abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2011 @ 23:17:05 #101
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_97765503
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:53 schreef alexmeijer het volgende:
linux n00bs ;(

ubuntu :r

debian ^O^
Eigenlijk snap ik die onderlinge strijd tussen linuxdistro's nooit zo, maar een debianlover die ubuntu haat vind ik dan wel het toppunt :+
heitieh
  zondag 5 juni 2011 @ 23:29:21 #102
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_97766275
quote:
99s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:17 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Eigenlijk snap ik die onderlinge strijd tussen linuxdistro's nooit zo, maar een debianlover die ubuntu haat vind ik dan wel het toppunt :+
misschien omdat debian het origineel is en ubuntu een kopie? :P

hou niet zo van die nep versies..
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
  zondag 5 juni 2011 @ 23:52:50 #103
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_97767488
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:29 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

Nep? Door Ubuntu is er volgens mij ook meer aandacht voor Debian gekomen.. En mensen eindelijk op Debian weten te krijgen (he, look at me!).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:59:13 #104
313962 alexmeijer
pi_97767846
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:52 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Nep? Door Ubuntu is er volgens mij ook meer aandacht voor Debian gekomen.. En mensen eindelijk op Debian weten te krijgen (he, look at me!).
dat boeit me niet zoveel

ik gebruik debian sowieso alleen maar CLI :)
  maandag 6 juni 2011 @ 00:18:36 #105
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_97768876
Ik niet, zowel desktop als server.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_97775581
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:29 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

Wat een bullshit, Debian en Ubuntu worden voor verschillende dingen gebruikt en door verschillende mensen. Debian is heel terughoudend en gebruikt goed geteste hardware, is ook niet zo mooi als Ubuntu, terwijl ubuntu meer voor beginners is en mensen die van en mooie linux houden out-of-the-box.

Om op Ubuntu te gaan haten is echt achterlijk :')

Elke Distro heeft zijn eigen krachten en zwakte. Ik zelf gebruik het liefste Archlinux, maar ik snap best dat het te ingewikkeld is voor een beginner.

Oh en ga niet doen alsof je uberkoel bent dat je debian in CLI gebruikt, je zou pas echt stoer mogen doen als je Gentoo zou gebruiken of LFS. Iedereen kan hier wel in CLI werken heb ik het idee.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 6 juni 2011 @ 09:40:17 #107
313962 alexmeijer
pi_97776249
quote:
13s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:02 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Wat een bullshit, Debian en Ubuntu worden voor verschillende dingen gebruikt en door verschillende mensen. Debian is heel terughoudend en gebruikt goed geteste hardware, is ook niet zo mooi als Ubuntu, terwijl ubuntu meer voor beginners is en mensen die van en mooie linux houden out-of-the-box.

Om op Ubuntu te gaan haten is echt achterlijk :')

Elke Distro heeft zijn eigen krachten en zwakte. Ik zelf gebruik het liefste Archlinux, maar ik snap best dat het te ingewikkeld is voor een beginner.

Oh en ga niet doen alsof je uberkoel bent dat je debian in CLI gebruikt, je zou pas echt stoer mogen doen als je Gentoo zou gebruiken of LFS. Iedereen kan hier wel in CLI werken heb ik het idee.
been there done that.

ongeveer 8 jaar geleden :)
gentoo 5 jaar geleden ofzo

zo stoer vind ik gentoo niet , meer zonde van mn tijd :)
  maandag 6 juni 2011 @ 09:43:34 #108
64875 Cid
Kupo!
pi_97776306
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:40 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

been there done that.

ongeveer 8 jaar geleden :)
gentoo 5 jaar geleden ofzo

zo stoer vind ik gentoo niet , meer zonde van mn tijd :)

Veel van Gentoo en Archlinux geleerd inderdaad, maar na verloop van tijd komt iedereen tot de conclusie dat het veel te veel werk is en een distro waarin alles gewoon werkt veel fijner is. ^O^
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  maandag 6 juni 2011 @ 09:45:49 #109
313962 alexmeijer
pi_97776353
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:43 schreef Cid het volgende:

[..]

Veel van Gentoo en Archlinux geleerd inderdaad, maar na verloop van tijd komt iedereen tot de conclusie dat het veel te veel werk is en een distro waarin alles gewoon werkt veel fijner is. ^O^
juist :) jij snapt het!

kijk ik kom sowieso uit de linux tijd waar je nog veel zelf moest compilen, uiteraard kernel enz.
zoals het nu is is gekomen omdat al die "noobs" het makkelijker willen.
Grafische instal zoals windows, overal op kunnen klikken en ga zo maar door.
Vroeger was dat niet, en werk al lang genoeg met linux om dat hele zooitje mee gemaakt te hebben.

FreeBSD enz heb ik ook gedaan , maar zelf vind ik debian het fijnste werken en ik vind ubuntu niet fijn omdat het "voor mijn gevoel" het hele linux heeft gekloot
pi_97776415
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:45 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

juist :) jij snapt het!

kijk ik kom sowieso uit de linux tijd waar je nog veel zelf moest compilen, uiteraard kernel enz.
zoals het nu is is gekomen omdat al die "noobs" het makkelijker willen.
Grafische instal zoals windows, overal op kunnen klikken en ga zo maar door.
Vroeger was dat niet, en werk al lang genoeg met linux om dat hele zooitje mee gemaakt te hebben.

FreeBSD enz heb ik ook gedaan , maar zelf vind ik debian het fijnste werken en ik vind ubuntu niet fijn omdat het "voor mijn gevoel" het hele linux heeft gekloot
Doe niet zo uit de hoogte zeg. Alsjeblieft.
pi_97776444
quote:

[..]

Ik verwissel 1 keer in de 3 jaar van computer oid, ik gebruik het liefst wat oudere laptops, want die werken nog prima en zijn lekker goedkoop. Dus ik wil een licht OS en ik hoef hem maar 1 keer echt te installeren. Als ik er dan een dag mee kwijt ben kan het mij echt niets schelen.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:59:17 #112
64875 Cid
Kupo!
pi_97776628
quote:
7s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:49 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik verwissel 1 keer in de 3 jaar van computer oid, ik gebruik het liefst wat oudere laptops, want die werken nog prima en zijn lekker goedkoop. Dus ik wil een licht OS en ik hoef hem maar 1 keer echt te installeren. Als ik er dan een dag mee kwijt ben kan het mij echt niets schelen.
Zelf heb ik geen ervaring met het installeren van bijvoorbeeld de nieuwste Fedora met een alternative grafische desktop op oudere hardware, dus geen idee of dat nog een beetje performed. CLI zou geen probleem moeten zijn denk ik.

De rest hangt ook een beetje af van wat je definitie van licht is :)
pi_97776697
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:59 schreef Cid het volgende:

[..]

Zelf heb ik geen ervaring met het installeren van bijvoorbeeld de nieuwste Fedora met een alternative grafische desktop op oudere hardware, dus geen idee of dat nog een beetje performed. CLI zou geen probleem moeten zijn denk ik.

De rest hangt ook een beetje af van wat je definitie van licht is :)
Openbox met conky en tint2.
  maandag 6 juni 2011 @ 10:18:33 #114
64875 Cid
Kupo!
pi_97776989
quote:
17s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:03 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Openbox met conky en tint2.
Ah die definitie, ik ging meer voor het zelf compileren enzo :). Maar dat is wel licht inderdaad haha.
pi_97777167
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:18 schreef Cid het volgende:

[..]

Ah die definitie, ik ging meer voor het zelf compileren enzo :). Maar dat is wel licht inderdaad haha.
Nee, dat gaat mij iets te ver.
  maandag 6 juni 2011 @ 10:39:37 #116
313962 alexmeijer
pi_97777483
quote:
7s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:49 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

1 keer 3 jaar verwisselen van computers en dan nog steeds oude hw kopen? of op dat moment wel top-of-the-line?

want anders werk je wel echt met oude zooi :)
pi_97778339
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:39 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

1 keer 3 jaar verwisselen van computers en dan nog steeds oude hw kopen? of op dat moment wel top-of-the-line?

Ik heb afgelopen jaar een Thinkpad T61p gekocht die het prima doet dus die is nog aardig rap (Core2Duo 2.4Ghz en 4GB RAM) en vorige week een Dell Latitude D810 (1.85Ghz met 1GB RAM).

Gamen doe ik wel op een xbox.
  maandag 6 juni 2011 @ 17:21:09 #118
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_97793276
quote:

[..]

Wat kom je eigenlijk in dit topic doen?

TT = Gurus HELPEN newbies. Dus niet GURUS bashen andere linuxgebruikers. :W
heitieh
pi_97793692
quote:

[..]

Wat maakt het uit? Mijn laptop is 6 jaar oud (en ook nog eens een acer :') )

en hij werkt nog uitstekend! :)
pi_97794884
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:28 schreef erikkll het volgende:

[..]

Wat maakt het uit? Mijn laptop is 6 jaar oud (en ook nog eens een acer :') )
[ afbeelding ]

en hij werkt nog uitstekend! :)
Dat is wel ernstig, maar ach als het werkt :D
pi_97799184
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:45 schreef alexmeijer het volgende:
Voor iemand van 26 klink je behoorlijk volwassen ervaren.
  maandag 6 juni 2011 @ 20:37:04 #122
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_97804931
quote:

[..]

Gentoo en Arch zijn zogeheten Rolling Releases, als dat eenmaal werkt blijft het werken (hoop je). Met twee keer per jaar weer een nieuwe versie is het altijd maar afwachten wat ze allemaal hebben veranderd. Ik ben inmiddels ervaren genoeg om geen ootb-systeem te hoeven hebben.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_97815574
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 08:59 schreef sbientje het volgende:
ik word een beetje kriegel. Ik verwijder steeds een toetsenbord indeling maar als ik reboot is ie weer terug. En mijn muziekbibliotheek moet ik ook steeds opnieuw importeren. Wie weet waarom dat is?
Dat is waarschijnlijk gewoon een bug. Je kan vast googlen of probleem reeds bekend is. Zo niet, kun je het rapporteren. Of zelfs zelf fixen, da's het mooie van open source (niet dat ik dat vaak doe, maar toch).
pi_97819770
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:48 schreef thabit het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk gewoon een bug. Je kan vast googlen of probleem reeds bekend is. Zo niet, kun je het rapporteren. Of zelfs zelf fixen, da's het mooie van open source (niet dat ik dat vaak doe, maar toch).
zelf fixen hahaha.. echt wat voor mij. Ik zal weleens googlen :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 01:22:02 #125
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97967393
Ik heb weer eens "linux kriebels". Je weet wel.... je wil toch weer eens wat anders dan Windows proberen, maar de laatste paar keer was je weer een illusie armer nadat je uitvond wat allemaal niet werkte. Maar we gaan weer met volle moed eens aan de slag....

Ubuntu 11.04 had ik een week of 3 geleden al eens geinstalleerd, en er een dag of twee later weer afgetieft. Wie dat Unity heeft verzonnen mag echt worden afgeschoten van me. Goed, je kunt het er weer uitslopen natuurlijk en gnome gebruiken..... maar ik dacht: Kom, we geven Mint 11 eens een kans. Ik heb Mint 10 nooit gezien, en was destijds gecharmeerd van Mint 9, dus...... waarom niet.

En tot nu toe voelt het echt 10 keer beter aan dan Ubuntu 11.04. Unity kan desgewenst ook geinstalleerd worden in Mint 11, maar is niet de standaard. Misschien dat ik er later nog eens aan Unity begin, maar nu nog even niet. :)

Mint 11 dus. Het eerste wat me opvalt is dat alle hardware werkt. Onder Debian 6, die ik ook nog een weekje of 2 gedraait heb tussen de Ubuntu 11.04 en de install van Mint vandaag in, was dat wel anders. Verder heeft Debian nog steeds OpenOffice, en is het installeren van LibreOffice lastig. Pluspunt voor Mint 11.

NVidia drivers installeren automatisch. Nou ja, even klikken wanneer je voor de eerste keer boot, en er komt een boodschapje "There are propriatary drivers available", en de boel installeert zich vanzelf. Prima, prima. ^O^

Meteen even Wine en VirtualBox geinstalleerd, dus we kunnen ook weer eens testen met Windows applicaties als ik even tijd heb, zoals games etc.

Minpuntje: Er is nog steeds geen goede RDP client die tevens die nieuwe security standaard voor RDP van Windows 2 / 2008 R2 onderstuend. Dit is natuurlijk voor een groot deel Microsoft's schuld, die de beveiliging/broncode vasthoudt. Is natuurlijk op te lossen door op de server een paar registry entries te bewerken, en dan kun je gewoon met de oude RDP client (of eentje op Linux) inloggen. Maar toch jammer dat dit nog niet gelukt is.

Maar goed, de installatie is een halve dag oud, en we gaan weer eens vrolijk een tijdje Linuxen.... We zien wel. :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')