Mooi, laat die teken het Gooi maar ontwijken, scheelt mij weer een hoop extra werkquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:26 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Zelfs teken ontwijken het 't Gooi.
http://www.natuurbericht.nl/?id=5850
Ja, dat heb ik ook, maar dat is toch weer gif. Als het om een incidenteel geval gaat, geef ik dat mijn hondje liever niet (en hoe vaker iets gebruikt wordt, hoe resistenter het ongedierte wordt). 1 of 2 teken per 2 maanden kan ik mee leven, dat vind ik nog acceptabel. Maar de vorige jaren was het echt veel erger. Als ik hem dan kamde na het uitlaten liepen er soms wel 5 over hem heenquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:35 schreef mschol het volgende:
kan je niet gewoon preventief een middeltje tegen teken geven?
voor de mens ja, ik heb nog nooit gehoord van een hond die er ziek van werd (en de honden van mijn ouders en andere familie/kennissen hebben echt al honderden teken gehad alles bij elkaar)quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:48 schreef 2510 het volgende:
1 of 2 teken kun jij nog mee leven, en wat als die ene teek lyme bij zich draagt? Dan heb je wel gelijk een doodzieke hond als je een beetje pech hebt. En die kans is vrij groot, de laatste telling heeft uitgewezen dan ruim 44 procent van de teken besmet is met lyme.
Je moet een afweging maken he. Al dat vlooien/ tekengif is ook niet bepaald gezond voor je hond. En vlooiendruppels krijgt hij van Maart tm Oktober (soms in December/ Januari 1 als het een zachte winter is). Dat gif komt in hun bloedbaan terecht en kan ook schadelijk zijn voor het centraal zenuwstelsel.quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:48 schreef 2510 het volgende:
1 of 2 teken kun jij nog mee leven, en wat als die ene teek lyme bij zich draagt? Dan heb je wel gelijk een doodzieke hond als je een beetje pech hebt. En die kans is vrij groot, de laatste telling heeft uitgewezen dan ruim 44 procent van de teken besmet is met lyme.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:06 schreef Dandilion het volgende:
Onze hond komt wekelijks in het bos, dus heeft ze preventief zo
N teken middeltje. Pas nog een uit haar kop verwijderd. Bah!!!
Misschien is het daar erger omdat daar natuurlijk ook veel water in de buurt is? (dus de luchtvochtigheid veel hoger is). Ik weet het ook niet, maar hier valt het iig 100% meequote:Op vrijdag 20 mei 2011 07:41 schreef Leipo666 het volgende:
mijn ouders lopen tussen Hilversum en Loosdrecht (horneboegse heide) en daar mogen de honden wel los achter de omheiningmaar daar ook: het ene jaar is het erger dan het andere jaar.
Austerlitz bij zeistquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:50 schreef childintime het volgende:
[..]
Je moet een afweging maken he. Al dat vlooien/ tekengif is ook niet bepaald gezond voor je hond. En vlooiendruppels krijgt hij van Maart tm Oktober (soms in December/ Januari 1 als het een zachte winter is). Dat gif komt in hun bloedbaan terecht en kan ook schadelijk zijn voor het centraal zenuwstelsel.
En wat Leipo schrijft; ruim 30 jaar honden en ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat 1 van onze honden lyme kreeg of het van iemand gehoord in de uitlaatgebieden.
Waar is dat dan Godmother? Hier dus echt vrijwel niets....Misschien zijn ze allemaal vertrokken omdat het Gooi toch niet was wat het leek
Kleine teekjes zijn moeilijk te verwijderen, daar heb je zowat de O'tom tekentang voor nodig.quote:Op zondag 29 mei 2011 01:43 schreef oh-oh het volgende:
Ik behandel maar 1 van mijn honden tegen vlooien, vanwege een allergie, de rest behandel ik niet.
Ik heb dan wel de mazzel dat je bij de naakten alles goed ziet lopen / zitten.
Ik had trouwens begrepen dat teken amper kwaad kunnen als je ze binnen 24 uur verwijdert?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |