abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97211032
Ik kom net thuis en zie op funda een huis te koop staan dat we 5 jaar geleden wilden kopen. De prijs is perfect, huis staat 3 dagen te koop.

Ik heb gelijk de makelaar gebeld en de prijs is vast. Er is al 1 bezichtiging geweest en woensdag komen er nog 2. Ik kan pas donderdag op bezichtiging, ik schat in veel te laat vanwege de mooie prijs (2500 euro meer dan de koper er 5 jaar geleden voor betaalde en het is prima opgeknapt in de tussentijd).

Nu kan ik geen bezichtiging krijgen voor donderdag, maar ik wil het huis kopen. Ik heb inmddels de bank gebeld en ik kan het geld lenen en woensdag komt een hypotheekadviseur langs die al eerder bij ons is geweest.

Nu wil ik eigenlijk het huis ook nog even in het echt zien, maar ik wil morgen al een bod uitbrengen onder voorwaarde van financiering.

Is het vreemd om na het uitbrengen van een bod toch te vragen nog een keer te mogen kijken? En als we het onverhoopt toch niet willen , kunen we dan gewoon zeggen dat de financiering niet lukt? Ik neem aan dat je daar geen bewijzen voor hoeft te overleggen?

De kans dat we het niet nemen is echt heel heel minimaal, maar toch. We hebben het huis trouwens al wel 2 keer bezichtigd een paar jaar geleden en de mooie houten vloer zit er nog in, er zijn alleen openslaande deuren naar de tuin gekomen (hemels!).

Ik ben om 08:30 bij de makelaar morgen, maar neem graag nog wat tips mee. Komt het trouwens vaak voor dat een huis een vaste prijs heeft, ik kende dat niet?
  maandag 23 mei 2011 @ 18:33:57 #2
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_97211124
Tip: Vraag het je makelaar, die kan je alles vertellen dat je wilt weten en nee dat is niet raar.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  maandag 23 mei 2011 @ 18:37:52 #3
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_97211302
Je hebt sowieso toch na een bod een paar dagen bedenktijd?
Heb je een link naar het funda artikel, je maakt me nieuwsgierig :)
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_97211367
dat ga ik zeker doen, maar het meeste is mij ook duidelijk al omdat we 5 jaar geleden dit huis al wilden kopen, alleen was mijn vrouw toen hoogzwanger en ging ze 2 dagen minder werken en twijfelden we zo dat we het niet gedaan hebben.

Ik zie nu dat het huis te koop staat met koopsom erbij. Ik snap alleen niet waarom het huis een koopsom heeft en niet een vraagprijs. Is dat een nieuwe manier om te verkopen?
pi_97211376
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:37 schreef Killjoy het volgende:
die plaats ik na het uitbrengen van mijn bod morgen :P
pi_97211397
je hebt bedenktijd, als die voorbij is zul je wel bewijs moeten overleggen dat je bij de financiering niet rond kunt krijgen (bewijzen, van meerdere hypotheekafwijzingen).
pi_97211399
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:37 schreef Killjoy het volgende:
Ja en dan gaat er een mede fokker! met het huis ervandoor :')14.gif
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_97211479
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:39 schreef 81Renrew het volgende:
je hebt bedenktijd, als die voorbij is zul je wel bewijs moeten overleggen dat je bij de financiering niet rond kunt krijgen (bewijzen, van meerdere hypotheekafwijzingen).
Dat vermoeden had ik al. Wel apart om een huis te kopen op basis van foto's. Volgens mijn zus moet ik gewoon aanbellen, heeft zij ook gedaan. Maar toen werd de makelaar wel woedend en daar heb ik weinig zin in en aangezien we het al een paar keer gezien hebben een paar jaar terug (ook bouwkundig rapport en weet ik niet wat meer) vertrouwen we er eigenlijk wel op. Op de foto's is het nog beter dan dat het toen was.
  maandag 23 mei 2011 @ 18:45:36 #9
335452 cricket
cricket from space
pi_97211653
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:41 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Maar toen werd de makelaar wel woedend
Nou en?
  maandag 23 mei 2011 @ 19:06:03 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97212597
Mensen, wacht nou even. Eerst moet TS de kans krijgen om een bod uit te brengen en dan moet het bod nog geaccepteerd worden. Daarna (en daar gaan meestal wel wat weken overheen) wordt het voorlopig koopcontract getekend. En als dit door de kopende partij is getekend, heeft die nog drie dagen waarbinnen hij zonder opgave van reden nog van het contract af kan.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 23 mei 2011 @ 19:11:21 #11
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_97212838
Wat is het adres?
Kan ik morgenochtend even de prijs opdrijven!
pi_97212865
ah, fijn om dat te horen Lienekien.

Maar het is een koopsom, het is geen bod. Ik krijg het huis als ik de koopsom betaal (denk ik?). Ik bel morgen wel even met de makelaar en bied de prijs die er nu opstaat en die hij een vaste prijs noemt en dan zien we wel :)
  maandag 23 mei 2011 @ 19:13:54 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97212952
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:11 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
ah, fijn om dat te horen Lienekien.

Maar het is een koopsom, het is geen bod. Ik krijg het huis als ik de koopsom betaal (denk ik?). Ik bel morgen wel even met de makelaar en bied de prijs die er nu opstaat en die hij een vaste prijs noemt en dan zien we wel :)
Toch doe je een bod en dat bod wordt al dan niet geaccepteerd. Als je de pech hebt dat een ander je voor is, vis je achter het net.
pi_97213843
Ik heb net nog een kwartier met de hypotheekadviseur gebeld en ik breng morgen een bod uit, neem vervolgens nog een bezichtiging en als de verkoper akkoord gaat tekenen we het voorlopig koopcontract en kan ik nog 3 dagen mij terugtrekken als bijv. de maandlasten voor de hypotheek te hoog zijn (de rente was omhoog gegaan, dat is wel wat minder).

We wachten morgen maar even af.
pi_97214447
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:32 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik kom net thuis en zie op funda een huis te koop staan dat we 5 jaar geleden wilden kopen. De prijs is perfect, huis staat 3 dagen te koop.

Ik heb gelijk de makelaar gebeld en de prijs is vast. Er is al 1 bezichtiging geweest en woensdag komen er nog 2. Ik kan pas donderdag op bezichtiging, ik schat in veel te laat vanwege de mooie prijs (2500 euro meer dan de koper er 5 jaar geleden voor betaalde en het is prima opgeknapt in de tussentijd).

Nu kan ik geen bezichtiging krijgen voor donderdag, maar ik wil het huis kopen. Ik heb inmddels de bank gebeld en ik kan het geld lenen en woensdag komt een hypotheekadviseur langs die al eerder bij ons is geweest.

Nu wil ik eigenlijk het huis ook nog even in het echt zien, maar ik wil morgen al een bod uitbrengen onder voorwaarde van financiering.

Is het vreemd om na het uitbrengen van een bod toch te vragen nog een keer te mogen kijken? En als we het onverhoopt toch niet willen , kunen we dan gewoon zeggen dat de financiering niet lukt? Ik neem aan dat je daar geen bewijzen voor hoeft te overleggen?

De kans dat we het niet nemen is echt heel heel minimaal, maar toch. We hebben het huis trouwens al wel 2 keer bezichtigd een paar jaar geleden en de mooie houten vloer zit er nog in, er zijn alleen openslaande deuren naar de tuin gekomen (hemels!).

Ik ben om 08:30 bij de makelaar morgen, maar neem graag nog wat tips mee. Komt het trouwens vaak voor dat een huis een vaste prijs heeft, ik kende dat niet?
Dat moet je wel bewijzen door bijvoorbeeld 3 of 4 afwijzingen te tonen!
  maandag 23 mei 2011 @ 19:41:58 #16
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_97214553
Succes! *O*
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_97214976
Oeh, spannend!
Plaats je de funda pagina als je het huis hebt? :)
  maandag 23 mei 2011 @ 19:50:15 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97215102
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:40 schreef Hiya het volgende:

[..]

Wat ik al zei, zo snel is dat niet aan de orde. Beter weet TS straks een beetje vlot of de maandlasten te doen zijn, zodat het niet aankomt op het voorbehoud van financiering.
pi_97215272
Wow, wat een haast!

ik zou geen huis ongezien kopen, het is VIJF jaar geleden dat je het bezichtigd hebt en bouwkundige keuring uit hebt laten voeren. Wie weet wat voor nare dingen je tegenkomt? Die mooie houten vloer kan intussen fors beschadigd of versleten zijn bijvoorbeeld.

De meeste mensen doen niet binnen een dag na eerste bezichtiging een bod, dus ik zou daar niet zo heel bang voor zijn, dat een andere koper sneller is dat jij.

Echt, ik vind het vrij onverantwoord. Zo makkelijk kom je niet weg met de smoes dat je de financiering niet rond kreeg. Maar goed, jouw leven, jouw keuzes....
pi_97215382
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat ik al zei, zo snel is dat niet aan de orde. Beter weet TS straks een beetje vlot of de maandlasten te doen zijn, zodat het niet aankomt op het voorbehoud van financiering.
Lijkt mij toch belangrijke informatie.. Dat het nog niet aan de orde is doet niets af aan de informatiewaarde.
  maandag 23 mei 2011 @ 19:54:58 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97215397
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:52 schreef Dzjonka het volgende:
Wow, wat een haast!

ik zou geen huis ongezien kopen, het is VIJF jaar geleden dat je het bezichtigd hebt en bouwkundige keuring uit hebt laten voeren. Wie weet wat voor nare dingen je tegenkomt? Die mooie houten vloer kan intussen fors beschadigd of versleten zijn bijvoorbeeld.

De meeste mensen doen niet binnen een dag na eerste bezichtiging een bod, dus ik zou daar niet zo heel bang voor zijn, dat een andere koper sneller is dat jij.

Echt, ik vind het vrij onverantwoord. Zo makkelijk kom je niet weg met de smoes dat je de financiering niet rond kreeg. Maar goed, jouw leven, jouw keuzes....
Waarom denken mensen toch dat ze met een geaccepteerd bod direct aan het huis vastzitten en er alleen af kunnen als ze kunnen aantonen dat de financiering niet rond kwam...
  maandag 23 mei 2011 @ 19:55:53 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97215450
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:54 schreef Hiya het volgende:

[..]

Lijkt mij toch belangrijke informatie.. Dat het nog niet aan de orde is doet niets af aan de informatiewaarde.
Het is zinvoller om de zaken in de juiste volgorde te beschouwen, oftewel... TS hoeft het niet op dat voorbehoud van financiering aan te laten komen.
  maandag 23 mei 2011 @ 19:57:15 #23
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_97215534
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:40 schreef Hiya het volgende:

[..]

Als je als verkopende partij een bank/hypotheekverstrekker vind die de aspirant koper wel kan voorzien van een hypotheek kom je er ook niet onderuit.

toch?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_97215563
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:06 schreef Lienekien het volgende:
Mensen, wacht nou even. Eerst moet TS de kans krijgen om een bod uit te brengen en dan moet het bod nog geaccepteerd worden. Daarna (en daar gaan meestal wel wat weken overheen) wordt het voorlopig koopcontract getekend. En als dit door de kopende partij is getekend, heeft die nog drie dagen waarbinnen hij zonder opgave van reden nog van het contract af kan.
Oh, ik wist van die 3 dagen, maar dacht dat dat direct na je bod inging.

Dus je mag na tekenen zonder reden terugkomen op je besluit? Dan is het wel erg makkelijk om je toch nog te bedenken als koper eigenlijk. Beetje te makkelijk zou ik als ik de verkoper was zeggen
  maandag 23 mei 2011 @ 19:59:37 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97215678
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:57 schreef Dzjonka het volgende:

[..]

Oh, ik wist van die 3 dagen, maar dacht dat dat direct na je bod inging.

Dus je mag na tekenen zonder reden terugkomen op je besluit? Dan is het wel erg makkelijk om je toch nog te bedenken als koper eigenlijk. Beetje te makkelijk zou ik als ik de verkoper was zeggen
Maar dat is wel zoals het werkt. De verkoper kan pech hebben dat de koper zich terugtrekt en het feest weer opnieuw begint.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')