abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97120052
Aloha.

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het nadenken over een leuke/casual, doch nette look. Ik vind een (getailleerd) colbert altijd wel leuk staan en dacht dus zoiets te combineren met een leuk overhemd, misschien een leuke das, je kent het wel. Lichtelijk formeel, maar niet te erg. Ik heb ook altijd geleerd dat bij een colbert en dergelijke ook een passende broek hoort, in dit geval dus een pantalon, en mocht het nou net zo zijn dat ik echt een poephekel heb aan pantalons! Misschien dat ik altijd de verkeerde heb gekocht, maar ik heb pantalons altijd ervaren als slappe lappen dure stof. Ik zou daarom ook liever voor een stevige spijkerbroek gaan, maar gaat dat eigenlijk wel samen met een colbert? Wat vinden jullie? :)
pi_97120115
Spijkerbroek kan prima, maar dan moet je dus die das absoluut achterwege laten. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_97120514
Toch iets te formeel? Ach, dat is inderdaad ook leuk :) Zit er tenminste niet altijd zo'n flapperdas in m'n soep.
pi_97120597
Persoonlijk vind ik een das formeel en een spijkerbroek niet. Vandaar dat ik niet vind dat dat samen matched.

Wat de etiquette zeggen daarover weet ik niet. Ik zou het in elk geval niet samen doen :)
vosss is de naam,
pi_97120755
De etiquette zou het waarschijnlijk een ware schande vinden :D Maar okay :) Ik ga gewoon eens wat experimenteren denk ik.

Weet je trouwens toevallig ook een (online) winkel waar ik wél lengtematen kan krijgen? Ik vind overal alleen maar reguliere maten, en die zijn altijd nét iets te groot of net iets te klein.
pi_97120810
Man weet ik veel, ik ben zo niet modebewust als maar kan zijn.

Ik weet niet eens wat voor maat ik zelf heb. Dat laat ik altijd de verkoopster uitzoeken :D!!!
vosss is de naam,
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:25:37 #7
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_97120902
Onder een steen gelegen? Half Nederland loopt daar in rond.. is zelfs mode geworden.. Ga naar een winkelstraat en pas wat combinaties totdat je iets gevonden hebt dat leuk staat. Weet je ook meteen de juiste maat en als het niet past kan je het laten inkorten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_97121111
@vosss:

Sounds like a plan :P

@Ryon:

Ach, een bèta student he ;) Mijn mode-awareness is vrij laat aangewakkerd, en op dat gebied denk ik vaak nog te formeel :D
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:37:40 #9
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_97121396
Gewoon doen, colbert+spijkerbroek is altijd goed. Hoeft niet eens perse een overhemd, shirtje kan ook.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 22:01:55 #10
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_97133344
Zelfs een stropdas kan, maar dan wel een smalle.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zaterdag 21 mei 2011 @ 22:35:11 #11
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_97134802
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 16:04 schreef vosss het volgende:
Spijkerbroek kan prima, maar dan moet je dus die das absoluut achterwege laten. :)
Dit.

Ook zorgen dat je colbert niet te gladde/glimmende stof is, dat misstaat een beetje bij je spijkerbroek dan.
En geen sportschoenen eronder ;(
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zaterdag 21 mei 2011 @ 23:39:22 #12
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_97137873
Je bedoelt een jasje? Ja natuurlijk kan dat. De 'casual look'' gecombineerd met fijnproevers kleding. Let wel op de schoenkeuze, eveneens belangrijk.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 23:40:54 #13
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_97137933
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 22:01 schreef M1stral het volgende:
Zelfs een stropdas kan, maar dan wel een smalle.
Nee, gewoon niet doen. Een stropdas met een spijkerbroek is not-done.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_97139225
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 23:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Nee, gewoon niet doen. Een stropdas met een spijkerbroek is not-done.
Idd, zon zwarte smalle stropdas met blazer doen echt alleen mislukkelingen.

En nogmaals, waar de fak woon jij? Zon blazer op jeans zie je echt overal.

Over de schoenen, onze eigen Lucas Ossendrijver met de Lanvin sneakers.

http://www.mrporter.com/s(...)ual?vid=793902869001

Misschien zou je die hele site moeten bekijken.
pi_97186821
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 22:35 schreef Tanin het volgende:

[..]

Dit.

Ook zorgen dat je colbert niet te gladde/glimmende stof is, dat misstaat een beetje bij je spijkerbroek dan.
En geen sportschoenen eronder ;(
Aargh nee. De ergste gevallen kom je tegen op schoolfeesten: Tjappies in pak met sportschoenen eronder. Dat is niet alleen lelijk, het staat gewoon dom :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 23:39 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Je bedoelt een jasje? Ja natuurlijk kan dat. De 'casual look'' gecombineerd met fijnproevers kleding. Let wel op de schoenkeuze, eveneens belangrijk.
Yes. Zo'n jasje, is dat in dat geval dan een blazer? Ik raak altijd een beetje in de war met de termen colbert en blazer. Naar mijn idee is het colbert net iets formeler dan een blazer. Echter, bij sommige winkels heb ik gewoon blazers zien staan in de colbert afdeling.
  maandag 23 mei 2011 @ 02:26:20 #16
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_97186907
Is dat niet gewoon een Engelse term en een Hollandse term?
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:32:37 #17
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')