abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 mei 2011 @ 21:59:55 #1
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_97133235
ik zit helemaal klem ik twijfel om er een topic over te maken maar doe het toch ik twijfel over het feit
tussen leven en dood er over praten doe ik niet en al helemaal nooit over wat er allemaal gebeurd is in mij leven. behoorlijk wat achter de kiezen gehad en daar vecht ik dus iedere dag tegen ik ben dat gevecht moe...

net zo moe dat ik voor mij gevoel gewoon niet geaccepteerd word vanwege wat er is gebeurd ik heb
al het slechte wat in de mens schuil gaat zo onderhand wel gezien ik zie doodgaan niet meer als iets ergs het liefst ploeg ik mezelf met mijn auto in een muur.. en dan is het klaar in de trant van ik koos niet om zoveel ellende te moeten ervaren. dat kleine beetje weerhoud me maar als dat verdwijnt dan is het zover. terwijl ik dit dan schrijf voelt het wat beter wetend dat iemand het leest
  zaterdag 21 mei 2011 @ 22:06:40 #2
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_97133557
Je moet erover praten, lijkt mij zo. Het heeft mij ook geholpen, het helpt mij ook, zoek een betrouwbare vriend/vriendin en vertel het, heb het erover en wat je wil gaan doen enzo.
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_97133788
:N Geen zelfmoord neigingen krijgen. Leven is leven, gooi het niet weg.
pi_97134686
Vraag Pil van Drion aan?
Jah Rastafari Pride
Haile Selassie (23 juli 1892 – 27 augustus 1975)
Jah Bless! 400Years, 400Years.
http://www.theconsoleplace.co.uk/
  zaterdag 21 mei 2011 @ 22:34:11 #5
343569 PanicQueen
Zo. En nu koffie
pi_97134761
Je krijgt maar één kans om te leven. Probeer te genieten van het feit dat dat je die kans hebt gekregen. Er is altijd een reden om door te blijven gaan!
  zaterdag 21 mei 2011 @ 22:35:06 #6
7744 DJ_Scuff
D.I.L.L.I.G.A.F.
pi_97134799
leestekens zijn gratis hoor.....

en idd praten helpt...
ik vouw m'n handen samen en doe m'n ogen dicht,
en bid dat na het amen m'n gehaktbal er nog ligt...
pi_97135021
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 22:35 schreef DJ_Scuff het volgende:
leestekens zijn gratis hoor.....

en idd praten helpt...
Iemand contempleert zelfmoord en jij zeikt over leestekens? :')

Oh mijn god ..is alles wat ik er verder over zeg.

TS : heb je therapieën ondergaan voordatgene wat er allemaal gebeurd was? zo ja is er geen optie om met een professional erover te praten? dat lijkt me niet meer dan normaal ook overigens.
Zo nee waarom niet? en zou je dat niet willen?
pi_97138188
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 22:34 schreef PanicQueen het volgende:
Je krijgt maar één kans om te leven. Probeer te genieten van het feit dat dat je die kans hebt gekregen. Er is altijd een reden om door te blijven gaan!
Niet per se.. Blijven leven kan soms het laatste zijn waar je op zit te wachten.. maar goed, dood ga je toch wel, je hoeft er geen haast mee te maken.. Wie weet komt er een moment waarop je weer van het leven kunt genieten..

Het is niet veel als een houvast, maar ik heb het er zelf ook zeven jaar mee gered. Was het wachten waard trouwens...

Maar mocht je er toch een einde aan gaan maken. Voorkom ongelukken en zorg dat je niemand meeneemt die daar niet voor kiest. Ik heb nooit last gehad van zelfmedelijden en met jou heb ik dat net zo min. :)
  zondag 22 mei 2011 @ 00:53:49 #9
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_97141121
om eerst dan een punt aan te halen ik heb geen vrienden die voor mij betrouwbaar genoeg zijn om hier over te kunnen spreken. de persoon die ik als betrouwbaar achten is overleden en hij was als een klein broertje voor mij maar hij besloot niet verder te willen met zijn leven.

ik heb al zelfmoord neigingen afscheidsbrief is al klaar voor het geval dat ja ik twijfel maar hier blijven zie ik ook niet zitten er is gewoon niet veel om hier te blijven. wat er in mijn jeugd is gebeurt is het was een hel maar daar verander ik nu niets meer aan. therapieën tot aan praatgroepjes wat toen wel nodig was zijn steevast geweigerd door mijn pleegouders want die hebben het grootste aandeel daarin. toen ik jonger was heb ik er wel eens aan gedacht om zelfmoord te plegen maar wie niet als puber?

ik heb psychologische hulp gehad tot voor kort want de zelfmoord van wat ik hierboven beschreef heb ik moeite mee gehad al loop ik langer met deze gedachtes rond. al heb ik dat nooit eerder aangeven. puur omdat ik niet weet wat het is!

ik val in slaap er mee en word er wakker mee als ik me ogen sluit zie ik die beelden voor me
als een film... nachtmerries wakker schrikken in pure paniek en soms hoor ik knallen en schrik daar van en iedereen kijkt me dan aan als of ik gek ben. en de hele dag houd ik alles in de gaten
bij het minste ben ik al aan het opletten of er niks gebeurd dat wil ik niet ik hoor sterk te zijn en niet een of andere bange wezel.

en ik zal niemand mee nemen in mijn dood maar als ik mezelf de dood in jaag wil ik dat het op een ongeluk lijkt zodat het jochie waar ik veel van houd zich niet later gaat afvragen of hij iets fout gedaan heeft en in die mate is hij ook de reden dat ik twijfel.
  zondag 22 mei 2011 @ 01:07:39 #10
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_97141627
Stel het iedere dag nog een dag uit, en probeer van die dag het beste te maken. De tijd heelt uiteindelijk vele wonden. Probeer nieuwe, goede ervaringen op te doen, die met het verstijken van de tijd, meer en meer je leven en gedachten gaan vullen.
The view from nowhere.
pi_97141828
Pak je spullen, boek een ticket zo ver weg mogelijk en ga reizen voor minimaal een paar maanden..
Is het beste advies wat ik kan geven.
pi_97141843
..

[ Bericht 99% gewijzigd door Ghostinthemachine op 22-05-2011 01:13:55 ]
pi_97141989
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 22:32 schreef feesbeeest het volgende:
Vraag Pil van Drion aan?
Lul.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  zondag 22 mei 2011 @ 01:21:51 #14
345457 Retronix
Zeg maar Retro.. ;)
pi_97142123
Weetje wat voor mij helpt? Leuke dingen doen, zorg dat je een passie hebt en dat als je daarmee bezig bent er een glimlach op je verbitterde smoelwerk verschijnt.

En inderdaad, erover praten, familie, vrienden of een lieve partner helpen ook goed!
Retro is a culturally outdated or aged style, trend, mode, or fashion, from the overall postmodern past, that has since that time become functionally or superficially the norm once again.
pi_97144918
doe het niet man

zoals iemand hier al aangaf, pak je spullen en ga een paar maanden met vakantie

klinkt raar maar je zult te maken krijgen met een nieuwe omgeving en wellicht zal er iets zijn wat jou zal aanspreken, voor de verandering
  zondag 22 mei 2011 @ 04:11:51 #16
107058 Lord_of_the_String
vechter voor waarheid
pi_97145280
Hey Flap, volhouden met twijfelen.

Ik ben zelf jaren depressief geweest. Ook voor onder behandeling geweest. Ik kwam (niet door de therapie) erachter, dat ik niet dood wou, maar gewoon niet op dezelfde manier verder kon/wilde leven.

Zolang ik maar kon ontsnappen aan wat ik klote vond in het leven, desnoods door mezelf klem te zuipen/blowen, wou ik nog wel leven.

Ik heb toen een serotonine re-uptake inhibitor gekregen. Een anti-depressie pil. Serotonine is een natuurlijke welzijn-opwekker in de hersenen. Dit pilletje zorgt er voor dat dit stofje niet meer opgenomen wordt (zoals normaal gebeurt nadat het zijn functie gedaan heeft) en er zich dus een ophoping van dit stofje in je hersenen plaatsvind. Met als gevolg, de hele dag een happy gevoel. En dan is het moeilijk om aan zelfmoord te denken. Echt een aanrader. Een keer een nachtje niet slapen heeft hetzelfde effect, maar voor lange termijn is het pilletje een beter oplossing.

En daarnaast kun je ook nadenken over of je je nabestaanden het wilt aandoen, dat ze je moeten begraven. Als je geen directe persoonlijke reden hebt om te leven, dan misschien wel voor een ander? Broer, zus, ouders, goede vrienden?

Op deze manier stel je het uit, waardoor je tijd hebt om na te denken over waar je voor wilt leven.

En denk vooral aan wat er nog kan komen in je leven, en niet over wat al geweest is. Want geen enkele gedachte die jij nu hebt, kan veranderen wat er is gebeurt. Je kunt wel veranderen hoe je in de toekomst gaat leven. Maar daar moet je wel voor leven.

Succes! En PM mag altijd, als je vragen hebt.
"Ego is de god die de regels maakt vandaag. Waarheid is onbelangrijk,
beter dan de ander lijken is het ideaal." Lord of the String Oktober 2015
pi_97233017
In dezelfde nacht dat topic starter dit schreef heeft die ook daadwerkelijk gepoogd zich van het leven te beroven op de manier zoals hij hier ook heeft aangeven wat dus mislukt is. Dit besloot hij na het tragische verlies van de jongen die gigantische veel voor hem betekende. Wetend dat hij in een zeer moeilijke periode in zijn leven zit sta ik hem nu bij en draag de zorg voor hem die hij nu zo hard nodig heeft. Flap slaapt nu hij is erg moe van alle gesprekken die hij vandaag gehad heeft en alle spanning en stress van de afgelopen weken.

Bij deze dank ik de mensen vanuit mijn hart die op dit topic gereageerd hebben hier door heeft hij langer nagedacht voor dat hij over ging tot wat hij gedaan heeft. Wat ons meer tijd heeft gegeven om actie te ondernemen om hem te stoppen en dat heeft veel inspanning gekost om dat voor elkaar te krijgen.
---
pi_97233058
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:38 schreef akku84 het volgende:
In dezelfde nacht dat topic starter dit schreef heeft die ook daadwerkelijk gepoogd zich van het leven te beroven op de manier zoals hij hier ook heeft aangeven wat dus mislukt is. Dit besloot hij na het tragische verlies van de jongen die gigantische veel voor hem betekende. Wetend dat hij in een zeer moeilijke periode in zijn leven zit sta ik hem nu bij en draag de zorg voor hem die hij nu zo hard nodig heeft. Flap slaapt nu hij is erg moe van alle gesprekken die hij vandaag gehad heeft en alle spanning en stress van de afgelopen weken.

Bij deze dank ik de mensen vanuit mijn hart die op dit topic gereageerd hebben hier door heeft hij langer nagedacht voor dat hij over ging tot wat hij gedaan heeft. Wat ons meer tijd heeft gegeven om actie te ondernemen om hem te stoppen en dat heeft veel inspanning gekost om dat voor elkaar te krijgen.
Heftig!

Sterke ermee
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_97235682
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 00:53 schreef flap_konijn het volgende:
....

en ik zal niemand mee nemen in mijn dood maar als ik mezelf de dood in jaag wil ik dat het op een ongeluk lijkt zodat het jochie waar ik veel van houd zich niet later gaat afvragen of hij iets fout gedaan heeft en in die mate is hij ook de reden dat ik twijfel.
Kun je, je verhaal niet kwijt bij de jochie waarvan je houdt?
pi_97236216
sterkte akku en flap....
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_97236331
Mag dit topic zsm dicht en de prullenbak in?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 24 mei 2011 @ 08:50:44 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_97236371
Sterkte enzo, maar dit soort dingen willen we niet hier hebben.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')