abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:07:01 #1
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_97066942

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
Je moeder is een hamster
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:07:25 #2
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97066957
Letterlijk 1 seconde eerder :)
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:07:55 #3
118585 Crutch
pi_97066980
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:07 schreef Catbert het volgende:
Letterlijk 1 seconde eerder :)
Ik checkte nog even snel. :P
Je moeder is een hamster
pi_97067085
nog even inhaken, ik kwam hier omdat ik het flirten en versieren miste en dacht ik doe iets niet goed ofzo?????ookm al heb je een partner kun je flirten en versieren ook nog leuk vinden.
ik raakte gelijk fijn aan de klets hier maar er werd al snel duidelijk dat ik hier niet expliciet hoor.
anyway, ik zit gewoon in een midlife crisis ofzo hahahahaha en mn adhd gedrag breekt mij op, wat wer terug te voeren valt op :ïk heb tijd en aandacht nodig voor mijzelf en dan is dit net niet het topic om te zijn denk ik.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:38:13 #5
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97067986
Tja, wat ik al eerder zei; voor dit soort dingen heb je het "hoe voel je je nu" topic, om je ei kwijt te kunnen.

Maar als je perse gewoon aandacht wil dan is een forum als dit niet het goeie medium vrees ik. Mensen zitten hier voor hun lol en om de tijd te verdrijven. Een topic alleen over jouzelf gaat gewoon niet gebeuren, niet eentje die continue blijft lopen. Maar je kunt altijd gewoon eens een topic openen om alles op papier te zetten, better out than in zegmaar :)
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:38:29 #6
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97068002
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:59 schreef Lienekien het volgende:
Waarom denk je dat? Een lelijke vrouw kan voor zichzelf niet de standaard hebben dat ze liever seks heeft met iemand die haar ziet zitten, in plaats van zich te laten gebruiken als een stuk vlees?
Je bent toch een mongool als je dat aangeeft?
Je zorgt er juist voor dat ze denkt dat je haar leuk vindt terwijl je haar alleen maar wil neuken.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:39:57 #7
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_97068044
Je zoekt naar bevestiging dat je leuk bent, je wilt flirten om de bevestiging te krijgen dat je het nog kan dat je het nog hebt. Complimentjes krijgen, het idee dat buiten je huidige relatie iemand je leuk en speciaal vind om met je te praten. Kijken hoe ver je kan gaan, het spelletje spelen. Het versieren en versierd worden vind jij heerlijk tot het punt van serieus worden dan haak jij af. Spanning er af, en je hebt al een relatie.

Maar het geeft jou wel het spechale gevoel.

Of zit ik er naast?

Gaat over missyB
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:40:38 #8
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97068063
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:11 schreef missyB het volgende:
nog even inhaken, ik kwam hier omdat ik het flirten en versieren miste en dacht ik doe iets niet goed ofzo?????ookm al heb je een partner kun je flirten en versieren ook nog leuk vinden.
ik raakte gelijk fijn aan de klets hier maar er werd al snel duidelijk dat ik hier niet expliciet hoor.
anyway, ik zit gewoon in een midlife crisis ofzo hahahahaha en mn adhd gedrag breekt mij op, wat wer terug te voeren valt op :ïk heb tijd en aandacht nodig voor mijzelf en dan is dit net niet het topic om te zijn denk ik.
Aandacht voor jezelf? je wil "persoonlijke" (zover dat kan natuurlijk) aandacht op een forum?
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_97068380
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:11 schreef missyB het volgende:
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat je voor jezelf eens heel goed na moet gaan denken of je nog wel gelukkig bent in je relatie. Het lijkt er namelijk heel erg op alsof je op zoek bent naar iets wat ontbreekt in je relatie maar ik kan het ook mis hebben
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:54:42 #10
118585 Crutch
pi_97068533
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:50 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat je voor jezelf eens heel goed na moet gaan denken of je nog wel gelukkig bent in je relatie. Het lijkt er namelijk heel erg op alsof je op zoek bent naar iets wat ontbreekt in je relatie maar ik kan het ook mis hebben
Dat dacht ik dus ook. :)
Je moeder is een hamster
pi_97068879
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:50 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

dat gaf deelnemer in van zn eerste posts naar mij al aan en dat heb ik dus ook ter harte genomen.
ik vind dat ik dingen tekort kom, die ik niet aan durf te geven want ik ben altijd degenen die de mond dicht houdt, dat werkt dus niet meer en zo is het net een dominoeffect waar ik alleen wat aan kan veranderen zoals het er nu voor staat.
Mijn gedrag komt weer voort uit andere zaken dus ik ben maar eens bij deb kern begonnen
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:05:25 #12
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97068995
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:02 schreef missyB het volgende:
dat gaf deelnemer in van zn eerste posts naar mij al aan en dat heb ik dus ook ter harte genomen.
ik vind dat ik dingen tekort kom, die ik niet aan durf te geven want ik ben altijd degenen die de mond dicht houdt, dat werkt dus niet meer en zo is het net een dominoeffect waar ik alleen wat aan kan veranderen zoals het er nu voor staat.
Mijn gedrag komt weer voort uit andere zaken dus ik ben maar eens bij deb kern begonnen
Hoe dan ook is in een relatie je irritaties e.d. voor je houden wel het domste wat je kunt doen. Dat krop je dan alleen maar op tot uiteindelijk de bom barst.
pi_97069137
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:05 schreef Catbert het volgende:

[..]

Hoe dan ook is in een relatie je irritaties e.d. voor je houden wel het domste wat je kunt doen. Dat krop je dan alleen maar op tot uiteindelijk de bom barst.
das zo gegroeid, zoveel dingen zijn mij de moeite niet eens waard om ruzie over te maken maar in 11 jaar tijd ben ik wel een beetje de voetveeg en de verzorgende geworden, mijn man is vrij dominant en kan slecht kritiek verdragen hoe ik het ook breng dus tis even moeizaam nu.
ben me er sinds 3 weken meer van bewust en werkelijk heb gewoon al 3 weken ruzie met mensen om me heen. die niet gewend zijn dat ik eens tegengas geef, ooooh bel mar maar mar doet het wel. nou mar is er klaar mee.
Maar ik sla nu wat door, ik ben mn man zat, ben mn kinderen zat, ben mn huishouden zat gewoon alles, zou er moord voor doen als ik eens even alleen weg kon.
ik kan nergens geen rust punt meer vinden en even niet meer relativeren tel daar bij op de mn jongste het nest verlaat in de zin van basisschool en dan??? ben ik dan echt alleen maar diegene die poetst en verzorgt???? wie ben ik dan straks?
pi_97069205
volgens mij bestaat er even geen topic waar ik in thuis hoor hahahahaha
pi_97069311
Ik denk voor dat je voor jezelf echt moet nagaan of je uberhaupt nog wel in de relatie wil zijn . De voordelen en de nadelen eens goed tegen elkaar opwegen, en van daaruit een beslissing maken van hoe verder. De dingen eens goed op een rijtje zetten en eens leren voor jezelf te kiezen in plaats van je steeds aan te passen aan je omgeving.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:15:19 #16
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_97069347
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:13 schreef formerjellybean het volgende:
Ik denk voor dat je voor jezelf echt moet nagaan of je uberhaupt nog wel in de relatie wil zijn . De voordelen en de nadelen eens goed tegen elkaar opwegen, en van daaruit een beslissing maken van hoe verder. De dingen eens goed op een rijtje zetten en eens leren voor jezelf te kiezen in plaats van je steeds aan te passen aan je omgeving.
ja tuurlijk(!) volgensmij lijkt het goed advies, maar dat is het niet 8)7
pi_97069488
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:15 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

Wat is er dan verkeerd aan mijn advies oh wijze .............
pi_97069556
quote:

[..]

ja tuurlijk. volgensmij lijkt dit goed advies, maar dat is het het niet 8)7
als ik nadenk he zou ik absoluut geen andere man willen dan degene die ik nu heb, ik wil gewoon eens dat er naar mij geluisterd word en dat ik niet steeds door iedereen dus niet alleen thuis alss verdomde voetveeg word gezien.
Als ik even kijk he,personeel tekort op voetbal? bel mar maar die kan wel , afgelopen 4 zondagen.
Ik heb al aangegeven dat de tijden mij te lang zijn maarja dr is niemand anders he.
Zieke buuf die persee om 12 uur cd afgespeeeld wil zien en mij een grote mond gaf toen ik zei na avond eten te komen.
Commentaar van vrienden als ik eens 1 zaterdag langer op bed lig omdat ik finaal kapot ben.
diezelfde vrienden die constant overal een beroep op ons doen en ik gewoon niet kan zeggen bekijk het, nu even niet!
buurtcommitee, mar jij weet zoveel wat er speelt je komt wel in organisatie he,
mar, ze komen tekort daar en daar. leuk klusje voor jou maar ondertussen denk ik hallo!!!!
Ik ben niet voor niets volledig afgekeurd ook volgens de zware normen ik trek dit domweg niet en raak er zwaar overprikkeld en overstuur van.
oude man van 82 die opbelt of ik aalsjeblieft an komen wwant hij heeft al 2 weken niemand gezieen.
ik kan gewoon geen nee zeggen, en zeg ik het voorzichtig wel heb ik ruzie.
en ruzie is iets wat ik verschrikkelijk vind, aaaargh maar goed.
zal stoppen met mn klaagzang anders heb ik weer ban voor of topic en sc hier
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:21:51 #19
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_97069573
quote:

[..]

En dat zeg jij? De persoon met fotoboek angsten :D
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_97069578
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:19 schreef formerjellybean het volgende:
Ik zou me niet al te veel aantrekken van onze ''relatieguru''. :')
pi_97069619
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:21 schreef ook_gek het volgende:

[..]

En dat zeg jij? De persoon met fotoboek angsten :D
mag ik heel even nu eens 5 minuten aandacht voor mij alsjeblieft?????
ga over 5 minuten maar verder dan over mlig

(poging assertief deel 99)
pi_97069686
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:21 schreef missyB het volgende:

[..]

als ik nadenk he zou ik absoluut geen andere man willen dan degene die ik nu heb, ik wil gewoon eens dat er naar mij geluisterd word en dat ik niet steeds door iedereen dus niet alleen thuis alss verdomde voetveeg word gezien.
Als ik even kijk he,personeel tekort op voetbal? bel mar maar die kan wel , afgelopen 4 zondagen.
Ik heb al aangegeven dat de tijden mij te lang zijn maarja dr is niemand anders he.
Zieke buuf die persee om 12 uur cd afgespeeeld wil zien en mij een grote mond gaf toen ik zei na avond eten te komen.
Commentaar van vrienden als ik eens 1 zaterdag langer op bed lig omdat ik finaal kapot ben.
diezelfde vrienden die constant overal een beroep op ons doen en ik gewoon niet kan zeggen bekijk het, nu even niet!
buurtcommitee, mar jij weet zoveel wat er speelt je komt wel in organisatie he,
mar, ze komen tekort daar en daar. leuk klusje voor jou maar ondertussen denk ik hallo!!!!
Ik ben niet voor niets volledig afgekeurd ook volgens de zware normen ik trek dit domweg niet en raak er zwaar overprikkeld en overstuur van.
oude man van 82 die opbelt of ik aalsjeblieft an komen wwant hij heeft al 2 weken niemand gezieen.
ik kan gewoon geen nee zeggen, en zeg ik het voorzichtig wel heb ik ruzie.
en ruzie is iets wat ik verschrikkelijk vind, aaaargh maar goed.
zal stoppen met mn klaagzang anders heb ik weer ban voor of topic en sc hier
Dan zal jij je rol moeten veranderen. Vaker nee leren te zeggen, misschien naast het huishouden ook iets leren voor jezelf te doen, zoals vrijwilligerswerk, hobby en niet altijd voor iedereen klaarstaan.
Je gaat namelijk over je eigen grenzen en gaat ondertussen mensen verwijten dat jij over je eigen grenzen gaat . Je moet leren je eigen grenzen te bewaken, mensen gaan er heus niet aan onderdoor als je een keertje nee zegt.
pi_97069692
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:09 schreef missyB het volgende:

[..]

das zo gegroeid, zoveel dingen zijn mij de moeite niet eens waard om ruzie over te maken maar in 11 jaar tijd ben ik wel een beetje de voetveeg en de verzorgende geworden, mijn man is vrij dominant en kan slecht kritiek verdragen hoe ik het ook breng dus tis even moeizaam nu.
ben me er sinds 3 weken meer van bewust en werkelijk heb gewoon al 3 weken ruzie met mensen om me heen. die niet gewend zijn dat ik eens tegengas geef, ooooh bel mar maar mar doet het wel. nou mar is er klaar mee.
Maar ik sla nu wat door, ik ben mn man zat, ben mn kinderen zat, ben mn huishouden zat gewoon alles, zou er moord voor doen als ik eens even alleen weg kon.
ik kan nergens geen rust punt meer vinden en even niet meer relativeren tel daar bij op de mn jongste het nest verlaat in de zin van basisschool en dan??? ben ik dan echt alleen maar diegene die poetst en verzorgt???? wie ben ik dan straks?
Misschien is dit OT, anders moet je even een topic openen maar ik denk dat je veel van dezelfde adviezen gaat zien.

Het komt op mij heel sterk over alsof jullie niet goed communiceren. Na 11 jaar is dat ook niet heel raar. Als iemand geen kritiek kan verdragen is de oplossing niet om maar geen kritiek meer te geven. Men behandelt jou als een voetveeg omdat je het toe hebt gelaten. Hoe moet iemand weten dat jij ontevreden bent als je het niet direct durft te zeggen?

Ik kan wel zeggen dat jij je huwelijk op de klippen laat lopen als je niets zegt. Dat je nu nog van je man houdt betekent niet dat dat gevoel niet kan verdwijnen door de ergernissen die je met hem hebt. Dan is er niets meer wat jullie nog bindt, dus je kan beter die ergernissen uit de weg ruimen voor het te laat is.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:26:23 #24
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_97069727
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:23 schreef missyB het volgende:

[..]

mag ik heel even nu eens 5 minuten aandacht voor mij alsjeblieft?????
ga over 5 minuten maar verder dan over mlig

(poging assertief deel 99)
Dit topic is zeker ook bedoeld ook stil te staan bij individuele users. Je bent hier juist wel op de goede plek. (Ook het modereren op SC is niet meer zo streng. )
The view from nowhere.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:26:24 #25
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_97069728
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:19 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

volgensmij kan ze zich beter niet dingen gaan afvragen van " wil ik nog in de relatie zijn". ze is daar nu al, en getrouwd enzo , en kids. en volgensmij kan ze beter nadenken hoe ze vanaf nu nog het beste ervan kan maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')