abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:45:11 #1
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_97005517
Lieve lezers,

Om een heel erg lang verhaal kort te maken;
Ik ben de trotse eigenaresse van 4 lieve katten, een veteraan kater(18) , een boerderijpoes (3) die we hebben gered, en 2 van haar kindjes kater en poes(bijna 1).
Ze gaan allemaal goed met elkaar om, nooit ruzie, alleen maar leuk spelen en met z'n vieren op een kussentje slapen..
We hebben een kattenluikje omdat we gek worden van de deur de hele dag open en dicht te doen.
Dit ging allemaal goed totdat we op een ochtend beneden kwamen en de intense stank van kattenplas roken.. ( DA gebeld, en langs geweest, alles was goed met onze katten, en op advies van de DA eens het kattenluikje dichthouden voor een nacht) Zo gedaan.. Geen vreemde luchtjes meer in huis.. Luikje weer open, ja hoor.. WEER alles ondergesproeid de volgende ochtend.. (DA vroeg zich af of er vreemde katten binnen kwamen)

Gisterennacht "voor de test" het kattenluikje zo ingesteld dat de katten wel naar binnen kunnen maar niet meer naar buiten..

De chaos vanochtend in huis willen jullie allemaal niet zien,planten van de vensterbank, bank kapot.. maar er zat dus WEL een vreemde kat in ons huis, een liefje, dat wel, maar zonder bandje, en helemaal in paniek. Alles wederom onder de sproeisel.

En nu zitten we dus hier met een probleem, het kattenluikje dichthouden vind ik niet eerlijk tegenover onze katten, omdat ze hier allang aan gewend zijn, maar ik ben er ook moe van om elke ochtend alles te dweilen en af te soppen om alle plasgeurtjes en sporen weg te poetsen..

Ik hoop dat er iemand tips heeft?

PS. al mijn katten zijn "gehoplen".
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_97005623
Naar het asiel brengen daar hebben ze dat voor
pi_97005643
Eh.. als het geen bandje heeft, dan breng em naar het asiel ofzo
Who motivates the motivator?
pi_97005795
Kattenluikje nemen met sensor en je katten zo'n sensor aan het halsbandje doen. De manier om je eigen katten vrije toegang te geven en vreemde katten te weren.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_97005829
zelf nog niet gedacht aan een luikje met magneet/chipherkenning...?

vanaf een euro of 40(magneet), of 100(chip)
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:52:00 #6
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_97005958
Waterweg en Trovey, bedankt voor de goede tip, wist om heel eerlijk te zijn niet dat deze bestonden! Ga deze morgen meteen aanschaffen!
-Scorpion_17
  Moderator woensdag 18 mei 2011 @ 20:53:50 #7
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_97006062
Chloor of amonia sproeien, daar houden ze niet van en kunnen ze niet tegenop.

En die andere kat had je met zijn kop onder de kraan moeten houden, maar misschien issie ondertussen ook al zo geschrokken dat ie nooit meer binnenkomt.

quote:
En nu zitten we dus hier met een probleem, het kattenluikje dichthouden vind ik niet eerlijk tegenover onze katten, omdat ze hier allang aan gewend zijn...
Het zijn wel katten, hè... :{
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:55:38 #8
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_97006175
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:53 schreef belsen het volgende:

En die andere kat had je met zijn kop onder de kraan moeten houden, maar misschien issie ondertussen ook al zo geschrokken dat ie nooit meer binnenkomt.

[..]

Ik dweil me al gek met Chloor.. Arme vreemde kattenpoes wist inderdaad niet hoe snel die weg moest, dus ik hoop dat het indruk heeft gemaakt..
En mbt het dichthouden van het luikje, ik heb echt buitenkatten, ze komen alleen binnen om te eten en te slapen 's nachts..
-Scorpion_17
pi_97006211
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:53 schreef belsen het volgende:

[..]

Chloor en ammonia trekt katten juist aan om te gaan plassen. ;)
Optimist tot in de kist
pi_97006220
Chloor vinden katten heerlijk ruiken dus lijkt mij niet preventief helpen.
'En hoe gaat het met jou?' vroeg Winnie the Pooh.
Eeyore schudde heftig metzijn kop. 'Niet zo erg hoe,'
zei hij, 'ik voel me al een tijd niet helemaal hoe.'
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:56:43 #11
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_97006233
De vreemde kat is er trouwens wel eentje die altijd in de buurt loopt.. Dus dakloos/zielig is hij niet, vraag me alleen af wat hij bij ons in huis komt doen?
-Scorpion_17
pi_97006299
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:56 schreef houdjemond het volgende:
vraag me alleen af wat hij bij ons in huis komt doen?
Nou...
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:57:49 #13
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_97006308
Daar gaat me dweilemmertje met chloor.. Iemand enig idee waar ze dan niet tegen kunnen qua sproeien? Wil mijn eigen katten niet afschrikken..
-Scorpion_17
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:58:45 #14
244933 trovey
Nachtoele
pi_97006357
quote:
De vreemde kat is er trouwens wel eentje die altijd in de buurt loopt.. Dus dakloos/zielig is hij niet, vraag me alleen af wat hij bij ons in huis komt doen?
Territorium afbakenen, hij is blijkbaar de dominante kat in de buurt. :P
Optimist tot in de kist
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:59:34 #15
244933 trovey
Nachtoele
pi_97006401
quote:
11s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:57 schreef houdjemond het volgende:
Daar gaat me dweilemmertje met chloor.. Iemand enig idee waar ze dan niet tegen kunnen qua sproeien? Wil mijn eigen katten niet afschrikken..
Gewoon schoonmaken met een sopje en zo snel mogelijk zo''n ander luikje monteren. ;)
Optimist tot in de kist
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:00:24 #16
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_97006451
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:57 schreef ach het volgende:

[..]

Nou...
Behalve alles onderplassen ;)
-Scorpion_17
pi_97006477
quote:
In de buurt rondlopen en een huis hebben zijn 2 verschillende dingen imo.
Idd ander luikje monteren en de kater komt niet meer binnen :)
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:01:14 #18
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_97006490
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:59 schreef trovey het volgende:

[..]

Gewoon schoonmaken met een sopje en zo snel mogelijk zo''n ander luikje monteren. ;)
Magneetluikje gaat inderdaad morgen aangeschaft worden :) Maar hoe komt een vreemde kat erbij om door ons kattenluikje te kruipen? De geur van andere katten?
-Scorpion_17
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:02:45 #19
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_97006568
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:00 schreef LadyMorgana het volgende:

[..]

In de buurt rondlopen en een huis hebben zijn 2 verschillende dingen imo.
Idd ander luikje monteren en de kater komt niet meer binnen :)
De kat is gewoon zo'n beestje dat je wel eens buiten ziet, ziet er ook goed uit, niet zielig of ondervoed, dus ik snap niet waarom hij wilt domineren.
-Scorpion_17
pi_97006573
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:01 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Magneetluikje gaat inderdaad morgen aangeschaft worden :) Maar hoe komt een vreemde kat erbij om door ons kattenluikje te kruipen? De geur van andere katten?
Wat Trovey zei, hij is vast de dominante kater van de buurt, jij hebt katten, hij zal wel even langs komen om te bewijzen dat ie stoer is

Wat ook zou kunen is dat 1 van jouw katten een meningsverschil met hem heeft gehad.
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:04:29 #21
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_97006675
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:02 schreef LadyMorgana het volgende:

[..]

Wat Trovey zei, hij is vast de dominante kater van de buurt, jij hebt katten, hij zal wel even langs komen om te bewijzen dat ie stoer is

Wat ook zou kunen is dat 1 van jouw katten een meningsverschil met hem heeft gehad.
Mijn "veteraan" is inderdaad wat ik altijd dacht de baas hier.. Hij heet eigenlijk Trip maar we noemen hem altijd scarface, heeft overal littekens, hapjes uit zijn oor, en gaat niet opzij voor welke hond dan ook.. Kan dat dat gedrag dan ook uitlokken?
-Scorpion_17
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:06:57 #22
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_97006831
Wij hebben het ook gehad, 2 katten hier en elke nacht een kat die binnen kwam om even te laten zien wie de grootste is. Mijn kat was het hier niet mee eens, maar hij bleef maar terug komen. Na een tijdje ook een keer het luikje op alleen naar binnen gezet, toen we lagen te slapen allemaal lawaai, wij wtf?
Kattenluikje kapot gemaakt om naar buiten te kunnen :')
Ons kattenluikje met chip is vandaag binnengekomen, dus straks maar ff plaatsen. Hopen dat het stopt.
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:08:21 #23
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_97006914
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:06 schreef JaimyLee het volgende:
Wij hebben het ook gehad, 2 katten hier en elke nacht een kat die binnen kwam om even te laten zien wie de grootste is. Mijn kat was het hier niet mee eens, maar hij bleef maar terug komen. Na een tijdje ook een keer het luikje op alleen naar binnen gezet, toen we lagen te slapen allemaal lawaai, wij wtf?
Kattenluikje kapot gemaakt om naar buiten te kunnen :')
Ons kattenluikje met chip is vandaag binnengekomen, dus straks maar ff plaatsen. Hopen dat het stopt.
Bedankt voor je reactie en fijn om te horen dat wij niet de enige zijn met dit probleempje.. Zou je, als je wilt, me misschien later willen laten weten hoe het is gegaan na het plaatsen van het nieuwe luikje?
-Scorpion_17
  Moderator woensdag 18 mei 2011 @ 21:09:10 #24
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_97006957
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:02 schreef houdjemond het volgende:

[..]

De kat is gewoon zo'n beestje dat je wel eens buiten ziet, ziet er ook goed uit, niet zielig of ondervoed, dus ik snap niet waarom hij wilt domineren.
Het is een kat, die kennen geen waarom... :P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:11:16 #25
244933 trovey
Nachtoele
pi_97007119
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:04 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Mijn "veteraan" is inderdaad wat ik altijd dacht de baas hier.. Hij heet eigenlijk Trip maar we noemen hem altijd scarface, heeft overal littekens, hapjes uit zijn oor, en gaat niet opzij voor welke hond dan ook.. Kan dat dat gedrag dan ook uitlokken?
Die veteraan is 18 jaar oud en kan de baas zijn geweest van de buurt maar hij is oud en heeft blijkbaar een opvolger gevonden. ;)
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')