abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97409231
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 00:49 schreef Farenji het volgende:

[..]

Vergeleken met je moeder valt het reuze mee.
Kijk, DAT is trollen.
Perfecte openingszin: ''Mag ik wat te drinken van je?''
pi_97409293
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 01:08 schreef WindowsFan het volgende:

[..]

Kijk, DAT is trollen.
Je moeder is een trol.
pi_97409346
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 01:10 schreef Farenji het volgende:

[..]

Je moeder is een trol.
Bedankt voor je inhoudelijke argument.
pi_97409442
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 01:11 schreef WindowsFan het volgende:

[..]

Dat zei je moeder gisteravond ook.
pi_97409495
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 01:11 schreef WindowsFan het volgende:

[..]

Die had jij overigens ook.

OT:
Met welk programma kan ik .ttf fonts bekijken :?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_97409691
Wat is er voor nodig om Linux expert te worden, zoals ik Windows expert ben? Ik vind Linux ontzettend interessant.
pi_97409841
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 01:23 schreef WindowsFan het volgende:
Wat is er voor nodig om Linux expert te worden, zoals ik Windows expert ben? Ik vind Linux ontzettend interessant.
Dan moet je eerst alles vergeten wat je van windows weet.
pi_97411626
Ik heb een paar (oudere?) intel X-25, 160GB SSD drives gekregen om wat mee te spelen. Nou ben ik me een beetje aan het orienteren wat voor file system(s) ik er op zal gaan gebruiken (yaffs2, logfs, jffs2). Alleen lijkt het er op dat het allemaal nog redelijk in alpha fase zit. Heeft er iemand hier ervaring met SSD en linux of gebruikt men hier gewoon ext4 zonder journaling?

Mijn kernel op dit test systeem is op het moment 2.6.37, distributie gentoo.
pi_97412619
quote:
LPI certificaten halen.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  zaterdag 28 mei 2011 @ 09:52:35 #35
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_97412967
quote:
Ga na wat je nu gebruikt onder windows en vervang onder windows alle software voor versies die Linux ook kent (browser: niet msie maar ff of chrome gebruiken, geen mpc maar vlc of smplayer etc etc). Probeer daar aan te wennen.

Controleer je hardware met een live cd: ga na of je niet zo dom bent geweest hardware te kopen dat alleen onder windows werkt ('native' werkende hardware heeft altijd de voorkeur boven het installeren van driver blobs in Linux; dat laatste is vragen om ellende).

Zet Ubuntu op je systeem als een dual boot met windows. Probeer of je alle taken die je tot nu toe met windows kon doen nu ook kan doen en of Ubuntu je wel ligt.

En als je echt zeker bent van je zelf nagaan of je vaker Ubuntu gebruikt dan windows en dan windows shift-deleten :)

Neem je tijd! Linux is compleet anders opgezet dus denk niet dat je binnen 10 minuten alles door hebt. Er zit altijd een gedachte achter de basis ideen.
Voor windows gebruikers kan het invoeren van een wachtwoord om admin taken te doen als vervelend worden gezien maar het is echt noodzakelijk.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_97413060
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 09:52 schreef wdn het volgende:

[..]

Ga na wat je nu gebruikt onder windows en vervang onder windows alle software voor versies die Linux ook kent (browser: niet msie maar ff of chrome gebruiken, geen mpc maar vlc of smplayer etc etc). Probeer daar aan te wennen.

Controleer je hardware met een live cd: ga na of je niet zo dom bent geweest hardware te kopen dat alleen onder windows werkt ('native' werkende hardware heeft altijd de voorkeur boven het installeren van driver blobs in Linux; dat laatste is vragen om ellende).

Zet Ubuntu op je systeem als een dual boot met windows. Probeer of je alle taken die je tot nu toe met windows kon doen nu ook kan doen en of Ubuntu je wel ligt.

En als je echt zeker bent van je zelf nagaan of je vaker Ubuntu gebruikt dan windows en dan windows shift-deleten :)

Neem je tijd! Linux is compleet anders opgezet dus denk niet dat je binnen 10 minuten alles door hebt. Er zit altijd een gedachte achter de basis ideen.
Voor windows gebruikers kan het invoeren van een wachtwoord om admin taken te doen als vervelend worden gezien maar het is echt noodzakelijk.
Zolang mijn klanten Windows niet shift-deleten kan ik dat ook niet doen. :'(

Maar van het idee dat je vrijheid hebt, alles kan aanpassen enz. is een ontzettend fijn idee.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 10:44:15 #37
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_97413565
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:02 schreef WindowsFan het volgende:

[..]

Zolang mijn klanten Windows niet shift-deleten kan ik dat ook niet doen. :'(

Maar van het idee dat je vrijheid hebt, alles kan aanpassen enz. is een ontzettend fijn idee.
Al mijn klanten gebruiken windows en ik niet. Geen idee waarom je dat een reden vind ;)

Maar je kunt natuurlijk ook windows binnen Linux installeren met Virtualbox ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:58:06 #38
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_97420275
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:31 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Livesessie vanaf usb werkt verrassend snel. Ik heb unetbootin (zo heet die toch?) gebruikt.
Ik heb met dd de iso op een usb gezet. Firefox werkt, als ik daarna nog een andere toepassing start krijg ik een kernel panic. :') In safe mode loopt het wel zonder fouten, maar dan draait hij in Gnome-2.
Ik ben tot nu toe niet echt heel erg onder de indruk. Misschien Mint11 maar eens proberen, of anders toch Xubuntu of Arch.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zaterdag 28 mei 2011 @ 18:01:26 #39
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_97426075
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 09:52 schreef wdn het volgende:
Windows gebruikers zijn dat ook wel gewend met de UAC die sinds.. Vista(??) erin zit. Ik vond dat toch wel een verademing vergeleken hoe het vroeger ging. Maar goed, de meeste zullen het wel uit hebben gezet en/of als admin inloggen...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_97427015
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:01 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Windows gebruikers zijn dat ook wel gewend met de UAC die sinds.. Vista(??) erin zit. Ik vond dat toch wel een verademing vergeleken hoe het vroeger ging. Maar goed, de meeste zullen het wel uit hebben gezet en/of als admin inloggen...
Maar zelfs als je als admin inlogt moet je in windows nog 'doorgaan' klikken.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 18:36:22 #41
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_97427337
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:26 schreef erikkll het volgende:
Maar zelfs als je als admin inlogt moet je in windows nog 'doorgaan' klikken.
Dat begin je nu ook in Ubuntu te zien voor zover ik weet... Op zich, de Debian installer heeft dat ook, FreeBSD ook. Mgoed, Windows zuigt, dus ja, tis naar :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 18:37:27 #42
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_97427383
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:58 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Ik heb met dd de iso op een usb gezet. Firefox werkt, als ik daarna nog een andere toepassing start krijg ik een kernel panic. :') In safe mode loopt het wel zonder fouten, maar dan draait hij in Gnome-2.
Ik ben tot nu toe niet echt heel erg onder de indruk. Misschien Mint11 maar eens proberen, of anders toch Xubuntu of Arch.
_O- kernelpanic...

Die heb ik iig nog gezien :)
heitieh
pi_97443789
Hallo, hier een Ubuntu gebruiker en tevens linuxnoob. Ik draai dus al geruime tijd Ubuntu, en heeft altijd gewerkt. Echter vanmiddag startte ik mijn laptop op, en i.p.v. dat ik die lelijke interface van GRUB kreeg met de keuze uit 'n stel verschillende soorten Ubuntu, kreeg ik dit maal een veel lelijkere interface, namelijk de command line interface. Ik heb gepoogd om dan de kernel aan te wijzen in die command line zoals stond op internet, maar kon hem niet vinden. Heb toen dus een live-cd gestart (Fedora, die van Ubuntu en Xubuntu bleven eeuwig hangen bij het beginscherm), en vervolgens dus df -m command gedaan in m'n terminal, die geeft dit als output:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Filesystem           1M-blocks      Used Available Use% Mounted on
/dev/mapper/live-rw       3024      2039       955  69% /
tmpfs                     1495         1      1495   1% /dev/shm
varcacheyum               1495         0      1495   0% /var/cache/yum
/tmp                      1495         1      1495   1% /tmp
vartmp                    1495         0      1495   0% /var/tmp
/dev/loop2                 673       673         0 100% /media/disk
/dev/sda2               304733     34542    270192  12% /media/66FC5E7CFC5E4709
/dev/sda1                  485        11       449   3% /media/8c64150d-5b5c-471
Nou oke, duidelijk, heb m'n Ubuntu partitie gevonden, dat is die met /dev/sda2 obviously, dus /media/66FCetc. Dus ik dacht, ik doe even chroot /media/66FC5E7CFC5E4709, krijg ik dit:
1chroot: failed to run command `/bin/bash': No such file or directory
Dus ik denk: oh ja, had ubuntu geinstallerd vanuit m'n plain XP installatie, dus ik cd /media/66FC5E7CFC5E4709 om m'n bin te zoeken en wat schertst mijn verbazing, ik ls en zie alleen de Windows XP folders, voorderest geen teken van Ubuntu! Terwijl er 34gb in beslag is genomen, en m'n volledige XP installatie incl. de ubuntu image die ik had gebruikt om deze te installeren nog geen 3gb is, waar is die 31gb met m'n ubuntu :'(? Hoe krijg ik m'n ubuntu en dus ook m'n bestanden terug :'(?

Gr. Een linuxnoob.
  zondag 29 mei 2011 @ 10:20:17 #44
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_97449294
Als ik het zo zie lijkt het op een probleem met grub. Kan je met een live-cd '/media/66FC../boot/grub/grub.cfg' bereiken?
maak eerst een kopie en kijk in /media/66FC.../boot welke kernelversie je hebt
maak daarna een nieuwe, minimale grub.cfg aan
je kan als het systeem weer werkt met 'sudo update-grub' grub.cfg laten herstellen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zondag 29 mei 2011 @ 12:18:38 #45
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_97451814
Ik heb fedora 15 in een VM gezet maar krijg flash (in Opera) en tweetdeck niet aan de praat. Wie wel? :)
pi_97455365
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:20 schreef ouderejongere het volgende:
Als ik het zo zie lijkt het op een probleem met grub. Kan je met een live-cd '/media/66FC../boot/grub/grub.cfg' bereiken?
maak eerst een kopie en kijk in /media/66FC.../boot welke kernelversie je hebt
maak daarna een nieuwe, minimale grub.cfg aan
je kan als het systeem weer werkt met 'sudo update-grub' grub.cfg laten herstellen.
quote:
dus ik cd /media/66FC5E7CFC5E4709 om m'n bin te zoeken en wat schertst mijn verbazing, ik ls en zie alleen de Windows XP folders, voorderest geen teken van Ubuntu!
Ik kan dus geen enkel teken van Ubuntu vinden, dus ook geen /boot.
pi_97455584
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:08 schreef Diabox het volgende:

[..]

[..]

Ik kan dus geen enkel teken van Ubuntu vinden, dus ook geen /boot.
Heb je ubuntu met Wubi geinstalleerd? Dan is je ubuntu-schijf gewoon een bestandje op je windows partitie. Zou ergens moeten staan in /mountpunt/ubuntu/disks/root.disk. Deze kun je proberen te mounten met de loopback device, iets als:

mount -o loop /mountpunt/ubuntu/disks/root.disk /mnt/ubuntudisk
pi_97455854
quote:
3s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:15 schreef Farenji het volgende:

[..]

Heb je ubuntu met Wubi geinstalleerd? Dan is je ubuntu-schijf gewoon een bestandje op je windows partitie. Zou ergens moeten staan in /mountpunt/ubuntu/disks/root.disk. Deze kun je proberen te mounten met de loopback device, iets als:

mount -o loop /mountpunt/ubuntu/disks/root.disk /mnt/ubuntudisk
Ik heb hem inderdaad geinstalleerd met Wubi! Dit ga ik even proberen ;)

Edit:
mount -o loop root.disk /mnt/ubuntudisk
root.disk: Input/output error

[ Bericht 5% gewijzigd door Diabox op 29-05-2011 14:29:18 ]
pi_97456571
quote:
11s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:20 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ik heb hem inderdaad geinstalleerd met Wubi! Dit ga ik even proberen ;)

Edit:
mount -o loop root.disk /mnt/ubuntudisk
root.disk: Input/output error
Optie -v meegeven, geeft meer output.
pi_97457937
mount -v loop root.disk /mnt/ubuntudisk werkt niet, zonder loop wel, en dan krijg ik dit:
1
2
3
4
5
[root@localhost disks]# mount -v root.disk /mnt/ubuntudisk
mount: you didn't specify a filesystem type for root.disk
       I will try all types mentioned in /etc/filesystems or /proc/filesystems
Trying ext3
mount: mount point /mnt/ubuntudisk does not exist
Tevens, met ls krijg ik het volgende in beeld:
1