abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97222088
Hallo,

Mijn nicht denkt dat ze zwanger is, omdat ze al 2 dagen geleden ongesteld moest worden.
Ze heeft opeens ook een hele dikke buik gekregen, ik zeg dat sit komt door het opgeblazen gevoel, omdat ze ongesteld moet worden. Maar volgens haar is het niet anders..
(En nee, ze denkt niet dat ze nu al gelijk een dikke buik heeft gekregen omdat ze zwanger is, maar door hormonen ofzoo? :? )

Ik wil morgen een zwangerschapstest voor haar halen, maar zal de uitslag dan wel 100% zeker zijn?
Of moeten we toch nog een paar daagjes wachten, en dan pas de test doen?
Ben benieuwd!

En please, serieuze reacties, want dit is erg belangrijk voor ons.
pi_97222382
heeft ze sex gehad en zo ja wanneer?

Denk dat je dan moet rekenen.

2 dagen overtijd stelt niet veel voor.
Als je gaat stressen kan het zelfs gewoon een maand overslaan.

Er zijn meerdere zwangerschapstesten overigens.
De een werkt al ben je ongesteld of als je ongesteld had moeten zijn of iets dergelijks.
En zo heb je van alles wel wat.

Je kan ook naar de huisarts gaan wellicht? plastestje ofzo.

Zat mogelijkheden gewoon rustig denken erover.
pi_97222971
Je kunt testen vanaf het moment dat je ongesteld had moeten worden, geen enkel probleem.
pi_97223523
Als zij morgen een test doet en er verschijnt een streepje (bijv d ekruidvattest) ja dan is dat betrouwbaar. Zo n test slaat nl alleen maar positief uit als er zich ook daadwerkelijk hcg in de urine bevind. En dat zit in de urine van zwangere vrouwen(na 16e week breekt dat hcg weer af) en in de urine van vrouwen in de overgang.
De testen van nu zijn dusdanig betrouwbaar en gevoelig dat ze zelfs al enkele dagen voor de verwachte menstruatie kunnen worden gebruikt, de clear blu bijv.
het kan dus niet zo zijn dat als ze morgen een positieve test heeft dat dat later nog negatief word.
Met de testen van nu is het ook niet meer zo dat je later alsnog positief test wegens laag gehalte van hcg.
Maar goed er zullen altijd uitzonderingen zijn die d eregel bevestigen denk ik. Maar de kruidvattest en de clearblue zijn beide zeer betrouwbare testen.
pi_97223591
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
heeft ze sex gehad en zo ja wanneer?

Denk dat je dan moet rekenen.

2 dagen overtijd stelt niet veel voor.
Als je gaat stressen kan het zelfs gewoon een maand overslaan.

Er zijn meerdere zwangerschapstesten overigens.
De een werkt al ben je ongesteld of als je ongesteld had moeten zijn of iets dergelijks.
En zo heb je van alles wel wat.

Zat mogelijkheden gewoon rustig denken erover.
Ze heeft na haar laatste menstruatie wel sex gehad ja, alleen ik weet eigenlijk niet precies wanneer.. Ik zal het zo vragen.

Het grappige is dat ze de laatste 1 maand zich nergens druk om heeft gemaakt, en ook geen stress ofzo. Ze was best chill enzo. Dus dit kan zowiezo niet het reden zijn van overtijd.
pi_97223704
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:44 schreef Nirak het volgende:
Je kunt testen vanaf het moment dat je ongesteld had moeten worden, geen enkel probleem.
Oke, dan ga ik morgen naar de kruidvat om een zwangerschapstest te kopen.
pi_97224091
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:52 schreef missyB het volgende:
Als zij morgen een test doet en er verschijnt een streepje (bijv d ekruidvattest) ja dan is dat betrouwbaar. Zo n test slaat nl alleen maar positief uit als er zich ook daadwerkelijk hcg in de urine bevind. En dat zit in de urine van zwangere vrouwen(na 16e week breekt dat hcg weer af) en in de urine van vrouwen in de overgang.
De testen van nu zijn dusdanig betrouwbaar en gevoelig dat ze zelfs al enkele dagen voor de verwachte menstruatie kunnen worden gebruikt, de clear blu bijv.
het kan dus niet zo zijn dat als ze morgen een positieve test heeft dat dat later nog negatief word.
Met de testen van nu is het ook niet meer zo dat je later alsnog positief test wegens laag gehalte van hcg.
Maar goed er zullen altijd uitzonderingen zijn die d eregel bevestigen denk ik. Maar de kruidvattest en de clearblue zijn beide zeer betrouwbare testen.
Dat is fijn om te weten, want ik zat net al aan de Kruidvat test te denken.
Dank je!
pi_97227492
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:32 schreef Ninaaa het volgende:
Hallo,

Mijn nicht denkt dat ze zwanger is, omdat ze al 2 dagen geleden ongesteld moest worden.
Ze heeft opeens ook een hele dikke buik gekregen, ik zeg dat sit komt door het opgeblazen gevoel, omdat ze ongesteld moet worden. Maar volgens haar is het niet anders..
(En nee, ze denkt niet dat ze nu al gelijk een dikke buik heeft gekregen omdat ze zwanger is, maar door hormonen ofzoo? :? )

Ik wil morgen een zwangerschapstest voor haar halen, maar zal de uitslag dan wel 100% zeker zijn?
Of moeten we toch nog een paar daagjes wachten, en dan pas de test doen?
Ben benieuwd!

En please, serieuze reacties, want dit is erg belangrijk voor ons.
Beste Nina, ik begrijp dat het erg belangrijk voor jullie is als stel en dat jullie niet op een ongewenste zwangerschap zitten te wachten. Maar het hele half eromheen gedraaide verhaal van je nicht gaat wel mank hier, je mag best vanuit jezelf posten en je hoeft niet op het laatste moment nog je nicht erbij halen als dekmantel.

Zo snel mogelijk een Kruidvat-test doen en niet teveel piekeren. :)
pi_97227656
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:46 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Beste Nina, ik begrijp dat het erg belangrijk voor jullie is als stel en dat jullie niet op een ongewenste zwangerschap zitten te wachten. Maar het hele half eromheen gedraaide verhaal van je nicht gaat wel mank hier, je mag best vanuit jezelf posten en je hoeft niet op het laatste moment nog je nicht erbij halen als dekmantel.

Zo snel mogelijk een Kruidvat-test doen en niet teveel piekeren. :)
Ik dacht hetzelfde maar dacht ook: laat maar gaan :')
Hoe dan ook, mocht je zwanger zijn dan wil ik je veel sterkte wensen met je keuze.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 08:26:15 #10
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_97236037
Hou ons wel een beetje op de hoogte, en lees de test goed af, ook als je een heel vaag streepje ziet, ben je 99% zeker zwanger.
pi_97242169
en?
pi_97248633
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat denk je dat de Kruidvat verkoopt?
pi_97250151
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:17 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Wat denk je dat de Kruidvat verkoopt?
Ja dat weet ik dipkip :P maar sommige mensen vinden het prettiger als het op een andere manier gaat zoals bijv. via huisarts ..ik heb immers geen idee hoe oud nichtje van TS is etc.

Dus ..maar goed hoe dan ook ik gaf mogelijkheden die me te binnen schoten thats all. :)
pi_97250257
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ja dat weet ik dipkip :P maar sommige mensen vinden het prettiger als het op een andere manier gaat zoals bijv. via huisarts ..ik heb immers geen idee hoe oud nichtje van TS is etc.
Snap ik maar ik vind eigenlijk dat je bij huisartsbezoek minder af moet gaan op wat prettig is en meer op wat nodig is. Die plastest kan ze ook wel bij dr oudere nicht thuis doen of voor mijn part op een wc op school. Vrij veel tieners doen wel eens zo'n test, als die allemaal naar de huisarts zouden gaan wegens twee hele dagen overtijd en een beetje een dik gevoel, hoeioei wat een kosten.

Natuurlijk moet je wel naar de huisarts als je negatief test maar de menstruatie lange tijd uit blijft of als je andere symptomen hebt, en als je als tiener positief test lijkt de huisarts me ook aan te raden. Maar gewoon maar naar de huisarts omdat het prettiger voelt of omdat je dan niet voor de test hoeft te betalen (je zou ze de kost moeten geven, serieus).... Neuh.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:23:48 #15
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_97256806
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')