abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4680864
Leuke stad ?
Iemand ooit geweest ?
Tips ?
Her name was Lola, she was a showgirl..........
  donderdag 20 juni 2002 @ 23:07:23 #2
27482 BenBenzji
Vrouwen zijn Vet
pi_4680983
Op alle vragen een antwoord dat luidt: NEE
pi_4681014
Leuke stad ?
Op een foto ziet het er mooi uit

Iemand ooit geweest ?
Nee

Tips ?
Sorry geen tips

We've got company !!
  donderdag 20 juni 2002 @ 23:21:39 #4
30777 snokky
Sono corridoro
pi_4681245
Ben er geweest........
Echt wel leuk alhoewel het een tijdje geleden is

Maja CN tower was wel leuk
Er langs ligt het honkbalstadion, we hadden kaartjes voor een of andere grote wedstrijd gekregen... maar jammergenoeg geen tijd.....:'(
Maja mooie multiculturele stad!
Chinatown in Toronto schijnt wel mooi te zijn en er is zo'n heel groot overdekt winkelcentrum ook leuk.

Ook vlak bij de niagara waterfalls..... bezoekje waard!
Vergeet niet een visum voor america aan te vragen!

Come si dice questo in italiano?
pi_4681561
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 23:21 schreef snokky het volgende:
Ben er geweest........
Echt wel leuk alhoewel het een tijdje geleden is

Maja CN tower was wel leuk
Er langs ligt het honkbalstadion, we hadden kaartjes voor een of andere grote wedstrijd gekregen... maar jammergenoeg geen tijd.....:'(
Maja mooie multiculturele stad!
Chinatown in Toronto schijnt wel mooi te zijn en er is zo'n heel groot overdekt winkelcentrum ook leuk.

Ook vlak bij de niagara waterfalls..... bezoekje waard!
Vergeet niet een visum voor america aan te vragen!

Ik ga er over twee-en-eenhalve week naar toe . Volgens mij heb je geen visum nodig voor Canada/US, ik heb er namelijk naar gezocht en ergens gevonden dat dat niet zo was. En anders moet ik dat nog even heeeeel snel gaan aanvragen .
Jesus saves but death prevails.
pi_4681622
Voor Canada heb je geen visum nodig

Toronto is een hele grote stad en ik ben niet zo dol op steden, maar das een persoonlijk iets.

De CN-tower is een aanrader natuurlijk. (Als je maar geen hoogtevrees hebt ). Ook de baai is mooi. En als je van winkelen houdt zit je in Toronto ook erg goed met een giga ondergronds winkelcentrum.

Als je tijd hebt zou ik ook buiten Toronto gaan kijken. De Niagara Watervallen zijn niet ver weg en de andere kant op (naar het oosten) zijn de thousands islands. Ook een mooi stukkie.

Veel plezier iig.

NB: Voor Amerika heb je wel een visum nodig, dus mocht je de grens over willen dan moet je daar aan denken, anders kom je erniet in.

vrijdag 21 juni 2002 @ 09:36:30 #7
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_4683419
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 23:43 schreef Tinkerbell het volgende:

NB: Voor Amerika heb je wel een visum nodig, dus mocht je de grens over willen dan moet je daar aan denken, anders kom je erniet in.

Sinds wanneer is dat?

Naar mijn weten heb je er geen visum voor nodig. Een paar jaar geleden heb ik tocht gemaakt door het N-Oosten van de VS en Canada en ik kon gewoon met mijn NL paspoort de grens over. Ik ben de grens toen 4 keer overgestoken op verschillende plaatsen en nergens deden ze moeilijk.

Toronto is trouwens een erg coole stad, zoals al gezecht je moet de CN tower bezoeken. Dan moet je wel goed tegen hoogtevrees kunnen . De Niagara Falls zijn dichtbij en nauurlijk ook een aanrader.

Mocht je het allemaal wat verder willen opzoeken, ga dan naar Montreal en Quebec stad. Persoonlijk vond ik deze 2 steden leuker dan Toronto.

[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_4683560
De route van onze vakantie ligt aardig in de lijn van wat jullie beschrijven. We gaan eerst naar Waterloo, naar familie, dat ligt tussen Toronto en de Niagara Falls in. Vanuit daar bezoeken we Toronto en Niagara Falls, daarna gaan we richting Thousand Islands, naar een huisje bij Kingston (dat ligt er midden in) en vanuit daar weer verder richting Montreal. Volgens mij wordt het wel een aardige trip, we zijn allebei nog niet verder geweest dan Spanje
pi_4689047
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 09:36 schreef Pistol_Pete het volgende:
Sinds wanneer is dat?

Naar mijn weten heb je er geen visum voor nodig. Een paar jaar geleden heb ik tocht gemaakt door het N-Oosten van de VS en Canada en ik kon gewoon met mijn NL paspoort de grens over. Ik ben de grens toen 4 keer overgestoken op verschillende plaatsen en nergens deden ze moeilijk.

De laatste keer dat ik er was (ben er ongveer 9 keer geweest en heb er een jaar gewoond), mocht ik amerika niet in vanwege geen visum. Sterker nog, al die keren mocht ik er niet in zonder visum (die ik dus toen wel had). Alleen de laatste keer (3 jaar terug) mocht ik amerika dus niet in
pi_4689156
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 09:49 schreef Shivo het volgende:
De route van onze vakantie ligt aardig in de lijn van wat jullie beschrijven. We gaan eerst naar Waterloo, naar familie, dat ligt tussen Toronto en de Niagara Falls in. Vanuit daar bezoeken we Toronto en Niagara Falls, daarna gaan we richting Thousand Islands, naar een huisje bij Kingston (dat ligt er midden in) en vanuit daar weer verder richting Montreal. Volgens mij wordt het wel een aardige trip, we zijn allebei nog niet verder geweest dan Spanje
Ah leuk. Als je toch in Waterloo bent is een bezoek aan de Aylmers-market ook wel leuk. Dat ligt op een berijdbare afstand van Waterloo. Je ziet daar Mennonites, mensen die zonder electriceit leven, in mooie groene of blauwe kleren gekleed gaan, geen auto's hebben, maar karren. (Net als Amish, misschien klinkt dat wel bekend.) Die markt is reuze leuk. Maar wellicht dat je familie je erheen sleept.

Kingston is een bijzonder aardig stadje, met veel gebouwen die van leisteen zijn gemaakt. Een boottocht mag beslist niet ontbreken. Ook is er iets van een ford, staat me bij.

pi_4689325
Loop ook eens een eind over Young Street, de langste straat in Noord Amerika. Leuke winkels. CN tower was al genoemd, moet je zeker naar toe gaan. En als je daar toch bent, neem de trein richting Niagara Falls.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_4690449
Leuke tips allemaal! Ik ga 6 juli weg, ik zal ze zeker opschrijven in mijn agenda en meenemen!
  vrijdag 21 juni 2002 @ 16:50:20 #13
21386 Wietse
Kink FM - The Alternative
pi_4690608
Hmm, ik heb geen probleem gehad toen ik de grens van Canada naar de VS overging (was wel met een canadese indiaan, die een auto had met een nummerplaat van de staat NY, wellicht dat dat hielp. Ik moest wel een formulier invullen, en daarmee kreeg ik een 'bewijs voor tijdelijke ontheffing voor de visumverplichting'. En daarmee mocht je max. 2 maanden ofzo in de VS blijven. De terugweg, weer Canada in, was helemaal simpel. Gewoon zeggen waar we heengingen (het dichtstbijzinde reservaat genoemd) en doorrijden maar. Ik hoefde niet eens een paspoort te laten zien, terwijl ik er toch duidelijk niet als een indiaan uitzag
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit.
pi_4690676
En nog wat linkies:

http://www.city.toronto.on.ca/

http://tourism.kingstoncanada.com/

Als je de Niagara Falls bekijkt, neem dan ook het bootje. De Maid of the Mist! een absolute aanrader!

Fijne vakantie!

pi_4690778
This brings back memories.
  vrijdag 21 juni 2002 @ 17:04:10 #16
17548 Dr.Death
Your Doctor has arrived..
pi_4690802
Toronto: ik ben daar kort geweest voordat ik naar het vliegveld ging. De CN Tower is cool! Vooral als je hoogtevrees hebt zoals ik: een lift met een glazen deur die langs de buitenkant omhoog gaat naar 114 hoog. Daar kun je staan op een glazen plaat met daaronder dus 114 sotires niets!
Die lift heb ik met klamme handen overleeft, maar op die plaat heb ik maar 0.5 seconden gestaan..
quote:
De route van onze vakantie ligt aardig in de lijn van wat jullie beschrijven. We gaan eerst naar Waterloo, naar familie, dat ligt tussen Toronto en de Niagara Falls in. Vanuit daar bezoeken we Toronto en Niagara Falls,
Ik was in Waterloo voor mijn werk. Ze hebben daar een leuke Ierse Pub, je kunt lekker eten bij een Mongools steakhouse (zelf samenstellen) en je hebt de discotheek Abstract. Alleen de bouncers (portiers) zijn ontzettend gefrustreerde agressiecve mannetjes die graag ruzie zoeken met gasten om ze helemaal kort te trappen. Zelf gezien en ze probeerden het ook bij mij.

De mennonites in Almyra zijn ook grappig. Je hebt alleen de jaarlijkse Almyra Maple Syrop Festival gemist..= geinige braderie.

Niagara Falls heerst! Ook prachtig uitzicht vanuit een toren. Ook weer met een lift met glazen deur aan de buitenkant..jaja ik heb mijn hoogtevrees aardig op de proef gesteld. Nog nooit zoveel adrenaline gekrgen als in Canada.

Have fun!

(o ja, je mag nergens roken, niet in café's of restaurants, behalve in Toronto)

I'll try being nicer if you'll try being smarter.
stupid people shouldn't breed
pi_4690847
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 17:04 schreef Dr.Death het volgende:
Toronto: ik ben daar kort geweest voordat ik naar het vliegveld ging. De CN Tower is cool! Vooral als je hoogtevrees hebt zoals ik: een lift met een glazen deur die langs de buitenkant omhoog gaat naar 114 hoog. Daar kun je staan op een glazen plaat met daaronder dus 114 sotires niets!
Die lift heb ik met klamme handen overleeft, maar op die plaat heb ik maar 0.5 seconden gestaan..
Ik heb er als ik er nog maar aan denk alweer hoogtevrees . Die plaat heb ik niet opgestaan zelfs.
pi_4690958
ik ben er ook maar vrij kort geweest (een aantal jaren geleden alweer); vond 't wel een mooie stad, maar ook erg clean. het leek of alles net nieuw gebouwd was...
heerlijk gegeten daar trouwens (geen idee meer hoe 't restaurant heette). en de CN tower, tsja, die moet je toch even op hoor. al vond ik de wachttijd wel erg lang.
uitgaan schijnt er zeer leuk te zijn.
pi_4690978
Om aan de verwarring over het visum een einde te maken:
  • als je vliegt naar de USA en een retourticket hebt, heb je geen visum nodig

• als je over land (bijv via Canada) naar de USA reist is een visum vooraf wel verplicht.
  • pi_4690994
    quote:
    Op vrijdag 21 juni 2002 17:16 schreef k_man het volgende:
  • als je over land (bijv via Canada) naar de USA reist is een visum vooraf wel verplicht.

• oh? toch heb ik dat wel eens gedaan, zonder visum! aan de grens moet je dan wel 'n uitgebreid vragenformulier invullen, maar that's it.
    pi_4691021
    quote:
    Op vrijdag 21 juni 2002 17:16 schreef k_man het volgende:
  • als je vliegt naar de USA en een retourticket hebt, heb je geen visum nodig

• Echter weer niet als je in de VS binnenkomt, dan over land Canada ingaat, daarna weer de VS ingaat om vervolgens het vliegtuig terug te nemen. Dan volstaat het normale stempeltje in je paspoort dat je krijgt bij de douane na invulling van het witte en groene papiertje.
    pi_4695382
    Nu er toch dit ontzettend handige topic is: wat is de handigste manier om te reizen? Het schijnt dat auto's huren daar relatief goedkoop is, goedkoper dan treinen en bussen?
    pi_4695434
    De bus was redelijk goedkoop. Trein is duurder, maar hangt van het traject af. De verbinding van VIA Rail tussen Toronto en Vancouver is behoorlijk duur, maar dat is een lange afstandtrein (slaaptrein). Korte afstanden (Toronto naar Niagara Falls is bijvoorbeeld stukken goedkoper).

Kijk trouwens voor treintarieven op www.viarail.ca
    Website is zelfs in het Nederlands (!) te lezen.

vrijdag 21 juni 2002 @ 22:55:40 #24
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_4695487
    Toronto is absoluut een leuke stad! Vond het samen met New York de leukste stad waar ik langs ben geweest toen ik twee jaar terug de Noord-Amerikaanse oostkust ben afgereden. Hele relaxte sfeer, mooie gebouwen, leuke malls en vooral erg veel lekkere wijven .
    Pas wel op voor die CN tower: een kaartje kost al gauw 30 euro en dat alleen voor wat rondkijken (vanachter een hek) en een erg slechte 'ride' is nogal over-priced.
    Maar veel plezier toegewenst! Inderdaad ook even langs de Niagara waterval gaan, als je een vriendin hebt erge romantische plek. En zo niet, dan nog .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_4696103
    quote:
    Op vrijdag 21 juni 2002 22:50 schreef Lucille het volgende:

Kijk trouwens voor treintarieven op www.viarail.ca
    Website is zelfs in het Nederlands (!) te lezen.

haha, zelfs in het NL . Een retourtje Toronto - Montreal is zo te zien 180 Canadese dollars per persoon. Een auto huren voor een week is 360 Canadese dollar. Aangezien we met zn tweeen zijn ga ik dan liever met de auto.
    quote:
    Op vrijdag 21 juni 2002 22:55 schreef speknek het volgende:

Maar veel plezier toegewenst! Inderdaad ook even langs de Niagara waterval gaan, als je een vriendin hebt erge romantische plek. En zo niet, dan nog .

Ik ga samen met mijn vriendin, so Niagara Falls it is
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')