Blueband brood is koemelk vrij, niet de puntjes, maar het brood.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:47 schreef Noa24 het volgende:
Hoeveel en wat eten jullie kinderen eigenlijk?
Isabelle (8 maand) heeft het volgende schema:
07.00: Fles melk 180 ml
09.30: Fruit circa 125 tot 150
12.00: Fles melk 180 ml
15.00: Groente + aardappel circa 125 tot 200
17.00: Fles melk 180 ml
22.00: Fles melk 180 ml
Ze krijgt nog geen brood..Willen we wel mee gaan beginnen, het is alleen lastig omdat ze koemelkvrij moet eten.
en de meeste bruine broden zijn met water gemaakt en niet met melk.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Blueband brood is koemelk vrij, niet de puntjes, maar het brood.
Dan moet ik dus gewoon beter uit mn doppen kijken. Ik zag wel smeergeit... Maar geit smaakt duidelijk zo anders...quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
philadelpia heeft zonder toevoegingen en mon chou ook. Ligt bij de Hoogvliet bij de smeerkazen enzo.
Haha, ik zie het ja. Ik heb nu geen rijstwafels in huis, maar ik herinner me dat er 0,2 procent zout in zit. 2 procent is al weinig, 0,2 procent is héél weinig. En dan is het ook nog eens 0,2 procent van... tja, wat weegt een rijstwafel?quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:48 schreef Noa24 het volgende:
[..]
Pvoess zegt juist weer dat er veel zout in zit..hmm
quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:53 schreef Ticootje het volgende:
Ik maak me drukker om de prijs.. Die van zonnatura zijn een euro die vand e euroshopper el cheapo zijn 28 cent.
Claudia heeft gelijkquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:48 schreef Noa24 het volgende:
[..]
Pvoess zegt juist weer dat er veel zout in zit..hmm
ja en ze smaken hetzelfde en er zit net zoveel zout inquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:53 schreef Ticootje het volgende:
sorry, maar om zoutloze en niet zoutloze rijstwafels kan ik me echt niet druk maken. t kind eet er nog niet eens een halve van en nog niet eens dagelijks...
Ik maak me drukker om de prijs.. Die van zonnatura zijn een euro die vand e euroshopper el cheapo zijn 28 cent.
Ik begon met een korst geven.. Zelf laten ontdekken. Daarna eens wat op gaan smeren en stukjes snijden en een beetje helpen met naar binnen duwen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:55 schreef Noa24 het volgende:
Kijk dat zijn tips, bedankt!
Hoe begonnen jullie trouwens met brood? Eerst een korst of gaven jullie gewoon een klein stukje brood?
Oh allisonbrood vind ik niet te nagelen. Dat is denk ik het smerigste brood ooit. Ik hou wel van bruin enzo, maar de structuur van allison staat me heel erg tegen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:55 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Claudia heeft gelijker zit niet zo heel veel zout in rijstwafels, als je zout-intake echt belangrijk vindt kun je beter natrium-arm brood van becel kopen ipv gewoon brood.
@Tico philadelphia en mon chou idderg lekker
@Noa, wij halen blue band brood, oerbrood of allison-volkoren (liefst die laatste) die zijn koemelk-vrij. En als je in het Westland woont... er is ook Westlands vers brood bij de bakker te koop dat koemelk-, soja- en lactosevrij is (stomtoevallig komen ze 2 weken nadat ik erom vroeg bij de bakker met zo'n brood op de proppen)
tis heel compact.. ik vindhet ook niet zo lekker.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh allisonbrood vind ik niet te nagelen. Dat is denk ik het smerigste brood ooit. Ik hou wel van bruin enzo, maar de structuur van allison staat me heel erg tegen.
Dat wist ik natuurlijk gewoon.quote:
Bluebandbrood vind ik nooit lekker vers.. Geen lekkere harde korst, maar toen ik op dieet stond vond ik dat 1 van de betere broden die koemelk vrij waren.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:02 schreef Vicky het volgende:
[..]
tis heel compact.. ik vindhet ook niet zo lekker.
wij begonnen ook met een broodkorst.
niet meer toch?quote:
Nee joh, die kleintjes groeien het eerste jaar echt op de melk.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:02 schreef Noa24 het volgende:
Ik merk dat ik heel erg sterk het gevoel heb dat het sneller moet ofzo. Dat ze te weinig krijgt, terwijl als ik weer lees dat Tico zegt "het is maar bijvoeding" dat het allemaal nog niet zo'n vaart hoeft te lopen. Misschien dat ik al wel meer tussendoortjes moet geven. Wil het waarschijnlijk te perfect doen ofzo. Nougoed, einde ego post.
ja ditoquote:Op donderdag 19 mei 2011 22:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bluebandbrood vind ik nooit lekker vers.. Geen lekkere harde korst, maar toen ik op dieet stond vond ik dat 1 van de betere broden die koemelk vrij waren.
Oh er zijn hier ook nog dagen dat ze vooral melk krijgt en alleen avondeten.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:05 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Het verbaasde mij ook dat ze zeiden dat ze weinig bijvoeding krijgt. Ik heb maar niet verteld dat ze soms alleen maar 4 flessen krijgt of maar 1x bijvoeding #slechte moeder#
Amelie heeft het heel lang gedaan op stukjes tomaat, een stukje rijstwafel en hoofdzakelijk borstvoeding, de rest liet ze gewoon staan. Niet druk om maken hoor, je merkt hoort het vanzelf wel als ze meer honger hebbenquote:Op donderdag 19 mei 2011 22:05 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Het verbaasde mij ook dat ze zeiden dat ze weinig bijvoeding krijgt. Ik heb maar niet verteld dat ze soms alleen maar 4 flessen krijgt of maar 1x bijvoeding #slechte moeder#
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |