abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97187470
In het Recreatief Wielrennen topic kwamen we op het idee een challenge te maken. De challenge houdt in: 10kg per persoon afvallen.
Uiteraard kan niet iedere wielrenner dit want niet iedere wielrenner kan nog eventjes gauw 10kg missen. Maar voor degenen die het wél kunnen missen zijn we dus een race gestart.

We hebben inmiddels 6 personen te pakken die melden dat ze mee doen:
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 18:28 schreef Freddeh het volgende:
Narcotical
Neo-Mullen
Freddeh
KnutdeIJsbeer
hetgrotesucces
Captain_Fabulous
Ik zeg: Bring it on!

Spreadsheet van de voortgang.

[ Bericht 2% gewijzigd door Freddeh op 23-05-2011 10:19:57 ]
pi_97187472
23-05-2011: 93.4kg
  maandag 23 mei 2011 @ 07:47:09 #3
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_97187835
En, hebben jullie al een plan van aanpak hoe dit te gaan bewerkstelligen?
pi_97188210
Eerlijk gezegd... Absoluut niet :')
Wat ik weet is dat ik er wat 'snel gewicht' aan heb zitten door een paar verjaardagen, dus dat is een kwestie van een paar dagen voor het eraf is. Daarna komen er nog eventjes 7kg (gok ik) bij wat dus langetermijnsgewicht is en er al jaren geleden af had moeten zijn ;)
Zoals ik zei, ik heb geen flauw idee hoe ik het eraf ga krijgen, maar wat ik wél weet is dat het echt hard werken wordt.
pi_97188546
Wordt nog een taaie. Ben net al mijn makkelijke kilo's al kwijt... Maar desalniettemin geef ik het niet op:

23-05-2011: 95.7
pi_97189288
Tuurlijk wordt het zwaar, dat wist je gisteravond al ;) Maar het gaat om het eindresultaat he!

En een linkje naar een overzichtje van de vorderingen de komende weken.
  maandag 23 mei 2011 @ 09:55:27 #7
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_97189710
Waar ben ik aan begonnen...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_97189834
Vanmiddag maar een kort intensief rondje pakken. Niet veel tijd (1 uur - 1,5 uur) dus dan lijkt me een training met wat meer intensiteit beter om meer te verbranden. Als je maar niet denkt dat ik calorieën ga tellen: ben geen wijf!
pi_97189900
Heb ik wel een tijdje gedaan en het werkt wel. Op korte termijn dan... Op een gegeven moment bleef m'n gewicht hangen terwijl ik wel netjes onder m'n cal.max zat iedere dag.
De kunst is ook om je lichaam genoeg te voeden om zijn spiermassa te kunnen onderhouden. Als je teveel onder je cal.max gaat zitten ga je op je spieren teren ipv op je vet. Bijkomend is dus dat je wel steeds meer moet gaan sporten om je vet te laten verbranden.
pi_97189910
Ik zal me vanavond eens gaan wegen. Sowieso lang geleden dat ik dat gedaan heb :) Ik gok dat ik ergens tussen de 85 en 90 kilo weeg.

Samen met afvallen door sporten wil ik ook gelijk wat gezonder gaan eten. Dus ik ga maar eens beginnen met dagelijks ontbijten (doe ik nu alleen in het weekend), minder bier, minder snoep/vet en meer water.
pi_97190303
Je hebt natuurlijk de standaard verhalen die je zou moeten eten/drinken. Ik kom van heel ver (september woog ik nog >110), maar dat kwam door ongezonde levensstijl en heel weinig doen. Op dit moment heb ik een redelijke balans.

Dagelijks eetpatroon:

Ontbijt:
250gr kwark
1 stuk fruit
Volkoren cracker met beleg

Tussendoor:
Ontbijtkoek

Lunch:
2-3 crackers met beleg
1 gekookt ei

Tussendoor:
1 stuk fruit

Maaltijd:
Dat verschilt waar ik eet, probeer meestal het volgende aan te houden
200gr groente
Bodem van bord gevult met rijst, pasta of aardappelen
100gr vlees,vis,kip

Verder drink ik water, koffie en thee

Hier moet nog wel de kanttekening bij dat ik vaak 2 a 3x per week nog wel eens een biertje 's avonds drink

[ Bericht 7% gewijzigd door hetgrotesucces op 23-05-2011 10:32:00 ]
  maandag 23 mei 2011 @ 10:27:03 #12
308981 Narcotical
Best in the World
pi_97190343
23-05-2011: 95.9 kg..

Het doel is dus 85.9.. :P Overigens Freddeh, hou jij die spreadsheet bij of geef je iedereen toegang zodat hij zn eigen gegevens bij kan houden? :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_97190373
PM me je gmail gegevens maar, dan hang ik je er in als editor.
  maandag 23 mei 2011 @ 10:29:56 #14
308981 Narcotical
Best in the World
pi_97190418
Je hebt een PM :).

Ik zie dat we 1x per week gaan wegen :P
pi_97190453
1x Per week lijkt me het meest logisch idd. Het heeft niet veel nut om je iedere dag te wegen, gezien het feit dat daar nog veel te veel fluctuatie in kan zitten.
  maandag 23 mei 2011 @ 10:35:19 #16
308981 Narcotical
Best in the World
pi_97190537
Nee klopt, heb weleens gehad dat het per dag 2 kg verschilde bij mij.. ;).

Nog even een klein puntje, zullen we afspreken dat je de "challenge" volbracht hebt als je 2x achtereenvolgend onder je streefgewicht zit? :)

Overigens ben ik ook niet van het caloriëntellen hoor, ben er ook een keer aan begonnen maar na een paar dagen werd ik er zo gek van dat je alles constant bij moet houden dat ik er meteen weer mee gekapt ben. Denk dat ik deze keer gewoon ga proberen zoveel mogelijk te sporten en zo gezond mogelijk en niet te veel te eten.. Dan moet het vast goedkomen.. Vorig jaar op vakantie at ik ook de hele week gezond en elke dag gezwommen en vele km's gelopen en toen ging het ook hard.. :P
pi_97190580
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:35 schreef Narcotical het volgende:
Nee klopt, heb weleens gehad dat het per dag 2 kg verschilde bij mij.. ;).

Nog even een klein puntje, zullen we afspreken dat je de "challenge" volbracht hebt als je 2x achtereenvolgend onder je streefgewicht zit? :)

Overigens ben ik ook niet van het caloriëntellen hoor, ben er ook een keer aan begonnen maar na een paar dagen werd ik er zo gek van dat je alles constant bij moet houden dat ik er meteen weer mee gekapt ben. Denk dat ik deze keer gewoon ga proberen zoveel mogelijk te sporten en zo gezond mogelijk en niet te veel te eten.. Dan moet het vast goedkomen.. Vorig jaar op vakantie at ik ook de hele week gezond en elke dag gezwommen en vele km's gelopen en toen ging het ook hard.. :P
Lijkt me een goeie :)
pi_97190883
@Fab: Laten we ons wel gedragen dan tijdens de BBQ a.s. weekend, anders duren die 10kg zo lang ;)
  maandag 23 mei 2011 @ 10:55:27 #19
153506 Captain_Fabulous
pi_97191055
Gedragen bij een Oksel barbeque...nou dat klinkt me helemaal niet leuk! Hij is daar nogal goed in!
Maar ik moet maar eens kijken of ik het zo kan plannen dat ik elke dag het buikspierklasje mee kan pakken op de gym...18:00 is het daar elke dag een kwartiertje beulen met de strenge maar rechtvaardige meesters trainster Sandra. Dat zal waarschijnlijk best helpen, en een kwartiertje per dag moet toch te vinden zijn. Na half 7 zijn de files ook een stuk minder vaak, win-win situatie dus...
pi_97191265
Ik moet voor mezelf maar een trainingsschema gaan maken met hierin ook wat spieroefeningen verwerkt. Denk dat ik daar vanavond maar rustig voor ga zitten, en m'n game-avond oversla deze week :)
pi_97191499
Bij mij is het toch vooral eetpatroon wat moet veranderen. Normaal voetbal ik 1 avond per week + zondag een wedstrijd en 1 of 2 avonden wielrennen + zaterdag een langere tocht.

Nu het seizoen is afgelopen nog maar 1 avond per week voetbal dus wat meer ruimte om te fietsen.

Maar het is tot nu toe allemaal compensatie van veel en ongezond eten :)

Vanavond kijken of ik me in kan houden bij de all u can eat sushi tent :P
  maandag 23 mei 2011 @ 11:13:52 #22
153506 Captain_Fabulous
pi_97191699
Trouwens geen idee om de heup-buik-borst maten ook 1 maal per week te meten? Als je buik slinkt, maar je beenspieren toenemen, ga je namelijk weinig gewicht verliezen, terwijl je wel leuk bezig bent!
pi_97191899
Ook een goed idee uiteraard :) Moeten we eigenlijk een tweede tabbladje voor aanmaken om dat erin te verwerken, maar vind het een goeie optie.

Wel erg hoor... In april heb ik nog op 86kg gezeten, eventjes misdragen en je zit al weer op 93.4kg. Ik heb eigenlijk altijd al teveel gewogen, maar nu misschien een extra stok achter de deur om het er af te krijgen. In 2005 woog ik overigens nog 115kg, dus ben al ruim 20kg kwijt over het geheel gezien. Nu nog even 10 eraf en dan gaan we voor het optische ;)
  maandag 23 mei 2011 @ 11:27:01 #24
308981 Narcotical
Best in the World
pi_97192191
Zelfde hier, zolang ik me kan herrineren ben ik al te zwaar. Eerst een tijd rond de 80 gehangen maar dan wordt je wat ouder en ga je richting 90 enz enz. Uiteindelijk was bij mij het toppunt rond de 101kg.. Is voor mij toch wel een dingetje, als ik maar onder de 100 bleef.. Toen heb ik er dus wel een aantal kilo's afgekregen maar blijven steken rond die 96 kg.. Deels omdat ik eigenlijk gewoon zwak ben wat dit betreft en ik toch altijd weer terugval in het oude patroon.. Dit keer maar eens proberen echt vol te houden, hopelijk helpt het competitiegevoel hier een beetje aan mee :).

Vind het overigens wel een grappig idee om ook de maten bij te houden, maar ik denk dat dat dan meer gewoon een leuke statistiek wordt. The Challenge gaat uiteraard om die 10 kg afvallen.. ;).
pi_97194413
Leuk initiatief! Ik ben geen wielrenner, maar mountainbiker. Verlies je niet veel spieren door zo snel mogelijk veel af te vallen? Ik was aan het afvallen, maar door krachttraining wordt ik weer zwaarder. Ik schommel nu al 2 maanden rond 87-88 kg. En ik eet ongeveer 500 kcal per dag minder dan ik nodig heb. Het lijkt een soort plateau, dit gewicht. Heeft iemand tips hoe je dat kunt doorbreken?
Ik wordt langzaam wel dunner in mijn taille, dat merk ik wel. Maar ik wil ook graag lichter worden, omdat dat fijner surft. Ik windsurf af en toe, en je kunt aan je board echt verschil merken als je een paar kg lichter of zwaarder bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')