quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:42 schreef Veersesmurf het volgende:Ik ga van de zomer (begin juli) hoogstwaarschijnlijk naar Toronto, of teminste een half uurtje rijden daarvan.
Ik ga daar samen met een vriendin bij haar oom door de weeks werken in de fruitteelt. s'Middags zijn we vrij en in de weekends ook. We willen graag naar Toronto (uitgaan) en natuurlijk de Niagara Falls.
Een paar vraagjes:
Met welke vliegmaatschappij hebben jullie de beste ervaringen?
Wat kun je nog meer doen in Toronto behalve winkelen en 114 verdiepingen omhoog gaan in de CN tower?
Is 4 weken te kort om wat van het land te zien als je door de weeks 'werkt'?
alvast bedankt voor de antwoorden, ik heb er ongelofelijk veel zin in! (zeker na het lezen van dit topic
![]()
)
Zo, weer vroeg wakker, hehe.
Je kan er zoveel doen, inderdaad een Blue Jays wedstrijd mee pikken, of een wedstrijd van de Maple Leafs (ijshockey) als je in het seizoen zit. Zelfs Indycar is er in de zomer.....de Molson 500, maar das dacht ik augustus. Ik ga zoiezo altijd naar een paar concerten daar, er zijn altijd veel concerten die de moeite waard zijn.....er treedt altijd wel een leuke band op. Er is ook best een leuke dierentuin. Toronto heeft haar eigen "Broadway" met leuke musicals. Je kan naar Greektown, best leuk en lekker eten.......Chinatown is een must, maar is zo groot dat je daar toch niet aan kan ontkomen. Try the sushi.....die is zo cheap daar
![]()
. Ook is er een eiland vlakbij Toronto in lake Ontario wat ingericht is als een central park, kan je met een bootje op en neer........daar kan je lekker skaten of naar het strand. Toronto zelf heeft ook een strand trouwens. Natuurlijk zijn er in Toronto ook de nodige historische gebouwen waar je rondgeleid kan worden, vond ik best interessant. De Universiteit is bijvoorbeeld erg mooi. Kleding shoppen is ook een leuke, ze hebben een aparte alternatieve wijk waar je enorm veel kewle kleding kan kopen en waar ook erg leuke kroegjes zitten. En natuurlijk gewoon uitgaan, dat kan daar erg goed.....alle keus......en ze hebben vaak gratis openluchtconcerten in de zomer, ook altijd gezellig.
Jje kan ook een weekendje naar Montreal gaan, das goed te rijden vanaf Toronto vond ik (650 km maar) en is ook erg mooi en weer heel anders dan Toronto.
Niagara falls is leuk voor een paar uurtjes, maar het is maar 1 ding en voor de rest is er niks te zien natuurlijk.....dus daar ben je vlug op uitgekeken. In ieder geval met de auto die kant op gaan......dan kan je weer weg wanneer je wilt. Kan je op de terugweg ook wat plaatsjes bekijken, Hamilton bijvoorbeeld is ook wel lachen.....een echte studentenstad.
Qua vliegen......ik ga altijd met British Airways, alleen al omdat ik dan op de heen- of terugreis een dagje in Londen kan blijven
![]()
Maar je kan net zo goed Martin Air nemen, die vliegen rechtstreeks naar Toronto Pearson Airport. En die is best cheap, is wel een charter natuurlijk. Lufthansa, KLM of Delta zijn ook goede opties natuurlijk, maar je moet gewoon kijken wat het goedkoopst is en zorgen dat je rechtstreeks kan vliegen (behalve als je ook naar Londen wilt natuurlijk
![]()
)
Binnenkort mag ik ook weer