abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98707871
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 01:36 schreef childintime het volgende:
Zo, na de regen van de laatste tijd dus wel weer tekendruppels aan de hond gegeven. Hij had er ineens zomaar 4 op zich lopen na de wandeling (en dat gemiddelt 3 maal daags) :N Helaas moest hij dus zijn druppels.
Welke druppels werken dan preventief tegen teek?
  maandag 27 juni 2011 @ 11:16:57 #52
244933 trovey
Nachtoele
pi_98712405
Ik ben anders wel een teek tegengekomen vorige week }:| ....op mezelf. |:( Op mijn honden tref ik ze nooit aan want die zijn beschermd, nee als ik een teek aantref is het altijd op mezelf. :r
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 27 juni 2011 @ 20:32:17 #53
346803 Hondenoutlet
Ik wou dat ik twee hondjes was
pi_98734575
Edit: Spam bestrijden we ook op FOK!

[ Bericht 90% gewijzigd door senesta op 27-06-2011 21:09:25 ]
www.hondenoutlet.nl
  dinsdag 28 juni 2011 @ 01:14:48 #54
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_98749417
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 07:28 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Welke druppels werken dan preventief tegen teek?
Exil tick off geef ik hem. Alleen in tekenperiodes. Normaal krijgt hij altijd Stronghold omdat dat ook tegen oormijt en spoel en haakworm werkt. De eerste paar dagen na toediening kan het nog weleens gebeuren dat hij een teek oploopt, maar die vind je dan verdroogd in hem terug. Na een dag of 4 werkt het optimaal.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 01:18:55 #55
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_98749542
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:16 schreef trovey het volgende:
Ik ben anders wel een teek tegengekomen vorige week }:| ....op mezelf. |:( Op mijn honden tref ik ze nooit aan want die zijn beschermd, nee als ik een teek aantref is het altijd op mezelf. :r
Zat'ie er al in Trovey? Ranzige pokkebeesten zijn het :( Als het morgen echt veel gaat regenen dan vrees ik voor een tekenexplosie, helemaal als aan die buien voorafgaand extreme warmte is geweest zoals nu.

Wat ook kan helpen (bij je hond) is hem kammen/ borstelen zodra hij uit is geweest. Dat deed ik met mijn Jack Russel, omdat hij gladharig was, kamde je zo de teken eraf. Met de Westie is dat wat lastiger, die heeft zoveel haar en vooral aan dat pluizige haar blijven ze lekker kleven.
pi_98804556
Argh, ik had gelukkig in mijn leven nog nooit met teken te maken gehad, denk dat mijn ouders dat vroeger met de huisdieren oploste en ik heb een binnenkat! Maar toen we laatst de kat van mijn vriend wilden verhuizen naar het nieuwe huis bleek zij een teek opgelopen te hebben.
Mijn vriend is zo'n watje met zijn kat, hij wilde het zijn zus laten doen, maar ja wat kost een tekentang nou, en hij woont tegenover een dierenwinkel. Dus ik ben stoer een tekentang gaan kopen en heb die kat bevrijd. Nou ja, of zij het ook zo zag?
Ondanks dat de kat behoorlijk aan het krijsen was hoorde ik de teek ook een soort van 'krassen'. de informatie die ik opgezocht had over teken was ook al niet zo vrolijk makend en die plaatjes zijn al helemaal niet om over naar huis te schrijven!
tot overmaat van ramp vond ik vandaag een worm bij haar kont, gelijk ontwormd natuurlijk, maar samen met de vliegexplosie maakt dat ik nu alles vies vind :{w en overal dingen voel kriebelen/moet krabben }:|
And the druids turn to stone...
pi_98804667
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 01:18 schreef childintime het volgende:

[..]

Zat'ie er al in Trovey? Ranzige pokkebeesten zijn het :( Als het morgen echt veel gaat regenen dan vrees ik voor een tekenexplosie, helemaal als aan die buien voorafgaand extreme warmte is geweest zoals nu.

Wat ook kan helpen (bij je hond) is hem kammen/ borstelen zodra hij uit is geweest. Dat deed ik met mijn Jack Russel, omdat hij gladharig was, kamde je zo de teken eraf. Met de Westie is dat wat lastiger, die heeft zoveel haar en vooral aan dat pluizige haar blijven ze lekker kleven.
Het kreng zat zo vast dat mijn tekentang niets uithaalde en ik met een normaal pincet het ding moest verwijderen. :( Zat aan de binnenkant van mijn enkel, nagenoeg op de knokkel van de enkel dus eigenlijk helemaal geen warme broeierige plek.....die teek faalde dus behoorlijk :+ Nu is het oppassen of ik verschijnselen krijg want ik weet niet hoe lang dat beest er heeft gezeten. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_98807084
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 02:24 schreef childintime het volgende:

[..]

Aaaach, dat is echt zielig....Zij kunnen er echt helemaal niets tegen doen. Als ik zo'n egeltje zou zien dan zou ik hem oppakken en de teken eruit trekken.
Heb je goeie handschoenen? :+
pi_98808737
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 01:14 schreef childintime het volgende:

[..]

Exil tick off geef ik hem. Alleen in tekenperiodes. Normaal krijgt hij altijd Stronghold omdat dat ook tegen oormijt en spoel en haakworm werkt. De eerste paar dagen na toediening kan het nog weleens gebeuren dat hij een teek oploopt, maar die vind je dan verdroogd in hem terug. Na een dag of 4 werkt het optimaal.
Met permethrin ,nee laat maar .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Permethrin
  donderdag 30 juni 2011 @ 02:30:49 #60
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_98853722
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:01 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Met permethrin ,nee laat maar .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Permethrin
En dat bedoel ik dus met al die vergiffen. Ik heb er ook een hekel aan. Maar als mijn dier opgevreten wordt door ongedierte moet ik er dus wel iets aan doen. Het is gelukkig bijna eind van de actieve tekentijd. Dan kunnen we weer doorgaan met de Stronghold (selamectine, wat hartritmestoornissen en stoornissen in het centraal zenuwgestel kan veroorzaken) tegen de vlooien, wormen ed. Je moet helaas wat.....Een paar jaar terug gebruikte ik geen anti tekenmiddelen. Op den duur had hij er na elke uitlaatbeurt een stuk of 10 over zich heen lopen. Dat werd me toch echt te gek :{w
  donderdag 30 juni 2011 @ 02:40:17 #61
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_98853854
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:54 schreef trovey het volgende:

[..]

Het kreng zat zo vast dat mijn tekentang niets uithaalde en ik met een normaal pincet het ding moest verwijderen. :( Zat aan de binnenkant van mijn enkel, nagenoeg op de knokkel van de enkel dus eigenlijk helemaal geen warme broeierige plek.....die teek faalde dus behoorlijk :+ Nu is het oppassen of ik verschijnselen krijg want ik weet niet hoe lang dat beest er heeft gezeten. ;(
Je kan even langs de huisarts. De verschijnselen kunnen lang op zich laten wachten. Ik loop al 30 jaar met honden in natuurgebieden en heb nooit een teek gehad (gelukkig).

@pasopikbijt; ik heb dikke handschoenen ja. Als ik een egeltje vind met teken, dan zou ik hem meenemen en de teken proberen te verwijderen :Y

@ panthera, daarom gebruik ik dus Stronghold. Mijn kat was niet wormvrij te krijgen toen hij jong was. Spuugde alles uit en at niet als er gemalen pillen in zijn eten zaten. Met Stronghold had hij geen keus en was wel van zijn spoel en haakwormen af. Oke, het kost wel wat,maar om je dier gezond te houden heb je wel wat voor over.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')