Iemand ooit geweest ?
Nee
Tips ?
Sorry geen tips
Maja CN tower was wel leuk
Er langs ligt het honkbalstadion, we hadden kaartjes voor een of andere grote wedstrijd gekregen... maar jammergenoeg geen tijd.....:'(
Maja mooie multiculturele stad!
Chinatown in Toronto schijnt wel mooi te zijn en er is zo'n heel groot overdekt winkelcentrum ook leuk.
Ook vlak bij de niagara waterfalls..... bezoekje waard!
Vergeet niet een visum voor america aan te vragen!
quote:Ik ga er over twee-en-eenhalve week naar toe
Op donderdag 20 juni 2002 23:21 schreef snokky het volgende:
Ben er geweest........
Echt wel leuk alhoewel het een tijdje geleden isMaja CN tower was wel leuk
Er langs ligt het honkbalstadion, we hadden kaartjes voor een of andere grote wedstrijd gekregen... maar jammergenoeg geen tijd.....:'(
Maja mooie multiculturele stad!
Chinatown in Toronto schijnt wel mooi te zijn en er is zo'n heel groot overdekt winkelcentrum ook leuk.Ook vlak bij de niagara waterfalls..... bezoekje waard!
Vergeet niet een visum voor america aan te vragen!
Toronto is een hele grote stad en ik ben niet zo dol op steden, maar das een persoonlijk iets.
De CN-tower is een aanrader natuurlijk. (Als je maar geen hoogtevrees hebt ). Ook de baai is mooi. En als je van winkelen houdt zit je in Toronto ook erg goed met een giga ondergronds winkelcentrum.
Als je tijd hebt zou ik ook buiten Toronto gaan kijken. De Niagara Watervallen zijn niet ver weg en de andere kant op (naar het oosten) zijn de thousands islands. Ook een mooi stukkie.
Veel plezier iig.
NB: Voor Amerika heb je wel een visum nodig, dus mocht je de grens over willen dan moet je daar aan denken, anders kom je erniet in.
quote:Sinds wanneer is dat?
Op donderdag 20 juni 2002 23:43 schreef Tinkerbell het volgende:
NB: Voor Amerika heb je wel een visum nodig, dus mocht je de grens over willen dan moet je daar aan denken, anders kom je erniet in.
Naar mijn weten heb je er geen visum voor nodig. Een paar jaar geleden heb ik tocht gemaakt door het N-Oosten van de VS en Canada en ik kon gewoon met mijn NL paspoort de grens over. Ik ben de grens toen 4 keer overgestoken op verschillende plaatsen en nergens deden ze moeilijk.
Toronto is trouwens een erg coole stad, zoals al gezecht je moet de CN tower bezoeken. Dan moet je wel goed tegen hoogtevrees kunnen . De Niagara Falls zijn dichtbij en nauurlijk ook een aanrader.
Mocht je het allemaal wat verder willen opzoeken, ga dan naar Montreal en Quebec stad. Persoonlijk vond ik deze 2 steden leuker dan Toronto.
quote:De laatste keer dat ik er was (ben er ongveer 9 keer geweest en heb er een jaar gewoond), mocht ik amerika niet in vanwege geen visum. Sterker nog, al die keren mocht ik er niet in zonder visum (die ik dus toen wel had). Alleen de laatste keer (3 jaar terug) mocht ik amerika dus niet in
Op vrijdag 21 juni 2002 09:36 schreef Pistol_Pete het volgende:
Sinds wanneer is dat?Naar mijn weten heb je er geen visum voor nodig. Een paar jaar geleden heb ik tocht gemaakt door het N-Oosten van de VS en Canada en ik kon gewoon met mijn NL paspoort de grens over. Ik ben de grens toen 4 keer overgestoken op verschillende plaatsen en nergens deden ze moeilijk.
quote:Ah leuk. Als je toch in Waterloo bent is een bezoek aan de Aylmers-market ook wel leuk. Dat ligt op een berijdbare afstand van Waterloo. Je ziet daar Mennonites, mensen die zonder electriceit leven, in mooie groene of blauwe kleren gekleed gaan, geen auto's hebben, maar karren. (Net als Amish, misschien klinkt dat wel bekend.) Die markt is reuze leuk. Maar wellicht dat je familie je erheen sleept.
Op vrijdag 21 juni 2002 09:49 schreef Shivo het volgende:
De route van onze vakantie ligt aardig in de lijn van wat jullie beschrijven. We gaan eerst naar Waterloo, naar familie, dat ligt tussen Toronto en de Niagara Falls in. Vanuit daar bezoeken we Toronto en Niagara Falls, daarna gaan we richting Thousand Islands, naar een huisje bij Kingston (dat ligt er midden in) en vanuit daar weer verder richting Montreal. Volgens mij wordt het wel een aardige trip, we zijn allebei nog niet verder geweest dan Spanje
Kingston is een bijzonder aardig stadje, met veel gebouwen die van leisteen zijn gemaakt. Een boottocht mag beslist niet ontbreken. Ook is er iets van een ford, staat me bij.
http://www.city.toronto.on.ca/
http://tourism.kingstoncanada.com/
Als je de Niagara Falls bekijkt, neem dan ook het bootje. De Maid of the Mist! een absolute aanrader!
Fijne vakantie!
quote:Ik was in Waterloo voor mijn werk. Ze hebben daar een leuke Ierse Pub, je kunt lekker eten bij een Mongools steakhouse (zelf samenstellen) en je hebt de discotheek Abstract. Alleen de bouncers (portiers) zijn ontzettend gefrustreerde agressiecve mannetjes die graag ruzie zoeken met gasten om ze helemaal kort te trappen. Zelf gezien en ze probeerden het ook bij mij.
De route van onze vakantie ligt aardig in de lijn van wat jullie beschrijven. We gaan eerst naar Waterloo, naar familie, dat ligt tussen Toronto en de Niagara Falls in. Vanuit daar bezoeken we Toronto en Niagara Falls,
De mennonites in Almyra zijn ook grappig. Je hebt alleen de jaarlijkse Almyra Maple Syrop Festival gemist..= geinige braderie.
Niagara Falls heerst! Ook prachtig uitzicht vanuit een toren. Ook weer met een lift met glazen deur aan de buitenkant..jaja ik heb mijn hoogtevrees aardig op de proef gesteld. Nog nooit zoveel adrenaline gekrgen als in Canada.
Have fun!
(o ja, je mag nergens roken, niet in café's of restaurants, behalve in Toronto)
quote:Ik heb er als ik er nog maar aan denk alweer hoogtevrees
Op vrijdag 21 juni 2002 17:04 schreef Dr.Death het volgende:
Toronto: ik ben daar kort geweest voordat ik naar het vliegveld ging. De CN Tower is cool! Vooral als je hoogtevrees hebt zoals ik: een lift met een glazen deur die langs de buitenkant omhoog gaat naar 114 hoog. Daar kun je staan op een glazen plaat met daaronder dus 114 sotires niets!
Die lift heb ik met klamme handen overleeft, maar op die plaat heb ik maar 0.5 seconden gestaan..
quote:oh? toch heb ik dat wel eens gedaan, zonder visum! aan de grens moet je dan wel 'n uitgebreid vragenformulier invullen, maar that's it.
Op vrijdag 21 juni 2002 17:16 schreef k_man het volgende:
Om aan de verwarring over het visum een einde te maken:als je over land (bijv via Canada) naar de USA reist is een visum vooraf wel verplicht.
quote:Echter weer niet als je in de VS binnenkomt, dan over land Canada ingaat, daarna weer de VS ingaat om vervolgens het vliegtuig terug te nemen. Dan volstaat het normale stempeltje in je paspoort dat je krijgt bij de douane na invulling van het witte en groene papiertje.
Op vrijdag 21 juni 2002 17:16 schreef k_man het volgende:
Om aan de verwarring over het visum een einde te maken:als je vliegt naar de USA en een retourticket hebt, heb je geen visum nodig als je over land (bijv via Canada) naar de USA reist is een visum vooraf wel verplicht.
Kijk trouwens voor treintarieven op www.viarail.ca
Website is zelfs in het Nederlands (!) te lezen.
quote:haha, zelfs in het NL
Op vrijdag 21 juni 2002 22:50 schreef Lucille het volgende:Kijk trouwens voor treintarieven op www.viarail.ca
Website is zelfs in het Nederlands (!) te lezen.
quote:Ik ga samen met mijn vriendin, so Niagara Falls it is
Op vrijdag 21 juni 2002 22:55 schreef speknek het volgende:Maar veel plezier toegewenst! Inderdaad ook even langs de Niagara waterval gaan, als je een vriendin hebt erge romantische plek. En zo niet, dan nog
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |