abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 mei 2011 @ 17:08:13 #1
315847 mac_this
Ja, het overkomt iedereen wel!
pi_97207146
Hallo,

ik had een vraagje. Ik ben van plan 2 baardagaampjes aan te schaffen,
is dit verstandig?
Is het verstandig om 1 mannetje, en 1 vrouwtje te doen, of is het verstandiger om 2vrouwtjes óf 2vrouwtjes te nemen?
Ze worden niet apart gezet, mochten ze dan ruzie krijgen wél natuurlijk...
terrarium haal ik woensdag dan ook gelijk op...
pi_97207387
Sorry msschien een stomme vraag maar wat is een baardagaam
pi_97208011
Eh, informeer jezelf eerst beter, als je nu nog al die vragen wilt stellen. Een reptiel als huisdier nemen is natuurlijk heel stoer, maar de meesten worden lelijk verwaarloosd, en dat is gewoon heel erg slecht. Dus informeer je goed, zoek het internet af, wil je inderdaad Baardagamen, of misschien iets heel anders, zoals Gekko's, of slangen. Verdiep je erin, zodat je dit soort vragen niet zo kort voor je aanschafplannen nog hoeft te vragen.
pi_97208035
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:13 schreef dokterkiphabbo het volgende:
Sorry msschien een stomme vraag maar wat is een baardagaam
I am happy
pi_97208171
Een baardagaam is een hagedissen soort, die veel voorkomt in Australië. Daar noemen ze die diertjes bearded dragons. Heel schattig, vooral in de vrije natuur, waar ze horen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 mei 2011 @ 18:06:13 #6
163650 Greys
pi_97209886
Als je een mannetje en een vrouwtje neemt, moet je ze wel apart zetten tijdens de paartijd etc.
Weet je wanneer dat is? Moet je wel even uitzoeken voordat je er aan begint ;)
Vooral als je jonge agamen neemt, want ik las dat het produceren van eieren op jonge leeftijd schadelijk voor het vrouwtje is en de verdere groei belemmert (vraagt veel energie, kalk enz.).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 23 mei 2011 @ 18:29:36 #7
315847 mac_this
pi_97210923
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:26 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
Eh, informeer jezelf eerst beter, als je nu nog al die vragen wilt stellen. Een reptiel als huisdier nemen is natuurlijk heel stoer, maar de meesten worden lelijk verwaarloosd, en dat is gewoon heel erg slecht. Dus informeer je goed, zoek het internet af, wil je inderdaad Baardagamen, of misschien iets heel anders, zoals Gekko's, of slangen. Verdiep je erin, zodat je dit soort vragen niet zo kort voor je aanschafplannen nog hoeft te vragen.
haha, ik weet niet of je het door hebt... maar dit is echt moeilijk op het internet te vinden... en ja, ik weet heus hoe je een baardagaam moet verzorgen etcetera... mijn moeder is niets voor niets, dierenartsassistente (sarcasme!) haha.. maar jammergenoeg doen ze daar geen reptielenzorg...
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:06 schreef Greys het volgende:
Als je een mannetje en een vrouwtje neemt, moet je ze wel apart zetten tijdens de paartijd etc.
Weet je wanneer dat is? Moet je wel even uitzoeken voordat je er aan begint ;)
Vooral als je jonge agamen neemt, want ik las dat het produceren van eieren op jonge leeftijd schadelijk voor het vrouwtje is en de verdere groei belemmert (vraagt veel energie, kalk enz.).
jup, na hen winterrust van 8 à 9 weken...
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 mei 2011 @ 18:33:30 #8
163650 Greys
pi_97211101
En als je geen nakomelingen hoeft, dan kan je wellicht beter twee vrouwtjes nemen.
Heb je ook dat gepuzzel met die paartijd niet. Want ik las weer elders dat ze soms ook op weer een heel ander moment tijdens het jaar eieren leggen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 23 mei 2011 @ 18:38:23 #9
315847 mac_this
pi_97211334
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:33 schreef Greys het volgende:
En als je geen nakomelingen hoeft, dan kan je wellicht beter twee vrouwtjes nemen.
Heb je ook dat gepuzzel met die paartijd niet. Want ik las weer elders dat ze soms ook op weer een heel ander moment tijdens het jaar eieren leggen.
hmm... nee, nakomelingen hoef ik niet inderdaad, naja, ik neem dan gewoon een oudere baardagame van een kennis over... ahahah O+
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 23 mei 2011 @ 18:41:45 #10
163650 Greys
pi_97211489
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:38 schreef mac_this het volgende:

[..]

hmm... nee, nakomelingen hoef ik niet inderdaad, naja, ik neem dan gewoon een oudere baardagame van een kennis over... ahahah O+
Leuk! En als je hem/ze hebt, lekker foto's spammen hier he? *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 23 mei 2011 @ 18:45:36 #11
315847 mac_this
pi_97211654
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Leuk! En als je hem/ze hebt, lekker foto's spammen hier he? *O*
natuurlijk doe ik dat! altijd, spammen met foto's (als ze leuk zijn!) is goed ;-) :Y
pi_97212509
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:30 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
Een baardagaam is een hagedissen soort, die veel voorkomt in Australië. Daar noemen ze die diertjes bearded dragons. Heel schattig, vooral in de vrije natuur, waar ze horen.
Blaaablaaaa bla.

Er zijn inmiddels al generaties in gevangenschap, de enige importen die plaats vinden zijn naar mijn weten vanuit Amerika van andere in gevangenschap gekweekte generaties.

U meneer, praat poep.

Voor TS: website van mensen die ik vaak op de reptielen beurs in Hamm zie

http://dutchdragonimport.(...)n=document&menuid=11

Iets aan info. Onthou iig: Gebruik UV licht, voeder mineralen en vitamines en lees je eerst goed in. Lees vooral de nadelen en denk dan of je het wil. Hou ook rekening met vakantie oppas.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2011 19:07:17 ]
  maandag 23 mei 2011 @ 19:10:04 #13
315847 mac_this
pi_97212783
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:04 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Blaaablaaaa bla.

Er zijn inmiddels al generaties in gevangenschap, de enige importen die plaats vinden zijn naar mijn weten vanuit Amerika van andere in gevangenschap gekweekte generaties.

U meneer, praat poep.

Voor TS: website van mensen die ik vaak op de reptielen beurs in Hamm zie

http://dutchdragonimport.(...)n=document&menuid=11

Iets aan info. Onthou iig: Gebruik UV licht, voeder mineralen en vitamines en lees je eerst goed in. Lees vooral de nadelen en denk dan of je het wil. Hou ook rekening met vakantie oppas.
vakantie oppas is al geregeld... collega van m'n moeder vind het uiterst leuk!
en, inlezen ben ik op het moment nog aan het doen, maar nadelen heb je bij elk soort dier!
pi_97216573
Baardagamen zijn heel leuk,hebben wij ook gehad,maar als je een man en vrouw neemt,dan krijgt het vrouwtje geen rust,de man zal haar steeds bespringen,waardoor zij steeds met eieren zit,dat put haar enorm uit (als ze te jong en te licht is,krijgt ze wellicht legnood,dat wil je niet meemaken ) de eieren uitlaten broeden is ook geen optie,je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt,als je er dan toch 2 neemt,neem dan 2 vrouwtjes,dat ging hier ook prima !
Vergeet zeker niet dat je een UVlamp moet hebben, buiten de gewone lamp,wij gebruikten spotjes,die worden lekker heet,waterbakje waar ze IN kunnen liggen als ze daar behoefte aan hebben en bv je krekels bepoederen met vitaminen en mineralen.
Het zijn leuke dieren,hier waren ze allemaal handtam.
succes
pi_97235346
Abandon topic! IQ suck down detected!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 07:36:22 #16
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_97235456
Ik zou dan voor twee vrouwtjes gaan. Zelf één mannetje gehad (broertje). Mensen die niet weten wat een baardagaam is, huh?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')