Please please dit heb ik nodig hoorquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:24 schreef Natrium het volgende:
Ik kan me herinneren uit 't vorige topic, dat iemand een bestandje zou maken, in keuzevorm per ondewerp etc, met alle begrippen.
Was dit een mooie droom of komt die er echt aan, en if so, door wie zou die gemaakt worden?
Was toch geen ijle droom:quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Echt programma, en dan gesorteerd op alfabet. Menu opgedeeld in A->H, I->O enz, en dan als je bijv A-H opent dat je dan alle letters ziet, en daarna de woorden.
Beetje ingewikkeld mss, wel overzichtelijk.
Ja, dat was ik. Maar ik was met de begrippen die iemand van Havo had, bij D, en zat al op 25kbquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:24 schreef Natrium het volgende:
Ik kan me herinneren uit 't vorige topic, dat iemand een bestandje zou maken, in keuzevorm per ondewerp etc, met alle begrippen.
Was dit een mooie droom of komt die er echt aan, en if so, door wie zou die gemaakt worden?
En dan geen linkje geven met het vorige topic. Moet ik dan ook alles zelf doen?quote:
[VWO] Economiequote:Op woensdag 18 mei 2011 21:41 schreef Maraca het volgende:
[..]
En dan geen linkje geven met het vorige topic. Moet ik dan ook alles zelf doen?
Op youtube legt ook een leraar die modellen uit! Weet niet meer de link maar je moet even een beetje op wat termen zoekenquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:48 schreef TMartina het volgende:
Iemand ergens een goede site met uitleg over keniyaanse modellen?
quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:02 schreef Corkscrew het volgende:
Het enige wat me daarvan bij zal blijven zijn de stripjes met Bob van Zwendelen en Henk Argeloos.
Ik snapte de stripjes nietquote:Op woensdag 18 mei 2011 23:05 schreef Tim0309 het volgende:
NOPE.
Wat een held was dat. Je kon gewoon zien dat het hele vak Economie hem geen reet boeide
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 | Y=inkomens L=lonen Ln=lenen WK=wisselkoers R=rente I=investeringen C=consumptie EV=effectieve vraag P=prijs S=sparen (K)/(B)In=(kosten)/(bestedings)inflatie O=overheid (p)/(m)/(l)kpp = (productie)/(machine)/(loon)kosten perproduct B=bezuinigingen Pro=productie W=werkloosheid RDEL=relatief duur exportland E=export M=import (O)GBL=(on)gunstig beleggingsland Vm = vraag munt Am = aanbodmunt KK=Koopkracht B+ > EV- > P- > In- Geldgroei > C+ > EV+ > Pro+ > Av+ > L+ > doorberP > P+ > lkpp+ Hoge WK > RDEL > E- > EV- > P- > BIn- I > P+ > E- > WK- I+ > Vm+ > R+ > RGEL > Vm+ > WK+ ICP- > RDEL > Vm- > WK- Krappe geldmarkt > V>A > R+ > GBL > Vm+ > WK+ L- > KK- > M- > Uitgaven- > overschot BB L- > lkpp- > doorberP > P- > In- L- > Y- > C- > EV- > In- L+ > EV+ > Uitgave+ > P+ > M+ > Am+ > WK- L+ > KK+ > M+ > Am+ > WK- L+ > KK+ > M+ > Mquote+ L+ > lkpp+ > doorberP > P+ > KIn L+ > lkpp+ > doorberP > P+ > RDEL > Vm- > WK- L+ > lkpp+ > P+ > RDEL > E- > Equote- L+ > P+ > L+ > P+ > enz > RDEL > Vm- > WK- L+ > P+ > Leis+ > L+ > P+ > Leis+ enz L+ > Y+ > Uitgave+ > P+ > RDEL > Vm- > WK- R+ > GBL > buitenla.beleggers+ R+ > GBL > Vm+ > WK+ R+ > GBL > Vm+ > WK+ > RDEL > ICP- R+ > InkomstOverhei+ > aflossenSS > UitgaveOverh+ R+ > lenen duur > I- > EV- > Pro- > W+ R+ > lenen duur > I- > WinstBedrijv- > aandeelkoers- > OBL R+ > S+ > C- > EV- > P- > W+/In- R+ > S+ > Ln W+ > L- > lkpp- > P- > RGEL > Vm+ > WK+ WK- > buitlaproduurder > M- > binnenlandse vraag + > Pro+ WK- > P- > E+ > ICP+ WK- > RGEL > E+ > EV+ WK- > RGEL > E+ > EV+ > Pro+ > recessie tegengaan WK- > RGEL > ICP+ korte termijn: DiepteI > mkpp + doorberP > P+ > In+ Lange termijn: DiepteI > PC+ > pkpp- > doorberP > P- > In- |
Mequote:Op donderdag 19 mei 2011 12:06 schreef GemaskerdeMuchacho het volgende:
Ik check het wel ff na me M&O.
1+1 =quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:14 schreef GemaskerdeMuchacho het volgende:
Ik zat het nu alvast door te kijken. Redeneren. Jij bent mijn held.![]()
Maar je hebt er RGEL en RDEL staan, maar alleen de uitleg: RDEL=relatief duur exportland
RGEL is relatief goedkoop export land?
Dat is de basis van waaruit je vrijwel alle beredeneer vragen kunt beantwoorden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:25 schreef GemaskerdeMuchacho het volgende:
Economie vind ik kut hoor. Ik heb daar 3 jaar lang een docent voor gehad die echt niet capabel is om les te geven. Elke vraag ging hij in het antwoordmodel opzoeken van In Percent, wat ook nog eens een kut oud rot boek is. Pest me er niet mee.
Wat ik wel weet is dat een lage munt goed is voor de export.![]()
Maar niet alles. Als er geen wisselkoers in voor komt dan lijkt het me onlogisch dat te antwoorden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:27 schreef Sokz het volgende:
[..]
Dat is de basis van waaruit je vrijwel alle beredeneer vragen kunt beantwoorden.
Mwuah, waarom kan een hoger loon leiden tot zowel meer of minder werkeloosheid?quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:29 schreef GemaskerdeMuchacho het volgende:
[..]
Maar niet alles. Als er geen wisselkoers in voor komt dan lijkt het me onlogisch dat te antwoorden.
Het kan tot meer werkloosheid leiden, omdat bedrijven meer geld kwijt zijn aan de loonkosten waardoor er niet geinvesteerd kan worden in arbeidsplaatsen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:30 schreef Sokz het volgende:
[..]
Mwuah, waarom kan een hoger loon leiden tot zowel meer of minder werkeloosheid?
Aanbod op de arbeidsmarkt = personeel/arbeiders die zich aanbieden om te gaan werkenquote:Op donderdag 19 mei 2011 12:41 schreef herdiq het volgende:
ff een vraag
Krappe/gespannen arbeidsmarkt: veel vraag en weinig aanbod op de arbeidsmarkt.
betekent dat nou dat er dat arbeiders zich aanbieden om te werken of dat bedrijven zoeken naar personeel
Ruime arbeidsmarkt: er is weinig vraag en veel aanbod
Dit is dan het teegnovergestelde van erboven
Krappe arbeidsmarkt = Bedrijven zoeken mensen waarvan er niet genoeg zijn. Lonen kunnen hoger worden hierdoor.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:41 schreef herdiq het volgende:
ff een vraag
Krappe/gespannen arbeidsmarkt: veel vraag en weinig aanbod op de arbeidsmarkt.
betekent dat nou dat er dat arbeiders zich aanbieden om te werken of dat bedrijven zoeken naar personeel
Ruime arbeidsmarkt: er is weinig vraag en veel aanbod
Dit is dan het teegnovergestelde van erboven
Ehy bedankt staat echt zoveel nuttige dingen. DEze begrippen gaan regelrecht mij GR in.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:14 schreef Nezhi het volgende:
Handige site met samenvattingen van alle lesbrieven
http://members.home.nl/rsmeets/VWOindex.htm
en http://members.quicknet.nl/dewinter/eco/index.html
Inderdaad, je hebt gelijk.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:43 schreef Alisa_jade het volgende:
Er staat in het notefolio bestand bij overheid, dat bij overbesteding de uitgaven van de overheid worden vergroot en dat de overheid de belastingen zal verlagen. Ik denk dat je onderbesteding en overbesteding hebt omgedraaid.
Er komt gewoon geen prijselasticiteit in voor.. Als het in samengevat bij SE staat, ga ik er vanuit dat dat klopt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:07 schreef herdiq het volgende:
Hallo
Ik heb vernomen dat we geen prijselasticiteit krijgen echter heb ik wel in een examen van vorig jaar prijselasticiteit. Moet ik het nou voor de zekerheid leren. In mijn samgevatboekje staat dat consumenten en welvaart niet hoeft.
Ja, dat klopt, maar als je gewoon naar het model kijkt zie je vanzelf dat het wiskundig gezien zo moet zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:47 schreef Abejacob het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom de multiplier van de exogene belastingen altijd negatief is?
Dacht zelf aan het volgende: als de overheid de belasting verhoogt, zal het besteedbaar inkomen van de consument dalen (hij moet namelijk van zijn inkomen een groter deel aan belasting af gaan dragen). Als het besteedbaar inkomen daalt, daalt ook de effectieve vraag (met een lager inkomen kan men minder besteden) en daarmee het nationaal inkomen. Klinkt plausibel, maar is het goed?
Eh, kan iemand me vertellen wat exogene belasting is?quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:53 schreef PompTieDom het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, maar als je gewoon naar het model kijkt zie je vanzelf dat het wiskundig gezien zo moet zijn.
Hogere Bo -> hogere B -> kleinere C -> kleinere Y
Mijn lerares zegt dat pijltjesschema's het duidelijkst zijn. Loonkosten dalen -> nettoloon stijgt -> consumptie stijgt-> etc etc. Overzichtelijk en minder kans op fouten omdat het overzichtelijker isquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:02 schreef Corkscrew het volgende:
Wat valt eigenlijk aan te raden bij beredeneer-opdrachten: uitleggen aan de hand van geschreven uitleg, door middel van schema's of door een combinatie van beide?
en andere delen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:59 schreef DidoCarthago het volgende:
[..]
Op youtube legt ook een leraar die modellen uit! Weet niet meer de link maar je moet even een beetje op wat termen zoeken.
Klopt, die vraag is gewoon niet goed gesteld. Ze vragen niet naar welke manieren voor vermijdingsgedrag. Foute vraagstelling.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:50 schreef Nezhi het volgende:
Exogenen: van buitenaf, niet afhankelijk van Y. Weet alleen niet echt hoe dat de belasting beïnvloed, ik dacht dat het autonoom was
Ik heb een vraag over het examen van 2010
Leg uit hoe verhoging van de belastingdruk in Nederland kan leiden tot
vermijdingsgedrag van belastingplichtigen.
maximumscore 2
Voorbeelden van een juist antwoord zijn:
− Een antwoord waaruit blijkt dat de belastingplichtige (meer)
belastingbetaling ontwijkt door verminderde participatie aan betaalde
arbeid of door in een ander land te gaan werken / wonen.
− Een antwoord waaruit blijkt dat de belastingplichtige (meer)
belastingbetaling ontduikt door bepaalde (extra) inkomsten niet op te
geven aan de fiscus.
Maar dit is toch niet een uitleg van waarom ze vermijdingsgedrag tonen?
Ik had als antwoord dat ze sneller belasting zullen vermijden door te stoppen met werken, want het verschil tussen het netto-loon en een uitkering wordt kleiner.
Dank u zeerquote:Op donderdag 19 mei 2011 10:41 schreef Pino112 het volgende:
http://uploaded.to/file/ruufjz63
http://www.multiupload.com/4T3228JQD7
Als het qua inhoud niet klopt, meld het dan even.
hoe weet je dat?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:07 schreef Femke3112 het volgende:
Jep
Ik ga voor 22 van de 59 punten. Dan heb ik (met een norm van 0,0) een 3,4 en sta ik nog een 6
is dat haalbaar? XD
Tuurlijk is het haalbaar. Is het weer 59 punten? Vorig jaar ook al in CE2quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:07 schreef Femke3112 het volgende:
Jep
Ik ga voor 22 van de 59 punten. Dan heb ik (met een norm van 0,0) een 3,4 en sta ik nog een 6
is dat haalbaar? XD
Klootzak.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:09 schreef Woerd26 het volgende:
Ik ga voor de 1.5, dan sta ik nog voldoende
Maak je geen zorgen, natuurkunde en scheikunde sta ik een 5.8 en 5.6quote:
Heb ik ook. N&G, had eigenlijk E&M moeten doenquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:11 schreef Woerd26 het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, natuurkunde en scheikunde sta ik een 5.8 en 5.6![]()
Gewoon verkeerde pakket gekozen..
Ja met Ak en geschiedenis. Wat een feestje was dat geweest.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Heb ik ook. N&G, had eigenlijk E&M moeten doen.
Ik ga voor 30 punten, dan heb ik een 4.6 bij N-term=0, en ik sta nu een 6.5quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:13 schreef Femke3112 het volgende:
1,5 en dan nog een voldoende staan? wow, doe je goed![]()
met een 1,4 sta ik een 4,5. maar ik wil eigenlijk wel een 6 proberen te staan, dus 3,4 halen.
En het aantal punten staat gewoon op eindexamen.nu. Bij cijfers berekenen en dan gewoon economie, 2011 nemen.
Dan doe je die oefenen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:17 schreef yosander het volgende:
Iemand nog tips voor betoog? Heb er geen een geoefend dit jaar.
Zit wat inquote:
Baas, ga voor de 10quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:09 schreef Woerd26 het volgende:
Ik ga voor de 1.5, dan sta ik nog voldoende
Dat lijkt me geniaal inderdaad, maar na wat examens gemaakt te hebben vrees ik dat ik nooit alle punten kan halen voor die beredeneervragen. Die vallen altijd gierig uit. Daarnaast is het amper rekenen.quote:
Wat bedoelen ze hier precies mee?quote:Uit het antwoord moet blijken dat een deel van de negatieve externe effecten nu wordt geïnternaliseerd.
Dus als jij zakt is het mijn schuld he!?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:33 schreef yosander het volgende:
Blergh, zoveel valt er eigenlijk niet meer te leren voor economie. Vorige en deze week die samenvatting van 40 pagina's doorgenomen en vandaag nog een half examen. 90% is inzicht en voor de rest zet ik mijn geld in op de bestandjes van Pino!
quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:45 schreef Tijz het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze hier precies mee?(het is het antwoord op vraag 13, 2010-II)
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:59 schreef Daev het volgende:
Internaliseren betekent iets van 'zich eigen maken' geloof ik, dus dan wordt bedoeld dat met het geld dat ontvangen wordt door die heffingen die negatieve effecten, of wat jij noemt CO2-uitstoot, bestreden kunnen worden. Dus ik denk van wel
Jaquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dus als jij zakt is het mijn schuld he!?![]()
Ik heb hem ook gemaakt, maar ik vind dat ik ook sommige vragen goed heb, maar dat staat niet in het antwoordenmodel. Die heb ik dus voormezelf fout gerekend, kwam uit op een 4.7. En soms nog een gebrek aan begrippen, externe effecten enzo wist ik nietquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:50 schreef Tijz het volgende:
O oke zoiets dacht ik zelf ook al.
Ik heb net 2010-II gemaakt en dat ging best goed. Sommige vragen waren zo makkelijk dat ik echt ging twijfelen of ik niet iets over het hoofd had gezien of zo.
Hoeft niet.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:55 schreef Nezhi het volgende:
Een vraagje, waaruit bestaat de lopende rekening? Saldo van goederen + diensten + kapitaalrekening?
Dat betekend dat het geld dat ze ermee krijgen gebruikt wordt om de negatieve externe effecten tegen te gaan denk ik.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:45 schreef Tijz het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze hier precies mee?(het is het antwoord op vraag 13, 2010-II)
quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:40 schreef feyenoordfan92 het volgende:
vraagje: wat is het inverdieneffect???
quote:Het inverdieneffect treedt op wanneer de overheid haar bestedingen verhoogt. Door deze
verhoging zal het nationaal inkomen toenemen. Hiervan komt weer een deel terug bij de
overheid door belastingen
als de overheid de economie stimuleert, wordt de EV groter en dus ook de productie, Nationaal inkomen stijgt, en dan stijgen de belastingontvangsten omdat mensen meer consumeren. (overheid verhoogt de belasting ook om bestedingsinflatie tegen te gaan), De stijgende belastingontvangsten noemen we inverdieneffect, omdat het deel wat de overheid stimuleert (stel ze investeren 10 miljard, en krijgen 2,5 miljard terug via de belastingontvangsten, dan hebben ze dus een inverdieneffect van 2,5 miljard op de 10 miljard die ze investeerden). Uitverdieneffect is dan precies andersom lijkt me.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:40 schreef feyenoordfan92 het volgende:
vraagje: wat is het inverdieneffect???
Mijn tip is: gewoon opschrijven wat je weet en elk kopje beantwoorden, en je hebt minimaal 4 punten van de 8. nooit overslaan dus.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:17 schreef yosander het volgende:
Iemand nog tips voor betoog? Heb er geen een geoefend dit jaar.
Je moet het evenwichtsinkomen kunnen uitrekenen (even een gesloten economie als voorbeeld genomen):quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:50 schreef ThaTim het volgende:
Wie kan even alle rekengedeeltes op een rijtje zetten? Modellen, indexcijfers, MO/MK en die shit?
atp is productie;aantal werekndequote:Op donderdag 19 mei 2011 18:04 schreef Tijz het volgende:
[..]
Je moet het evenwichtsinkomen kunnen uitrekenen (even een gesloten economie als voorbeeld genomen):
C=0,75(Y-B)+20
B=0,20Y
I=40
O=50
EV=C+I+O
Y=C+I+O
Y=0,75(Y-0,20Y)+20+40+50
Y=075(0,80Y)+110
Y=0,6Y+110 --> Y-0,6Y=110 --> 0,4Y=110 --> Y=275
Voor de rest zijn er toch niet echt rekengedeeltes die je kunt leren? Dat met MO en MK hoeft niet bij het CE
Werkeloosheid (zowel structureel als conjunctureel) kunnen berekenen. + 'spelen' met de multiplier.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:04 schreef Tijz het volgende:
[..]
Je moet het evenwichtsinkomen kunnen uitrekenen (even een gesloten economie als voorbeeld genomen):
C=0,75(Y-B)+20
B=0,20Y
I=40
O=50
EV=C+I+O
Y=C+I+O
Y=0,75(Y-0,20Y)+20+40+50
Y=075(0,80Y)+110
Y=0,6Y+110 --> Y-0,6Y=110 --> 0,4Y=110 --> Y=275
Voor de rest zijn er toch niet echt rekengedeeltes die je kunt leren? Dat met MO en MK hoeft niet bij het CE
wa is da?quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:35 schreef WC_Schaap het volgende:
http://www31.zippyshare.com/v/94113644/file.html
Heb ik ook. Ik ga alleen mijn aantekeningen even doornemen en in mn GR stoppen, daarna zie ik wel.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:41 schreef Daev het volgende:
Wie heeft er nog meer het gevoel dat hij/zij hier weinig voor hoeft te leren? Volgens mij is het bijna alleen maar beredeneren met de kennis die je al hebt en af en toe wat berekenen.
Wij hebben het hele jaar al oude examens al SE gehad, omdat onze docent te lui was om zelf iets te makenquote:Op donderdag 19 mei 2011 18:41 schreef Daev het volgende:
Wie heeft er nog meer het gevoel dat hij/zij hier weinig voor hoeft te leren? Volgens mij is het bijna alleen maar beredeneren met de kennis die je al hebt en af en toe wat berekenen.
Is dat ding jouw bestandje ofzo?quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:48 schreef Pino112 het volgende:
Welke baas kijkt dit even na of alles klopt?
[ code verwijderd ]
Staat in code, want in Quote-tag krijg je, kutsmilie
Wil je misschien in een codetag hier plaatsen? (A) Heb echt vrij weinig verstand van zip en die shit.quote:
Ik dacht, daar komt een denigrerende opmerking door diequote:Op donderdag 19 mei 2011 18:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Wil je misschien in een codetag hier plaatsen? (A) Heb echt vrij weinig verstand van zip en die shit.
Mijn dank is groot.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:54 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik dacht, daar komt een denigrerende opmerking door die. Zal ze stuk voor stuk wel uploaden.
SPOILER: OverheidOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OverigOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 48% gewijzigd door Pino112 op 19-05-2011 19:05:23 ]
Waarschijnlijk welquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:03 schreef Koffiebeaun. het volgende:
Ben ik nou de enige die geen dingen in dr rekenmachine zet?
nopequote:Op donderdag 19 mei 2011 19:03 schreef Koffiebeaun. het volgende:
Nee, mensen die een 9 staan doen het ook niet.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:03 schreef Koffiebeaun. het volgende:
SPOILER: RedenerenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: GlobaliseringOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nemen die uberhaupt een rekenmachine mee?quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:05 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee, mensen die een 9 staan doen het ook niet.
Deel 2 voor Etsu:
Joah. Eén persoon staat een 10 op WiB/D/SK/Engels/Duits, Natuurkunde en eco een 9 enz.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:06 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Nemen die uberhaupt een rekenmachine mee?
Ik ook nietquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:07 schreef Koffiebeaun. het volgende:
Maar ik sta geen 9.+ ik snap niet hoe dat werkt met al die notefolio bestandjes of waar jullie het ook over hebben. En alles er zelf inzetten; duurt lang. Kan je beter gaan leren.
Ja dat is echt 1 persoon per school ofzo. Bij ons wel tenminste.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:07 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Joah. Eén persoon staat een 10 op WiB/D/SK/Engels/Duits, Natuurkunde en eco een 9 enz.
5 minuten. En dat is omdat ik moeilijk moet doen met een virtuele windows xp in m'n windows 7.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:07 schreef Koffiebeaun. het volgende:
Maar ik sta geen 9.+ ik snap niet hoe dat werkt met al die notefolio bestandjes of waar jullie het ook over hebben. En alles er zelf inzetten; duurt lang. Kan je beter gaan leren.
SPOILER: ArbeidsmarktOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veel plezier ermee!
Notefolio creator + TI Connect werkt in W7?quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:08 schreef Natrium het volgende:
[..]
5 minuten. En dat is omdat ik moeilijk moet doen met een virtuele windows xp in m'n windows 7.
Voor de XP mensen duurt het...2 minuten max
Waar the... hebben jullie het over?quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:09 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Notefolio creator + TI Connect werkt in W7?![]()
quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:10 schreef Tijz het volgende:
Ik zet er ook niets in. De meeste begrippen ken ik toch wel en zelfs als je een begrip niet meteen begrijpt kun je meestal uit de tekst of de vraag zelf toch afleiden wat ze precies willen weten.
Ikkem, doe er niks meer voor. 3 examens gemaakt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:41 schreef Daev het volgende:
Daar ga ik ook maar voor denk ik... examens zijn sowieso zwaar kut dus of je de begrippen nou weet of niet. Het gaat meer om de verbanden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:10 schreef Tijz het volgende:
Ik zet ook niets in mijn rekenmachine. De meeste begrippen ken ik toch wel en zelfs als je een begrip niet meteen begrijpt kun je meestal uit de tekst of de vraag zelf toch afleiden wat ze precies willen weten.
Voor de nerduitleg, zie spoilerquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:09 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Notefolio creator + TI Connect werkt in W7?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do you think you will walk away untested?
quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:11 schreef Natrium het volgende:
[..]
Voor de nerduitleg, zie spoilerIk bedoelde eigenlijk dat het sowieso al werkt in W7.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je 32 of 64 bits?quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat het sowieso al werkt in W7.
Stil 'squote:Op donderdag 19 mei 2011 19:11 schreef Daev het volgende:
Als je de termen in die bestandjes niet inmiddels al kent verdien je het ook niet
quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:11 schreef Natrium het volgende:
[..]
Voor de nerduitleg, zie spoilerHmm, dat USB-doorlinken krijg ik niet aan de praat. Ik klik wel op attach TI-84 to xp mode etc maar hij doet t niet, zal wel ergens iets fout doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nja, gelukkig hadden we op de laptop nog een vista x32 install staan waar hij het wel goed op doet bij mij.Toch, als hij het niet doet op meerdere installs/machines met W7, probeer t eens op een andere OS gezien dat bij mij magisch werktequote:Op donderdag 19 mei 2011 19:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat het sowieso al werkt in W7.![]()
(kan ook aan 64-bit tov 32-bit hebben gelegen trouwens)Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
Linksboven zit een gaatje (microfoon) waar je alles in kunt spreken.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:12 schreef Koffiebeaun. het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe je die dingen dan in je rekenmachine kunt krijgen?
quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:14 schreef Daev het volgende:
[..]
Linksboven zit een gaatje (microfoon) waar je alles in kunt spreken.
Dat jij een 8 staat, oke, hoef je de mensen die iets minder staan niet af te zeiken hoorquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:13 schreef Daev het volgende:
[..]
Hmm, even opzoeken wat de beroepsbevolking ook alweer is.
32jesquote:
Oh wat zijn we grappig.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:14 schreef Daev het volgende:
[..]
Linksboven zit een gaatje (microfoon) waar je alles in kunt spreken.
Ik ook niet hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:03 schreef Koffiebeaun. het volgende:
Tja daar zit 't 'm in. Dat TI-connect werkt niet icm 64 bits. Zo blijkt althansquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat jij een 8 staat, oke, hoef je de mensen die iets minder staan niet af te zeiken hoor
[..]
32jes
Sta ik niet, maar als je niet weet wat de beroepsbevolking e.d. is heb je de afgelopen jaren echt geen zak uitgevoerd.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat jij een 8 staat, oke, hoef je de mensen die iets minder staan niet af te zeiken hoor
Idem hier.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:15 schreef Sokz het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor.Heb zo'n TI uit de middeleeuwen zonder kabel e.d.
Je versimpelt 't beeld echt ongelofelijk.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:16 schreef Daev het volgende:
[..]
Sta ik niet, maar als je niet weet wat de beroepsbevolking e.d. is heb de afgelopen jaren je echt geen zak uitgevoerd.
Maakt verder niet uit hoor
Ach, op 't end weet jij 't vaak beter dan de lutsers zoals ik die afhankelijk zijn van hun rekenmachinequote:Op donderdag 19 mei 2011 19:19 schreef Nezhi het volgende:
Ben zo jaloers op degene die een TI hebben.
Ik heb geen eens een usb kabel bij mijn rekenmachine (casio nog iets)
quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:21 schreef ThaTim het volgende:
Ik heb ook maar een TI 83NIET EENS EEN + !
En ook nog een iPhone (rechtsboven)quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
1000 euro uitgeven voor 10 grafische rekenmachines.
Hij doet aan simultaan rekenenquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
1000 euro uitgeven voor 10 grafische rekenmachines.
Hee ik ken jou.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:25 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Nu kun je vast ook wel even uitleggen hoe TI connect werkt.
Niet opgelet.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:28 schreef Daev het volgende:
Jezus, ik dacht dat jullie aan de datum wel konden zien dat deze foto niet van mij was
ah joh, ik moet nog beginnen. Je gaat 't vast beter doen dan ikquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:34 schreef Femke3112 het volgende:
Hmm, ik maak ook geen gebruik van de notefolio dingen..
ik snap dr niks van en als ik dr nu nog veel van wil gaan snappen, kan ik die tijd beter gaan verdoen aan mn examen leren.
Ook al wordt dat een ramp
Ik heb wel alle sommetjes dingen van Keynes erin gezet
Ik heb alleen nog amper oude examens geoefend... en moet nog 50 pagina's van samengevat doornemen..
Ik hoop het.. ik wil heeel graag een 3,4quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:35 schreef Natrium het volgende:
[..]
ah joh, ik moet nog beginnen. Je gaat 't vast beter doen dan ik
quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:36 schreef Etsu het volgende:
Samengevat, da's een goeie. Vanavond voor het slapen maar even doen.
Baas.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:35 schreef WC_Schaap het volgende:
http://www31.zippyshare.com/v/94113644/file.html
Koop dan een Casio GCFX9860 gozerquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:25 schreef Nezhi het volgende:
Mijn gehele collectie.
[ afbeelding ]
oh wacht...
Hij heeft wel een kleurenschermpje!
Maar alles blifjt zwart dus daar heb je geen drol aan.
Oo, okee. Sorry.quote:
Nee, heb het hele jaar alleen maar 5-en gehaald en een 5,6quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:03 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Oo, okee. Sorry.
Gaat het goed komen denk je? Ik heb zojuist een 5,8 gehaald voor 2008-II...
Ik heb C&M met economie XD. Ook nooit moeten doenquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:07 schreef Etsu het volgende:
Ik had achteraf gezien maar voor C&M moeten kiezen ofzo.
bweh, ik zie wel. Ik ben m'n GR aan het volstoppen nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
En WC-Schaap, die zijn korter en misschien zelfs wel beterquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:20 schreef Davarius het volgende:
Ja die filmpjes van hem zijn baas, jij ook Pino met je bestandjes
quote:
Klopt ja, sorry.quote:
ff checken broquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En WC-Schaap, die zijn korter en misschien zelfs wel beter
Pino, ik las net in de Syllabus dat je de multiplier niet hoeft af te leiden op de toets, hij wordt gegeven.quote:
Gegeven idd, maar je moet er wel mee kunnen redeneren schat ik zo?quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:31 schreef Woerd26 het volgende:
[..]
Pino, ik las net in de Syllabus dat je de multiplier niet hoeft af te leiden op de toets, hij wordt gegeven.
quote: Opmerking: het afleiden van de multipliers zal niet worden gevraagd: gegeven multipliers moetenquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Gegeven idd, maar je moet er wel mee kunnen redeneren schat ik zo?
Dank voor de credits, maar ik heb ze ook maar via de forwards gekregen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En WC-Schaap, die zijn korter en misschien zelfs wel beter
Bedank je forwards dan ook maarquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:34 schreef WC_Schaap het volgende:
[..]
Dank voor de credits, maar ik heb ze ook maar via de forwards gekregen.
Heb ik Noshell voor, opent ie ze meestal ook als je ze in je Archive hebt staan.quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:40 schreef WC_Schaap het volgende:
Let er trouwens allemaal op dat je de Notefolio-bestandjes in je Archive zet en niet in je RAM! Als je teveel in je RAM hebt zitten kan je rekenmachine ingewikkelde berekeningen niet meer oplossen... Dat is ook het nadeel van Programs tov Notefolio, bij Notefolio kunnen de bestandjes gewoon als Archive opgeslagen worden, Programs moeten in het RAM staan anders kan je ze niet openen.
Die 71 is het gemiddelde percentage inkomen uit arbeid over alle 5 groepen. Is uit te rekenen met de gegevens.quote:
Dat was gegeven, schatje.quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:42 schreef BanaanTelefoon het volgende:
[..]
Die 71 is het gemiddelde percentage inkomen uit arbeid over alle 5 groepen. Is uit te rekenen met de gegevens.
Je hebt echt versie 1.1 nodig - Google daar naar.quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:49 schreef Gitaarmat het volgende:
Als ik notefolio wil openen heb ik Microsoft .NET framework 1.1 nodig. Ik heb zelfs een nieuwere versie geinstalleerd maar hij vindt het niet. Hij blijft maar de melding geven dat er geen NET framework op de pc staat..
http://www.brothersoft.co(...)ad-80377.html?bottomquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:50 schreef GemaskerdeMuchacho het volgende:
[..]
Je hebt echt versie 1.1 nodig - Google daar naar.
Je kan meerder versie's installeren op je PC.
http://www.brothersoft.com/microsoft-.net-framework-80377.htmlquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:49 schreef Gitaarmat het volgende:
Als ik notefolio wil openen heb ik Microsoft .NET framework 1.1 nodig. Ik heb zelfs een nieuwere versie geinstalleerd maar hij vindt het niet. Hij blijft maar de melding geven dat er geen NET framework op de pc staat..
Is nou net wat ik dus niet kan... Beredeneren. Lage koers is goed voor export that's it.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:08 schreef Mr.DD het volgende:
Dit moet goedkomen. Economie is M&O zonder instinkers, iedere redenatie kan nog beredeneerd worden om exact het tegenovergestelde te krijgen: easy![]()
Enige wat echt altijd gezeur is zijn indexcijfers. Zodra ze meer dan 3 tabellen geven met indexcijfers ben ik de weg kwijt
Want?quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:11 schreef GemaskerdeMuchacho het volgende:
[..]
Is nou net wat ik dus niet kan... Beredeneren. Lage koers is goed voor export that's it.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:13 schreef BanaanTelefoon het volgende:
[..]
De lonen zijn laag want de koers is laag.
...quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:13 schreef BanaanTelefoon het volgende:
[..]
De lonen zijn laag want de koers is laag.
Same here. Wij zijn de echte die hardsquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:16 schreef pieceofmind het volgende:
Topic Economie gaat alleen maar over hoe je bestanden in je rekenmachientje moet krijgen![]()
Maar goed, ik heb geen high tech rekenmachientje, dus jammer genoeg kan ik niks met de "notefolio's"
Want men wordt betaald in de munt van de het exportland en die is goedkoop. Dus de landen die importeren kunnen relatief meer importeren voor hetzelfde geld omdat de munt laag is. Daarom exporteren ze...quote:
Je moet alles via VRAAG en AANBOD denken. Als wij meer pizza willen eten, dan stijgt de PRIJS van pizza, en ook het AANBOD. Als het aanbod van pizza's stijgt dan worden pizza's minder bijzonder, meer concurrentie etc dus DAALT de PRIJS.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:11 schreef GemaskerdeMuchacho het volgende:
[..]
Is nou net wat ik dus niet kan... Beredeneren. Lage koers is goed voor export that's it.
Hier ook niet. Ik herinner de dagen dat ik alles van marketing erin zette. 1.5 uur lang typen, enters zetten, en oppassen dat je niet op verkeerde knopjes drukte tijdens te toets, anders was je bestand verpest qua layout!quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:17 schreef BanaanTelefoon het volgende:
[..]
Same here. Wij zijn de echte die hards
Wir sind beredenering-heldenquote:
ahahahahahaha ja :pquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:21 schreef Mr.DD het volgende:
[..]
Hier ook niet. Ik herinner de dagen dat ik alles van marketing erin zette. 1.5 uur lang typen, enters zetten, en oppassen dat je niet op verkeerde knopjes drukte tijdens te toets, anders was je bestand verpest qua layout!
Nee.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:36 schreef Amasin het volgende:
Moeten we dat van MO GTK en al die bullshit en prijselasticiteit ook leren?
Volgens mij moet je die alleen kunnen beredeneren?quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:36 schreef Amasin het volgende:
Moeten we dat van MO GTK en al die bullshit en prijselasticiteit ook leren?
Oh, ja dat komt vaker voor, Pakt ie de verkeerde -. Is een minteken dus.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:26 schreef GemaskerdeMuchacho het volgende:
Woo shit. Trouwens, in EOVERIG staan 2 blokjes wat niet echt tekens zijn, lijken me conversiefouten?Ik heb er nu ! voor gezet.
Toegevoegde waarde = omzet ! waarde hulp- en grondstoffen
Toegevoegde waarde = Omzet ! inkopen
Wat moet in plaats van die ! ?
Zou jij misschien ( of iemand anders ? ) even het notefolio bestandje kunnen uploaden van die redeneringen want ik zit hier met windows 7 en dat houdt dus in dat ik geen notefolio bestandjes kan maken boeh.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:35 schreef GemaskerdeMuchacho het volgende:
Daev bedankt, en bedankt voor die redeneringen die prop ik er ook in. Je weet maar nooit als je tijd over hebt...![]()
Moet een 3,9 halen. Gaat wel lukken.
1% = 101 als index cijfer.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:39 schreef Amasin het volgende:
Kan iemand heul makkelijk indexcijfers uitleggen?
Ik heb ook windows 7 en je kan prima bestandjes makenquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:40 schreef HaringMilkshake het volgende:
[..]
Zou jij misschien ( of iemand anders ? ) even het notefolio bestandje kunnen uploaden van die redeneringen want ik zit hier met windows 7 en dat houdt dus in dat ik geen notefolio bestandjes kan maken boeh.
Wat snap je niet aan indexcijfers? als je bijvoorbeeld een nominale waarde hebt van 2,1 procent, en een inflatie van 3,4 procent.. dan moet je indexcijfers gebruiken. dus RIC= NIC/PIC => RIC = 102,1/103,4 x 100% . Het is een mate van rekenen (ipv 2,1/3,4 x 100)...quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:39 schreef Amasin het volgende:
Kan iemand heul makkelijk indexcijfers uitleggen?
Ja maar dan krijg je het gejank met net. framework 1.1 en ik krijg het maar niet aan de praat.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:41 schreef Woerd26 het volgende:
[..]
Ik heb ook windows 7 en je kan prima bestandjes maken
Oh dank je wel! Maar las ik zo'n tabel zie, schiet ik altijd al helemaal in de stressquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:41 schreef mojito112 het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan indexcijfers? als je bijvoorbeeld een nominale waarde hebt van 2,1 procent, en een inflatie van 3,4 procent.. dan moet je indexcijfers gebruiken. dus RIC= NIC/PIC => RIC = 102,1/103,4 x 100% . Het is een mate van rekenen (ipv 2,1/3,4 x 100)...
Moet je dat downloaden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:42 schreef HaringMilkshake het volgende:
[..]
Ja maar dan krijg je het gejank met net. framework 1.1 en ik krijg het maar niet aan de praat.
Lezen wat de vraag is.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:43 schreef Amasin het volgende:
[..]
Oh dank je wel! Maar las ik zo'n tabel zie, schiet ik altijd al helemaal in de stress..
Hier heb ik iig al wel wat aan.
Even voor de goede orde: Het werkt wel op W7 x86(32bits), maar niet op W7 x64quote:
Merci! Ik hoop dat het gaat lukken morgen!quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:44 schreef F2F. het volgende:
[..]
Lezen wat de vraag is.
Bedenken wat je nodig heb voor het antwoord op de vraag
Kijken wel indexcijfers erbij horen
Uitrekenen
You can do it!
Dat, en vergeet de heilige formule RIC = NIC/PIC nietquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:44 schreef F2F. het volgende:
[..]
Lezen wat de vraag is.
Bedenken wat je nodig heb voor het antwoord op de vraag
Kijken wel indexcijfers erbij horen
Uitrekenen
You can do it!
RIC = NIC/PIC ??quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:45 schreef Natrium het volgende:
[..]
Dat, en vergeet de heilige formule RIC = NIC/PIC nietAltijd in indexcijfers.
Weet ik wel, maar HaringMilkshake heeft gezeik met Framework.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:44 schreef Natrium het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: Het werkt wel op W7 x86(32bits), maar niet op W7 x64
Haha, nee die ga ik nooit vergeten!quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:45 schreef Natrium het volgende:
[..]
Dat, en vergeet de heilige formule RIC = NIC/PIC nietAltijd in indexcijfers.
Ja, net vanavond nog.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:46 schreef Amasin het volgende:
[..]
Haha, nee die ga ik nooit vergeten!
Heeft iemand van jullie ook het examen 2010 tijdvak 2 gemaakt? Dat vond ik dus écht een ramp.
Hehe, nooit gehad?quote:
Antwoordmodellen geven maar één voorbeeld van een goed antwoord. Dat heb ik dus meestal niet, maar het kán dus nog wel gewoon goed zijn. Moeilijk nakijken, kwam op 4.7 uit, maar vond hem niet extreem moeilijk.quote:
Ja klopt, maar dat lijkt op het eerste gezicht veel, maar voordat je in de stress schiet, kijk goed naar de tabel: meestal staan er meerdere jaartallen in. En kijk goed naar de vraag, onderstreep wat belangrijk is in de vraag (sinds ik dat doe, heb ik vaker dat soort vragen goed). Schrijf het desnoods op je blaadje, zodat je niet per ongeluk verkeerde jaartallen pakt. En meestal als je 2 soorten procenten (indexcijfers hebben met groei te maken, net zoals iemand hierboven al zei) ziet, moet je meestal dus indexcijfers gebruiken. Ik ben ook geen held in dat soort vragen, maar gestructureerd aanpakken levert je meestal toch een aantal punten opquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:43 schreef Amasin het volgende:
[..]
Oh dank je wel! Maar las ik zo'n tabel zie, schiet ik altijd al helemaal in de stress..
Hier heb ik iig al wel wat aan.
Ik vond hem echt zwaar klote en moeilijk. Op een of andere manier nog wel op een 6.3 uitgekomen, maar er zaten echt kut dingen tussen.. Zoals die opgave met die inkomens en die huizen of zo! Trouwens, wat wordt er bedoeld met goederen uit de primaire sector? Goederen uit de industrie of zo?quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:47 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Antwoordmodellen geven maar één voorbeeld van een goed antwoord. Dat heb ik dus meestal niet, maar het kán dus nog wel gewoon goed zijn. Moeilijk nakijken, kwam op 4.7 uit, maar vond hem niet extreem moeilijk.
Landbouw.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:49 schreef Amasin het volgende:
[..]
Ik vond hem echt zwaar klote en moeilijk. Op een of andere manier nog wel op een 6.3 uitgekomen, maar er zaten echt kut dingen tussen.. Zoals die opgave met die inkomens en die huizen of zo! Trouwens, wat wordt er bedoeld met goederen uit de primaire sector? Goederen uit de industrie of zo?
Hmm ja, maar soms moet je aan de hand van die indexcijfers dingen berekenen (sorry, heb even geen voorbeeldvraag of what ever), maar dan weet ik nooit wat je nou door wat moet delen of zo. Ik vind het allemaal zo onlogisch met die dingenquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:48 schreef mojito112 het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dat lijkt op het eerste gezicht veel, maar voordat je in de stress schiet, kijk goed naar de tabel: meestal staan er meerdere jaartallen in. En kijk goed naar de vraag, onderstreep wat belangrijk is in de vraag (sinds ik dat doe, heb ik vaker dat soort vragen goed). Schrijf het desnoods op je blaadje, zodat je niet per ongeluk verkeerde jaartallen pakt. En meestal als je 2 soorten procenten (indexcijfers hebben met groei te maken, net zoals iemand hierboven al zei) ziet, moet je meestal dus indexcijfers gebruiken. Ik ben ook geen held in dat soort vragen, maar gestructureerd aanpakken levert je meestal toch een aantal punten open achter indexcijfers nooit %-teken =D
2010 Tijdvak 1 Opdracht 23 is een goed indexcijfer vraagje, net gemaakt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:51 schreef Amasin het volgende:
[..]
Hmm ja, maar soms moet je aan de hand van die indexcijfers dingen berekenen (sorry, heb even geen voorbeeldvraag of what ever), maar dan weet ik nooit wat je nou door wat moet delen of zo. Ik vind het allemaal zo onlogisch met die dingen. Geef mij maar een examen vol verbanden en redeneringen over wisselkoersen!
Hier nog eenquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:44 schreef Amasin het volgende:
Ik zie dit zo niet zitten. Ik moet een 4.1 halen (ja dat is nog heel laag, dat weet ik), maar ik moest vandaag een 4.5 halen op M&O en dat is me niet eens gelukt waarschijnlijk, dus ik zie het nu al niet meer zitten!
Als je voor je SE een 7,6 staat moet dat toch wel lukken?quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:52 schreef Femke3112 het volgende:
[..]
Hier nog eenik zie t ook niet zitten!
3,4 moet ik halen voor een 6 en ik vraag me sterk af of dat gaat lukken.
zou er veel over de overheid inkomen? Dus in de zin van, begrotingstekort, sctaatsschuld, financieringstekort, allocatie, dat soort gezeur?
want dat ken ik behoorlijk slecht en anders kan ik die tijd beter steken in examens oefenen..
Ja daar heb ik ook écht een hekel aan! Dat doe ik áltijd fout!quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:52 schreef Femke3112 het volgende:
[..]
Hier nog eenik zie t ook niet zitten!
3,4 moet ik halen voor een 6 en ik vraag me sterk af of dat gaat lukken.
zou er veel over de overheid inkomen? Dus in de zin van, begrotingstekort, sctaatsschuld, financieringstekort, allocatie, dat soort gezeur?
want dat ken ik behoorlijk slecht en anders kan ik die tijd beter steken in examens oefenen..
Haha, wat is de reden dat de staatsschuld eigenlijk stijgt? :$quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:01 schreef mojito112 het volgende:
Wat er bij mij echt ingestampt is in de lessen, is dat als het financieringstekort daalt, dat dan de staatsschuld stijgt, weliswaar minder, maar hij stijgt nog wel.haha.. blijf t toch lastig vinden met dat begrotingstekort en financieringstekort, staatschuld blabla
Financieringstekort is zonder aflossing. Dat komt dus nog bij het werkelijke (begrotings)tekort = de verandering van de staatsschuld. Wikipedia is je vriend.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:01 schreef Amasin het volgende:
[..]
Haha, wat is de reden dat de staatsschuld eigenlijk stijgt? :$
Morgen kan wikipedia helaas niet helpenquote:Op donderdag 19 mei 2011 22:02 schreef BanaanTelefoon het volgende:
[..]
Financieringstekort is zonder aflossing. Dat komt dus nog bij het werkelijke (begrotings)tekort = de verandering van de staatsschuld. Wikipedia is je vriend.
ja geef mij maar een pijltjesschema, gwn lekker naar t antwoord toewerken. maar uhm ik snap je probleem, heb dat probleem meestal ook hoor. maar schrijf anders de begrippen (als je bijv. iets krijgt met netto-participatiegraad ofzo) de betekenis ervan op, dan wordt het mss al een stuk duidelijker wat ze precies vragen. en wat je van elkaar af moet halen, of door elkaar moet delen idd. Heb zo ook effe geen voorbeeld, maar schrijf gewoon de betekenissen van de begrippen op, en als je het echt niet weet niet te lang blijven hangen en doorgaan.. want ik denk dat de volle 3 uur wel nodig zijn voor de gemiddelde mens =p en de betoogvraag zeker niet overslaan. is makkelijk punten scoren (of makkelijken punten verliezen als je hem niet maakt).quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:51 schreef Amasin het volgende:
[..]
Hmm ja, maar soms moet je aan de hand van die indexcijfers dingen berekenen (sorry, heb even geen voorbeeldvraag of what ever), maar dan weet ik nooit wat je nou door wat moet delen of zo. Ik vind het allemaal zo onlogisch met die dingen. Geef mij maar een examen vol verbanden en redeneringen over wisselkoersen!
Echte bazen hebben al lang Wikipedia in hun rekenmachine staan.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:04 schreef Natrium het volgende:
[..]
Morgen kan wikipedia helaas niet helpen
Je GR wel ^^quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:04 schreef Natrium het volgende:
[..]
Morgen kan wikipedia helaas niet helpen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |