Ik ben geen pauper en gedraag me dus ook niet zo.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:26 schreef o.us het volgende:
Koop dan van te voren je Euroshopper drinken en drank bij de Appie en neem ze mee, pauper.
inderdaad, ik zou bijna emigreren naar een oostblokgebied als Twente of Limburg.quote:
Daarom klaag je dat het te duur is voor een strandtentquote:Op maandag 23 mei 2011 21:27 schreef Flounder het volgende:
[..]
Ik ben geen pauper en gedraag me dus ook niet zo.
quote:Op maandag 23 mei 2011 21:29 schreef nattermann het volgende:
¤8,80, daar heb anderhalve krat Oettinger voor
Wacht maar, volgend jaar breken de dijken. Wordt genieten hier.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:29 schreef Flounder het volgende:
[..]
inderdaad, ik zou bijna emigreren naar een oostblokgebied als Twente of Limburg.
Maar daar hebben ze geen strand en zee.
Vertel dan eens wat jij van de prijs vindt?quote:Op maandag 23 mei 2011 21:29 schreef o.us het volgende:
[..]
Daarom klaag je dat het te duur is voor een strandtentPauper.
Vooralsnog is het altijd Limburg dat overstroomtquote:Op maandag 23 mei 2011 21:30 schreef nattermann het volgende:
[..]
Wacht maar, volgend jaar breken de dijken. Wordt genieten hier.
In ieder geval niet met zeewater.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:31 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Vooralsnog is het altijd Limburg dat overstroomt
Je verwacht geen goedkope strandtentprijzen.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:31 schreef Flounder het volgende:
[..]
Vertel dan eens wat jij van de prijs vindt?
Come on zeg, 2 euro voor een biertje is al duur, maar 4 euro voor een icetea?!quote:Op maandag 23 mei 2011 21:31 schreef o.us het volgende:
[..]
Je verwacht geen goedkope strandtentprijzen.
Je bestelde ook geen cola oid dus daar zal de prijs vast ook op gewogen hebben.
Het is een strandtent in Scheveningen nota bene. Wat vind je dan redelijke prijzen?quote:Op maandag 23 mei 2011 21:36 schreef Flounder het volgende:
[..]
Come on zeg, 2 euro voor een biertje is al duur, maar 4 euro voor een icetea?!
Nu weerleg je mijn vraag aan jou, naar mij.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:36 schreef o.us het volgende:
[..]
Het is een strandtent in Scheveningen nota bene. Wat vind je dan redelijke prijzen?
Om het volgende te zeggen:quote:Op maandag 23 mei 2011 21:39 schreef Flounder het volgende:
[..]
nu werleg je mijn vraag aan jou naar mij. .
Mijn verwachting was max 3 euro oor het (kleine) glasje wijn en max 2,50 voor het glas ijsthee.
Mijn verwachting was
R
Niet goedkoper, maar je krijgt dan wel meer. Alles GroB.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:41 schreef RacerDKB het volgende:
Nederland is trouwens een kutland qua horeca.
In Duitsland is het allemaal veel goedkoper.
IJsthee duurder of even duur als wijn?quote:Op maandag 23 mei 2011 21:40 schreef o.us het volgende:
[..]
Om het volgende te zeggen:
Qua wijn heb je gelijk maar ijstheeKeep dreaming.
R
Wel goedkoper dus.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:42 schreef OeJ het volgende:
[..]
Niet goedkoper, maar je krijgt dan wel meer. Alles GroB.
Dus goedkoper.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:42 schreef OeJ het volgende:
[..]
Niet goedkoper, maar je krijgt dan wel meer. Alles GroB.
Die eigenaar zal het daar langer volhouden dan jijquote:Op maandag 23 mei 2011 21:43 schreef Flounder het volgende:
[..]
IJsthee duurder of even duur als wijn?![]()
Zeker wel.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:41 schreef o.us het volgende:
Tigduizend toeristen die naar Scheveningen komen en prijzen aanbieden die ze in het binnenland aanbieden.
Zeker nooit in Amsterdam of Parijs geweest?
Ik betwijfel het.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:44 schreef o.us het volgende:
[..]
Die eigenaar zal het daar langer volhouden dan jij
Ik ben geen crimineel. Wat jij doet is flessentrekkerij. Te triest voor woorden. Dan betaal ik liever 2 x teveel. Als je zoiets flinkt moet je je nog dieper schamen dan de eigenaarvan die strandtent.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:45 schreef Inlognaam het volgende:
Daar heb ik laatst nog gratis gedronken... dus goedkoper kan het ookStrandclub WIJ is dat toch?
Op de boulevard van Scheveningen hebben we ook eens gratis gedronken. Bij de champagnebar bestellen, 2 of 3 keer de rekening vragen maar 'm niet krijgen en dan gewoon weglopen is hier het advies. En dat alles met het geld in je handen om te betalen
Dat maakt een lekkere indruk bij een eerste date.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:48 schreef Mercer het volgende:
Altijd eerst vragen wat het kost, kom je nooit voor dit soort verrassingen te staan, doe ik ook altijd.
Oh echt?quote:Op maandag 23 mei 2011 21:51 schreef FastFox91 het volgende:
Spelen meer factoren mee dan alleen de kostprijs hč.
hihi, laat 'm, da's hetzelfde soort dat roept dat "tv-reclame een noodzakelijk kwaad is, en dat je blij mag zijn, anders..."quote:
De eerste was bij de opening van het nieuwe seizoen bij de receptie en dus op uitnodiging. Daar hoefden we de drank uiteraard niet te betalen.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:50 schreef Flounder het volgende:
[..]
Ik ben geen crimineel. Wat jij doet is flessentrekkerij. Te triest voor woorden. dan betaal ik liever 2 x teveel. Als je zoiets flinkt moet je je nog dieper schamen dan de eigenaarvan die strandtent.
Jij weet dat de serveerster de rekening gepresenteerd krijgt die jij niet hebt betaald? Dit is net zoiets als doen alsof je neus bloedt als je teveel wisselgeld terug krijgt.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:02 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
De eerste was bij de opening van het nieuwe seizoen bij de receptie en dus op uitnodiging. Daar hoefden we de drank uiteraard niet te betalen.
De ander, bij cafe Toff, daar hebben we tot drie maal toe om de rekening gevraagd. Zou dr steeds zo aankomen. Na de derde keer en dik een kwartier erop te hebben gewacht met geld in de handen vonden we het mooi geweest en zijn we maar vertrokken... Prima, als ze niet willen, dan niet. Anders had het me nog het teveel aan wisselgeld gekost ook en bovendien hadden we een trein te halen.
Overigens wel uitzondering geweest, dat dan weer wel. Maar het bier smaakte achteraf toch wat lekkerder dan normaa
Iets duurder ja. niet bijna het dubbele.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:05 schreef Inlognaam het volgende:
Overigens kost het behoorlijk wat om daar een strandtent te runnen. Dat moet je in een relatief korte termijn allemaal terugverdienen en dat wordt dus onder andere gedaan met een iets duurder drankje dan gemiddeld.
IJsthee kost niks meer dan een andere frisdrank, en al helemaal niet als je het zelf maakt. Thee is vaak nog het goedkoopste van alle dranken, en dan heb je het nog warm ookquote:Op maandag 23 mei 2011 21:40 schreef o.us het volgende:
[..]
Om het volgende te zeggen:
Qua wijn heb je gelijk maar ijstheeKeep dreaming.
R
En vorig jaar hebben we een slechte zomer gehad dus dit jaar is de consument de klos!quote:Op maandag 23 mei 2011 22:05 schreef Inlognaam het volgende:
Overigens kost het behoorlijk wat om daar een strandtent te runnen. Dat moet je in een relatief korte termijn allemaal terugverdienen en dat wordt dus onder andere gedaan met een iets duurder drankje dan gemiddeld.
Champs-Élysées, cola + tostiquote:Op maandag 23 mei 2011 21:41 schreef o.us het volgende:
Tigduizend toeristen die naar Scheveningen komen en prijzen aanbieden die ze in het binnenland aanbieden.
Wat had ik moeten doen dan? Mijn uren moeten declareren voor het wachten, de trein missen en even 20 euro wisselgeld als fooitje achterlaten zeker?quote:Op maandag 23 mei 2011 22:15 schreef Flounder het volgende:
[..]
Jij weet dat de serveerster de rekening gepresenteerd krijgt die jij niet hebt betaald? Dit is net zoiets als doen alsof je neus bloedt als je teveel wisselgeld terug krijgt.
Het is wel eens druk he, in een strandtent. Loop dan gewoon naar de bar en betaal daar je rekening.
Gaat van de fooi af.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:27 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Wat had ik moeten doen dan? Mijn uren moeten declareren voor het wachten, de trein missen en even 20 euro wisselgeld als fooitje achterlaten zeker?
Eenmaal raden waar we tot drie keer toe de rekening hebben gevraagd en bleven wachten op de rekening. Het begint met een B en het eindigt op ar.
Ik kan me niet voorstellen dat een serveerster de rekening zelf moet betalen. Dat is gewoon bedrijfsrisico en wordt dus gewoon afgeschreven waarschijnlijk.
Precieze bedragen weet ik uiteraard niet, maar gaat wel om flinke bedragen. Naast de verder maandelijkse kosten voor personeel en dergelijk uiteraard. En dat moet allemaal in een paar maandjes terugverdient worden. En ja, ook het verlies van het jaar ervoor.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:17 schreef Flounder het volgende:
[..]
Iets duurder ja. niet bijna het dubbele.
Dat is belachelijk... maar tegelijkertijd verbaast het me toch ook weer niet. Dr zijn ook bedrijven die de fooi inhouden, terwijl het toch echt voor het personeel is bedoeld.quote:
Zo kan ie ookquote:Op maandag 23 mei 2011 22:31 schreef Eenskijken het volgende:
naar een strandtent gaan en dan klagen dat het te duur isdat kon je van tevoren weten.
Of meer dan twee kratten Baron Pils!quote:Op maandag 23 mei 2011 21:29 schreef nattermann het volgende:
¤8,80, daar heb anderhalve krat Oettinger voor
of zo'n 53 flesjes Damburger, zo'n 17.5 liter bier, een totale hoeveelheid alcohol nagenoeg gelijk aan een fles spiritusquote:
Je had gewoon moeten wachten op de rekening. Nogmals vragen en waarschuwen dat je niet nog veel anger gaat wachten. Op enig moment houd het natuurlijk op, maar je gaat niet weg zonder te waarschuwen dat je weggaat.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:27 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Wat had ik moeten doen dan? Mijn uren moeten declareren voor het wachten, de trein missen en even 20 euro wisselgeld als fooitje achterlaten zeker?
Eenmaal raden waar we tot drie keer toe de rekening hebben gevraagd en bleven wachten op de rekening. Het begint met een B en het eindigt op ar.
Ik kan me niet voorstellen dat een serveerster de rekening zelf moet betalen. Dat is gewoon bedrijfsrisico en wordt dus gewoon afgeschreven waarschijnlijk.
Offtopic.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:48 schreef Inlognaam het volgende:
Vraag aan topicstarter: heb je dr nog wel geneukt?
Zoja: wat boeit die paar euro dan?
Zonee: dubbel balen
3x om de rekening vragen met je portemonnee in de hand moet wel voldoende zijn toch? Nouja, op dat moment vonden wij van wel.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:48 schreef Flounder het volgende:
[..]
Je had gewoon moeten wachten op de rekening. Nogmals vragen en waarschuwen dat je niet nog veel anger gaat wachten. Op enig moment houd het natuurlijk op, maar je gaat niet weg zonder te waarschuwen dat je weggaat.
Matmata in Tunesie. Nadat de toergids nadrukkelijk 10x zei "Vraag VOORAF om een prijs, anders naaien ze je" zijn er toch weer een heleboel mensen in geslaagd om voor 25 euro per kopje koffie te drinkenquote:Op maandag 23 mei 2011 22:27 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Champs-Élysées, cola + tosti
¤16,80
Gelijk afgeleerd.
omdat de winstmarge bij deze tent astronomisch is.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:59 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Kan je wel sarcastisch doen, maar blijkbaar was je toch verrast bij het zien van de rekening.
Dat komt door het ontmoedigingsbeleid van vies bier.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:02 schreef Eenskijken het volgende:
in japan een halve liter heineken voor 22 euro
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat komt door het ontmoedigingsbeleid van vies bier.
quote:Op maandag 23 mei 2011 21:25 schreef Flounder het volgende:
Net even iets gedronken in een strandtent in Scheveningen.
1 glaasje witte wijn en 1 glas ijsthee besteld. 8,80 euro!!! Ik vroeg of het wel klopte.
"4,- euro voor de ijsthee, 4,80 voor de wijn", vertelde de serveerder. "Ja, u betaalt inderdaad de hoofdprijs", gaf hij nog toe.
Het ging dus om een nomale strandtent direct aan het strand, degene die het dichtste bij de pier ligt.
Bij andere tenten betaalde ik vorig jaar nog 2,50 tot 2,75 euro bij dezelfde soort strandtent. Ik vind het niet zo gek dat de mensen wegblijven.:(
flapdrolquote:Op maandag 23 mei 2011 21:41 schreef o.us het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |