Ligt tegen Toronto aan.
Yong street (zo spel je dat, Lucille
), is inderdaad een aanrader. Verder is het een stad met een eigen gezicht. Op een aantal gebieden niet te vergelijken met Canadese steden.
het is niet zo heel erg maar gewoon een weetje..
Als je in Canada zit, en de VS in wilt, moet je een visum halen (US$6, als je bij een groetere grenspost over gaat kan je met VISA en MC betalen) Tevens moet je vertellen dat je goed was in WWII (loosers!!) anyweg, het visum is geldig voor 3 maanden...
LET OP!! Daarna moet je het papiertje eruit halen... als je verzuimt dit te doen KAN een amerikaanse douane je de toegang tot de vs weigeren ... (let op het word KAN!) voor 3 jaar... (als ik het goed herinner)
Ik neem aan dat het allemaal strenger is geworden aan de grens.. ik ben zelf sinds 9/11 niet meer in de VS geweest.. ik stuur mijn vrouw.. (hahaha) maar weet wel dat de jongens van de Amerikaanse douane geel leuke gabbers zijn.. ze hebben elke dag hij PMS en zijn daarover heen nog eens zeikerig ook.. pffff..
Ik heb zelf het gehad dat het groene visum papiertje in mijn pasport zat.. gelukkig herkende de gast zijn EIGEN handtekening en vondt dat het wel goedzat... tja.. ik blijf lekker in Canada.. veel goedkoper !! ![]()
Hans
quote:Nee inderdaad, zo'n kaartje waar je op in moet vullen wat je rol in de Tweede Wereldoorlog was en of je op het moment actief betrokken bent bij genocides vraagt natuurlijk om een geintje, maar zodra je dan de blik van zo'n douanebeambte (alsof een twee meter lange ijzeren staaf in z'n reet zit) vul je het toch maar netjes in en lach je vriendelijk.
Op dinsdag 25 juni 2002 19:27 schreef Hans-VAN het volgende:
maar weet wel dat de jongens van de Amerikaanse douane geel leuke gabbers zijn.. ze hebben elke dag hij PMS en zijn daarover heen nog eens zeikerig ook.. pffff..
In Canada kan je tax returns krijgen.. elke taal van de wereld zo'n beetje.. yup, je raad het al.. dus niet in het nederlands.. hahahaa.. te grappig.. speciaal omdat er een redelijke hoeveelheid kaaskoppen zitten... (ik denk dat de canadeesjes aannemen dat ze wel engels spreken en lezen...
De douaneambtenaren hebben dus nul,nul humor. Ik was met mijn broer bij de Niagara watervallen aan de amerikaanse kant. Gingen we 's avonds een ritje maken met de huurauto stonden we opeens in de file naar Canada waar we niet meer uit konden. Zonder paspoorten. Leg dat maar eens uit aan zo een grapjas achter de balie van de douane.
quote:Helaas schat, het is Young Street. Ook kom je Yonge Street tegen in Toronto. Hier even een linkje naar wat info met de juiste naam:
Op vrijdag 21 juni 2002 23:48 schreef rscp1 het volgende:
Canada's Wonderland!!!! Het gaafste pretpark waar ik ooit geweest benLigt tegen Toronto aan.
Yong street (zo spel je dat, Lucille
), is inderdaad een aanrader. Verder is het een stad met een eigen gezicht. Op een aantal gebieden niet te vergelijken met Canadese steden.
Ik ga deze zomer ook, ben nog op zoek naar een ticket. Met welke maatschappij vlieg je, en hoeveel ben je ongeveer kwijt?quote:Op maandag 3 januari 2005 20:46 schreef Sacrem het volgende:
\o/ deze zomer 7 weken naar Toronto \o/
vandaag ff ticket gekocht
Parry Sound 1000 islands tour was die laatste foto van.... leuke tocht waar je goed kan verbranden in de zomer
Martinair...ongeveer 800 euroquote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:34 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Ik ga deze zomer ook, ben nog op zoek naar een ticket. Met welke maatschappij vlieg je, en hoeveel ben je ongeveer kwijt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |