abonnement Unibet Coolblue
pi_97211044
ik was 5 en mijn opa bakte wafels, in zo'n gietijzeren wafelijzer welke nu bij mij thuis staat, mijn lieve, lieve opa en zijn wafelijzer.......... mijn opa was mijn grote held en die brief is me dus ontzettend dierbaar. (zie het vóór je , een nogal stevige opa op een formicastoeltje boven het gas één voor één 300 wafels bakken
maar, ik stoorde hem dus ooit eens tijdens het wafelbakken en mijn gekke opa heeft daarop een brief gestuurd aan mijn moeder waar Toon Hermans een avond aan vol had kunnen maken.
nou wil ik graag die brief, twee A4 kantjes laten afdrukken op canvas. De brief is van 1966 en beetje verkreukeld. wie heeft er ervaringen met het laten afdrukken van brieven op canvas, moet ongeveer iets van hxb 100 bij 60 worden. heb meerdere bedrijven benaderd maar hoewel ze alllemaal heel veel beloven vraag ik toch eerst om ervaringen. Moet in zwart-wit worden gedrukt, brief is in het blauw geschreven.


ter illustratie even enkel pagina 1 van opa's brief...pagina 2 is nog hilarischer :Y maar om de kwaliteit vd brief even te openbaren.

Wie weet een goed adres om dit pareltje mooi op canvas te drukken, adressen zat dus maar ik zoek dus ervaringen met dit.

thanx

[ Bericht 0% gewijzigd door Lottekoekkie op 23-05-2011 20:10:18 ]
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_97211097
Kan de brief niet lezen :(
pi_97211166
Een brief op canvas laten drukken. Wat een gaaf en origineel idee. ^O^ O+
I am happy
pi_97211220
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:33 schreef larry_flynt het volgende:
Kan de brief niet lezen :(
http://www.funpagina.eu/img/1306168404_png_temp419290861.png

