Eigenlijk snap ik die onderlinge strijd tussen linuxdistro's nooit zo, maar een debianlover die ubuntu haat vind ik dan wel het toppuntquote:
misschien omdat debian het origineel is en ubuntu een kopie?quote:Op zondag 5 juni 2011 23:17 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Eigenlijk snap ik die onderlinge strijd tussen linuxdistro's nooit zo, maar een debianlover die ubuntu haat vind ik dan wel het toppunt
Nep? Door Ubuntu is er volgens mij ook meer aandacht voor Debian gekomen.. En mensen eindelijk op Debian weten te krijgen (he, look at me!).quote:Op zondag 5 juni 2011 23:29 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
misschien omdat debian het origineel is en ubuntu een kopie?
hou niet zo van die nep versies..
dat boeit me niet zoveelquote:Op zondag 5 juni 2011 23:52 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Nep? Door Ubuntu is er volgens mij ook meer aandacht voor Debian gekomen.. En mensen eindelijk op Debian weten te krijgen (he, look at me!).
Wat een bullshit, Debian en Ubuntu worden voor verschillende dingen gebruikt en door verschillende mensen. Debian is heel terughoudend en gebruikt goed geteste hardware, is ook niet zo mooi als Ubuntu, terwijl ubuntu meer voor beginners is en mensen die van en mooie linux houden out-of-the-box.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:29 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
misschien omdat debian het origineel is en ubuntu een kopie?
hou niet zo van die nep versies..
been there done that.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:02 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat een bullshit, Debian en Ubuntu worden voor verschillende dingen gebruikt en door verschillende mensen. Debian is heel terughoudend en gebruikt goed geteste hardware, is ook niet zo mooi als Ubuntu, terwijl ubuntu meer voor beginners is en mensen die van en mooie linux houden out-of-the-box.
Om op Ubuntu te gaan haten is echt achterlijk
Elke Distro heeft zijn eigen krachten en zwakte. Ik zelf gebruik het liefste Archlinux, maar ik snap best dat het te ingewikkeld is voor een beginner.
Oh en ga niet doen alsof je uberkoel bent dat je debian in CLI gebruikt, je zou pas echt stoer mogen doen als je Gentoo zou gebruiken of LFS. Iedereen kan hier wel in CLI werken heb ik het idee.
Veel van Gentoo en Archlinux geleerd inderdaad, maar na verloop van tijd komt iedereen tot de conclusie dat het veel te veel werk is en een distro waarin alles gewoon werkt veel fijner is.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:40 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
been there done that.
ongeveer 8 jaar geleden
gentoo 5 jaar geleden ofzo
zo stoer vind ik gentoo niet , meer zonde van mn tijd
juistquote:Op maandag 6 juni 2011 09:43 schreef Cid het volgende:
[..]
Veel van Gentoo en Archlinux geleerd inderdaad, maar na verloop van tijd komt iedereen tot de conclusie dat het veel te veel werk is en een distro waarin alles gewoon werkt veel fijner is.
Doe niet zo uit de hoogte zeg. Alsjeblieft.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:45 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
juistjij snapt het!
kijk ik kom sowieso uit de linux tijd waar je nog veel zelf moest compilen, uiteraard kernel enz.
zoals het nu is is gekomen omdat al die "noobs" het makkelijker willen.
Grafische instal zoals windows, overal op kunnen klikken en ga zo maar door.
Vroeger was dat niet, en werk al lang genoeg met linux om dat hele zooitje mee gemaakt te hebben.
FreeBSD enz heb ik ook gedaan , maar zelf vind ik debian het fijnste werken en ik vind ubuntu niet fijn omdat het "voor mijn gevoel" het hele linux heeft gekloot
Ik verwissel 1 keer in de 3 jaar van computer oid, ik gebruik het liefst wat oudere laptops, want die werken nog prima en zijn lekker goedkoop. Dus ik wil een licht OS en ik hoef hem maar 1 keer echt te installeren. Als ik er dan een dag mee kwijt ben kan het mij echt niets schelen.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:43 schreef Cid het volgende:
[..]
Veel van Gentoo en Archlinux geleerd inderdaad, maar na verloop van tijd komt iedereen tot de conclusie dat het veel te veel werk is en een distro waarin alles gewoon werkt veel fijner is.
Zelf heb ik geen ervaring met het installeren van bijvoorbeeld de nieuwste Fedora met een alternative grafische desktop op oudere hardware, dus geen idee of dat nog een beetje performed. CLI zou geen probleem moeten zijn denk ik.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:49 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik verwissel 1 keer in de 3 jaar van computer oid, ik gebruik het liefst wat oudere laptops, want die werken nog prima en zijn lekker goedkoop. Dus ik wil een licht OS en ik hoef hem maar 1 keer echt te installeren. Als ik er dan een dag mee kwijt ben kan het mij echt niets schelen.
Openbox met conky en tint2.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:59 schreef Cid het volgende:
[..]
Zelf heb ik geen ervaring met het installeren van bijvoorbeeld de nieuwste Fedora met een alternative grafische desktop op oudere hardware, dus geen idee of dat nog een beetje performed. CLI zou geen probleem moeten zijn denk ik.
De rest hangt ook een beetje af van wat je definitie van licht is
Ah die definitie, ik ging meer voor het zelf compileren enzoquote:
Nee, dat gaat mij iets te ver.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:18 schreef Cid het volgende:
[..]
Ah die definitie, ik ging meer voor het zelf compileren enzo. Maar dat is wel licht inderdaad haha.
1 keer 3 jaar verwisselen van computers en dan nog steeds oude hw kopen? of op dat moment wel top-of-the-line?quote:Op maandag 6 juni 2011 09:49 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik verwissel 1 keer in de 3 jaar van computer oid, ik gebruik het liefst wat oudere laptops, want die werken nog prima en zijn lekker goedkoop. Dus ik wil een licht OS en ik hoef hem maar 1 keer echt te installeren. Als ik er dan een dag mee kwijt ben kan het mij echt niets schelen.
Ik heb afgelopen jaar een Thinkpad T61p gekocht die het prima doet dus die is nog aardig rap (Core2Duo 2.4Ghz en 4GB RAM) en vorige week een Dell Latitude D810 (1.85Ghz met 1GB RAM).quote:Op maandag 6 juni 2011 10:39 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
1 keer 3 jaar verwisselen van computers en dan nog steeds oude hw kopen? of op dat moment wel top-of-the-line?
want anders werk je wel echt met oude zooi
Wat kom je eigenlijk in dit topic doen?quote:Op maandag 6 juni 2011 10:39 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
1 keer 3 jaar verwisselen van computers en dan nog steeds oude hw kopen? of op dat moment wel top-of-the-line?
Wat maakt het uit? Mijn laptop is 6 jaar oud (en ook nog eens een acerquote:Op maandag 6 juni 2011 10:39 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Dat is wel ernstig, maar ach als het werktquote:Op maandag 6 juni 2011 17:28 schreef erikkll het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Mijn laptop is 6 jaar oud (en ook nog eens een acer)
[ afbeelding ]
en hij werkt nog uitstekend!
Voor iemand van 26 klink je behoorlijk volwassen ervaren.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:45 schreef alexmeijer het volgende:
kijk ik kom sowieso uit de linux tijd waar je nog veel zelf moest compilen, uiteraard kernel enz.
Gentoo en Arch zijn zogeheten Rolling Releases, als dat eenmaal werkt blijft het werken (hoop je). Met twee keer per jaar weer een nieuwe versie is het altijd maar afwachten wat ze allemaal hebben veranderd. Ik ben inmiddels ervaren genoeg om geen ootb-systeem te hoeven hebben.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:43 schreef Cid het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk gewoon een bug. Je kan vast googlen of probleem reeds bekend is. Zo niet, kun je het rapporteren. Of zelfs zelf fixen, da's het mooie van open source (niet dat ik dat vaak doe, maar toch).quote:Op zaterdag 4 juni 2011 08:59 schreef sbientje het volgende:
ik word een beetje kriegel. Ik verwijder steeds een toetsenbord indeling maar als ik reboot is ie weer terug. En mijn muziekbibliotheek moet ik ook steeds opnieuw importeren. Wie weet waarom dat is?
zelf fixen hahaha.. echt wat voor mij. Ik zal weleens googlenquote:Op maandag 6 juni 2011 22:48 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk gewoon een bug. Je kan vast googlen of probleem reeds bekend is. Zo niet, kun je het rapporteren. Of zelfs zelf fixen, da's het mooie van open source (niet dat ik dat vaak doe, maar toch).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |