Gordon heeft in het verleden al eens eerder een gooi naar het Songfestival gedaan door met een liedje aan het NSF mee te doen. Dat lukte toen niet, in 2009 is hij met De Toppers geweest.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:23 schreef Fred_B het volgende:
Gordon mag van mij best nog eens naar het ESF. Ik denk niet dat er veel Nederlandse artiesten zo ambitieus zijn als hij. Dat moet dan echter wel via een normaal en open NSF. Als hij dan het beste liedje heeft met zijn groep, kunnen ze gaan.
Wat er absoluut niet moet gebeuren is weer zo'n nep-NSF met 5 liedjes van LA The Voices, waarbij de kans enorm groot is dat er helemaal niets heel geschikts is om te kiezen.
Ik vind haar zoquote:Op zondag 29 mei 2011 19:10 schreef grazz het volgende:
Rochelle van XFactor laat net weten dat als zij het aanbod zou krijgen om voor NL naar het ESF te gaan, dat ze dat zou accepteren.
Wie?quote:Op zondag 29 mei 2011 19:10 schreef grazz het volgende:
Rochelle van XFactor laat net weten dat als zij het aanbod zou krijgen om voor NL naar het ESF te gaan, dat ze dat zou accepteren.
Het zou best wel eens goed kunnen gaan, maar ik zie het ook gebeuren dat het dan een scenario wordt à la Glennis Grace/Edsilia Rombley/Hind.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:10 schreef grazz het volgende:
quote:
Daar zijn wij toch voor, om daar voor te zorgen?quote:Op zondag 29 mei 2011 20:41 schreef Greys het volgende:
Zou de TROS dat dan ineens wél goed gaan vinden?
Ook prima. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Liefst zie ik dat legio liedjesschrijvers met goede nummers op de proppen komenquote:Op zondag 29 mei 2011 20:11 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Waarom heeft iedereen het trouwens altijd over Van Tijn? Vergeet niet dat we ook nog iemand anders hebben. Namelijk Tjeerd van Zanen, die de inzendingen van 1999 en 2003 componeerde.
Dit. Nog volslagen onbekende songwriters, van harte welkom.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:13 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ook prima. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Liefst zie ik dat legio liedjesschrijvers met goede nummers op de proppen komen
Als er al een open inschrijving komt, is het toch logisch dat de TROS daarin een voorselectie gaat houden voor wat er in de uiteindelijke show komt?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:21 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik denk dat het wel een realistische optie is dat de TROS open inschrijving houdt, maar wel een artiest heeft gekozen. Dan is nog lang niet alle hoop verloren, tenzij diezelfde TROS gaat selecteren wat wél en wat niet naar de liveshow gaat.
Je zou ook kunnen hebben dat je je als artiest met een nummer mag inschrijven. Rochelle lijkt mij ook wel het overwegen waard.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:04 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Als er al een open inschrijving komt, is het toch logisch dat de TROS daarin een voorselectie gaat houden voor wat er in de uiteindelijke show komt?
En die nummers moeten bij de "artiest" passen. En de "artiest" moet bij de TROS passen en bij de TROS weten ze nou eenmaal niet beter dat het een goed idee is om iemand als Thomas Berge te sturen. En dan krijg je dat Grad Damen of , godbetert, Marianne Weber het winnende nummer schrijft en ben je nog geen steek verder.
Overigens vind ik die Rochelle van hierboven een prettige verrassing!
En dat was een groot succes? Van Tijn werd tenminste nog 6e en 4e.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:11 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Waarom heeft iedereen het trouwens altijd over Van Tijn? Vergeet niet dat we ook nog iemand anders hebben. Namelijk Tjeerd van Zanen, die de inzendingen van 1999 en 2003 componeerde.
Dit inderdaad. "Hee-ja hoppa-hee, ze kwamen overzee...". Die weet ik nog altijd, en die werd notabene vierde.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:30 schreef TheVulture het volgende:
Volgens mij was het in 1998 zo dat de NOS een aantal bekende componisten benaderde om een liedje te schrijven... die vormden de helft van het deelnemersveld... zij moesten er ook zelf een artiest bij zoeken. De andere helft van de inzendingen kwam via een open inschrijving.
Die finale van 1998 was in mijn ogen de sterkste die we ooit hebben gehad.
Zou fijn zijn als de TROS die blauwdruk eens van stal haalde
Zo kom je nog eens ergens achter! Ik bekeek net even de voorronde uit 1998 en zie dat Charlie Lownoise en Mental Theo aan daarin meededen als componisten! Echt nooit geweten!quote:Op maandag 30 mei 2011 11:30 schreef TheVulture het volgende:
Volgens mij was het in 1998 zo dat de NOS een aantal bekende componisten benaderde om een liedje te schrijven... die vormden de helft van het deelnemersveld... zij moesten er ook zelf een artiest bij zoeken. De andere helft van de inzendingen kwam via een open inschrijving.
Die finale van 1998 was in mijn ogen de sterkste die we ooit hebben gehad.
Zou fijn zijn als de TROS die blauwdruk eens van stal haalde
Dit was een van mijn favorieten toenquote:Op maandag 30 mei 2011 15:37 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Zo kom je nog eens ergens achter! Ik bekeek net even de voorronde uit 1998 en zie dat Charlie Lownoise en Mental Theo aan daarin meededen als componisten! Echt nooit geweten!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |