Zoals jullie misschien nog wel van mijn vorige contests weten, heb ik er weer een uitgebreid verhaal van gemaakt. Onder de links van de namen de release op Discogs. Waar mogelijk heb ik een video toegevoegd.
1. Martin Solveig feat. Dragonette – Hello (Michael Woods Remix) 2010 VG: 2 DG: 3
Overbekend en zeer leuk nummer, dat een mooi begin van deze contest vormde en tevens zijn naam er aan gaf.
Qunix wist deze grote hit als enige niet te plaatsen.
Dit is één van de goede remixen van het nummer, ook de Dada Life remix mag er wezen. Eenmaal kreeg ik de Michael Woods Dub binnen, het verschil tussen de remix en de dub is echter dat in de de dub enkel het woord “Hello” gebruikt wordt en hier toch duidelijk meer tekst in zat.
2. Pendulum – The Tempest 2008 VG: 3 DG: 0
Afsluitende track van het album “In Silico”, waarbij de overduidelijke klanken van Pendulum te horen zijn. Deze track kenmerkt zich voor mij tevens als een soort mengelmoes tussen Tool en de Drum&Bass van Pendulum. Zeer uitgebreide, mooie opbouw, die leidt tot een heerlijke climax. Buiten single “Propane Nightmares” het beste nummer van dit album.
3. Milk inc. – Sleepwalker 2002 VG: 6 DG: 0
Leuk nummer, maar voor mij is dit toch wel één van de hoogtepunten in videoland. Is die video zo speciaal dan? Nee, maar zangeres Linda Mertens komt wel erg leuk in beeld
4. 2nd Gen – And/Or 2001 VG: 0 DG: 0
Nummer dat ik tijdens het uitgaan ontdekt heb. Gewoon een lekker alternatief nummertje. Als één van de weinige platen in deze contest niet herkent.
5. Röyksopp – What Else Is There? (Vitalic Remix) 2005 VG: 3 DG: 0
http://www.dailymotion.co(...)-there-vitalic_musicDe Trentemøller remix is de bekendste (en wat mij betreft ook de beste), maar deze remix van Vitalic mag er ook wezen.
6. Martha Wash – Carry On (Masters At Work 12’’ Dance Mix) 1992 VG: 3 DG: 0
Origineel:
Terug naar het begin van mijn muzikale leven. Hit uit 1992 die op mp3 nog best lastig te vinden bleek. Deze wat mindere remix kon ik echter wel op tijd vinden om in de contest te stoppen. Martha Wash is tevens bekend van haar werk met Two Tons Of Fun, The Weather Girls, Black Box en C+C Music Factory.
7. Acid Girls – Lightworks 2009 VG: 1 DG: 0
Dit was één van de platen die ik niet verwacht had dat iemand zou raden, maar
Burner2000 wist mij toch te verrassen. Dit korte, maar krachtige nummer was de leuke B-Kant van “The Numbers Song”, al was die misschien nog wel minder bekend.
8. The Count & Sinden – Mega 2009 VG: 4 DG: 0
De grote hit van I Love Techno 2009. Ik denk dat ik hem wel 3 keer voorbij heb horen komen, terwijl ik The Count & Sinden daar zelf niet gezien heb. Heerlijk opzwepend nummertje.
9. D-Block & S-te-fan – Music Made Addict 2009 VG: 3 DG: 0
Grote hardstyle-hit. Ik ben zelf niet echt een fan van het genre, maar D-Block & S-te-fan weten mij regelmatig wel te raken. Dit is voor mij de beste hardstyleplaat “ooit”.
10. Mad’House – Like A Prayer 2002 VG: 6 DG: 0
Soms is het wel heel gemakkelijk een grote hit te scoren. Je pakt wat Madonna en wat House Of God en je krijgt Mad’House. Aangezien ze probeerden met precies hetzelfde kunstje nog meer hits te scoren is dit project nooit echt veel verder gekomen.
11. Hi-Gate – Pitchin’ (In Every Direction) 2000 VG: 4 DG: 2
Irritant maar leuk nummer. Zoals verwacht nog steeds goed bekend.
12. James Blake – Limit To Your Love 2010 VG: 6 DG: 0
Grote hit aan het begin van dit jaar. Een cover van Feist, die heel traag en stil voorbijgaat, op die enorm zware bas na. Als je je huis eens wilt doen laten trillen, zet dan vooral dit nummer met subwoofer aan.
13. Donae’o – Riot Music 2010 VG: 2 DG: 1
Over zware bassen gesproken. Dit Dubstepnummer met Jungle-invloeden kan er ook wat van.
14. Phats & Small – Turn Around] 1999 VG: 5 DG: 0
En we blijven gewoon lekker in het VK. Met deze vrolijke classic uit 1999 van het album met de briljante titel “Now Phats What I Small Music”.
15. Sonic Surfers feat. Jocelyn Brown – Take Me Up 1992 VG: 4 DG: 2
Net als Martha Wash een nummer uit mijn begintijd. Lekker uptempo nummertje met die heerlijke uithalen van Jocelyn Brown en natuurlijk de rapper van de Sonic Surfers; Pryme.
16. Run Level Zero – CNN Of Worms 2003 VG: 3 DG: 0
Zweeds EBM-nummer dat ik ken van het uitgaan en niet echt verwacht had dat iemand zou kennen. Met de lyrics kwam
Burner2000 verder,
Bravebart kende dit nummer zowaar echt, en hoe
Sink erachter kwam weet ik niet. Het nummer is in ieder geval onbekend genoeg om ergens een video te hebben.
17. Etienne De Crécy – Binary 2010 VG: 2 DG: 0
Bij mij bekend door een promofilmpje bij een optreden van Dr. Lektroluv in de 013. En ik denk dat
Burner2000 datzelfde filmpje heeft gezien bij het zoeken naar dit nummer. Zelf heb ik Etienne gezien op Rock Werchter 2006, omdat ik samen met een vriend van mij bijna in slaap viel bij Depeche Mode.
18. Chewy Chocolate Cookies – Profondo Rosso 2008 VG: 0 DG: 0
De moeilijkste van deze contest. Een B-Kant van een totaal niet bekende EP. Per toeval ontdekt toen ik bij de hierboven al genoemde vriend op bezoek was en A-Kant “Time” (ook een goed nummer) toevallig voorbij kwam en ik vroeg of hij nog meer van deze artiest op zijn pc had staan…heerlijk nummer.
19. David Guetta & Chris Willis vs. Tocadisco –Tomorrow Can Wait (Radio Edit) 2008 VG: 3 DG: 2
Al een aantal jaren grootverdiener van de populaire dansmuziek. Dit is voor mij veruit zijn beste track. De radio edit is net wat anders (en naar mijn idee beter) dan de albumversie.
20. La Roux – Colourless Colour (The Subs Popup Mix) 2010 VG: 2 DG: 1
La Roux is haast bekender door de geweldige remixen die er van hun nummers gemaakt worden, dan van de originele versies. Twee remixen staan bij mij ver boven de rest. Het prachtige “In For The Kill (Skream’s Let’s Get Ravey Remix)” en deze veel minder bekende remix door mijn Belgische vrienden van The Subs. Die zelf net hun 2e album uithebben.
21. Mark Ronson & The Business Intl feat. Boy George & Andrew Wyatt – Somebody To Love Me (Congo Rock Remix) 2010 VG: 1 DG: 1
Bij het downloaden van het niet echt spannende origineel kwam ik deze remix zo vaak tegen, dat ik wel benieuwd was hoe de makers van “Babylon” dit nummer geremixed hadden. Feitelijk klonk het als een vervolg op “Babylon” met de vocalen van “Somebody To Love Me”. Samen werkt dit uitstekend. Eén van de grootste hits bij mij van begin dit jaar.
22. Promo – Rising Out Of The Dark 2009 VG: 1 DG: 0
Laatste grote hardcorehit bij mij. En uiteraard was het weer Promo die daar voor zorgde. Deze grote meneer van de hardcore wist er met deze plaat weer goed op los te beuken. Vorig jaar kwam trouwens ook het geslaagde album “Stijlloos” uit waarin Promo samenwerkte met een aantal artiesten van het bekende Nederhoplabel “TopNotch”.
23. Chase & Status feat. Plan B – Pieces 2008 VG: 5 DG: 0
Mijn grootste hit van 2010 en tevens de ontdekking van afgelopen jaar. Ik kende ze al van “End Credits” en “Eastern Jam”, maar leerde ze pas echt kennen vorig jaar op Pukkelpop, waar dit nummer van het 1e album de afsluiter was. Een heerlijk drum&bass nummer over liefdesverdriet met een perfecte opbouw, met afwisselende stukjes van verdriet en woede. Dit jaar heb ik ze nogmaals gezien in de Melkweg. Aanrader voor een avondje hard knallen en genieten.
24. Nero – Guilt 2011 VG: 3 DG: 0
En deze plaat is hard op weg om mijn grootste hit van 2011 te worden. Bij de eerste keer draaien dacht ik nog, mwah. Maar daarna, DAMN! Wat een hit! Het klinkt best commercieel, maar tegelijkertijd zo heerlijk smerig. Vooral het inkomen van de tonen op 3:40 is gewoon…..hemels! Ik ben erg benieuwd naar hun eerste album, dat in Augustus uit zou moeten komen. Want ook voorgangers “Innocence” en “Me & You” waren pareltjes.
25. Enduser - He Literally Rearranged Her Organs With His Giant Pussy Killing Meatstick 2005 VG: 0 DG: 0
Ja inderdaad, het was Weekend van Scooter…ooit. Er kwam in 2005 een Noise/Breakcore en andere Alternatieve Dansmuziek-album uit met remakes van onze grote Duitse vrienden. Soms geslaagd, soms wat ver gezocht. Maar hoe het ook zij, fijn materiaal voor in de DTIDC. Helaas wist niemand deze te classificeren.