Maar echt duidelijk wordt hij niet.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_97211519
met "ctrl +" kan je vergroten.
pi_97211549
Nee, klopt, is ook niet de bedoeling dat jullie de brief echt kunnen lezen, gaat om de kwaliteit vd brief, ligt nu in de kluis, in het donker zodat-ie niet kan vervagen en is gescant en zo.
Als jullie de hele brief zouden kunnen lezen zou je in een deuk liggen, hij is echt zo gááf. En mijn opa en ik, echt ^O^ hij is in 1974 overleden en nog steeds dagelijks bij me, het was gewoon een superopa, daarom wil ik graag zijn brief hier aan de muur, mijn hub die mijn opa nooit gekend heeft kent die brief uit zijn hoofd en we lachen er nog steeds om, die man had echt een schrijfvermogen, was ook een bekende Sittardenaar. maar ach, mijn opa.... als ieder kind zo'n opa had was het echt overal gezellig. O+
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_97211551
een vriendin van me heeft babyfoto's laten afdrukken op groot canvas van 1 bij 1 m (en groter :') ) van haar baby op herinneringenoplinnen.nl
de foto's waren ook nog geknipt/gezoomd en werden echt haarscherp op canvas :)
ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet via haar dat je op die site alles persoonlijk kan aan passen en dat het niet overdreven duur is vergeleken met andere sites/bedrijven.
de levering was ook heel snel, binnen 1 week dacht ik.. en ze is er heel tevreden mee ^O^
ik heb ze bij haar aan de muur zien hangen en was zo verbaasd dat ik haar vroeg waar ze die vandaan had, vandaar dat ik dit weet :P
pi_97211552
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:42 schreef loecje het volgende:
met "ctrl +" kan je vergroten.
Ja, maar dan nog...
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_97211698
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Ja, maar dan nog...
Goed te lezen hoor :D
NL was niet Opa's sterkste kant :+
pi_97211857
Overtypen! Overtypen!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_97212421
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:46 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Goed te lezen hoor :D
NL was niet Opa's sterkste kant :+
hij heeft oud-hollands geleerd en was wel gemeenteraadslid, ergens in de 60-ger en begin 70-ger jaren, toen keken ze niet zo nauw, spellingschecker kenden ze toen niet, en een Limburger en vooral, vanuit het hart geschreven met een dosis humor die niet te evenaren is. (en nee, als de eerste niet te lezen is ga ik de tweede ook niet neerplanten, het gaat namelijk niet om de inhoud vd brief maar om hetgeen in de OP staat.
(maar mijn opa was echt een super-mega- topper, dat dan weer wel natuurlijk O+ O+ O+ )
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  maandag 23 mei 2011 @ 19:32:38 #12
100412 mefke79
komt goed!
pi_97213902
De vraag is allereerst: hoe goed heb je em gescand? Welke resolutie dus. Want dat is je basis.
Ik heb tot nu toe alles laten afdrukken bij canvasenco, maar alles wat ik bij hen heb aangeleverd had ook een goede basiskwaliteit (dus of drukbestanden of hoge resolutiefoto's). Foto's die wel kleiner waren en bewerkt waren, kwamen daar ook goed vandaan, maar dan heb ik het canvas ook minder groot gepakt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97214177
Mekfe, thanx maar, we willen die brieven vanaf het origineel laten afdrukken, juist om het "echte' erin te houden.
dat de brieven gescant zijn is maar voor de zekerheid voor als- iets- ooit... maar verder niet belangrijk, het origineel moet de basis zijn dus wil met liefde met het origineel naar een goede zaak sjezen maar ga het origineel dus echt niet uit handen geven, dat is juist het probleem, de scans, welke resolutie ook kan ik wel laten drukken maar de kwaliteit bepaald hoe dat wordt, vandaar de vraag inzake ervaringen.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  maandag 23 mei 2011 @ 19:57:21 #14
100412 mefke79
komt goed!
pi_97215543
Ah, geen idee dan Lottekoekkie, ik werk altijd met of scans of drukkersbestanden of foto's. Maar hoe wil je dat dan doen? Er moet toch altijd een kopie gemaakt worden?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97215557
en wat jij aankaart, Mefke, is ook juist de vraag, van A-4 formaat naar ongeveer 100, 120 bij 60 of 50 cm. de meeste bedrijven die ik er over bel geven aan dat dat het heikele punt is, de helderheid (scherpte) en dus de leesbaarheid .
Eén bedrijf in Capelle ad IJssel belde me overigens net terug, die willen graag een proefdruk maken van het origineel, mag daar bij blijven dus top. Ga daar volgende week even heen, keep you posted.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  maandag 23 mei 2011 @ 19:58:57 #16
100412 mefke79
komt goed!
pi_97215645
Maar zij gaan dan toch ook 'gewoon' scannen?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97216077
Klopt, maar dan van het origineel en volgens hen is het scannen van een scan weer van mindere kwaliteit. Dus willen ze graag dat ik kom met het origineel, dat scannen ze en gaan het van daaraf afdrukken. Dus moet het origineel heel even afstaan maar mag er dus bij blijven. ook leuk om te zien hoe dat dan gaat. het origineel ga ik dus echt niet afgeven aan derden. Vandaar dus dat het lastig werd, van afdruk of scan,blijft moeilijk dus ik hoop dat dit gaat lukken, gaat ongeveer 200-300 euro per A-4 kosten voor een formaat als aangegeven, mogelijk meer als het scherper moet maar aangezien er een proef wordt gemaakt.
tips blijven welkom.
@Mefke, indien nodig maak ik graag gebruik van jouw advies, thanx ^O^
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_97216170
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:06 schreef Lottekoekkie het volgende:
Klopt, maar dan van het origineel en volgens hen is het afdrukken van een scan en daarna weer hun scan (hoepsedeesie, je raakt de draad kwijt :{ ) weer van mindere kwaliteit. Dus willen ze graag dat ik kom met het origineel, dat scannen ze en gaan het van daaraf afdrukken. Dus moet het origineel heel even afstaan maar mag er dus bij blijven. ook leuk om te zien hoe dat dan gaat. het origineel ga ik dus echt niet afgeven aan derden. Vandaar dus dat het lastig werd, van afdruk of scan,blijft moeilijk dus ik hoop dat dit gaat lukken, gaat ongeveer 200-300 euro per A-4 kosten voor een formaat als aangegeven, mogelijk meer als het scherper moet maar aangezien er een proef wordt gemaakt.
tips blijven welkom.
@Mefke, indien nodig maak ik graag gebruik van jouw advies, thanx ^O^
Sorry, gequote ipv ge-edit, ben aan de bank-hang-pootjes toe geloof ik :@ :+
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')