als ik het goed begrijp ben jij een tap-fan, en geen flesjesman?
Ik drink zelf altijd gewoon Grolsch uit de fles, heb Cheersch nooit eens geprobeerd, wilde dit een keer gaan doen totdat ik dus las dat ze al stopten.
Ik vind beide lekker, maar als er iets nieuws is wil ik het altijd proberen. Voordeel van tap is dat het bier weer net ff anders smaakt. Nadeel daarbij is weer dat je glazen moet afwassen :9
pi_97231621
neem plastic beker flikker je gewoon weg
pi_97231730
Dat dan weer wel, maar dat vind ik weer niet zuipen.
pi_97232011
quote:
er zit een temperatuurmeter
op het fust die blauw word als hij op temperatuur is.
Dit is niet echt origineel te noemen. :)

Verder is het wel een leuke review!
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_97287426
Welke andere tapvaten zijn er zoveel duurder dan? Volgens mij scheelt het nagenoeg niks qua literprijs vergeleken met de Heineken tap. 2,37 per liter tegen 2,49 per liter.
pi_97294291
ik zeg ook niet dat ze duurder zijn, ik zeg dat de verhouding met de tapvaten beter is. dit bier blijft goed lopen, en je hebt een echte tapkraan ipv zo'n pisstraaltje uit het heineken tapvat.
  woensdag 25 mei 2011 @ 15:43:13 #9
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_97297024
Goede review. Heb je geen foto voor de mensen die niet weten hoe het ding eruit ziet, mensen zoals ik.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_97298155

Overigens heeft heineken nu ook precies dezelfde, dus ik denk dat die oude tapvaatjes er helemaal uitgaan
pi_97402641
heineek heeft er ook een reclame van:

zondag 29 mei 2011 @ 14:04:55 #12
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_97455232
Is dit niet een veredelde versie van wat al eerder langskwam in de vorm van de zogenaamde Grolschtap?
pi_97465296
quote:
6s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:04 schreef galtfactory het volgende:
Is dit niet een veredelde versie van wat al eerder langskwam in de vorm van de zogenaamde Grolschtap?
Nee, die grolschtap moest je eerst een starterspakket voor kopen.(a 40 euro) Hierbij heb je niets nodig.
pi_97529944
Tapje ziet er wel vet uit iig, ik ga er ook een kopen en kom terug met een review.
Proefabonnementen op kranten en magazines zijn het goedkoopst bij OpProef.nl
  zondag 12 juni 2011 @ 15:38:33 #15
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_98066226
Ik kan inmiddels melden dat ook ik de Amstel tap in huis heb en zoals de TS omschreef is het de moeite waard van bestellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')