Kijk, DAT is trollen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 00:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Vergeleken met je moeder valt het reuze mee.
Bedankt voor je inhoudelijke argument.quote:
Dat zei je moeder gisteravond ook.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 01:11 schreef WindowsFan het volgende:
[..]
Bedankt voor je inhoudelijke argument.
Die had jij overigens ook.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 01:11 schreef WindowsFan het volgende:
[..]
Bedankt voor je inhoudelijke argument.
Dan moet je eerst alles vergeten wat je van windows weet.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 01:23 schreef WindowsFan het volgende:
Wat is er voor nodig om Linux expert te worden, zoals ik Windows expert ben? Ik vind Linux ontzettend interessant.
LPI certificaten halen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 01:23 schreef WindowsFan het volgende:
Wat is er voor nodig om Linux expert te worden, zoals ik Windows expert ben? Ik vind Linux ontzettend interessant.
Ga na wat je nu gebruikt onder windows en vervang onder windows alle software voor versies die Linux ook kent (browser: niet msie maar ff of chrome gebruiken, geen mpc maar vlc of smplayer etc etc). Probeer daar aan te wennen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 01:23 schreef WindowsFan het volgende:
Zolang mijn klanten Windows niet shift-deleten kan ik dat ook niet doen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Ga na wat je nu gebruikt onder windows en vervang onder windows alle software voor versies die Linux ook kent (browser: niet msie maar ff of chrome gebruiken, geen mpc maar vlc of smplayer etc etc). Probeer daar aan te wennen.
Controleer je hardware met een live cd: ga na of je niet zo dom bent geweest hardware te kopen dat alleen onder windows werkt ('native' werkende hardware heeft altijd de voorkeur boven het installeren van driver blobs in Linux; dat laatste is vragen om ellende).
Zet Ubuntu op je systeem als een dual boot met windows. Probeer of je alle taken die je tot nu toe met windows kon doen nu ook kan doen en of Ubuntu je wel ligt.
En als je echt zeker bent van je zelf nagaan of je vaker Ubuntu gebruikt dan windows en dan windows shift-deleten
Neem je tijd! Linux is compleet anders opgezet dus denk niet dat je binnen 10 minuten alles door hebt. Er zit altijd een gedachte achter de basis ideen.
Voor windows gebruikers kan het invoeren van een wachtwoord om admin taken te doen als vervelend worden gezien maar het is echt noodzakelijk.
Al mijn klanten gebruiken windows en ik niet. Geen idee waarom je dat een reden vindquote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:02 schreef WindowsFan het volgende:
[..]
Zolang mijn klanten Windows niet shift-deleten kan ik dat ook niet doen.![]()
Maar van het idee dat je vrijheid hebt, alles kan aanpassen enz. is een ontzettend fijn idee.
Ik heb met dd de iso op een usb gezet. Firefox werkt, als ik daarna nog een andere toepassing start krijg ik een kernel panic.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:31 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Livesessie vanaf usb werkt verrassend snel. Ik heb unetbootin (zo heet die toch?) gebruikt.
Windows gebruikers zijn dat ook wel gewend met de UAC die sinds.. Vista(??) erin zit. Ik vond dat toch wel een verademing vergeleken hoe het vroeger ging. Maar goed, de meeste zullen het wel uit hebben gezet en/of als admin inloggen...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:52 schreef wdn het volgende:
Neem je tijd! Linux is compleet anders opgezet dus denk niet dat je binnen 10 minuten alles door hebt. Er zit altijd een gedachte achter de basis ideen.
Voor windows gebruikers kan het invoeren van een wachtwoord om admin taken te doen als vervelend worden gezien maar het is echt noodzakelijk.
Maar zelfs als je als admin inlogt moet je in windows nog 'doorgaan' klikken.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:01 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Windows gebruikers zijn dat ook wel gewend met de UAC die sinds.. Vista(??) erin zit. Ik vond dat toch wel een verademing vergeleken hoe het vroeger ging. Maar goed, de meeste zullen het wel uit hebben gezet en/of als admin inloggen...
Dat begin je nu ook in Ubuntu te zien voor zover ik weet... Op zich, de Debian installer heeft dat ook, FreeBSD ook. Mgoed, Windows zuigt, dus ja, tis naarquote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:26 schreef erikkll het volgende:
Maar zelfs als je als admin inlogt moet je in windows nog 'doorgaan' klikken.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:58 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik heb met dd de iso op een usb gezet. Firefox werkt, als ik daarna nog een andere toepassing start krijg ik een kernel panic.In safe mode loopt het wel zonder fouten, maar dan draait hij in Gnome-2.
Ik ben tot nu toe niet echt heel erg onder de indruk. Misschien Mint11 maar eens proberen, of anders toch Xubuntu of Arch.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Filesystem 1M-blocks Used Available Use% Mounted on /dev/mapper/live-rw 3024 2039 955 69% / tmpfs 1495 1 1495 1% /dev/shm varcacheyum 1495 0 1495 0% /var/cache/yum /tmp 1495 1 1495 1% /tmp vartmp 1495 0 1495 0% /var/tmp /dev/loop2 673 673 0 100% /media/disk /dev/sda2 304733 34542 270192 12% /media/66FC5E7CFC5E4709 /dev/sda1 485 11 449 3% /media/8c64150d-5b5c-471 |
1 | chroot: failed to run command `/bin/bash': No such file or directory |
quote:Op zondag 29 mei 2011 10:20 schreef ouderejongere het volgende:
Als ik het zo zie lijkt het op een probleem met grub. Kan je met een live-cd '/media/66FC../boot/grub/grub.cfg' bereiken?
maak eerst een kopie en kijk in /media/66FC.../boot welke kernelversie je hebt
maak daarna een nieuwe, minimale grub.cfg aan
je kan als het systeem weer werkt met 'sudo update-grub' grub.cfg laten herstellen.
Ik kan dus geen enkel teken van Ubuntu vinden, dus ook geen /boot.quote:dus ik cd /media/66FC5E7CFC5E4709 om m'n bin te zoeken en wat schertst mijn verbazing, ik ls en zie alleen de Windows XP folders, voorderest geen teken van Ubuntu!
Heb je ubuntu met Wubi geinstalleerd? Dan is je ubuntu-schijf gewoon een bestandje op je windows partitie. Zou ergens moeten staan in /mountpunt/ubuntu/disks/root.disk. Deze kun je proberen te mounten met de loopback device, iets als:quote:Op zondag 29 mei 2011 14:08 schreef Diabox het volgende:
[..]
[..]
Ik kan dus geen enkel teken van Ubuntu vinden, dus ook geen /boot.
Ik heb hem inderdaad geinstalleerd met Wubi! Dit ga ik even proberenquote:Op zondag 29 mei 2011 14:15 schreef Farenji het volgende:
[..]
Heb je ubuntu met Wubi geinstalleerd? Dan is je ubuntu-schijf gewoon een bestandje op je windows partitie. Zou ergens moeten staan in /mountpunt/ubuntu/disks/root.disk. Deze kun je proberen te mounten met de loopback device, iets als:
mount -o loop /mountpunt/ubuntu/disks/root.disk /mnt/ubuntudisk
Optie -v meegeven, geeft meer output.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:20 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik heb hem inderdaad geinstalleerd met Wubi! Dit ga ik even proberen
Edit:
mount -o loop root.disk /mnt/ubuntudisk
root.disk: Input/output error
1 2 3 4 5 | [root@localhost disks]# mount -v root.disk /mnt/ubuntudisk mount: you didn't specify a filesystem type for root.disk I will try all types mentioned in /etc/filesystems or /proc/filesystems Trying ext3 mount: mount point /mnt/ubuntudisk does not exist |
1 2 3 | [root@localhost disks]# ls ls: cannot access root.disk: Input/output error boot root.disk swap.disk |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |