zoals?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:58 schreef Id_do_her het volgende:
Vaders leren je tenminste dingen waar je iets mee kan.
Dat dus, En dat geld zeker voor jongensquote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:58 schreef Id_do_her het volgende:
Vaders leren je tenminste dingen waar je iets mee kan.
Mijn vader leerde me rekenen, een andere taal, de liefde voor muziek, het repareren van auto's, fietsen, computers en noem het maar op, het waarderen van kunst, scheren, de werking van elektronica en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:59 schreef presidenttje het volgende:
[..]
Dat dus, En dat geld zeker voor jongens
Dat zal inderdaad zeker verschillen. Toch lijkt me dat je als dochter ook een hele mooie band zou kunnen hebben met je vader, je hoort het af en toe welquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:00 schreef Melleyn het volgende:
Ik heb precies hetzelfde met mijn vader.. Zal er wel aan liggen dat we dochters zijn.
Van die vaders die het vriendjes van hun dochter moeilijk gaan zitten maken. Een vriend van me heeft een vader die ook zegt: "Als mijn zoon homo is, stamp ik hem per direct de deur uit." Trieste figuren.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:16 schreef Mishu het volgende:
Vaak zijn dochters juist papakindjes, tussen de moeder en een dochter kan venijn en een concurrentiestrijd zijn. Maar als mensen scheiden zie je sowieso vaak dat de band met de verzorgende ouder heel hecht en sterk wordt.
Ik ben niet opgegroeid met zussen, maar het is toch niet vreemd als een vader zijn dochter wil beschermen? Mits daarin wel reëel wordt gebleven natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:18 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Van die vaders die het vriendjes van hun dochter moeilijk gaan zitten maken. Een vriend van me heeft een vader die ook zegt: "Als mijn zoon homo is, stamp ik hem per direct de deur uit." Trieste figuren.
Mits het nog een beetje binnen de perken van acceptabel blijft, ja uiteraard. Maar ik bedoel meer die beschermzieke vaders die hun dochter niet vrij laten.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:24 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik ben niet opgegroeid met zussen, maar het is toch niet vreemd als een vader zijn dochter wil beschermen? Mits daarin wel reëel wordt gebleven natuurlijk.
Ouders die dat laatste zeggen zijn inderdaad wel zwaar triest.
Ik ben toch blij dat ik hem heb.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:45 schreef fh101 het volgende:
Hmm, dat hele 'je bek opentrekken wanneer het moet' is idd wel iets dat ik mis, daar had een vader dan mss wel handig geweest
Heel veel van de praktische zaken die jullie noemen heb ik dus allemaal van mn moeder geleerd; zij was bv degene die mijn kamer in elkaar heeft geklust. Van mn broer heb ik geleerd hoe techniek werkt.
Ik denk dat het zo is dat heel veel dingen wel overgenomen worden door anderen, en dat je dus in principe geen vader nodig hebt
"Nodig" als in "van levensbelang" is het niet nee. Maar op diezelfde manier kun je de rol van de moeder ook wegschrijven. Er zijn zat alleenstaande vaders die het echt prima doen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:45 schreef fh101 het volgende:
Hmm, dat hele 'je bek opentrekken wanneer het moet' is idd wel iets dat ik mis, daar had een vader dan mss wel handig geweest
Heel veel van de praktische zaken die jullie noemen heb ik dus allemaal van mn moeder geleerd; zij was bv degene die mijn kamer in elkaar heeft geklust. Van mn broer heb ik geleerd hoe techniek werkt.
Ik denk dat het zo is dat heel veel dingen wel overgenomen worden door anderen, en dat je dus in principe geen vader nodig hebt
Och, wie weet is dat onbewust ook wel zo. Het wrange is natuurlijk dat er thuis gewoon een man rondloopt, maar die verder niets voor me betekent. Het is ook moeilijk te verwoorden.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:49 schreef P8 het volgende:
[..]
"Nodig" als in "van levensbelang" is het niet nee. Maar op diezelfde manier kun je de rol van de moeder ook wegschrijven. Er zijn zat alleenstaande vaders die het echt prima doen.
Het komt op mij over alsof je de rol van een vaderfiguur wel degelijk hebt gemist overigens. Het klinkt alsof je redenen zoekt waarom een vader onbelangrijk is.
Dus voor wanneer je niet goed genoeg naar je vader had geluisterd?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:54 schreef Dubbr het volgende:
Mijn moeder was vooral goed voor de emotionele kant
Je kunt jezelf afvragen vanwaar die drang dan komt. Dat je dit gemis goed wil praten. En wat is dat gemis voor jou dan precies? Dat hoef je uiteraard niet te delen op dit forum, maar dit is volgens mij een onderwerp waar je nog niet over uitgedacht bentquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:54 schreef fh101 het volgende:
[..]
Och, wie weet is dat onbewust ook wel zo. Het wrange is natuurlijk dat er thuis gewoon een man rondloopt, maar die verder niets voor me betekent. Het is ook moeilijk te verwoorden.
En wat je zegt over nodig hebben, ik kan me ook heel goed voorstellen dat mensen dit andersom hebben, dat ze denken van 'wat kan een moeder je nou bieden'. Inderdaad zijn er zat alleenstaande vaders en moeders die het heel goed doen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |