Noisiv | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:30 |
Waar ik me over verbaas is de prijzen die schadeherstel bedrijven rekenen voor het opnieuw laten spuiten van een deel van een auto. Ik herinner mij dat toen ik een kras in m'n deur had en via all risk wilde laten herstellen het 1000 euro zou gaan kostten. Dit was alleen voor schuren en overspuiten van een deur en het zijpaneel van de auto. Wanneer je zelf de hele zijkant opschuurt en afgeplakt ben je binnen 3 uur klaar en heb je alleen een spuitcabine nodig waarbij je binnen een half uur de kras hebt opgevuld en de hele zijkant gespoten. Ik hoor vandaag de dag dat schadeherstel bedrijven nog steeds absurde prijzen rekenen voor een halve dag werk. Prijzen voor de lak en opvulmiddel kunnen nooit in de honderden euro's lopen dus in principe betaal je zo'n 700-800 euro voor een halve dag arbeidsuur loon en de spuitcabine. Is hier iemand die bekend is in het wereldje en meer informatie hierover kan geven? Want ik vind het persoonlijk nogal uit verhouding staan: hoeveelheid werk, materiaal kosten en prijzen. | |
JumpingJacky | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:35 |
Ik zie een gat in de markt: Begin je eigen schadeherstelbedrijf. Als het inderdaad zo lucratief is, moet dat dus makkelijk kunnen. | |
ManAtWork | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:37 |
Damn,... TS heeft mijn businessplan verklapt. | |
machtpen | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:38 |
Goede spuiters zijn duur en schaars. | |
J-V | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:38 |
Je ziet een aantal zaken over t hoofd mijn inziens. Arbeidskosten kracht, vaste kosten pand, belastingen etc. Bij ons wordt 70 euro per uur gerekend. | |
ManAtWork | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:39 |
Ik zeg even niks,... | |
JumpingJacky | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:39 |
Ik voorzie een nieuwe RouteMobiel of Tango onder de schadeherstelbedrijven ontstaan | |
JumpingJacky | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:39 |
Puber | |
JumpingJacky | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:41 |
Ik lees dat jij eigenlijk al een heel goede plaatwerker en spuiter bent? | |
Diemux | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:43 |
Schadebedrijven zijn enkel zo duur omdat ze gewoon de verzekeraars naaien. Bij ons op de zaak moest een autodeur van een bus worden uitgedeukt en opnieuw gespoten worden. Kosten via de officiele manier (verzekering en schadebedrijf) kwamen op ruim 2500 euro. Daarna contact opgenomen met een oude klant van ons die ook een schadebedrijf heeft en die heeft het gedaan voor 800. Tevens had die gelijk de hele zijde van de auto voorzien van een nieuwe laag en de velgen gezandstraald + gespoten. Het kan dus allemaal makkelijk, maar door de machtspositie die de bedrijven hebben wordt de prijs flink opgeschroefd. | |
ManAtWork | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:45 |
Je bent jong en wild. (Ouwe taart. ) | |
JumpingJacky | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:45 |
En die heeft ook bevestigd dat hij de verzekeraars 'naait'? | |
Opa_vertelt | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:45 |
Dat dus. Diezelfde ervaring heb ik ook. Het is echt niet zo duur als dat het nu in vele gevallen is. | |
Diemux | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:46 |
Min of meer ja. (Niet direct, hij is niet gek ) | |
JumpingJacky | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:49 |
Nou, klaar. Dan is het dus wachten op iemand die geen zakkenvuller is en normale lage bedragen gaat rekenen. TS, iets voor jou? Jij kan tenslotte al uitdeuken, plamuren en spuiten. Echt een gat in de markt, die alle schadeherstelbedrijven zal doen schudden op hun grondvesten. | |
ManAtWork | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:50 |
En goed voor de autobezitters van de verzekeringspremie kan dan ook gelijk omlaag. Ik zeg: doen! | |
Robin__ | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:50 |
Moet je eens zonder glas verzekering naar carglass bellen is ook lachen. Die willen ook alleen maar via de verzekering werken. Ik denk dat TS de extra kosten (en de spuitkabine zelf) + de hoeveelheid werk wat niet via de standaard verzekeringspaden gaat een beetje verkeerd inschat | |
JumpingJacky | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:52 |
Het riekt naar kartelvorming. Hebben we daar niet een instantie voor waar TS dat kan melden? | |
RetepV | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:53 |
Je bedoelt eigenlijk: Schadebedrijven zijn enkel zo duur omdat ze met verzekeraars onder één hoedje spelen. En de overheid doet daar zonder problemen aan mee. De politie is tegenwoordig het loket van de verzekeraars geworden. Opsporing is er niet meer bij. Je wordt gewoon doorgestuurd naar de verzekering als er iets van je gestolen is. Het proces verbaal is niet meer dan het bewijs dat je een intake-gesprek hebt gehad. Willen we het geld beter verdelen, dan zullen we dit proces moeten onderbreken. Als burger ben je goedkoper uit en sneller klaar als je geen verzekering neemt en eventuele diefstal niet door een verzekering laat vergoeden. Van het geld dat je bespaart op je verzekering kun je dan een nieuw apparaat kopen. | |
ManAtWork | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:53 |
EnEmAh? | |
RetepV | zaterdag 21 mei 2011 @ 14:56 |
Vriend van mij had schade aan zijn auto. Was achterop de auto van iemand anders gereden. In plaats van uit te keren wilde de verzekering zijn auto total loss verklaren. Het schadebedrijf kwam meteen met een bod op de auto, iets van 500 euro ofzo. Vriend heeft zijn middelvinger opgestoken naar de verzekering en het schadebedrijf, de auto zelf gerepareerd, er nog 3 of 4 jaar zonder problemen mee rond gereden, en de auto daarna voor 1500 euro doorverkocht. Gewoon al die jaren APK gekregen, niks aan het handje, alleen kleurverschil van de bumper. Les 1: ga NIET op dit soort aanbiedingen van schadebedrijven in. Je bent medeplichtig aan fraude als je dat doet. | |
ukga | zaterdag 21 mei 2011 @ 15:13 |
Mijn schade laatst voor-paneel en motorkap; 800 euro Wat denk je TS? Eerst moet alles gedemonteerd worden. Daarna gezandtsraalt worden/ geschuurd. zodat alle oude verf er af is. dan meot het goed glad getrokken worden zodat je geen oneffenheden krijgt. Daarna (grondverf?) en verven, daarna nog meerdere malen lakken. Daarna moet alles er weer opgezet worden. Tevens kost een liter verf ook makkelijk 100 euro -->tel uit de som Als jij denkt dat je dit in je stoffige schuur goedkoper kan, moet je het zeker proberen | |
Diemux | zaterdag 21 mei 2011 @ 15:15 |
Ja, dat zei ik toch | |
Daniel1976 | zaterdag 21 mei 2011 @ 15:16 |
Ik ben ooit eens 2 jaar lang professioneel spuiter geweest. Heel veel succes. Oja en lak niet duur? Guess again. | |
Noisiv | zaterdag 21 mei 2011 @ 16:36 |
Hoe kom je erbij dat alle onderdelen gedemonteerd moeten worden? Ik heb het niet over uitdeuken maar een "kras" met een schroevendraaier of sleutel. Dus de makkelijkste en goedkoopste schadeherstel klus vragen ze al bedragen met 3 nullen voor. Ze schuren alleen de zijkant op plakken de ramen en overgangsdelen af zover ik weet. Dat zijn klussen die bijna iedereen wel kan doen. De moeilijkheid zit hem in een goede spuitcabine vinden waar geen stof bij kan komen en de luchtvochtigheid goed is. Ik denk dat het te maken heeft met kartelvorming want verzekeraars betalen toch wel uit. Ik heb het uiteindelijk zelf opgeschuurd en bij een Turkse schadeherstel laten doen in Den Haag voor 160 euro in totaal voor metallic lak en arbeidsuur. Het is allemaal mooi geworden maar het is gewoon diep triest dat de schadeherstelbedrijven waar de verzekeraar je naartoe stuurt (om je eigen risico te behouden) allemaal van die veel te dure kut bedrijven zijn. Uiteindelijk daal je wel een aantal trede op de bonus malus ladder waardoor je het zelf betaald. | |
Noisiv | zaterdag 21 mei 2011 @ 16:44 |
Zo'n verhaal ken ik ook: auto was door rood gereden zo in de zijkant van de auto van een vriend. Auto was all risk verzekerd dus weggesleept naar een erkend schadeherstelbedrijf. Toen hij later die week naar z'n auto toe ging waren de autoradio, navigatie, en speakers eruit gehaald. Ze wisten van niks bij dat bedrijf maar toen ze merken dat hij niet weg zou gaan en de politie ging bellen kwamen de spullen opeens uit de meterkast vandaan. Het probleem voor nieuwelingen op de markt is dat ze eerst goede connecties met verzekeraars moeten sluiten zodat er voldoende opdrachten binnen komen. En je moet ook aan kunnen tonen dat je kwaliteit levert. Maar het zou goed zijn als er wat meer concurrentie op de markt komt. | |
ukga | zaterdag 21 mei 2011 @ 16:47 |
Waarom vraag je niet gewoon eens aan zo een plaatwerker hoe de bon is opgebouwd? | |
ikweethetookniet | zaterdag 21 mei 2011 @ 16:53 |
Dirk Scheringa weer bezig | |
Noisiv | zaterdag 21 mei 2011 @ 16:55 |
Het is nu alweer een jaar geleden maar toen der tijd reed ik met mijn auto langs de aangesloten schadeherstelbedrijven bij mijn verzekering. Nam ik zo'n medewerkers mee naar buiten liet ik de kras zien waarbij ik aangaf dat de kras weggewerkt moest worden. Op het moment dat je aangeeft dat ik all risk verzekerd ben dan gaan ze even overleggen en komt later een andere collega terug die dan aangeeft dat het wsl meer dan 1000 euro gaat kosten. Dan weet je al genoeg als er bij van die beunhaas bedrijven niet eens 1/10e van de prijs gerekend wordt. Maar dan is het wel de vraag hoe goed de kwaliteit gaat worden. | |
wuuht | zaterdag 21 mei 2011 @ 16:59 |
hahahah lol spuiten | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 21 mei 2011 @ 17:54 |
Reken maar uit, ongeveer ¤60,- per uur bruto. Daarbij gaat er enorm veel werk zitten in het schuren, strakmaken en nog meer schuren. En na het spuiten is men nog niet klaar: controle, polijsten e.d. Maar het is wel zo, als je zelf veel kan doen (zoals schuren) kun je wel flink de kosten drukken. | |
matthisl | zaterdag 21 mei 2011 @ 18:04 |
Vergeet niet dat dit een vak is he. Maar vaak is het al zo dat als je naar een bekende gaat of een bekende van een vriend van je dat je dan meestal wel dikke korting krijgt hoor. | |
zeeeend | zaterdag 28 mei 2011 @ 19:16 |
je schuurt niet de gehele zijkant op je vult de kras niet op in de cabine ...en je spuit hem uit in de oude kleur ik mis ontvetten,ik mis demontage ,ik mis montage Wat denk je van de energierekening,je naverbrander en je vergunningen ...en elk jaar worden de regels weer strakker getrokken in NL. en wat kost een litertje base ? |