Ik heb ook zo'n alleseter en het enige wat je kan doen is rustig aan trainen dat ze niets van de grond te eten.
Persoonlijk begin ik met de yes/no setting: lekkers in open hand, als de hond eraan gaat een "no" en de hand sluiten, als de hond dan naar mij kijkt(of alleen maar wegkijkt in het begin) dan de "yes" en een lekkers uit de zak pakken met de andere hand.
Gaat dat goed dan leg ik terwijl ik zit het lekkers op de grond waar ik heel makkelijk mijn hand eroverheen kan leggen.
Dan ga ik staan zodat ik mijn voet er makkelijk op kan zetten en dan steeds meer afstand.
Zo verder met aan de lijn langs dingen die lekker zijn met de "no" erbij.
Het kost even tijd met een alleseter, maar dan heb je ook wat

Is de hond wat ouder dan doe ik hetzelfde aan de lijn, maar dan met een slipketting om zijn nek om de "no" kracht bij te zetten, de "yes" blijft hetzelfde.
Bij een pup doe ik dat nog niet, die horen spelenderwijs te leren, meer met een wijzen op wat wel dan wat niet te bestraffen.
Ik zou niet snel gebruik maken van nekvel pakken en op de rug leggen, veelste zware gebaren voor dit soort dingen.
Gaat het dier de fout in dan is het mijn schuld, tot hij echt weet wat wel en wat niet is alles wat fout gaat mijn schuld en geen reden tot straf.
Probeer iig niet achter de hond aan te gaan om zijn trofee af te pakken, dat roept alleen weglopen van je op, ver genoeg om te kunnen vreten ongestoord iig.
Neem dan liever iets ontzettend lekkers(van salami tot gerookte kip) mee waardoor je ipv naar de hond toe van de hond af kan lopen met het superlekkers als motivator.
Leer hem dat een trofee vinden betekend naar de baas toe, dat werkt vaak beter als gedoe aangaan om het af te pakken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.