quote:
Op donderdag 26 mei 2011 20:33 schreef Guus Muisarm het volgende:[..]
Wat is je zone gezever eigenlijk? Of je nu 1 zone hebt of 100 die veren staan niet met elkaar in verbinding via usb ofzo om mee te veren als de ander draait.
De enige reden die ik zo kan bedenken is de drukverdeler die over het gehele matras loopt en "meetrekt" als er iemand wat draait of springt of whatever doet op bed. En dat ding ligt bovenop de veren met jouw zone's. Die overigens in de lengte lopen, niet in de breedte.
Zone's lopen in de breedte richting, zo word je hoofd meer ondersteunt, en je voeten minder.
Verschillende zone's zorgen er wel degelijk voor dat de druk beter verdeelt word, en dat je gewoon kunt bewegen, zonder dat de ander daar last van heeft. Die verdeler kan me niet boeien, ik zeg alleen dat een matras met zone's beter de bewegingen van de ander compenseert, waardoor je er minder last van hebt. Hoe ik dat zo zeker weet? Ik heb dat zelf getest in een (goede) beddenwinkel. Gewoon met mijn vriendin toendertijd geprobeert, zij ging erop liggen, en de ik ging in en uit bed, en andersom ook. En bij het ene bed merkte je dat beter als bij het andere bed. Van alle matrassen hadden ze een stukje liggen dat was opengewerkt, zodat je kon zien hoe het was opgebouwd.
Ik snap niet waarom je mijn posts over zones gezever noemt, het is gewoon hoe ik het ervaar. En volgens mij gaat het TS daarom. Niet om theoretisch gelul over een drukverdeler.
TS ga gewoon naar een beddenwinkel, een goede, en dus niet naar Beter Bed ofzo. En probeer het gewoon.
[ Bericht 17% gewijzigd door tja77 op 27-05-2011 08:09:15 ]