quote:Op maandag 23 mei 2011 17:13 schreef dokterkiphabbo het volgende:
Sorry msschien een stomme vraag maar wat is een baardagaam
haha, ik weet niet of je het door hebt... maar dit is echt moeilijk op het internet te vinden... en ja, ik weet heus hoe je een baardagaam moet verzorgen etcetera... mijn moeder is niets voor niets, dierenartsassistente (sarcasme!) haha.. maar jammergenoeg doen ze daar geen reptielenzorg...quote:Op maandag 23 mei 2011 17:26 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
Eh, informeer jezelf eerst beter, als je nu nog al die vragen wilt stellen. Een reptiel als huisdier nemen is natuurlijk heel stoer, maar de meesten worden lelijk verwaarloosd, en dat is gewoon heel erg slecht. Dus informeer je goed, zoek het internet af, wil je inderdaad Baardagamen, of misschien iets heel anders, zoals Gekko's, of slangen. Verdiep je erin, zodat je dit soort vragen niet zo kort voor je aanschafplannen nog hoeft te vragen.
jup, na hen winterrust van 8 à 9 weken...quote:Op maandag 23 mei 2011 18:06 schreef Greys het volgende:
Als je een mannetje en een vrouwtje neemt, moet je ze wel apart zetten tijdens de paartijd etc.
Weet je wanneer dat is? Moet je wel even uitzoeken voordat je er aan begint
Vooral als je jonge agamen neemt, want ik las dat het produceren van eieren op jonge leeftijd schadelijk voor het vrouwtje is en de verdere groei belemmert (vraagt veel energie, kalk enz.).
hmm... nee, nakomelingen hoef ik niet inderdaad, naja, ik neem dan gewoon een oudere baardagame van een kennis over... ahahahquote:Op maandag 23 mei 2011 18:33 schreef Greys het volgende:
En als je geen nakomelingen hoeft, dan kan je wellicht beter twee vrouwtjes nemen.
Heb je ook dat gepuzzel met die paartijd niet. Want ik las weer elders dat ze soms ook op weer een heel ander moment tijdens het jaar eieren leggen.
Leuk! En als je hem/ze hebt, lekker foto's spammen hier he?quote:Op maandag 23 mei 2011 18:38 schreef mac_this het volgende:
[..]
hmm... nee, nakomelingen hoef ik niet inderdaad, naja, ik neem dan gewoon een oudere baardagame van een kennis over... ahahah
natuurlijk doe ik dat! altijd, spammen met foto's (als ze leuk zijn!) is goed ;-)quote:Op maandag 23 mei 2011 18:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Leuk! En als je hem/ze hebt, lekker foto's spammen hier he?
Blaaablaaaa bla.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:30 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
Een baardagaam is een hagedissen soort, die veel voorkomt in Australië. Daar noemen ze die diertjes bearded dragons. Heel schattig, vooral in de vrije natuur, waar ze horen.
vakantie oppas is al geregeld... collega van m'n moeder vind het uiterst leuk!quote:Op maandag 23 mei 2011 19:04 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Blaaablaaaa bla.
Er zijn inmiddels al generaties in gevangenschap, de enige importen die plaats vinden zijn naar mijn weten vanuit Amerika van andere in gevangenschap gekweekte generaties.
U meneer, praat poep.
Voor TS: website van mensen die ik vaak op de reptielen beurs in Hamm zie
http://dutchdragonimport.(...)n=document&menuid=11
Iets aan info. Onthou iig: Gebruik UV licht, voeder mineralen en vitamines en lees je eerst goed in. Lees vooral de nadelen en denk dan of je het wil. Hou ook rekening met vakantie oppas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |