abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97074339
Woon sinds kort met 2 maten in een appartement. Erg mooi appartement en we zijn ook alle drie erg netjes, echter is er wel een muizen probleem. We hoopten er op dat dit door de vorige bewoners zou komen die erg smerig waren en dat wij nu alles netjes en opgeruimt is die beesten wel weggaan. Nee dus. Nu is natuurlijk een kat een prima oplossing voor dit probleem, een bijkomend voordeel is dat wij alledrie katten erg leuke beesten vinden. Nu gaat alleen de discussie of hij naar buiten mag of niet. Het appartement heeft 2 ruime verdiepingen en een dak terras. Als hij naar buiten wil moeten we 2 katten luiken plaatsen en ik geloof dat dit niet eens mag (contract). Nu zeg ik tegen die jongens van er zijn genoeg katten die het prima vinden om gewoon hele dagen binnen te blijven. Zij zeggen van niet en dus ligt het kattenavontuur nu stil. Wie heeft er gelijk en wat zijn er voor alternatieven?
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:18:04 #2
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97074409
Je hebt binnenkatten.. Maar de meeste kun je niet binnen houden
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 20 mei 2011 @ 14:18:37 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_97074431
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:18 schreef Life2.0 het volgende:
Je hebt binnenkatten.. Maar de meeste kun je niet binnen houden
Onzin.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:19:30 #4
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_97074460
Tja, sommige katten willen als ze eenmaal de buitenwereld gezien hebben alleen nog maar naar buiten.
Andere moeten er niets van weten.
Ik heb zelf één kat die niet verder komt als het stukje galerij voor de voordeur. De andere smeert hem zodra hij de kans heeft.
Maar ik heb niet de indruk dat ze ongelukkig zijn ofzo hoor, ze vermaken zich prima.
Kun je ze niet op je dakterras laten lopen af en toe, dat je dat eventjes afschermt?
pi_97074514
Ja dat kan denk ik wel. Alleen heb ik het probleem dat ik best wel gehecht raak aan een huisdier en dat als ik hem buiten laat dat ik bang ben dat een gekke buurman/vrouw hem van kant maakt.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:20:58 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97074521
Je kunt een binnenkat uit het asiel halen. Als het goed is, weten de medewerkers meestal wel van de katten die ze hebben zitten of je deze binnen kunt houden.

Maar ik heb er een beetje mijn twijfels bij of je er maar zo gemakkelijk vanuit kunt gaan dat die kat jullie muizenprobleem gaat oplossen.

De echte muizenvangers zijn toch de boerderijkatten die buiten vrij rond kunnen struinen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:21:53 #7
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_97074572
Gewoon langs het asiel gaan om te kijken naar een leuke binnenkat.
De medewerkers daar gaan wat langer met die beestjes om en weten dus precies of een kat wel of niet binnen gehouden kunnen worden, helemaal als de kat door de vorige eigenaren naar het asiel zijn gebracht.
pi_97074653
Katten kan je wel binnen houden, het liefst met zijn tweetjes, mits je dit van kleins af aan doet, of als ze dat bij hun vorige eigenaar al zijn gewend.
Ik zou geen asielkat/weggevertje nemen die zijn hele leven gewend is buiten te ravotten, zielig voor dat beestje en je loopt de kans dat de kat onhandelbaar wordt/gaat plassen in huis. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
Ik zou wel zorgen dat de kat altijd even het dakterras op kan om frisse lucht te halen.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_97074659
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:20 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt een binnenkat uit het asiel halen. Als het goed is, weten de medewerkers meestal wel van de katten die ze hebben zitten of je deze binnen kunt houden.

Maar ik heb er een beetje mijn twijfels bij of je er maar zo gemakkelijk vanuit kunt gaan dat die kat jullie muizenprobleem gaat oplossen.

De echte muizenvangers zijn toch de boerderijkatten die buiten vrij rond kunnen struinen.
Nou ja toen ik me ging inschrijven bij de gemeente vertelde ik over het muizen probleem en zij zeiden dat alleen de geur/aanwezigheid van een kat vaak al een reden is voor muizen om te verkassen.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:26:26 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97074772
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:23 schreef GeertJan88 het volgende:

[..]

Nou ja toen ik me ging inschrijven bij de gemeente vertelde ik over het muizen probleem en zij zeiden dat alleen de geur/aanwezigheid van een kat vaak al een reden is voor muizen om te verkassen.
Ik sluit het niet uit, maar dat had ik nog nooit gehoord.

Ik heb overigens wel eens een muis in huis gehad en de katten bleven alleen van een afstandje kijken. Ik heb die muis toch echt zelf moeten vangen, want kennelijk was ie niet onder de indruk van de katten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_97074825
Kat binnen kan prima, zolang je maar genoeg te doen hebt voor het diertje en hij ook zijn eigen plek heeft. Plus kattenbak regelmatig schoonmaken.
pi_97074892
Oke bedankt voor de reacties! Nu nog even bedenken hoe en waar ik het beste een kat vandaan kan halen...
pi_97075031
Inderdaad, hij moet wel wat te doen hebben. Zorg voor speeltjes en investeer zelf ook tijd in dagelijks even spelen met een touwtje, kammen etc.
Zorg dat hij naar buiten kan kijken en eventueel het balkon op kan.
Zijn er vaak mensen thuis?

Als jullie altijd weg zijn van 's morgens vroeg tot s'avonds zou ik overwegen om een koppeltje uit het asiel te halen.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:34:39 #14
180174 Diemux
People vs Me
pi_97075187
Wij hebben 4 binnenkatten (flat, 7de verd.), dit gaat prima. Beste is om een kitten te nemen (geen buiten ervaring). Asiel is leuk maar 75% van wat er over de kat verteld wordt is niet waar of geschat/gegokt.
pi_97075412
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:34 schreef Diemux het volgende:
Wij hebben 4 binnenkatten (flat, 7de verd.), dit gaat prima. Beste is om een kitten te nemen (geen buiten ervaring). Asiel is leuk maar 75% van wat er over de kat verteld wordt is niet waar of geschat/gegokt.
Dat verschilt per asiel.
Wat TS ook zou kunnen doen is kijken bij opvangorganisaties voor kittens. Want veel van die kittens hebben moeders die met hun kinderen een aantal weken in een gastgezin hebben gezeten. En die gastgezinnen kunnen je prima vertellen hoe poes in elkaar steekt.

In Noord-Brabant zit bij voorbeeld Redcat, en in de buurt van Enschede zit ook een opvang. Je zou ook bij je lokale asiel kunnen informeren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_97076191
Er is eigenlijk altijd wel iemand thuis, misschien dat hij 2 uur op een dag alleen is. Woon overigens in Amsterdam, heb je daar ook van die speciale kitten opvang gelegenheden?
pi_97076310
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:59 schreef GeertJan88 het volgende:
Er is eigenlijk altijd wel iemand thuis, misschien dat hij 2 uur op een dag alleen is. Woon overigens in Amsterdam, heb je daar ook van die speciale kitten opvang gelegenheden?
Ik zou ze zo niet weten, maar misschien kun je via google iets vinden. Of bij een dierenarts, vaak hangen daar wel briefjes op. Zo'n opvang is ook vaak gelieerd aan een asiel, dus daar kun je ook zoeken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 20 mei 2011 @ 15:18:56 #18
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_97076989
quote:
Ja, dat heet een asiel :P
Maar misschien is het verstandiger om een wat oudere kat te nemen, daarvan weet je veel beter of die wel of niet naar buiten wil.
Een kitten is hartstikke leuk natuurlijk maar heeft veel aandacht nodig en wil misschien op een gegeven moment toch naar buiten.
Dat ze er zo lief en schattig uitzien duurt ook maar een klein jaartje, ze groeien snel.

In elk geval kan je in het asiel katten van verschillende leeftijden vinden, van 2-3 maanden tot hoogbejaard.
Zelf heb ik een kat van 7 maanden uit het asiel in Lelystad gehaald, ook nog redelijk jong maar na een paar weken binnen houden wilde die toch héél graag naar buiten (ik wist dat het een buitenkat was en dat kan hier ook prima, groot bos als "achtertuin".)
Tegenwoordig is ie 's nachts op pad en ligt overdag heerlijk op de bank te pitten :P
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 20 mei 2011 @ 16:10:21 #19
163650 Greys
pi_97078922
Er zitten idd ook vaak katten in een asiel die hun hele leven binnen hebben gezeten (bv bij een ouder iemand op een flat ofzo) waarvan het baasje nu overleden is. Nu zitten te smachten naar een nieuw huis :) Zou een perfecte oplossing voor jullie zijn, dan weet je zeker dat de kat niet anders gewend is al dan binnen zijn.

Je kunt ook nog een oplossing bedenken voor het dakterras, want OOIT gaat iemand vergeten die deur dicht te doen natuurlijk en is de kat op het terras. Maar dat kan je dan misschien afzetten met wat gaas/netten oid.

Als jullie de ruimte hebben, zou ik twee volwassen katten (soms heb je van die zielige duo's die graag bij elkaar willen blijven) uit het asiel halen die altijd gewend waren binnen te zijn. Dan maak je niet alleen jezelf blij, maar ook die twee theemutsen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 20 mei 2011 @ 16:29:21 #20
180174 Diemux
People vs Me
pi_97079840
quote:
Haarlem, http://www.kittenopvang-haarlem.nl
pi_97079961
Ik begin denk ik maar is met het langsgaan bij een asiel in Amsterdam. Vanavond even overleggen hoe en wat. Ik houd jullie op de hoogte.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 16:32:21 #22
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_97079990
Een kat binnenhouden is pure dierenmishandeling.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 16:33:32 #23
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_97080048
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:32 schreef Jahr00n het volgende:
Een kat de vissen van de buren laten afslachten ook.
En die van mij zitten goed in hun vel, altijd vrolijk, dus vertel maar eens hoe dat mishandeling is? :{w
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 20 mei 2011 @ 16:34:26 #24
163650 Greys
pi_97080091
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 16:32 schreef Jahr00n het volgende:
Die discussie gaan we niet weer voeren, voor de 612e keer.
En zeker niet in dit topic.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97081317
Hebben ze in Amsterdam niet zo'n asiel op een boot?

edit: de poezenboot http://www.poezenboot.nl/
♥ scars make us who we are ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')