Nou, is tot nu toe altijd prima geblekenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 08:42 schreef Verbal het volgende:
Dank voor de recepten, al heb ik mijn eigen plan (delen lijken op wat jij hebt geplaatst).
Anderhalf uur op 180 lijkt mij weer wat heftig, maar veiligheid voor alles
V.
Dat ie moeilijk doet terwijl dat niet nodig is. Persoonlijk gaat bij mij een hele kip aan het draaispit en onder de gril, zit daar dan een anderhalf uur onder, dan is ie moddergaar en heeft ie een krokante huid.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 11:09 schreef Verbal het volgende:
De kip weegt overigens ongeveer 1,4 kilo. Piet, wat zeg jij van het advies van de slager?
V.
Goeie tipquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:54 schreef Bioflap het volgende:
Dat kun je toch gewoon zien? als hij zwart begint te worden haal je hem eruit
Mkay... ik heb geen draaispit en hij gaat in een braadzak met de nodige ingrediėnten, dus uitdrogen doet 'ie waarschijnlijk toch niet. Ik doe wel anderhalf uur op 180 graden dan. Thanksquote:Op zaterdag 21 mei 2011 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat ie moeilijk doet terwijl dat niet nodig is. Persoonlijk gaat bij mij een hele kip aan het draaispit en onder de gril, zit daar dan een anderhalf uur onder, dan is ie moddergaar en heeft ie een krokante huid.
Hou er rekening mee dat hij in een braadzak stoomt, en niet braad, en niet krokant of knapperig wordt.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mkay... ik heb geen draaispit en hij gaat in een braadzak met de nodige ingrediėnten, dus uitdrogen doet 'ie waarschijnlijk toch niet. Ik doe wel anderhalf uur op 180 graden dan. Thanks
V.
Zo zal hij/zij wel wat malser blijven. Toch hou ik er niet van, kunststof in een oven/magnetron. 't Klopt gewoon niet.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat hij in een braadzak stoomt, en niet braad, en niet krokant of knapperig wordt.
Lijkt me niet verstandig met kip in een huishoudsoven, tenzij je snel een paar kilo wilt afvallenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
4 uur op een temperatuur tussen de 80 en de 100 graden,
Daar gaat ie echt niet overheen.quote:je wil de kerntemperatuur van de kip net onder de 100 houden.
Als ik een kip wil stoven koop ik een soepkip en smoor hem in rode wijn. Lekker urenlang laten pruttelen tot ie uit elkaar valt en smaakt dan beter dan welke braadkip dan ookquote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:14 schreef popolon het volgende:
[..]
Zo zal hij/zij wel wat malser blijven. Toch hou ik er niet van, kunststof in een oven/magnetron. 't Klopt gewoon niet.
Zoiets doe ik ook, vaak in een ovenschaal met een goede marinade. Gegrilde kip is me vaak net wat te droog. Heb wel een rotisserie optie in m'n oven maar moet zeggen dat ik die niet vaak gebruik.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik een kip wil stoven koop ik een soepkip en smoor hem in rode wijn. Lekker urenlang laten pruttelen tot ie uit elkaar valt en smaakt dan beter dan welke braadkip dan ook
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mkay... ik heb geen draaispit en hij gaat in een braadzak met de nodige ingrediėnten, dus uitdrogen doet 'ie waarschijnlijk toch niet. Ik doe wel anderhalf uur op 180 graden dan. Thanks
V.
Kernthermometer dr inquote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt me niet verstandig met kip in een huishoudsoven, tenzij je snel een paar kilo wilt afvallen
[..]
Daar gaat ie echt niet overheen.
Het gaat niet om de uiteindelijke kerntemperatuur, maar om de tijd die het duurt die te bereiken en de lange lauwwarme periode.quote:
Geen klachten vandaag, was prima. Maar ovenschaal met deksel wordt geregeld. Ik wil niet mijn hele oven onder de kipspetters. De rode wijn-optie van Piet is ook een mooie voor de volgende keerquote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:41 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
zonde!! Echt, gewoon in een ovenschaal of gietijzeren pan hoor! Veeeeel lekkerder
![]()
(bij gebrek aan draaispit, heb ik ook niet maar dit werkt prima)
Als het daarna maar lang genoeg warm genoeg isquote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat niet om de uiteindelijke kerntemperatuur, maar om de tijd die het duurt die te bereiken en de lange lauwwarme periode.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |