abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97085921
Oke. Zelf ben ik wel met een vader thuis opgegroeid. Ik kan alleen niet zeggen dat hij een vader voor me was/is. Als ik naar een fijne herinnering zoek waarin hij de hoofdrol speelt, kan ik me er slechts een paar bedenken en dan waren het slechts kleine dingen. Gelukkig heb ik een hele fijne en lieve moeder die altijd voor me klaar staat. De relatie tussen mijn ouders is alleen voor zover ik me kan herinneren nooit goed of liefdevol geweest (ooit wel natuurlijk, anders waren ze nooit getrouwd). Maar daar gaat het hier niet om.

Mijn vraag is aan degenen die wel een goede band met hun vader hebben. Wat voor meerwaarde heeft een vader? Ik kan me dus niet bedenken wat voor meerwaarde in man in je leven kan hebben. Dat klinkt misschien heel stom en dat is het waarschijnlijk ook. Heb je een band met een tweede persoon nodig? Wat voegt een vader toe? Je hebt toch immers een moeder (als je daar een goede band mee hebt!)

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, en dat het ook duidelijk is dat dit wel degelijk een serieuze vraag is. Wellicht ben ik ook kneus genoeg om dit niet te zien, maar ik merk echt dat ik mannen/vaders met een vooroordeel benader, en nooit van het goede uitga wat hen betreft. Dat wil ik wel graag veranderen, vandaar dit topic om daar een beetje inzicht in te krijgen. Ik hoef geen 'ah wat zielig' reacties ;)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 18:58:13 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_97085998
Hij leerde mij vooral de kracht van de ratio en de liefde voor wetenschap.

Bij vrouwen hoef je daar doorgaans niet mee aan te komen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 20 mei 2011 @ 18:58:32 #3
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_97086010
Vaders leren je tenminste dingen waar je iets mee kan.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_97086055
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 18:58 schreef Id_do_her het volgende:
zoals?
pi_97086063
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 18:58 schreef Id_do_her het volgende:
Dat dus, En dat geld zeker voor jongens
pi_97086106
Ik heb precies hetzelfde met mijn vader.. Zal er wel aan liggen dat we dochters zijn.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 19:01:22 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_97086123
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 18:59 schreef fh101 het volgende:

[..]

zoals?
Mijn vader leerde me rekenen, een andere taal, de liefde voor muziek, het repareren van auto's, fietsen, computers en noem het maar op, het waarderen van kunst, scheren, de werking van elektronica en zo kan ik nog wel even doorgaan.
pi_97086170
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 18:59 schreef presidenttje het volgende:

[..]

Dat dus, En dat geld zeker voor jongens
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:00 schreef Melleyn het volgende:
Ik heb precies hetzelfde met mijn vader.. Zal er wel aan liggen dat we dochters zijn.
Dat zal inderdaad zeker verschillen. Toch lijkt me dat je als dochter ook een hele mooie band zou kunnen hebben met je vader, je hoort het af en toe wel
pi_97086678
Mijn vader heeft me laten zien wanneer het handig is om te zwijgen, maar ook wanneer het handig is om juist je bek open te trekken.
Ik had net nog veel meer getypt, maar eigenlijk dekt dit de lading wel. Tevens: Aan niemands mening hecht ik zoveel waarde als aan die van mijn vader. Wat niet uitsluit dat ik het best met hem oneens kan en mag zijn.
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 19:14:55 #10
333419 Convict
Like deja vu all over again.
pi_97086727
vaders financieren dochters vaak
in mijn omgeving dan

dus julli ehebben zeker wel wat aan ze:P
I dont suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 19:16:09 #11
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_97086782
Vaak zijn dochters juist papakindjes, tussen de moeder en een dochter kan venijn en een concurrentiestrijd zijn. Maar als mensen scheiden zie je sowieso vaak dat de band met de verzorgende ouder heel hecht en sterk wordt.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 19:18:37 #12
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_97086897
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:16 schreef Mishu het volgende:
Vaak zijn dochters juist papakindjes, tussen de moeder en een dochter kan venijn en een concurrentiestrijd zijn. Maar als mensen scheiden zie je sowieso vaak dat de band met de verzorgende ouder heel hecht en sterk wordt.
Van die vaders die het vriendjes van hun dochter moeilijk gaan zitten maken. Een vriend van me heeft een vader die ook zegt: "Als mijn zoon homo is, stamp ik hem per direct de deur uit." Trieste figuren. :')
  vrijdag 20 mei 2011 @ 19:20:50 #13
30252 Soempie
Procreating
pi_97086997
Ik heb een vader een een pleegvader. M'n pleegvader heeft vooral heel veel uitgelegd en verteld. Dat ging vooral over technische zaken, politiek, wat er speelt in de maatschappij, etc. Maar ook praktisch zaken: fietsband plakken, kaart lezen, heg snoeien, schilderen, etc.

M'n eigen vader heeft me toen ik klein was overal mee naartoe gesleept. Kan me nog wel wat positieve dingen herinneren, maar niet heel veel meer: op z'n schoot zingen, fietsen (heb ik mezelf aangeleerd en hem daarbij weggestuurd, maar het verkeersinzicht komt van hem), kaarten, etc. Hij was heel extravert bij vreemde mensen en daar heb ik wel iets van opgestoken.

Ik denk dat ik in die tijd vooral veel van m'n moeder geleerd heb, namelijk zelfstandigheid en de vrijheid om zelf keuzes te maken en op je bek te gaan (terwijl ik dat vaak meer iets voor mannen vind. Het is ook wat m'n pleegvader en moeder voortgezet hebben).
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_97087181
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:18 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Van die vaders die het vriendjes van hun dochter moeilijk gaan zitten maken. Een vriend van me heeft een vader die ook zegt: "Als mijn zoon homo is, stamp ik hem per direct de deur uit." Trieste figuren. :')
Ik ben niet opgegroeid met zussen, maar het is toch niet vreemd als een vader zijn dochter wil beschermen? Mits daarin wel reëel wordt gebleven natuurlijk.
Ouders die dat laatste zeggen zijn inderdaad wel zwaar triest.
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 19:25:41 #15
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_97087246
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:24 schreef P8 het volgende:

[..]

Ik ben niet opgegroeid met zussen, maar het is toch niet vreemd als een vader zijn dochter wil beschermen? Mits daarin wel reëel wordt gebleven natuurlijk.
Ouders die dat laatste zeggen zijn inderdaad wel zwaar triest.
Mits het nog een beetje binnen de perken van acceptabel blijft, ja uiteraard. Maar ik bedoel meer die beschermzieke vaders die hun dochter niet vrij laten.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 19:28:25 #16
324937 Sardonical-Jope
De tijd vliegt slecht.
pi_97087403
Het belang van brutaliteit (op geoorloofde momenten), vodka drinken, beter zijn dan de rest. Uitblinken in wat je doet, zorgen voor wie je lief is, de wreedheid van het leven doorstaan.
Alleen als lichaam en geest vrij zijn van angst en pijn kan de storm in het ziel tot rust komen.
Begeerte is het enige van waarde. Veel eten, geld, drank, drugs: allemaal lachwekkende pogingen dit te vergeten. Elk mini-zelfmoorden, zonder bevrediging.
pi_97088339
Hmm, dat hele 'je bek opentrekken wanneer het moet' is idd wel iets dat ik mis, daar had een vader dan mss wel handig geweest ;)

Heel veel van de praktische zaken die jullie noemen heb ik dus allemaal van mn moeder geleerd; zij was bv degene die mijn kamer in elkaar heeft geklust. Van mn broer heb ik geleerd hoe techniek werkt.

Ik denk dat het zo is dat heel veel dingen wel overgenomen worden door anderen, en dat je dus in principe geen vader nodig hebt
  vrijdag 20 mei 2011 @ 19:47:07 #18
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_97088438
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:45 schreef fh101 het volgende:
Hmm, dat hele 'je bek opentrekken wanneer het moet' is idd wel iets dat ik mis, daar had een vader dan mss wel handig geweest ;)

Heel veel van de praktische zaken die jullie noemen heb ik dus allemaal van mn moeder geleerd; zij was bv degene die mijn kamer in elkaar heeft geklust. Van mn broer heb ik geleerd hoe techniek werkt.

Ik denk dat het zo is dat heel veel dingen wel overgenomen worden door anderen, en dat je dus in principe geen vader nodig hebt
Ik ben toch blij dat ik hem heb.
pi_97088589
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:45 schreef fh101 het volgende:

"Nodig" als in "van levensbelang" is het niet nee. Maar op diezelfde manier kun je de rol van de moeder ook wegschrijven. Er zijn zat alleenstaande vaders die het echt prima doen.

Het komt op mij over alsof je de rol van een vaderfiguur wel degelijk hebt gemist overigens. Het klinkt alsof je redenen zoekt waarom een vader onbelangrijk is.
Extremistisch gematigd.
pi_97088846
Dat 'je bek opentrekken wanneer het moet' heeft mijn vader nooit echt gehad, eerder mijn moeder. Eigenlijk zou ik zo 1 2 3 geen concrete voorbeelden kunnen geven wat mijn vader wel heeft en mijn moeder niet. Ik heb met allebei een hele goede band dus daar zal het iniedergeval niet aan liggen.

Nouja, mijn vader is een stuk technischer en wat dat betreft heb ik wel veel van hem geleerd. Ohja, en mannen hebben doorgaans betere humor. Maar dat zijn niet echt dingen die niemand zou kunnen vervangen. Ik denk dat een goede band met je ouders, of wat je precies van ze geleerd hebt, niet echt concreet te vertellen is ofzo.
Ik zou me ook geen leven zonder vader kunnen voorstellen eigenlijk :{
pi_97088886
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:49 schreef P8 het volgende:

[..]

"Nodig" als in "van levensbelang" is het niet nee. Maar op diezelfde manier kun je de rol van de moeder ook wegschrijven. Er zijn zat alleenstaande vaders die het echt prima doen.

Het komt op mij over alsof je de rol van een vaderfiguur wel degelijk hebt gemist overigens. Het klinkt alsof je redenen zoekt waarom een vader onbelangrijk is.
Och, wie weet is dat onbewust ook wel zo. Het wrange is natuurlijk dat er thuis gewoon een man rondloopt, maar die verder niets voor me betekent. Het is ook moeilijk te verwoorden.

En wat je zegt over nodig hebben, ik kan me ook heel goed voorstellen dat mensen dit andersom hebben, dat ze denken van 'wat kan een moeder je nou bieden'. Inderdaad zijn er zat alleenstaande vaders en moeders die het heel goed doen!
pi_97088912
Mijn vader heeft me geleerd kritisch te zijn in mijn denken en niet zomaar alles aan te nemen van anderen. Ook voor mezelf opkomen. Hij heeft me geholpen met vrouwen :D . Verder heeft hij me geleerd dat elke actie van jezelf een gevolg heeft, die je ook zal moeten ondergaan (denk aan drinken-> kater). Mijn moeder was vooral goed voor de emotionele kant en het op orde houden van administratie ed..

Goed verdeeld, al zeg ik het zelf.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 19:55:37 #23
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_97088970
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:54 schreef Dubbr het volgende:
Mijn moeder was vooral goed voor de emotionele kant
Dus voor wanneer je niet goed genoeg naar je vader had geluisterd?
pi_97088988
Oh en natuurlijk de humor :D mijn moeder heeft echt een heel slecht gevoel voor humor.
pi_97089032
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:54 schreef fh101 het volgende:

[..]

Och, wie weet is dat onbewust ook wel zo. Het wrange is natuurlijk dat er thuis gewoon een man rondloopt, maar die verder niets voor me betekent. Het is ook moeilijk te verwoorden.

En wat je zegt over nodig hebben, ik kan me ook heel goed voorstellen dat mensen dit andersom hebben, dat ze denken van 'wat kan een moeder je nou bieden'. Inderdaad zijn er zat alleenstaande vaders en moeders die het heel goed doen!
Je kunt jezelf afvragen vanwaar die drang dan komt. Dat je dit gemis goed wil praten. En wat is dat gemis voor jou dan precies? Dat hoef je uiteraard niet te delen op dit forum, maar dit is volgens mij een onderwerp waar je nog niet over uitgedacht bent :)
Succes!
Extremistisch gematigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')