had er toen ook naar gevraagd... maar deze behandelingen kunnen ook nog eens niet werkenquote:Op maandag 23 mei 2011 23:20 schreef dotKoen het volgende:
Er zijn desensibilisatietherapieën. Daarbij wordt je herhaaldelijk aan het allergeen (een specifieke pollen) blootgesteld, om er uiteindelijk minder gevoelig voor te worden. Dat kan inderdaad met injecties, en sinds een aantal jaar ook oraal.
Die therapieën zijn vrij duur, ingewikkeld en langdurig en hebben alleen zin als je maar voor 1 of enkele pollen allergisch bent. Meestal schrijven huisartsen ze niet voor en zul je naar een allergoloog, internist of KNO-arts moeten daarvoor. Dat zal alleen gebeuren als je erg veel last hebt, ondanks optimale normale behandeling,
Wellicht kun je eerst kijken of je met andere medicatie (lokale antihistaminica of corticosteroïden) minder last hebt.
Er is voldoende bewijs dat de subcutane vorm (dus met injecties) werkt, maar dan moet wel worden vastgesteld dat je inderdaad voor die specifieke pollen (en niet voor andere) allergisch bent. De orale therapie is nieuwer (dus minder bewijs), maar lijkt ook goed te werken.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:30 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
had er toen ook naar gevraagd... maar deze behandelingen kunnen ook nog eens niet werken![]()
heb je veel geld verpest.
Gewoon goede pillen vragen.. soms moet je er een aantal proberen voordat je goede hebt
Dingen die bij mij helpen zijn:quote:Op maandag 23 mei 2011 23:34 schreef 1layoutss het volgende:
it's the most sneezy time of the year
ja ik hebt ook , zoo irritant iemand nog tips??
Cetirizine is zonder recept verkrijgbaar.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:39 schreef 1layoutss het volgende:
[..]
gewoon bij t kruidvat te krijgen of op recept??
waar slaat dit op?quote:Op maandag 23 mei 2011 23:58 schreef IrCute het volgende:
Chocolade en aardbeien vermijden. Dat helpt nog al eens een hoop.
Haha, nee, juist niet. Ik niet. Ik heb het hele jaar door hooikoortsachtige klachten en erger nog (longen). En zo erg is het niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 07:56 schreef RiftNL het volgende:
Hahaha Kooihoorts dat is fucked up!
Dat wil zeggen dat je niet 100% bent! Er is iets mis met jeGelukkig zijn Grunge en ik 100% in orde
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 07:58 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Haha, nee, juist niet. Ik niet. Ik heb het hele jaar door hooikoortsachtige klachten en erger nog (longen). En zo erg is het niet.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 07:59 schreef RiftNL het volgende:
[..]*Slaat arm om Grunge heen en doet een lapdance
ach misschien krijg jij wel een erge ziekte... heb ik liever hooikoorts.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 07:56 schreef RiftNL het volgende:
Hahaha Kooihoorts dat is fucked up!
Dat wil zeggen dat je niet 100% bent! Er is iets mis met jeGelukkig zijn Grunge en ik 100% in orde
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |